Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olenko tyhmä?

morsu

Kysymys kuuluu että olenko teidän mielestänne tyhmä ja ahne? Olen vaihtanut työpaikkaa reilu puolivuotta sitten ja työyhteisössäni on noin 10 henkeä. Menimme naimisiin pari viikkoa sitten ja tullessani takaisin töihin niin koin loukkaavaksi sen ettei meitä/minua oltu muistettu milläänlailla. En tarkoita lahjaa vaan lähinnä korttia. Työpaikka pursuaa askarteluvälineitä joten kortin teko ei olisi tullut maksamaan mitään. Pomo oli ihmetellut kenelle tuo kirjekuori on kun minulle oli osoitettu lappuja uudella nimelläni (kokonimi eli etu nimi sama!). Koin tämän aika loukkaavaksi ja tuntuu ettei minulla ole mitään arvoa työntekijänä. Omituisinta koko asiassa on se että edellisestä työpaikasta jossa oli 10kk olivat ostaneet meille 3 muumikippoa lahjaksi, tuli aika ikävä heitä.

16

4396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässsäpä

      Olitko kutsunut häihisi ketään työpaikaltasi tai kenties työnantajaa?

    • Tohtori Tulppa

      Minkälaista kanssakäyminen noin muuten on työpaikallasi, puhutaanko siellä paljon yksityiselämän asioista vai ovatko ihmiset kovin pidättyväisiä? Juhlistetaanko siellä jollain lailla ihmisten nimi- tai syntymäpäiviä (päivänsankari tarjoaa muille jotakin tai työkaverit päivänsankarille)? Merkkipäiviä on täytynyt osua jo monet tuohon puoleen vuoteen, minkä ole töissä ollut. Juttelitko sinä etukäteen häävalmisteluista ja osoittivatko ihmiset kiinnostusta niitä kohtaan? Vaikka korttia ei ollut, onnitteliko joku? Toitko itse jotain työpaikalle juhlan kunniaksi (esim. karkkeja)?

      Jos työpaikan kulttuuri on sellainen, että vain asialliset asiat hoidetaan, niin sinun ei ole syytä ollenkaan loukkaantua. Voit itse yrittää muuttaa tuota toimintakulttuuria huomioimalla muita tai sitten tyytyä vallitsevaan tilaan.

      • ap.

        Kyllä muistetaan ja kyllä kerroin häistä ja työkaveritkin kyselivät etä miten valmistelut sujuvat. Kyse ei siis ollut siitä että ettei työkaverit olisvat tienneet. Olen itsekkin osallistunut lahjakeräyksiin kun joku täyttää mm. pyöreitä. Ei nyt jokaiselle synttäreille kerätä mutta kuitenkin. Ajattelin tuoda kakrkkeja mutta ne jäi kun loukkaannuin tuosta korttia asiasta. (johon sellaista rahakeräystä nyt ei olisi edes tarvinnut!)


      • kiireessä
        ap. kirjoitti:

        Kyllä muistetaan ja kyllä kerroin häistä ja työkaveritkin kyselivät etä miten valmistelut sujuvat. Kyse ei siis ollut siitä että ettei työkaverit olisvat tienneet. Olen itsekkin osallistunut lahjakeräyksiin kun joku täyttää mm. pyöreitä. Ei nyt jokaiselle synttäreille kerätä mutta kuitenkin. Ajattelin tuoda kakrkkeja mutta ne jäi kun loukkaannuin tuosta korttia asiasta. (johon sellaista rahakeräystä nyt ei olisi edes tarvinnut!)

        kirjoitetut kirjoitus virheet!!


      • avioliitollesi
        ap. kirjoitti:

        Kyllä muistetaan ja kyllä kerroin häistä ja työkaveritkin kyselivät etä miten valmistelut sujuvat. Kyse ei siis ollut siitä että ettei työkaverit olisvat tienneet. Olen itsekkin osallistunut lahjakeräyksiin kun joku täyttää mm. pyöreitä. Ei nyt jokaiselle synttäreille kerätä mutta kuitenkin. Ajattelin tuoda kakrkkeja mutta ne jäi kun loukkaannuin tuosta korttia asiasta. (johon sellaista rahakeräystä nyt ei olisi edes tarvinnut!)

