Hei!
Olen lähdössä marraskuun alussa tunisiaan. Hotellina Vincci El Kantaoui - kokemuksia? Sanovat neljän tähden hotelliksi. Tässä kysymyksiä, josko joku osaisi vastata? Toivotaan niin
a) tunisiassa on rahavaluuttana dinaari, mitä eurolla saa?
b) minkä hintaista maassa on? Kallista / halpaa?
c) paljonko rahaa kannattaa ottaa mukaan?
d) minkälaisia ostoksia kannattaa tehdä?
e) paljonko rahaa kohteessa saa kulumaan ? (siis ihan normi oloissa, ei suurta törsäilyä)
f) minkä hintaisia kauneuspalvelut on ja kannattaako niitä käyttää?
g) onko ruoka hyvää ja mitä kannattaa syödä / jättää syömättä?
h) hotellin esittelyssä suositeltiin että illalliselle pukeudutaan. Eli mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kuin hienoa vaatetusta odotetaan? En haluaisi ylipukeakaan...
i) miten naisia kohdellaan maassa?
j) onko jotain erityistä nähtävää soussen / port el kantaouin alueella ?
k) mitä tavallinen ruoka maksaa ? Paljonko on normi hinta esim lounaasta ?
l) pärjääkö maassa englanninkielellä?
Kertokaa ihmeessä lisää jos jaksatte.
Kiitos!
Sousse, Port El Kantaoui
15
7579
Vastaukset
- Palmu
Olen ollut vinccissä monesti ja ollut tyytyväinen. Virallinen luokitus ****, sanoisin hyvä ***. Meillä on palvelu kyllä pelanut, ruoka on monipuolista ja viihtyisät huoneet. Hotellin lähes kaikki huoneet eri pohjalla joten joka kerta on ollut erilainen, mutta tilava.
Tässä olisi vinccin sivut jos kiinostaa kurkata:
http://www.vinccitunisia.com/en/control2/hotelKCb.htm
a) tunisiassa on rahavaluuttana dinaari, mitä eurolla saa?
Siis kurssi? 1 dinaari on n. 0,62€
b) minkä hintaista maassa on? Kallista / halpaa?
Yleiseti aika halpaa. Ruoka ja matkustaminen edullista. Tuonti tuotteet alkoholi, mehut,kosmetiikka kalliita.
c) paljonko rahaa kannattaa ottaa mukaan?
Riippuu mitä ostelee ja kauan on...
d) minkälaisia ostoksia kannattaa tehdä?
Nahka tuotteet, kengät, laukut....
f) minkä hintaisia kauneuspalvelut on ja kannattaako niitä käyttää?
Lähes kaikissa hotelleissa on kosmetologi palveluita. Itse suosittelisin suomalaista Minnaa, oppaat osaavat kertoa enemmän. Kasvohoitojen hinnat n. 40-70d, riippuen paikasta.
g) onko ruoka hyvää ja mitä kannattaa syödä / jättää syömättä?
Siis yleisesti, vai hotellissa? Kumpaankin kyllä, ruoka on maittavaa. Hotellissa runsaat valikoimat salaattia, kalaa, lihaa...
Itse olen syönyt kaikkea, käsidesinfiointi pullo vaan mukana.
h) hotellin esittelyssä suositeltiin että illalliselle pukeudutaan. Eli mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kuin hienoa vaatetusta odotetaan? En haluaisi ylipukeakaan...
Ky. hotellin illallisella on laidasta laitaan pukeutujia, on näkynyt myös shortseja... kunhan on siistit vaatteet niin kay ja tunisiassa saakyllä pukeutua näyttävästi.
k) mitä tavallinen ruoka maksaa ? Paljonko on normi hinta esim lounaasta ?
Pizza n, 6d (3,60€)
Pihvi annos n.11d
l) pärjääkö maassa englanninkielellä?
Turisti alueilla pärjää
Tässä nyt vastaus muutamaan kysymykseesi- elokuussa07
Moi!
Vierailimme 2 viikkoa Soussessa elokuussa. Kävimme tsekkaamassa:
*Soussen katakombit (sellainen mukava vajaan tunnin vierailu, taksilla pääsee edullisesti)
* Port El Kantauossa kävimme lasipohjaveneajelulla (ei ollut kallis kun vaan tinkasi, hinta tippui jos ei ollut oikeen kiinnostunut!), pienessä eläinpuistossa (jos eläimistä tykkää ihan kiva) ja kierreltiin satamaa
* Merirosvolaivalla (no kaikki tietysti maksoi, mutta kiva ilma ja maisemat)
* Mönkkärisafarilla (Ali Baba), hieman oli pettymys. Mönkkärit ei sitä mitä luvattiin ja emme päässeet minnekään Strutsifarmille, mutta ajaa saatiin pari tuntia
* Saharan retki (Tjäreborg), AIVAN IHANA RETKI!
