Itse meinasin joskus hakea emoksi, kuten kaverini, mutta opiskelut veivät mukanaan. Tuttuni pääsi kursseille 1999 ja kertoi millaista se oli. Tuhansien hakijoiden joukosta seulotaan "täydellisiä kaunottaria", joiden halutaan olevan terveitä ja kielitaitoisia ja hiukan viileitä. Finski onkin saanut usein mainetta koppavuudellaan, siis palvelun suhteen.
Tosiasiassa ulkoisella on merkitystä ja sinne haetaan hiukan viileää "Burberry-neitoa", joka ei turhia tunteile. Ihmeen paljon tytöissä oli akateemisiakin, tosiasia on, että moni neito hakee ammatistaan miestä, sitä ihanaa, hiukan ohimolta harmaantunutta charmanttia "Dressmannia" joka tuo sen toimeentulon. Lentoemäntien keskuudessa tupakointi on myös hyvin yleistä ja "kuuluu" imagoon ja "tyyliin". Eli ulkoisella on todellakin väliä lentoemon hommissa, joskus joitakin rumia otetaan lumeeksi. Useimmiten neitokaiset ovat upeita ja hyvin huoliteltuja, eivät mitään rekkakuskeja tai nenärengaslesboja.
Työstä moni silti nauttii, saa matkustella, shopata ja bongata ihania pukumiehiä ja kenties päästä Porschella kotiin, kuten kaunis tuttuni kerran. Kannattaa varautua siihen, että varsinkin busineksen puolella käyntikortteja tullaan antamaan oikein olan takaa... ;)
Lentoemäntä
7
1474
Vastaukset
- siis..
pakko olla joku provo..ei kukaan ole noin idiootti oikeasti, toivottavasti.
- mielenkiintoista
Jaa-a oisko se sitten niin, että nämä "Burberry- neidot" ovat aika fiksuja, sillä he saavat ihan kivasti rahaa duunistaan, kauneudellaan ilmaiset kyydit kotiin hienoilla autoilla (ei tarvii maksaa takseja) ja vielä kapteenin ja komean talon! Täytyy myöntää, että aika pelinaisia. Ei ihme, että lentemäntiä kadehditaan.. Ei tarvii kun laittaa statuksen vaatima tupakka huuleen ja maailma on jaloissa. Kirjaimellisesti.
- provoilua
Sulla on onnekas kaveri! ;)
Mulle tämä lentoemännän työ on leipätyö, ja sitä mitä haluan tehdä vastaisuudessakin. Ymmärrän, ettei se kaikille(mm.sun ystävälle)sovi, mutta monille muille meistä kyllä. Ha det så bra min vän :)
Ja mikäs siinä, jos joku työkavereista(kapu,peris tai stuertti)sattuukin olemaan se elämän mies. Ei sitä tiedä. Jäämme odottamaan. - miss_flight
provoilua kirjoitti:
Sulla on onnekas kaveri! ;)
Mulle tämä lentoemännän työ on leipätyö, ja sitä mitä haluan tehdä vastaisuudessakin. Ymmärrän, ettei se kaikille(mm.sun ystävälle)sovi, mutta monille muille meistä kyllä. Ha det så bra min vän :)
Ja mikäs siinä, jos joku työkavereista(kapu,peris tai stuertti)sattuukin olemaan se elämän mies. Ei sitä tiedä. Jäämme odottamaan.Arvoisa nimimerkki "provoilua",
kiitos viestistäsi. Voin kuitenkin vakuuttaa, että tämä ei ollut provo tms, itse arvostan lentoemännän työtä, ja kuten kerroin, itsekin meinasin hakea. En edes aiemmin ollut selvillä, että asiasta käydään näin vilkasta keskustelua verkossa.
Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Miksi väität minulle, että työ ei sovi ystävälleni, hän on hyvä asiakaspalvelija ja saanut hyvää palautettakin. Nimenomaan hänen luonnollisuutensa takia hänestä pidetään. Hän on kuitenkin kertonut erilaisia "taustatietoja" työhön liittyen. Halusin itse tuoda esiin omat kuulemani asiat ja näkökulmat. Aina kun itse olen matkustanut, niin täytyy todeta, että Finskillä on useimmiten ollut tosi nättejä tyttöjä ja harvoinpa siellä mitään "poikatyttöjä" on. Kyllähän sinäkin sen varmaan tiedät. Sellaiset harvoin edes hakeutuvat moiselle alalle. Miksi tätä ei saisi sanoa ääneen. Tiedän ihan tasan tarkkaan, että nainen voi olla kaunis, fiksu ja ties mitä ja haluta lentoemännäksi ja ammatti ei ole sen huonompi kuin mikään muukaan.
Jos sen kapu tai peris tai joku muu on se elämän mies, niin antaa olla. Jos olisit rehellinen, kertoisit samalla kertaa, että komeat businessluokassa eivät varmasti ole työn huonoin puoli. Ha det så bra min, förhoppningsvis förstår Du nu, vad jag menade.
I stället för att kritisera min vän, som du inte känner, borde du hellre ta ställning till mina argument och antingen förneka allt eller medge att jag har rätt.
Trevlig forsättning på dagn.
Miss_flight
- sitten
Kun nyt olet noin hyvä analysoimaan, niin mitäs ne stuertit siellä sitten tekevät ja miten istuvat ko. Burberry-neio-kuvaan? kaikki eivät ole homojakaan....hmm?
- olin töissä..
Niin siellä stuertit (ei homot) teki ns cabin walkeja, eli kävi mukamas tarkistamassa että kaikki on matkustamossa kunnossa, tosiasiassa kävelivät koneen läpi ja tarkastelivat että mistä löytyvät hyvännäköiset mimmit, matkan varrella painoivat kutsunappia tyttöjen päiden yläpuolella. Tämän jälkeen toinen stuertti kävi katsomassa että mitä kutsunappien alapuolelta löytyy.
Toinen suosittu juttu oli liehitellä kaikkia uusia keltanokkia, jotka eivät vielä tienneet minkälaisia Don Juaneja he olivat.
Tai sittenhän voi huvikseen kirjoitelle listoja yhtiön kuumimmista mimmeistä, tai listoja kenen kanssa on päässyt sänkyyn ja tutkia että ollaanko oltu samojen tyttöjen kanssa sängyssä..Yhdellä tutullani oli kolme ns tyttöystävää ja kaikki sattuivat olemaan samaan aikaan samassa baarissa, yksi tytöistä suunnitelli tämän pojan takia muuttavansa toiseen maahan, hänen suunnitelmansa kyllä muuttuivat ko illan jälkeen..
Don Juan tyypeille tämähän vasta onkin ihan unelma ammatti, työkavereina heillä on enimmäkseen nättejä tyttöjä korkokengissä ja istuvassa uniformussa. Tämän lisäksi löytävät vielä satojenkin matkustajien joukosta yleensä silmäniloa, ja joskus juttukaverin.
En kuitenkaan väitä että emot tai homot yhtiössä olisivat käyttäytyneet sen paremmin ja lentäjät ne vasta pahimpia olivat. Mutta emoistahan onkin tällä sivulla jo puhuttu paljon ja satuin vain asumaan kahden tällaisen tyypin kanssa.
Vielä ennenkuin joku ehtii suuttua niin en toki väitä että kaikki yhtiössä näin käyttäytyivät, mutta tällaisiakin tyyppejä tähän ammattiin etsiytyy. Toivon vain että Finnairilla tilanne ei olisi ihan samanlainen. Joku han täällä sivustolla toivotti jo tervettulleeksi tähän sisäsiittoisen Finnairin porukkaan, eli olisikohan siellä sitten samanlaista. Sehän kyllä kohta selviää...
- taidat keksiä...
Itse pitkään emona, enkä tunne ketään, joka olis jollain "Porschella"kotiin tullut, yleisesti ottaen on eritääin harvinaista, että joku bongaisi asiakkaan....taitaa olla legendaa vaan...Ja suurimmalle osalle meistä tää on ihan tavallinen duuni.
t. Ei mikään viileevaalee burberryneito vaan ihan tavallinen suomalainen nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449