Mikä on inhokki työ??

wera80

Mitä työtä et ainakaan haluaisi tehdä?? Miksi??

17

1965

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virvebbbb

En haluaisi olla vanhustenhoitaja. Vaikka olen hoitoalan ammattilainen, en koe vanhusten hoitotyötä omakseni...olen kyllä kokeillut, enkä tykänny.

Ainakin siellä paikassa missä itse olin, hoito oli liukuhihnatyötä. Ruoka mummolle suuhun ja kuiva vaippa housuun ja seuraava ja muutaman tunnin kuluttua sama rumpa uudestaan. Aikaa ei todellakaan jäänyt vanhusten kanssa jutusteluun vaan koko aika kului perushoitoon....kamalaa!!

• koska

olen jo kokenut sen kauhun, hyh!!

• huua

... ehdottomasti, koetuksi tuli tuo nuoruuden päivinä kesätyön muodossa. Kamalaa häiritä edes puhelimella toisen kotirauhaa ja yrittää provikka-palkalla saada uhri manipuloiden haluamaan jotain, mitä ei itsekään huolisi, väittää pomon ohjeen mukaan edulliseksi, vaikka tietää sikakalliiksi.

Mutta vielä kamalampaa oli vielä nuorempana (taisin olla 17 v.) kiertää maalaispaikkakuntaa fillarilla ja myydä huonosti tuntemansa lehden tilauksia. Provikalla tietenkin sekin. Kiviä satoi niskaan, koira puri jne. Ikimuistoinen kesä.

Yhden talon pihalla suustani ei "päivään" jälkeen vasymyksen takia tullut kuin naurua, silmät kyynelissä. Kun lopulta luovutin, mies sanoi: "Pistäydyhän toistekki!" Nauroin vastaukseksi ja vilkutin.

Seuraavan pihan uhrini oli erittäin huonokuuloinen, jouduin huutamaan joka sanan täysin palkein. Sitä seuraavassa paikassa kilometrin päässä tiedettiin jo asiani yksityiskohtia myöten.

• dodanoin...
        huua kirjoitti:

... ehdottomasti, koetuksi tuli tuo nuoruuden päivinä kesätyön muodossa. Kamalaa häiritä edes puhelimella toisen kotirauhaa ja yrittää provikka-palkalla saada uhri manipuloiden haluamaan jotain, mitä ei itsekään huolisi, väittää pomon ohjeen mukaan edulliseksi, vaikka tietää sikakalliiksi.

Mutta vielä kamalampaa oli vielä nuorempana (taisin olla 17 v.) kiertää maalaispaikkakuntaa fillarilla ja myydä huonosti tuntemansa lehden tilauksia. Provikalla tietenkin sekin. Kiviä satoi niskaan, koira puri jne. Ikimuistoinen kesä.

Yhden talon pihalla suustani ei "päivään" jälkeen vasymyksen takia tullut kuin naurua, silmät kyynelissä. Kun lopulta luovutin, mies sanoi: "Pistäydyhän toistekki!" Nauroin vastaukseksi ja vilkutin.

Seuraavan pihan uhrini oli erittäin huonokuuloinen, jouduin huutamaan joka sanan täysin palkein. Sitä seuraavassa paikassa kilometrin päässä tiedettiin jo asiani yksityiskohtia myöten.

Onko mielestänne puhelinmyyjä = lehtimyyjä?
        Myyntineuvottelija, joka myy puhelimitse = puhelinmyyjä = lehtimyyjä?

Vai kattaako tuo kaiken puhelimitse tapahtuvan kaupankäynnin? Tiedättekö esim, että iso osa yritysten välillä tapahtuvasta kaupasta tapahtuu puhelimitse?

Jos minä sanon olevani puhelinmyyjä, niin luuletteko automaattisesti minun myyvän lehtiä? Olevan kaikkien alojen kaikista alinta kastia?

Ikinä en kehtaisi kenenkään kotirauhaa tahallani rikkoa - sille en mitään voi, jos joku yritysjohtaja työskentelee kotoa käsin ja hänet kotoaan kännykästä tavoitan.

• huua
        dodanoin... kirjoitti:

Vai kattaako tuo kaiken puhelimitse tapahtuvan kaupankäynnin? Tiedättekö esim, että iso osa yritysten välillä tapahtuvasta kaupasta tapahtuu puhelimitse?

Jos minä sanon olevani puhelinmyyjä, niin luuletteko automaattisesti minun myyvän lehtiä? Olevan kaikkien alojen kaikista alinta kastia?

Ikinä en kehtaisi kenenkään kotirauhaa tahallani rikkoa - sille en mitään voi, jos joku yritysjohtaja työskentelee kotoa käsin ja hänet kotoaan kännykästä tavoitan.

... joihin viittasin, olivat joko jonkin huonohkon tietosanakirjapaketin tai lehtitilausten myymisiä. En pitänyt kyseisen työpaikan ilmapiiristäkään.

En kommentillani suinkaan ottanut kantaa mihinkään MUUHUN puhelinmyyntiin kuin juuri noihin nimenomaisiin omiin kokemuksiini. Siinäkin työpaikassa oli työntekijöitä, jotka pitivät hommasta. Se ei vain sopinut minulle. Siinäpä se.

Ei siis ollut tarkoitus haukkua puhelinmyyntiä sen pahemmin kuin puhelinmyyjiäkään. Ketjun aloituskysymys koski käsittääkseni subjektiivisia mieltymyksiä.

