Voiko

kuolinpesän

Laittaa myyntiin,kun ei yhden osakkaan kanssa pysty edes ositusta tekemään.Tämä kyseinen ihminen ilmoitti että hänelle ei käy mikään ja että hän vaikeuttaa asioiden hoitoja kaikella tavalla viimeiseen asti.Jos hakee pesänselvittäjän se maksaa ja pesän rahat on jaettu jo kauan sitten.Pesällä ei ole kuin pieni kiinteä omaisuus.Pesässä oli 12 osuutta josta A omistaa 10/12, B ja hänen äitinsä kumpikin 1/12 osaa.Jos olisin tiennyt että tästä tulee näin hankala asia hoitaa en ikipäivänä olisi ostanut muiden osuuksia.Vielä selvennykseksi että kaikki osakkaat jotka pesässä on ovat tulleet sinne perinnön kautta.Viisaat neuvot olisi nyt tarpeen.Kiitos jo vastauksista etukäteen.

5

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvona . .

      Tilaa aika oikeusaputoimistoon ja sieltä saattaisi löytyä tarkempaa tietoa asiastasi.

      • Puhelinkeskustelu oikeusaputoimiston ajanvarauksen kanssa alkaa sillä, että ajan varaaja joutuu ensin selvittämään heille omat ansiotulonsa tai sosiaalietuutensa. Kun ne on selvitetty, kysytään pääomatulot. Siihen vastaaminen ei ole kovin helppoa, jos omistaa sijoitusrahaston kasvuosuuksia, joiden tuottoa on etukäteen mahdotonta arvioida. Sitähän ei edes tiedä, tuleeko niistä voittoa vai tappiota.

        Kun puhelinkeskustelu pelkästä ajan varaamisesta meni näin vaikeisiin kysymyksiin ja aivan sivuraiteille siitä, mitä tarkoitukseni oli kysyä, aloin etsiä yksityistä asianajajaa netistä ja lehti-ilmoituksista.


    • - ja se maksaa

      "Jos hakee pesänselvittäjän se maksaa ja pesän rahat on jaettu jo kauan sitten.Pesällä ei ole kuin pieni kiinteä omaisuus"

      Näin on, ei voi mitään.
      MUTTA onha se jaettava omaisuus olemassa: sen realisoinnista maksetaan pesänjako ja loppu jää sitten osallisille. Kerro tämä vataanhangoitteleville. Käräjäoikeuden kulut maksaa pesänselvittämistä hakeva.

    • pikku moka?

      A omistaa 10/12, B ja hänen äitinsä kumpikin 1/12 osaa. Se on yhteensä 12/12. Mikä sitten on sinun osuutesi? Vai oletko sinä A? Vai olenko minä typerä? Sekin on hyvin mahdollista..

      • kuolinpesän

        Minä olen henkilö A ja haluaisin selvittää pesän omistus-suhteet,mutta kun ei se onnistu ei sitten millään.Minulle käy kaikki vaihtoehdot,mutta...Jos olisin tiennyt mihin "paskaan"käteni iskin en ikinä päivässä olisi ostanut muiden perikunnan osuuksia.Kyseessä vanha sota-ajan pieni maapaikka.Minulle sillä on tunnearvoa,mutta toisille ei mitään arvoa.Asianajaja lupasi lähestyä näitä muita henkilöitä asiallisella kirjeellä ja katsotaan vastaako he siihen vai ei?Asianaja oli sitä mieltä,että ei kannata hakea pesänselvittäjää,kun kyseisen omaisuuden arvo noinkin pieni.Mutta mitäs minä(A)teen???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe