Olen hankkimassa käytettynä canalin combo boksia joten kysyn vaatiiko se ns vanhan canalin kortin jotta sillä pystyy katsomaan ilmaisia dvb-t ja dvb-s (astra ja hotbird) kanavia eli tekeekö laitteella mitään ilman canalin korttia (onko se ns lukittu)?
Canal Digital CDC 7000 ST Comboboxi
13
4353
Vastaukset
- Katsomaan
Kyllä pystyy katsomaan maksuttomia kanavia ja paljon. Itsellä sama käytössä.
- _janne_k_
siis ei tarvitse canalin korttia tolle virittimelle jotta ilmaset kanavat näkyy?
- ei vaadi korttia
_janne_k_ kirjoitti:
siis ei tarvitse canalin korttia tolle virittimelle jotta ilmaset kanavat näkyy?
Ei vaadi Canalin korttia jotta voi katsoa maksuttomia kanavia, nimimerkillä kokeiltu on ja toimii!
- osta vaan
Mun käsitykseni mukaan se laite tarvii kyllä kortin mutta se voi olla esimerkiks vaikka umpeutunut Canal Digital Prepaid-kortti elikkä vanhallakin kortilla joka ei enää näytä maksullisia kanavia, niin sen pitäis kyllä näyttää ilmaiskanavat.
Jotenkin toi korttivaatimus on ohjelmoitu noihin Canal Digitalin myymiin laitteisiin niin että ne tunnistaa onko korttia ja jos ei oo niin ilmaiskanavat ei aukene. Tosin voi olla että tonkin vois jollain epävirallisella softapäivityksellä korjata.
Toi laite on muuten Handanin valmistama, kuoret toisesta Handanin tekemästä laitteesta ja tekniikka on taas Handanin jostain muusta laitteesta eli tossa on risteytetty kaksi Handanin boksia (siis kuoret ja itse tekniikka). Handanilla nimittäin on olemassa muualla paitsi Suomessa, myynnissä täysin tekniikaltaan vastaava comboboksi, kuten myös se että Handanilla on myös muualla paitsi Suomessa myynnissä se boksi josta ne kuoret on kopsattu.
Sinuna mä ostaisin kyllä tuon boksin, on ihan hyvä ja itsekin olen sellaisen omistaja, ei tosin vakikäytössä koska mulla on kaks muutakin Canal Digital-satboksia (toinen varaboksina ja toinen päivittäiskäytössä) ja lisäksi 3 antenniboksia ja 4. boksi (tallentava) tulossa postissa.- _janne_k_
Voitko kokeilla mitä tapahtuu jos kortin ottaa pois?
Maksukanavat ei tietenkään enää näy mutta meneekö se koko vastaanotin lukkoon? - _janne_k_
_janne_k_ kirjoitti:
Voitko kokeilla mitä tapahtuu jos kortin ottaa pois?
Maksukanavat ei tietenkään enää näy mutta meneekö se koko vastaanotin lukkoon?Itsellä ei ole koskaan ollu canal digitalia joten ei mulla ole mitään korttia (vanhaakaan) joten ois tärkeätä tietää tuo asia sillä jos vaatii kortin ja ton minkä mä aijon ostaa mukana ei tule niin jää kaupat tekemättä.
- vaikka R-kioskilta
_janne_k_ kirjoitti:
Itsellä ei ole koskaan ollu canal digitalia joten ei mulla ole mitään korttia (vanhaakaan) joten ois tärkeätä tietää tuo asia sillä jos vaatii kortin ja ton minkä mä aijon ostaa mukana ei tule niin jää kaupat tekemättä.
Prepaid-kortin voi ostaa vaikka R-kioskilta.
Kokeilin tuota joskus ja mielestäni se ei näyttänyt ilmaisia kanavia ilman korttia mutta kylläkin kortin kanssa joka oli mennyt jo umpeen. - boksin kortti
_janne_k_ kirjoitti:
Itsellä ei ole koskaan ollu canal digitalia joten ei mulla ole mitään korttia (vanhaakaan) joten ois tärkeätä tietää tuo asia sillä jos vaatii kortin ja ton minkä mä aijon ostaa mukana ei tule niin jää kaupat tekemättä.
Canal Digital CDC 7000 ST Comboboxi toimii kyllä ilman korttia. Tämä boksihan ei tarvitse toimiakseen ollenkaan Canaalin korttia. Voit vaikka hommata toisen lautasen pelkästään Canalin katseluun, hommaat maanpääliseen tarkoitetun Canalin maksukortin, esim. Canal kortin. Pitäisi avata samalla tavalla sat. kanavat kuin maanpääliset kanavat. Tekniikasta johtuen korteissa käytetään samoja avaimia. Tästähän johtuu, että samaa toimivaa sat. korttia voi käyttää maanpäälisessä digiboksissa. Vanhempi Canaalin satelliittiboksihan oli todellakin surullisen kuuluisa siitä, että sillä ei voinut katsoa ilman korttia.
- sorronmoroooo
tietääkö kukaan miten laitteen muistia voi tyhjentää, siten että siihen ei jää enää mitään jäljelle?
- tehdasasetusten pala
Ei tietoa mut kokeile tehdasasetusten palautusta.
- fgfdggggf
Näyttää ilmaiset kanavat ilman korttia, ja oikeesti on yks parhaita ns. perusdigibokseja.
- 123tuanhuu
Onko ko. boxi tarkoitettu antenni- vai kaapeliverkkoon vai toimiiko molemmissa?
- Se_on_sat.boksi
Siis toi on satelliittiboksi! On myös antenniverkon viritin mutta pääasiassa tarkoitettu satelliittikäyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134515Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3113433Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363356Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112509Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182475- 2582081
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2931632- 891571
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441336Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153