Olen suunnitellut lähteväni yksin parin viikon reissulle Japaniin marras-joulukuussa (ennen Joulua). Japan Rail Pass tulee hankittua ja osin siitä syystä en haluaisi tehdä "lukkoon lyötyjä" matkasuunnitelmia tietyllä ja kireällä aikataululla.
Toki ensimmäisen kohteen hotelli tulee varattua Suomesta pariksi päiväksi, mutta entä sen jälkeen???
Onnistuuko hotellihuoneen tai muun majoituksen saaminen ilman varausta kyseisenä ajankohtana? Saako paikallisilta helposti apua hotellin etsinnässä ja varauksessa jos vaikka tietää matkakohteen pariakin päivää ennen?
Budjetti on joustava, joten aivan halvimpaakaan majoituspaikkaa ei tarvitsisi löytää, toki semmoiset kelpaa!
Vai onko järkevämpi varata suosiolla kaikki etukäteen vaikka malliin Tokio, Kioto, Beppu, Nagoya a´3pv/paikka?
tarvitseeko hotellivarausta
2
663
Vastaukset
- Nimetön
Olen lähdössä Japaniin kolmen viikon päästä ja olen siellä 2 viikkoa. Olen varannut ainoastaan 5 viimeistä yötä Tokiosta. Muutaman yön olen erään perheen luona Hiroshimassa ja sieltä käsin varailen tarvittavat majapaikat (internetin välityksellä) mm. Osakaan ja Kyotoon. Luotan siihen, että hotelleja löytyy niin ettei tarvitse yöpyä junissa tai karaokebaareissa :-).
Reilun kuukauden päästä olen varmaan viisaampi näissä asioissa... Tein itse vastaavan tyyppisen reissun muutama vuosi sitten.
Itse asustelin lähinnä ryokaneissa ja niissä hotelliketjun hotelleissa missä passilaiset saivat alennusta (nyt yht`äkkiä nimi ei tule mieleen).
Mitään ongelmia huoneen saamisessa lyhyellä varoitusajalla ei ollut.
Minulla oli tapana edellisenä iltana soittaa valitsemaani majapaikkaan varmistaakseni ja varatakseni majoituksen.
Paikallisilta saa helposti apua hotellin etsinnässä ja sitä kyllä tulet tarvitsemaan, etenkin jos majapaikka on vaatimaton ja hieman syrjässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011882104421Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1303739Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös2953251Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä192054Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.1891566Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli581504- 801400
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.361282- 1041125
Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.731097