-> upeita kokemuksia/elämyksiä
* Tunisin retki (Tjäreborg), Tosi jees:)!
-> Jos historia/kulttuuri kiinnostaa
* Vanha kaupunki Medina tietysti pitää nähdä, toiset viihtyy kauemmin, toiset vaan hetken
* Medinassa sijaitseva Ribatin luostari ja torni. Torniin kiipeäminen on vaivan arvoista:)!
Tässä jotain meidän kokemuksia:) elokuussa07 kirjoitti:
Moi!
Vierailimme 2 viikkoa Soussessa elokuussa. Kävimme tsekkaamassa:
*Soussen katakombit (sellainen mukava vajaan tunnin vierailu, taksilla pääsee edullisesti)
* Port El Kantauossa kävimme lasipohjaveneajelulla (ei ollut kallis kun vaan tinkasi, hinta tippui jos ei ollut oikeen kiinnostunut!), pienessä eläinpuistossa (jos eläimistä tykkää ihan kiva) ja kierreltiin satamaa
* Merirosvolaivalla (no kaikki tietysti maksoi, mutta kiva ilma ja maisemat)
* Mönkkärisafarilla (Ali Baba), hieman oli pettymys. Mönkkärit ei sitä mitä luvattiin ja emme päässeet minnekään Strutsifarmille, mutta ajaa saatiin pari tuntia
* Saharan retki (Tjäreborg), AIVAN IHANA RETKI!
-> upeita kokemuksia/elämyksiä
* Tunisin retki (Tjäreborg), Tosi jees:)!
-> Jos historia/kulttuuri kiinnostaa
* Vanha kaupunki Medina tietysti pitää nähdä, toiset viihtyy kauemmin, toiset vaan hetken
* Medinassa sijaitseva Ribatin luostari ja torni. Torniin kiipeäminen on vaivan arvoista:)!
Tässä jotain meidän kokemuksia:)Kiitos teille jotka jaksoivat vastata!
Olen menossa marraskuun alussa kyseiseen paikkaan viikoksi.
Onko kukaan käynyt kampaajalla siellä? Osaavatko he sen verran englantia että ymmärtävät mitä haluaa? Kallista?
Missäs tämä suomalainen Minna on?
Kantouissa?- Palmu
annalucia kirjoitti:
Kiitos teille jotka jaksoivat vastata!
Olen menossa marraskuun alussa kyseiseen paikkaan viikoksi.
Onko kukaan käynyt kampaajalla siellä? Osaavatko he sen verran englantia että ymmärtävät mitä haluaa? Kallista?
Missäs tämä suomalainen Minna on?
Kantouissa?Riippuu vähän kampaajasta tuo kielitaito, kampaajat joissa olen käynyt eivät ole osaneet... Hinnat leikkaus, pesu, föönaus 10-30d (6-18€). Kannattaa kysästä oppailta, lähes joka hotellissa on kampaaja, myös vinccissä. Siellä kävi lyllä paikallisiakin tätejä, tietty eiri hinnoin.
Minnan yhteystiedot saa oppailta. Taksilla pääsee parhaiten. Hän asuu kantaouin ja soussen välissä Khezaman kaupungin osassa, lähellä casa del gelato jäätelöbaaria.
Minnan hintoja; täydellinen kasvohoito on 45d (27€)ja jalkahoito 28d (17€) Palmu kirjoitti:
Riippuu vähän kampaajasta tuo kielitaito, kampaajat joissa olen käynyt eivät ole osaneet... Hinnat leikkaus, pesu, föönaus 10-30d (6-18€). Kannattaa kysästä oppailta, lähes joka hotellissa on kampaaja, myös vinccissä. Siellä kävi lyllä paikallisiakin tätejä, tietty eiri hinnoin.
Minnan yhteystiedot saa oppailta. Taksilla pääsee parhaiten. Hän asuu kantaouin ja soussen välissä Khezaman kaupungin osassa, lähellä casa del gelato jäätelöbaaria.
Minnan hintoja; täydellinen kasvohoito on 45d (27€)ja jalkahoito 28d (17€)Hei taas!
Mitä tarvitsee sinne mukaan, ihan siis matkatavaraa? Vaatetus? Tavarat? Mitä toivoit että olisi ollut mukana, mutta oli jäänyt kotiin ?- Samira81
annalucia kirjoitti:
Hei taas!
Mitä tarvitsee sinne mukaan, ihan siis matkatavaraa? Vaatetus? Tavarat? Mitä toivoit että olisi ollut mukana, mutta oli jäänyt kotiin ?Moikka!Itse olen siellä kahdesti käynny ja mulla oli ainakin ihan sopivasti tavaraa.Hotellien varustuksiin kuului hiustenkuivain joten otin sit vain kesävaatetta sopivasti.Tohon naisten kohteluun ei kukaan ollu vielä vastannu joten sanonpa senkin tässä että mun mielestä Tunisiassa ei olla läheskään niin "hyökkääviä" kuin esim.Turkissa joten siellä saa ihan rauhassakin naisihminen kulkea.
- Palmu
Samira81 kirjoitti:
Moikka!Itse olen siellä kahdesti käynny ja mulla oli ainakin ihan sopivasti tavaraa.Hotellien varustuksiin kuului hiustenkuivain joten otin sit vain kesävaatetta sopivasti.Tohon naisten kohteluun ei kukaan ollu vielä vastannu joten sanonpa senkin tässä että mun mielestä Tunisiassa ei olla läheskään niin "hyökkääviä" kuin esim.Turkissa joten siellä saa ihan rauhassakin naisihminen kulkea.
Jos on marraskuun alussa tunisiaan menossa niin kannattaa ottaa mukaan lämpimämpääkin vaatetta, illat viileitä ja muutenkin voi olla epävakaata. Pieni sateenvarjokin voi olla hyvä, ei ole paljoa myynnissä. Kannattaa tietty kattoo sääennuste ensin ja pakata sen mukaan "kesävaatteita"...
Jos tykkää kokata kannattaa ottaa pieni hyvä veitsi mukaan. Kattila ja aterimet löytyy kyllä hotellista. Jos on puolihoito ostettu astiakaappi on yleensä ollut lukossa, se pitää pyytää avaamaan - ei asu enää Tunisiassa
Palmu kirjoitti:
Riippuu vähän kampaajasta tuo kielitaito, kampaajat joissa olen käynyt eivät ole osaneet... Hinnat leikkaus, pesu, föönaus 10-30d (6-18€). Kannattaa kysästä oppailta, lähes joka hotellissa on kampaaja, myös vinccissä. Siellä kävi lyllä paikallisiakin tätejä, tietty eiri hinnoin.
Minnan hintoja; täydellinen kasvohoito on 45d (27€)ja jalkahoito 28d (17€)Vaan on palannut suomeen.
- spiderman
Terve! Osaan vastata muutamaan kysymykseesi.. Yksi dinaari on n.0,60e. 50e:lla saa n.88 dinaaria. Yleisesti hintataso on aika edullinen. Itse kulutin viikon reissulla 350e.Tosin en maksanut aamiaisesta enkä illallisesta. Mutta päivällä syötiin ravintoloissa ja juomaakin kului :) suuresti en törsäillyt. Ruoka oli hyvää, pitsat olivat pettymys. Illalliselle kannattaa pukeutua siististi. Eli ei välttämättä ihan rantakuteissa kannata mennä. Mitään iltapukua et tarvitse :). Itse ainakin sain todella hyvää kohtelua ja palvelua osakseni. Basaarialueelle ei kannata eksyä liian syvälle, sieltä et pääse kun väkisin pois. jos sittenkään. Turismi alueella ja hotelleissa pärjää englannilla hyvin. Oikein mukavaa matkaa!!!
Kiitos kaikille vastanneille! (Lisää saa laittaa :D )
Tässä odottelen kovasti matkaa..
Puolihoidolla mekin menemme. Miksi kaapit ovat lukossa?- Palmu
annalucia kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille! (Lisää saa laittaa :D )
Tässä odottelen kovasti matkaa..
Puolihoidolla mekin menemme. Miksi kaapit ovat lukossa?Ovat saaneet jostain päähän että jos ostaa puolihoidon niin silloin ei tarvitse keittovälineitä. Tämä nyt on ollut vinccissä käytäntönä parina vuonna vasta. Helpompaa kai heille kun on vähemmän laskettavaa, että puuttuuko sieltä kaapista haarukoita... Kesällä pyysimme avaamaan kaapi, jos ei suosiolla aukea sanotte vai että ennen on kyllä toiminut...
