Olen suunnitellut lähteväni yksin parin viikon reissulle Japaniin marras-joulukuussa (ennen Joulua). Japan Rail Pass tulee hankittua ja osin siitä syystä en haluaisi tehdä "lukkoon lyötyjä" matkasuunnitelmia tietyllä ja kireällä aikataululla.
Toki ensimmäisen kohteen hotelli tulee varattua Suomesta pariksi päiväksi, mutta entä sen jälkeen???
Onnistuuko hotellihuoneen tai muun majoituksen saaminen ilman varausta kyseisenä ajankohtana? Saako paikallisilta helposti apua hotellin etsinnässä ja varauksessa jos vaikka tietää matkakohteen pariakin päivää ennen?
Budjetti on joustava, joten aivan halvimpaakaan majoituspaikkaa ei tarvitsisi löytää, toki semmoiset kelpaa!
Vai onko järkevämpi varata suosiolla kaikki etukäteen vaikka malliin Tokio, Kioto, Beppu, Nagoya a´3pv/paikka?
tarvitseeko hotellivarausta
2
554
Vastaukset
- Nimetön
Olen lähdössä Japaniin kolmen viikon päästä ja olen siellä 2 viikkoa. Olen varannut ainoastaan 5 viimeistä yötä Tokiosta. Muutaman yön olen erään perheen luona Hiroshimassa ja sieltä käsin varailen tarvittavat majapaikat (internetin välityksellä) mm. Osakaan ja Kyotoon. Luotan siihen, että hotelleja löytyy niin ettei tarvitse yöpyä junissa tai karaokebaareissa :-).
Reilun kuukauden päästä olen varmaan viisaampi näissä asioissa... Tein itse vastaavan tyyppisen reissun muutama vuosi sitten.
Itse asustelin lähinnä ryokaneissa ja niissä hotelliketjun hotelleissa missä passilaiset saivat alennusta (nyt yht`äkkiä nimi ei tule mieleen).
Mitään ongelmia huoneen saamisessa lyhyellä varoitusajalla ei ollut.
Minulla oli tapana edellisenä iltana soittaa valitsemaani majapaikkaan varmistaakseni ja varatakseni majoituksen.
Paikallisilta saa helposti apua hotellin etsinnässä ja sitä kyllä tulet tarvitsemaan, etenkin jos majapaikka on vaatimaton ja hieman syrjässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467505
- 334133
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons532409- 542348
- 402299
- 432278
- 162256