Olen suunnitellut lähteväni yksin parin viikon reissulle Japaniin marras-joulukuussa (ennen Joulua). Japan Rail Pass tulee hankittua ja osin siitä syystä en haluaisi tehdä "lukkoon lyötyjä" matkasuunnitelmia tietyllä ja kireällä aikataululla.
Toki ensimmäisen kohteen hotelli tulee varattua Suomesta pariksi päiväksi, mutta entä sen jälkeen???
Onnistuuko hotellihuoneen tai muun majoituksen saaminen ilman varausta kyseisenä ajankohtana? Saako paikallisilta helposti apua hotellin etsinnässä ja varauksessa jos vaikka tietää matkakohteen pariakin päivää ennen?
Budjetti on joustava, joten aivan halvimpaakaan majoituspaikkaa ei tarvitsisi löytää, toki semmoiset kelpaa!
Vai onko järkevämpi varata suosiolla kaikki etukäteen vaikka malliin Tokio, Kioto, Beppu, Nagoya a´3pv/paikka?
tarvitseeko hotellivarausta
2
617
Vastaukset
- Nimetön
Olen lähdössä Japaniin kolmen viikon päästä ja olen siellä 2 viikkoa. Olen varannut ainoastaan 5 viimeistä yötä Tokiosta. Muutaman yön olen erään perheen luona Hiroshimassa ja sieltä käsin varailen tarvittavat majapaikat (internetin välityksellä) mm. Osakaan ja Kyotoon. Luotan siihen, että hotelleja löytyy niin ettei tarvitse yöpyä junissa tai karaokebaareissa :-).
Reilun kuukauden päästä olen varmaan viisaampi näissä asioissa... Tein itse vastaavan tyyppisen reissun muutama vuosi sitten.
Itse asustelin lähinnä ryokaneissa ja niissä hotelliketjun hotelleissa missä passilaiset saivat alennusta (nyt yht`äkkiä nimi ei tule mieleen).
Mitään ongelmia huoneen saamisessa lyhyellä varoitusajalla ei ollut.
Minulla oli tapana edellisenä iltana soittaa valitsemaani majapaikkaan varmistaakseni ja varatakseni majoituksen.
Paikallisilta saa helposti apua hotellin etsinnässä ja sitä kyllä tulet tarvitsemaan, etenkin jos majapaikka on vaatimaton ja hieman syrjässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1525683Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p1673744"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1393428Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m383235Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492786Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.612343- 242280
Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2362263Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk941862Ehkä mä ymmärrän sua nyt
Paremmin kuin silloin aikoinaan. Kaikkia jännitteitä, joita on täytynyt tulla sun taustasta. Oot ollut aika rohkea elämä51342