• minäkin...
        dodanoin... kirjoitti:

tarkoitin. Mun mielestäni sitä alinta kastia kyllä on ne lehtimyyntifirmojen omistajat ja pomot!!! Heitä en symppaa yhtään.

• __satu__-

Kamalin työ mitä olen tehnyt on valvonta työ. Eli istua ja valvoa vaan jotain. Oikeesti siinä kuihtuu viimesetkin aivon rippeet!!!!

• Lauramaria_

Elikkäs en suostuisi tekemään enää sekunttiakaa jäätelön myjän työtä..

• ........

työ. No eikun kaikki hoiva-alan työt, samoin siivous, opetus ja oikeastaan mikä tahansa sosiaali- terveys- ja opetusalan työ.

En myöskään haluaisi olla kampaaja, koska he vanhenevat niin aikaisin, kemikaalien ja huonon ergonomian vuoksi.. on jalka- ja selkävaivoja, kädet kuin uitetut utareet.

Enkä haluaisi työskennellä baarissakaan, ei jaksa katsella kännisiä, enkä kokkina koska kokit lihovat työssään..

En haluaisi olla poliisi, enkä minkäänlainen oikeudenpalvelija, koska oikeus harvoin toteutuu.

Onneksi tiedän, mitä HALUAN tehdä :D

• Catsy_666

Olen tehnyt työtä McNulty Mining Corporationissa Moccasinissa, Yhdysvalloissa.

Jotkut ennen likaiset, raskaat ja vaaralliset työt hoidetaan nykyään siististi tietokoneen ääreltä. Jotkut taas ei. Kaivostyö kuuluu niihin jälkimmäisiin.

Pimeä, likainen ja raskas ja sinulla on jonkinlaiset mahdollisuudet jäädä sortuman alle ellet onnistu saamaan keuhkosi täyteen pölyä. Malmia ei myöskään välttämättä käsitellä kalliosta rikastamoon koneellisesti, vaan välillä sitä luodaan lapiolla, ihan niin kuin 1800-luvulla.

Kaivoksessa ei tarvinnut myöskään olla yksin, sillä lähempänä pintaa kuulemma lihavat kalkkarokäärmeet tunkeutuivat kaivoskäytäviin. Niitä vastaan oli suojahaarniska, jonka paino oli 15 kiloa. En tosin nähnyt yhtään käärmettä, hyvä tai paha.

Mutta lopultakin tämä kuuluu sarjaan "oikeat työt", vrt. "ei ole tehnyt päivääkään oikeaa työtä".

• ohikulkenut heteromies

En ole koskaan kuullut kalkkarohaarniskoista, kalkkarot ovat melko harmittomia. Minulla on ohjeet välttää turhaa liikkumista jos kalkkaro puree.

Vesimokkasiinikäärmeet ovat vähän pahempia, niitä tuli nähtyä. Onneksi sentään alligaattorit olivat enimmäksen keskenkasvuisia, paitsi se kolmemetrinen. :-)

• haluaisi olla..

puhelinmyyjä (useimmat vain provisiolla),
      lähihoitaja (nii-in aliarvostettu työ, johon kuka tahansa voi kouluttautua), mikä tahansa sairaalaan liittyvä työ (inhoan sairaalan hajua yli kaiken), bussikuski (saavat kaikki haukut, eikä pääse vessaan silloin kuin pitäisi..), trukkikuski (yöök..), loka-auton kuljettaja (yöök..), huoltomies (ei, ei, sitä en tee..)

• Kirsi Laine

En haluaisi myydä itseäni miehille.

• kaikki työt

Iso lottovoitto tai suuren omaisuuden perijättärenä oleminen olisi minulle sopiva "ala".

Jonkun sortin taiteellinentyö voisi menetellä, jos sitä ei pitäisi niin työläänä, "oikeana työnä".

Mutta kun ei ole tarpeeksi lahjakas millään taiteen alalla, että siitä voisi elantonsa saada, niin sitten pitää vaan tehdä jotain inhokki työtä elääkseen. Eläähän sitä työttömänäkin, mutta kun olen sen verran materialisti, että en tyydy pelkkään elämiseen(katto pään päällä & ruokaa), vaan haluan vähän "ylellisyyksiäkin", niin teen jotain työtä sitten vaan...

• Rosie*

Lehtimyyntiä en tekisi. Kokemusta on ja se oli kamalaa. En myöskään haluaisi olla ovelta-ovelle myyjä enkä katukerääjä.

Sadun mainitsema valvojan työ tosiaan kuulostaa tappajan tylsältä, ei kiitos.

Siivoojan työkään ei houkuttele. Minulle on oman kodin siivouksessa jo ihan tarpeeksi.

Enkä mä seksityöntekijäkään voisi kuvitella olevani. Paitsi jos saisi itse valita asiakkaansa :P

• Pir

myymään mitään, liian rehellinen ja turhan ylpeä, minähän en anele enkä houkuttele. Jo ammoisina kouluaikoina niiden pakollisen viiden vappumerkin (ja mitä muita merkkejä olikaan pakko) kauppaaminen oli yhtä tuskaa, yks kiltille naapurille ja loput isälle.

• etenkin tämä

vanginvartija. Hatunnosto niille, jotka pystyy...
      Siksi, että en tykkäisi vartioida, se ahdistaisi minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4774
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1722
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1586
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1544
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1167
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1053
    Aihe