Hirvittää kun syöpäsairaalan edessä hoitoihin menevät ja sieltä tulevat polttavat tupakkaa!
Naisten rintasyöpä on lisääntynyt ,koska useammat naiset polttavat.
Miten te,poltatteko edelleen,vaikka sairastuitte?
Syöpä
45
2298
Vastaukset
- Ira¤
enkä myöskään juo.
- poltti
tupakkaa noin 40vuotta.
sairastui keuhkosyöpään ,poltti vielä dignoosinkin jälkeen.
hän kuoli sitten v.02. molemmat poikamme lopettivat tupakointinsa siihen.
Minä vihaan tupakkaa,samoin neljä lastamme,heistä tytöt ei ole koskaan polttaneet.
- joita joudumme
hengittelemään,pakokaasut,elintarvikkeiden
lisä ja väriaineet ym,syöpään on monta tekijää jotka sairastuttavat,hormoonitkin syyllisiä. - LPolku
että ei ole syytä tupakanpolttoa lopettaa: tupakkalakon aiheuttama stressihormonin hyökkäys on syövän kannalta paljon vaarallisempaa.
- Ira¤
kaikkea.Kloorikin jolla juomavettä puhdistetaan
on tutkittu syöpää aiheuttavaksi,pintavedestä kun
puhdistetaan juomavedeksi.Eli eipä paljoa uskaltaisi syödä eikä juodakkaan mitään. - LPolku
Ira¤ kirjoitti:
kaikkea.Kloorikin jolla juomavettä puhdistetaan
on tutkittu syöpää aiheuttavaksi,pintavedestä kun
puhdistetaan juomavedeksi.Eli eipä paljoa uskaltaisi syödä eikä juodakkaan mitään.Minun veljeni kuoli keuhkosyöpään vähän yli kolmekymppisenä eikä ollut päivääkään eläessään polttanut.
- Ira¤
LPolku kirjoitti:
Minun veljeni kuoli keuhkosyöpään vähän yli kolmekymppisenä eikä ollut päivääkään eläessään polttanut.
kenelle taudin iskee.Meidänkin tuttavamme
kolmekymppisenä sairastui keuhkosyöpään.
- Sairastunut
Mitä ihmettä syyllistät,läheskään jokainen polttaja ei sairastu syöpään eikä polttamaton selviä syövättä. Tuskin itse olet kokenut syöpäsairautta, joten aivan turhaa syyttää sormella.
Tupakanpolton lopettaminen on elimistölle stressitila, joka heikentää immuniteettiä, hoitojen ollessa kesken, edes lääkäri ei suosittele, että pistä kerrasta poikki.- sairaudessa
ei syyllistäjiä kaivata.
- Raspikurkku
sairaudessa kirjoitti:
ei syyllistäjiä kaivata.
Mutta aina niitä riittää. Kun minun syöpäni todettiin niin vaimo tutki hetken nettiä ja piti sen jälkeen monta saarnaa siitä kuinka itse olen syöpäni hommannut tupakanpoltolla ja viinan juonnilla. Voi olla että ne edesauttoivat mutta en minä sitä olisi halunnut kuitenkaan niin suoraan kuulla. OYS:ssa yksi lääkäri sanoi myös heti että nyt maksat hintaa tupakoinnistasi. En kiistä mutta onkohan se nyt kovin hyvä mielennostattamiskeino lääkäriltä. Itse en ole syyllistänyt itseäni, syöpä tuli ja se parannettiin, turha katua kymmenien vuosien takaisia valintoja.
- tässä ja nyt
tupakoivat ole syöpäsairaita. Voivat olla esim omaisia ja saattajia,kuskeja,jotka odottelevat hoidoissa olijaa.