        Aioit viedä karkkeja, muttet loukkantumisen jälkeen viitsinytkään, kun ei ollut korttia? Jos itse olisin tilanteessasi, olisin vienyt ne karkit mennessäni ekaa kertaa töihin juhlan jälkeen. Et tosin olisi ehtinyt nähdä, tuletko saamaan korttia tms. ennen kuin viet karkit kahvihuoneeseen, mutta olisit ainakin ollut itse pyyteettömästi liikkeellä. Nythän kirjoitat melkein kuin työkavereillasi olisi ollut velvollisuus huomioida hääsi ja siitä palkkioksi olisivat saaneet namia.

        Onnea sinulle joka tapauksessa häidesi johdosta, mutta älä sentään tee isompaa numeroa työkavereiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.


      • ap.
        avioliitollesi kirjoitti:

        Aioit viedä karkkeja, muttet loukkantumisen jälkeen viitsinytkään, kun ei ollut korttia? Jos itse olisin tilanteessasi, olisin vienyt ne karkit mennessäni ekaa kertaa töihin juhlan jälkeen. Et tosin olisi ehtinyt nähdä, tuletko saamaan korttia tms. ennen kuin viet karkit kahvihuoneeseen, mutta olisit ainakin ollut itse pyyteettömästi liikkeellä. Nythän kirjoitat melkein kuin työkavereillasi olisi ollut velvollisuus huomioida hääsi ja siitä palkkioksi olisivat saaneet namia.

        Onnea sinulle joka tapauksessa häidesi johdosta, mutta älä sentään tee isompaa numeroa työkavereiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

        Minä on ihminen ja ajattelin silloin että hittoako mä niille karkkia kuskaamaan kun olen niin onneton ihminen jonka voi unohtaa kun se on kaksi viikkoa pois töistä! Namin suurenpi tarve tuona äivänä oli oma napa!


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Minä on ihminen ja ajattelin silloin että hittoako mä niille karkkia kuskaamaan kun olen niin onneton ihminen jonka voi unohtaa kun se on kaksi viikkoa pois töistä! Namin suurenpi tarve tuona äivänä oli oma napa!

        Mielestäni tässä ei nyt kuitenkaan ollut kyse niistä nameista...


      • samaa
        avioliitollesi kirjoitti:

        Aioit viedä karkkeja, muttet loukkantumisen jälkeen viitsinytkään, kun ei ollut korttia? Jos itse olisin tilanteessasi, olisin vienyt ne karkit mennessäni ekaa kertaa töihin juhlan jälkeen. Et tosin olisi ehtinyt nähdä, tuletko saamaan korttia tms. ennen kuin viet karkit kahvihuoneeseen, mutta olisit ainakin ollut itse pyyteettömästi liikkeellä. Nythän kirjoitat melkein kuin työkavereillasi olisi ollut velvollisuus huomioida hääsi ja siitä palkkioksi olisivat saaneet namia.

        Onnea sinulle joka tapauksessa häidesi johdosta, mutta älä sentään tee isompaa numeroa työkavereiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

        mieltä. Kyllä minäkin olen vienyt tarjottavaa työpaikalle, jos on ollut aihetta juhlaan. Taidat olla aika nuori vielä...


    • murehdi

      Työpaikallamme on tapana esim. syntymäpäivänä tuoda pullaa tms. tarjottavaa. Mutta vain 50 ja 60 täyttäville kerätään lahja. Tai muillekin, jos pitävät oikein juhlat. Lapsen saaneille on viety kukkia ja kortti. Toisaalta saahan kaikki sillä tavalla vastineen, että saavat sitten nauttia muiden synttärinä herkuista. Vaikka pitääkö aina saada vastine?