Palmu kirjoitti:
Ovat saaneet jostain päähän että jos ostaa puolihoidon niin silloin ei tarvitse keittovälineitä. Tämä nyt on ollut vinccissä käytäntönä parina vuonna vasta. Helpompaa kai heille kun on vähemmän laskettavaa, että puuttuuko sieltä kaapista haarukoita... Kesällä pyysimme avaamaan kaapi, jos ei suosiolla aukea sanotte vai että ennen on kyllä toiminut...
Niin vähän vaikeeta on tehdä ruokaa jos ei ole välineitä... Outoa että on lukittuna. Toivottavasti avaavat :D
Matka lähestyypi ja mietin juuri mitä kaikkea pitäisi muistaa ottaa mukaan... Kaipa sieltä saa jos jotain unohtuu?
Mites tulli? Onko siellä sellaista?- Palmu
annalucia kirjoitti:
Niin vähän vaikeeta on tehdä ruokaa jos ei ole välineitä... Outoa että on lukittuna. Toivottavasti avaavat :D
Matka lähestyypi ja mietin juuri mitä kaikkea pitäisi muistaa ottaa mukaan... Kaipa sieltä saa jos jotain unohtuu?
Mites tulli? Onko siellä sellaista?Samalla lailla tulli toimii siellä kuin suomessakin...
- saila v
Moi, olin ystäväni kanssa Tunisiassa ja Vincci el Kantaoui-hotellissa 4 vkoa sitten. Hyvä hotelli, vie terveisiä Sailalta Suomesta ravintolan pojille. Ihania!
Eurolla saa vaihtelevasti. Hotellissa suhteellisen kallista esim. pizza 6 e (hinnat myös euroissa. Mutta ruuasta ei tullut mitään vatsavaivoja. Aamiaisella omeletteja, lättyjä yms. herkkuja. Omelettipojalle ehdottomasti terkkuja!
Hotelli Vinccin henkilökunta aivan ihanaa; nuoria poikia kaikille ystävällisiä tasapuolisesti ja tekevät pitkää päivää!
Basaareissa saa sitten tinkiä ja heti puolet hinnasta pois! Jos ei tule hinnasta sopua, saattavat ajaa pihalle mutta kavereita ollaan silti.Tavara on feikkiä; d&g, levis jne. ja sitä on joka paikassa. Kannattaa ostaa käsinmaalattuja astioita jos sattuu olemaan astiafriikki kuten minä; kaikki tuli ehjänä perille. Tai paikallista poppia ja mausteita yms.. Alkuperäistavaraa on haettava sen länsimaalaisen rojun seasta. Itse löysin Soussesta aivan ihanan kaftaanin halvalla basaareista. Haju välillä hirveä eikä kannata eksyä; lampaanpäitä, lihaa yms lämpimässä... Taksit on hyviä kunhan muistaa ettei Vincciltä Sousseen kannata maksaa enempää kuin 6 dinaaria=n.4euroa. Opas sanoi että maksaa sen mikä kuuluu ja jättää taksikuskin huutamaan jos pyytää liikaa!!Rahaa meni n. 500e/vko, ei ihme törsäilyä.Paikallinen viinakauppa sijaitsee Port el Kantaouin supermarketin takahuoneessa kassojen takaa menee ovi, jos haluaa olutta, viiniä tms.
Paikalliset elävät turismista joten kohtelu on hienoa. Ei varsinaisesti "pukeuduttu" illalliselle, eikä hotellissa ollut liian hienoa porukkaa.Kannattaa nukkua uima-altaalla tms, koska yöllä vasta ihmiset liikkeellä (myös lapsia). Missään vaiheessa ei pelottanut kävellä satamaan edes myöhään.. Hotellilla myös oma ranta, mutta siellä ei uskallettu syödä rantabaarissa mitään. Syödessä järki käteen: kuka syö makkaraa joka on laitettu aamulla klo 6 aamiaispöydälle klo 9?. Käsidesiä käytettiin koko ajan.
Tippejä kannattaa jakaa niin saa hienoa kohtelua; 2 dinaaria kun antaa palvelusta, olo on kun kuninkaallisella. Siihen kannattaa varautua et niitä kolikoita on koko ajan!
Koulussa aletaan opettamaan n. 5 luokalla englantia, joten suurinpiirtein kaikki osaa puhua sitä, varsinkin nuoret. Siitä olin eniten yllättynyt että melkein kaikki osaa englantia. Vettä sitten tosiaan kannattaa juoda se 3 litraa ettei tule huono olo. Meillä oli se 32-35 c varjossa koko viikon. Apteekeissa halpaa.
t. Saila
toivottavasti tämä vähän auttoi....ja voit kysyä lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603475Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242819Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541897- 731132
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2001059Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27889Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104874- 45869