Itse en tupakoi. - Kukka-maaria
En ole siis ikinä polttanut, edes maistanut. Mutta passiivisesti olen joutunut sekä lapsena että aikuisena (ennen toimistoissa poltettiin ja jos oli maisemakonttori siitä savusta saivat kaikki osansa)
Hiukan kummallisen syyllistävä oli kysymyksesi. Ei kai sinulla nyt ole sellainen harhakäsitys, että jokainen rintasyöpäpotilas polttaa? Vai oliko tämä kenties provo?- Ira¤
provo?Tosiaan moni saanut passiivisesta tupakoinnista kärsiä,aiemmin kun sai
polttaa sisällä. - syyllistävä tai
Ira¤ kirjoitti:
provo?Tosiaan moni saanut passiivisesta tupakoinnista kärsiä,aiemmin kun sai
polttaa sisällä.provo ollut tuo aloittajan viesti. En ole hän, mutta oikeasti itsekin ajattelin samoin, kun sädehoidossa kävin. Enkä kyllä tunnista yhtään, että syyllistän tai pidän sellaista ihmistä huonompana tai tyhmänä, vaikka ajattelenkin, että s e on tyhmää. Siis vain tyhmää ja ajattelematonta. En voi käsittää, kuinka joku viitsii tupakoida, kun se todistettavasti aiheuttaa esim. keuhkusyöpää. Eihän se välttämättä aiheuta sitä kaikille, mutta entä jos minulle aiheuttaa? Tai sinulle? Ihan vain tavallisena järkiperäisenä mielipiteenä ja valintana tämän ajattelen. En minä ehdoin tahdoin halua pelata elämälläni. Ei minusta se ole sen arvoista, siis esim. tupakointi.
- Vilma-t
syyllistävä tai kirjoitti:
provo ollut tuo aloittajan viesti. En ole hän, mutta oikeasti itsekin ajattelin samoin, kun sädehoidossa kävin. Enkä kyllä tunnista yhtään, että syyllistän tai pidän sellaista ihmistä huonompana tai tyhmänä, vaikka ajattelenkin, että s e on tyhmää. Siis vain tyhmää ja ajattelematonta. En voi käsittää, kuinka joku viitsii tupakoida, kun se todistettavasti aiheuttaa esim. keuhkusyöpää. Eihän se välttämättä aiheuta sitä kaikille, mutta entä jos minulle aiheuttaa? Tai sinulle? Ihan vain tavallisena järkiperäisenä mielipiteenä ja valintana tämän ajattelen. En minä ehdoin tahdoin halua pelata elämälläni. Ei minusta se ole sen arvoista, siis esim. tupakointi.
koska viittaa tupakoinnin olevan yhteydessä lisääntyneeseen rintasyöpään ja siinä ei käsittääkseni ole mitään perää. Vai monellako tupakoivalla miehellä on havaittu rintasyöpä???
Kyseleepi yksi edelleen tupakoiva rintasyöpäpotilas, jota lääkäri jopa kielsi stressaamasta elimistöään tupakkalakolla syöpähoitojen aikana. - Kukka-maaria
provo ollut tuo aloittajan viesti. En ole hän, mutta oikeasti itsekin ajattelin samoin, kun sädehoidossa kävin. Enkä kyllä tunnista yhtään, että syyllistän tai pidän sellaista ihmistä huonompana tai tyhmänä, vaikka ajattelenkin, että s e on tyhmää. Siis vain tyhmää ja ajattelematonta. En voi käsittää, kuinka joku viitsii tupakoida, kun se todistettavasti aiheuttaa esim. keuhkusyöpää. Eihän se välttämättä aiheuta sitä kaikille, mutta entä jos minulle aiheuttaa? Tai sinulle? Ihan vain tavallisena järkiperäisenä mielipiteenä ja valintana tämän ajattelen. En minä ehdoin tahdoin halua pelata elämälläni. Ei minusta se ole sen arvoista, siis esim. tupakointi.
Nimenomaan tuo miksi te EDELLEEN poltatte, ikäänkuin oletti, että kaikki syöpäsairaat ylipäätään polttavat. No itsekin luulin, että se pelastaa mut kun en polta, äiti kuoli nimenomaan keuhkosyöpään. Vähänpä tiesin. Mutta siltikään en tykkää noista, jotka katsovat kaikkea ikäänkuin ylhäältäpäin. "Olen hyvä ihminen, vahva, raitis, en vaivu itsesääliinkään KOSKAAN". Tuli yhtäkkiä mieleen eräs laulu, jossa sanotaan: "Täytyisi olla oikea kivisydän".