      Muistan yhden kerran, kun työkaverille kerättiin lahja, kun hän oli mennyt naimisiin. En tiedä olisiko kerätty, jos hän ei olisi tarjonnut kakkukahveja. Itse tarjosin myös kakkukahvit, mutta en saanut koko työporukalta tai pomolta kukkia tai korttia. Vähän odotin jompaa kumpaa tai molempia. Itse ainakin olisin antanut edes kortin. Pari työkaveria kyllä muisti omalla kortilla/kukkasella ja pienellä lahjalla (joita en odottanut, mutta yllätyin positiivisesti). Mutta mitään yhteistä ei annettu. Myöskään mieheni ei saanut mitään lahjaa/korttia työporukalta tai työnantajalta vaikka tarjosi kakkukahvit (Jollekin toiselle oli kyllä kerätty lahja). Molemmat saatiin kyllä onnitteluita. Meillä kuulemma pomon piti hoitaa asia (kuulin työkaverilta), mutta ei sitten jostain syystä hoitanut. Asiaa oli kuitenkin ajateltu...

      No mitäpä pienistä! En niin naimisiin menoani edes mainostanut. Eikä työkaverini ole kovin läheisiä. Vaikka olen ollut jo vuosia samassa työpaikassa.

      Älä turhaan vaivaa tällä päätäsi, ihmiset ovat erilaisia. Nykyinen työporukka on ehkä erilainen kuin edellinen. Ei se välttämättä johtunut mitenkään sinusta.

    • Rouva O

      Aiemmilla työpaikoillani ei ollut tapana huomioida häitä tai syntymäpäiviä mitenkään erityisesti, ehkä siksi, että työyhteisö oli hajallaan ympäri provinssia.

      Hämmästyinkin kun menimme naimisiin (minulla suht uusi työpaikka) ja kummankin työporukoilta tuli erityisen näyttävät muistamiset. Miehen työpaikan porukoilla oli pieni ohjelmanumero häissä, jossa yhteinen lahja esiteltiin. Joillain työkavereista oli yhteisen lahjan lisäksi vielä jokin omakin lahja! Myös minun pieni työyhteisöni muisti meitä hämmentävän arvokkaalla lahjalla.

      Työpaikat ovat tosiaan erilaisia. Jossain koetaan työyhteisö hyvin läheiseksi, lähinnä sukulaisuutta vastaavaksi. Toisissa taas ollaan joukko toisilleen vieraita ihmisiä, joita ei yhdistä muu kuin samalta yritykseltä tuleva palkkanauha.

      • ap.

        No minun mielestäni tämä kortittomuus oli loukkaavaa tai lähinä se ettei pomomme (joka tekee samoja töitä kuin muutkin) edes tajunnut kenelle laput oli osoitettu vaikka hän minulle järjestikin vapaata naimisiin menoa varten. Voimme ikuisuuden jankuttaa minun nameistani mutta kuten sanoin se ei ole mielestäni nyt ihan pää asia vaan se että koin olevani jotenkin huonompi/ikävämpi työkaveri ettei minun takiani voinut korttia tehdä vaikka kaikille muille ollaan kerätty rahalahja. Lähinnä tälläinen yhden vertaisuuden puute loukkaa. En ole mikään satavuotis mutten ymmärrä miten ikä tähän liittyy? olisin loukkaantunut asiasta vaikka olisinkin vanhempi. Enkä tällä ole sen kummemmin tuon päivän jälkeen vaivannut päätäni, ajattelin vain tällä tavoin hieman jälkijunassa nostaa asian esille.


      • myös olla
        ap. kirjoitti:

        No minun mielestäni tämä kortittomuus oli loukkaavaa tai lähinä se ettei pomomme (joka tekee samoja töitä kuin muutkin) edes tajunnut kenelle laput oli osoitettu vaikka hän minulle järjestikin vapaata naimisiin menoa varten. Voimme ikuisuuden jankuttaa minun nameistani mutta kuten sanoin se ei ole mielestäni nyt ihan pää asia vaan se että koin olevani jotenkin huonompi/ikävämpi työkaveri ettei minun takiani voinut korttia tehdä vaikka kaikille muille ollaan kerätty rahalahja. Lähinnä tälläinen yhden vertaisuuden puute loukkaa. En ole mikään satavuotis mutten ymmärrä miten ikä tähän liittyy? olisin loukkaantunut asiasta vaikka olisinkin vanhempi. Enkä tällä ole sen kummemmin tuon päivän jälkeen vaivannut päätäni, ajattelin vain tällä tavoin hieman jälkijunassa nostaa asian esille.