- turhaa
Kukka-maaria kirjoitti:
Nimenomaan tuo miksi te EDELLEEN poltatte, ikäänkuin oletti, että kaikki syöpäsairaat ylipäätään polttavat. No itsekin luulin, että se pelastaa mut kun en polta, äiti kuoli nimenomaan keuhkosyöpään. Vähänpä tiesin. Mutta siltikään en tykkää noista, jotka katsovat kaikkea ikäänkuin ylhäältäpäin. "Olen hyvä ihminen, vahva, raitis, en vaivu itsesääliinkään KOSKAAN". Tuli yhtäkkiä mieleen eräs laulu, jossa sanotaan: "Täytyisi olla oikea kivisydän".
on syyllistää tupakoivia.Jos he kokevat sen aiheuttaneen syövän,on taakkaa tarpeeksi.
- vapaudu uskomuksista
Nikotiiniriippuvuus syntyy herkästi... ennenkuin arvaakaan, on kiinni siinä eikä edes itse huomaa. Luulee vaan olevansa tyhmempi kuin muut ja ihmettelee, miksi tupakasta tuli yhtäkkiä niin tärkeä kaveri.
Meitä vedetään höplästä - hyvä bisnes kukoistaa. Vielä väitettän, että tupakanpolton lopettaminen on vaikeaa, totta maar - kun sitä on jankutettu lapsesta asti.
Tupakanpotlon lopettaminen on helppoa - tutustu Allen Carr
provosoiva. Kyllä se oma tupakointi pitää hyväksyä niin, ettei suutu jos siitä kysytään.
Yleisesti ottaen tupakan poltosta on varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Jos itse provosoituu, niin ei kysymys ole aina provosoiva, näitähän on näitä näkemyseroja.....
En tupakoi, mutta joku saattaa nähdä minun elämässäni asioita, jotka toisten mielestä aiheuttavat sitä ja tätä.Itse valitsen oman polkuni ja jos valitsen väärin, niin valitettavasti joskus joudumme niitä porukalla maksamaan...niin on meillä kaikilla.
Naapurin ukkokin vetää kuin korsteeni tupakkaa, syöpää hän ei ole saanut, mutta verisuonet on jaloista ihan tukossa.Käsistä on jouduttu ottamaan suonia jalkoihin, mutta tupakkaa vaan maistuu .Se rakkaussuhde on niin voimakas siihen tupakkaan, että mikään ei mahdu väliin.Vähiten se, että sanoo tupakan olevan hänelle haitaksi.
Jos haluaa polttaa, niin turha kokea arvostelua syyllistelyksi.Sinä teet omalla tavallasi ja piste! Asioitahan voidaan katsoa niin monesta eri näkökulmasta......- -ranmnm
Sanotaan jotta tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin heroonista
- Raspikurkku
Samanlaisia mietteitä oli itselläni kun kävelin OYS:n sädehoito-osastolta ulos. Itsellä oli syöpä jossa tupakalla oli todennäköisesti hyvin suuri merkitys. Teki mieli huutaa: ettekö te piru vie ymmärrä ! No en kuitenkaan huutanut kuin hiljaa mielessäni. Eivät ne varmaan ainakaan kaikki olleet syöpäpotilaita vaan muita potilaita tai saattajia mutta siltikin. Tuttavapiirissä on monta tupakoivaa. En ole ruvennut saarnaamaan, tietävät minun syöpäni ja sen syntyyn tupakan vaikutuksen. Jos tällainen esimerkki ei riitä niin tuskinpa saarnaaminenkaan.
- toisten
saarnaaminen auttaisi mitään.Ainoastaan oma motivaatio.Ja helskutin vaikeaa lopettaminen on!
- Raspikurkku
toisten kirjoitti:
saarnaaminen auttaisi mitään.Ainoastaan oma motivaatio.Ja helskutin vaikeaa lopettaminen on!
Minä lopetin jo yli kymmenen vuotta sitten. Lopettaminen oli pelkkä vahinko, ei ollut tarkoitus. Kun vaimon ääni meni yli 110 dB niin ajattelin että mennäänpä tupakasta irti-kurssille niin vähäksi aikaa hiljenee, jatketaan sitten polttamista ja valitellaan kuinka hirvittävän vaikeaa se oli. No hiljenihän se vaimon ääni mutta niin loppui tupakanpolttokin. Nyt on mennyt yli kymmenen vuotta ilman tupakkaa. Tupakansavu tuoksuu taivaallisen hyvältä mutta ei enää houkuttele. Mutta kuten sanottu liian myöhään heräsin. Minulla oli äänihuulisyöpä jossa tupakanpoltolla on varmasti suuri vaikutus. Mutta kukapa 13-15 vuotiaana tehtyjä valintoja voisi viisikymppisenä enää katua. Tehty mikä tehty ja tämän kanssa eletään. Tiistaina kontrolli ja ääni on taas käheytymässä :-( .
- en kiellä
Raspikurkku kirjoitti:
Minä lopetin jo yli kymmenen vuotta sitten. Lopettaminen oli pelkkä vahinko, ei ollut tarkoitus. Kun vaimon ääni meni yli 110 dB niin ajattelin että mennäänpä tupakasta irti-kurssille niin vähäksi aikaa hiljenee, jatketaan sitten polttamista ja valitellaan kuinka hirvittävän vaikeaa se oli. No hiljenihän se vaimon ääni mutta niin loppui tupakanpolttokin. Nyt on mennyt yli kymmenen vuotta ilman tupakkaa. Tupakansavu tuoksuu taivaallisen hyvältä mutta ei enää houkuttele. Mutta kuten sanottu liian myöhään heräsin. Minulla oli äänihuulisyöpä jossa tupakanpoltolla on varmasti suuri vaikutus. Mutta kukapa 13-15 vuotiaana tehtyjä valintoja voisi viisikymppisenä enää katua. Tehty mikä tehty ja tämän kanssa eletään. Tiistaina kontrolli ja ääni on taas käheytymässä :-( .
kuukauden oon hakannu päätä seinään!
- iloa!
toisten kirjoitti:
Ei ole vaikeaa, päästät vaan irti uskomuksistasi, että niin olisi :-)
Syyllistäminen on hyvä hallintakeino. Samoin pelko. Meidän kulttuurissamme ahkerasti käytetyt.
Milloin olet riittävän hyvä!
Vapise ja pelkää itsesi hengiltä. Olet aina itse syypää, jos haluat. Elä pitkään, tee työtä ja ole rehellinen, valmistu ennen aikojasi opinnoistasi. Älä vaan nauti opiskelijaelämästä.
Pelkää ihan hitosti sitä, että joku tauti on kuitenkin sinun omaa syytäsi. Häpeä! Häpeä sitä mitä olet teet, et ole tai et tee.
Syöt liikaa tai liian vähän, juot liikaa tai olet tylsä kuivuudessasi.
Voit myös tykätä liikaa elämästäsi - otsasi hiessä on jne. Itku pitkästä ilosta... jne. Meillä näitä mieltä nostattavia sanontoja riittää!
Äläkä vain ole ylpeä itsestäsi, lankeemushan siitä seuraa.
Helppoa hallita pelon ja syyllistämisen avulla!
Ja silti, minä ainakin ajattelen, että elämästä voi nauttia. Mitä vitsiä tässä muuten olisi?
- fgggfghgfhfhg
Alkoholista on helpompi päästä eroon kun tupakasta.15v. täysin raittiina
Hei,minä sairastuin keuhkosyöpään ja se leikattiin pois. Onneksi löytyi sattumalta muun tutkimuksen yhteydessä. Ei kerinnyt liian isoksi. En ole tupakoinut ,syytä ei voi tietää.Ehkä perimää tai saasteita ,arvoitukseksi jää.Hengenlähtö oli lähellä komplikaation takia. Nyt olen ollut ainakin jaksanut touhuta kuin ennenkin.Kiitos hoitajille ja lääkäreille.
- eeva K
Minäkin olen sairastanut koko kesän, syönyt lääkkeitä keuhkosyöpään, mutta leikkauksesta ei ole mitään puhuttu ja nyt lähtee hiukset. Kuinkahan tässä käy, toivon tietysti, että paranen joskus.
- -ranmnm
Niin syöpäsairaalan seinässä on iso kyltti jossa kielletään tupakointi sairaalan alueella,siitä huolimatta jotkut polttavat melkein oven edessä,eikö vähän kauemmaksi voisi mennä
- -ranmnm
Apteekki kierrokset tehty.Kolmessa eri apteekissa jouduin käymään.Heillä ei ollut ko,lääkettä ja vikassa aapteekissa oli vain yksi paketti,ehkä se oli hinnasta kiinni kun ko, lääke maksaa 338 euroa?Harmitti vain kierrellä kaupungilla apteekista toiseen.
- farmaseutti33
Apteekki voi tilata tukusta lääkkeet apteekkiin, ovat sitten noudettavissa seuraavana päivänä, ihan turhaan -ra juoksit eri apteekeissa....
Ei, ei ole hinnasta kiinni se onko lääkettä varastossa vai ei.
Mikä lääke on kyseessä?
Ja apteekkiin voi ihan soittaakin, ei tarvitse mennä turhaan paikan päälle. - -ranmnm
Sanoivat jotta 2 päivän kuluttua saisivat tukusta mutta kun lääkkeet olivat jo monta päivää lopussa
- no smoke
???? mikä on mennyt hyvin viime aikoina?
- 21+1
"Ira¤
19.9.2007 12:55
-1
Sulje
En polta
enkä myöskään juo. "
Vähän OT; miksi aloit -ra tupakoimaan, siis kun nykyisin tupakoit ja tuolloin et.... - -rabnnbnn
Aloitimpa vaan kun tuli elämässä sellainen tapaus jota toisillekkaan ei halua.Tupakka rauhoittaa,ei tarvitse rauhoittavia lääkkeitä
- aha..
No kyllä alpratsolam on rauhoittava lääke, olet useaan otteeseen kertonut käyttäväsi sitä, kauppanimiä Xanor ja Alprox (en jaksa hakea viestejä, hakukoneellahan ne löytyvät)
- gfgfhffhfff
Mlksi kaivaa v. 2997 esiin,Sietäkin on moni meistä poistunut lopullisesti
- Apoteekari
Ei noo 2997v oo vielä syntynetkään :) Mitä lääkeitä tai huumeita käytät tupakan myötä!
- KatriKariina
On jokaisen oma asia, jos polttaa tai ei. Monilla syopapotilailla ei ole enaa muuta elaman nautintoa, eivat voi nautta viinia, ei kayda ulkona konserteissa, matkojakaan ei voi suunnitella etukateen, joten polttaminen on se heidan nautintonsa.
Suo se heille !!!
Tasta polttamisesta on tullut tosi purukumi Suomessa, ei saisi polttaa, vahingoittaa, eikos alkoholi tuo enemman tuhoa ihmisten elamaan!
Lopettakaa jauhanminen.- -ra
Olen täysin samaa mieltä kanssasi jos polttaminen on ainoa nautinto tai pahe niin eikö se ole ihmisen oma asia.eihän viinan juojiakaan ajeta mistään pois saavat ryypätä rauhassa.Olen myös sitä mieltä jos ihmiselle olisi kova stressi päästä tupakasta irti,niin se stressi voi myöskin olla vaarallinen.Useimmiten melkein jokaisella on jokin pahe.
- -ra
Toisilla on urheilu pakkomielle,toisilla pelihimo ja kellä mitäkin
- -ra
Vielä tämä päivä niin huomenna saan tuloksia Kirurgisesta sairaalasta ja Haartmanista.
- -ra
Turha murehtia kun kuitenkin kaikki on tuon Korkeimman kädessä
- amen
amen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103