        niin, etteivät työtoverisi sinusta erityisemmin pidä. Johtuisikohan se omasta käytöksestäsi työtoverina? Tarjositko itse työtovereillesi mitään, kakkua, karkkia...? Aikoinaan, kun olin mennyt naimisiin, toin loman jälkeen ekana työpäivänä täytekakun, jota sitten porukalla syötiin.


      • Ekaten
        ap. kirjoitti:

        No minun mielestäni tämä kortittomuus oli loukkaavaa tai lähinä se ettei pomomme (joka tekee samoja töitä kuin muutkin) edes tajunnut kenelle laput oli osoitettu vaikka hän minulle järjestikin vapaata naimisiin menoa varten. Voimme ikuisuuden jankuttaa minun nameistani mutta kuten sanoin se ei ole mielestäni nyt ihan pää asia vaan se että koin olevani jotenkin huonompi/ikävämpi työkaveri ettei minun takiani voinut korttia tehdä vaikka kaikille muille ollaan kerätty rahalahja. Lähinnä tälläinen yhden vertaisuuden puute loukkaa. En ole mikään satavuotis mutten ymmärrä miten ikä tähän liittyy? olisin loukkaantunut asiasta vaikka olisinkin vanhempi. Enkä tällä ole sen kummemmin tuon päivän jälkeen vaivannut päätäni, ajattelin vain tällä tavoin hieman jälkijunassa nostaa asian esille.

        Ymmärrän loukkaantumisesi oikein hyvin, mutta ei auta kuin olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sitä paitsi saithan onnitteluja. Jos ne tuntuvat tulevan täydestä sydämestä, niin se vastaa minusta hyvinkin korttia. Sinuna olisin niellyt ylpeyteni ja tuonut sitä seuraavana päivänä jotain herkkuja töihin. Saattaa olla että seuraavalle naimisiinmenijälle annetaan kortti ja kukat ja sekin on vain nieltävä. Joskus se voi olla pelkästään porukan primus motorin huonosta päivästä kiinni, että mitään ei tapahdu...


    • eriarvoisia

      olen ollut samassa työpaikassa 10 vuotta. olemme keränneet kimpan kihla ja häälahjaan jossa olen ollut mukan, monesti lahjan ostajana ja rahan kerääjänä. työnantaja on muistanut erikseen. menin itse vihille salaa nyt kaikki tietävät asiasta. eivät muistaneet edes kortilla.

      eriarvoisia

      • se ongelma..?

        Mikä eriarvoisuus tässä oli kyseessä? Jos menee salaa vihille, se on merkki siitä, että ei halua että asiaan kiinnitetään sen enempää huomiota. Miten voit olettaa, että jos et ole jutellut teidän suunnitelmista tms. etukäteen, että muut tietävät sinun haluavan asiaan osallistumista jälkeenpäinkään?


      • rvaR

        Me mentiin "salaa" maistraatissa naimisiin. Miehen pomo (nainen 40-v.) oli vapaata myöntäessään (hääpäivä on palkallinen vapaa, jos sattuu työpäiväksi) laittanut "ehdoksi" pullakahvit ja kun pullat oli maanantaina pöydässä ihmetteli, että kukas tarjoaa (työpaikan porukka ei muistanut miestä/meitä mitenkään, ulkomaalainen työkaveri -ei edes läheinen- antoi lahjan). Meillä taas (myös miesvaltainen työpaikka, pomoni mies 50-v.) kerättiin täysin salaa huomattavan suuri lahjakortti hössötysten kera ja sitten "jouduin" tarjoamaan kakkukahvit. Mitään ei odotettu, mutta molemmat lahjat olivat ihana yllätys. Ja ehdottomasti kuuluu työkavereille jotain tarjota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe