Kun yhtään, siis YHTÄÄN uutta keskustelun aloitusta ei ole ilmestynyt koko vuorokauden aikana tänne "Suomen suurimman keskustelupalstan" kuuskymppisten karsinaan.
Ei sitä voi todeksi uskoa. Mikä meissä on vikana?!?!
Tämänpäiväinen surun aihe
57
2843
Vastaukset
- 1943
vipinää. Eilen juhlissa ja yötä pois kotoa. Tänään työpaikalla, suunnistamassa, saunomassa, uimassa. Ollaankohan me 60 hyperaktiivisia keskiviikkoisin, kun muut ovat ärtyneitä tai jotain sellaista jonkin tutkimuksen mukaan?
- KristaTee
Eihän niitä viime aikoina muutenkaan ole ruuhkaksi asti ilmestynyt. Minulla ei ainakaan hoksottimet pelaa kunnolla ja jos hetken pelaa, niin hylkään aiheen kelvottomana.
Onkohan kaikki läpikäytäväksi kelpaava jo käyty läpi?- Annaliisa
Syynä voisi olla myös se, että keskustelijat eivät ole käyneet tällä palstalla aikoihin, kuten minä. Elämä vie nyt todella niin lujaa mukanaan, että käytän nettiä lähinnä tiedon hakuun.
Ehkäpä aihekin on niin vaikea, että ei tule tehtyä alotusta tai kurkittua tänne. - h.p.-soosi
Annaliisa kirjoitti:
Syynä voisi olla myös se, että keskustelijat eivät ole käyneet tällä palstalla aikoihin, kuten minä. Elämä vie nyt todella niin lujaa mukanaan, että käytän nettiä lähinnä tiedon hakuun.
Ehkäpä aihekin on niin vaikea, että ei tule tehtyä alotusta tai kurkittua tänne.todella erinomainen väline tiedonhakuun. Olen nyt tarvinnut erityisesti kukkaosastoa viime aikoina.
Ei ole ollut kukkasia moniin vuosiin, ei minkäänlaisia ja sitten eräs ystäväni toi kolme viherkasvia. En kiitellyt, sillä kukkasista ei saisi kíittää.
Aivan outoja, mutta ihan upeita ja niiden hoitoa koskevia ohjeita sitten pengoin netistä.
Mietin sitten itsekseni antajan motiivia ja viestiä: eli, jos saat nämä kukat kasvamaan niin osannet sitten ottaa itsesikin enemmän huomioon. On ollut kiirettä vähän liian kanssa ja oman itseni hoito jäänyt vähemmälle ja oli kai tarkoitus, että pysyisin enemmän paikallani kotioloissa. Toivottavasti tämä viesti ei nyt heti lennä "kukkakerhoon".
Siis, netti on hyvä olemassa.
ollut ja lähtenyt myös!
Riittää pähkäilemistä mikä olisi aihe, joka kiinnostaisi ja saisi olla täällä.- Zirkonia
että kuinka monessa vieraassa maassa olet elämäsi varrella käynyt?
Olen just lähdössä lauantaina Portugaliin jossa en ole koskaan aikaisemmin käynyt.Varmaan käyn myös Lissabonissakin.Tuli vain juuri tällainen kysymys mieleeni, kun olen itse juuri niin täpinöissä täällä lähdössä, ja matkakuumeessa.- KristaTee
sinulle oikein hyvää matkaa ja uusia, hauskoja kokemuksia. Nauti sydämesi kyllyydestä.
Jotenkin vain on sellainen kutina, ettei aihe oikein menesty. Voihan olla, että olen aivan väärässä. - Zirkonia
KristaTee kirjoitti:
sinulle oikein hyvää matkaa ja uusia, hauskoja kokemuksia. Nauti sydämesi kyllyydestä.
Jotenkin vain on sellainen kutina, ettei aihe oikein menesty. Voihan olla, että olen aivan väärässä.T.Zirkonia
- Zirkonia
KristaTee kirjoitti:
Jotenkin vain on sellainen kutina, ettei aihe oikein menesty. Voihan olla, että olen aivan väärässä.aikajärjestyksessä niitä maita joissa olen käynyt.
Ruotsi,Saksa, Englanti,Ranska, Norja, Kreikka, Belgia, Itävalta.
Vaikea muistaa, mutta sitten varmaan oli Viro Espanja,Turkki, USA,Thaimaa, Bulgaria.
Tähän ikään on paljon ehtinyt.Huoh, miten paljon muistoja kaikista kohteista. - KristaTee
Zirkonia kirjoitti:
aikajärjestyksessä niitä maita joissa olen käynyt.
Vaikea muistaa, mutta sitten varmaan oli Viro Espanja,Turkki, USA,Thaimaa, Bulgaria.
Tähän ikään on paljon ehtinyt.Huoh, miten paljon muistoja kaikista kohteista.monessa maassa käynyt. Minä olen nykyään niin patalaiska, etten viitsi edes suunnitella matkaa mihinkään.
Pistähän postikortti tulemaan sieltä kaukaa. - sitroen.
Zirkonia kirjoitti:
aikajärjestyksessä niitä maita joissa olen käynyt.
Tähän ikään on paljon ehtinyt.Huoh, miten paljon muistoja kaikista kohteista.lueteltuna ainakin käväissyt seuraavissa, joista 12:ssa omalla autolla:
Ruotsi, Norja, Neuvostoliitto/Venäjä, Tanska, Saksa, Hollanti, Belgia, Luxemburg, Tsekki, Slovakia, Itävalta, Unkari, Jugoslavia, Italia, Kreikka, Intia, Nepal, Sikkim (vai onko se enää oma maa?), Viro, Kiina, Britannia, Mongolia. - lähdössä
Portugaliin. Olen käynyt siellä monen monta kertaa, samoin kuin kymmenissä muissakin maissa.
Älä missään nimessä jätä käymättä Lissabonissa. Se on viehättävä, sananmukaisesti (kultturellisesti) monikerroksinen, pieni suurkaupunki. Varsinaisissa massaturistipaikoissa on ole Portugalissa käynyt. Tämä aika vuodesta ei ehkä ole paras mahdollinen ajankohta, mutta kyllä se nämä olot aina voittaa. Kevät, ainakin minusta, on paras aika. Eikös sitä lauletakin Portugalin huhtikuusta... - on nähty
Tellastiina kirjoitti:
Oon määki käyny ihan Ruattisa asti!
Juu ja kerran jopa Tanskasa!
Että sillai!60 luvulla pohjois- Ruotsissa ja Norjassa. 90 luvun puolivälissä 5 viikkosa harjoittelijana Pärnussa vanhainkodissa. Nyt voi vaan muistella menneitä. Lähikaupungissa käyminenkin pitää laskea tarkkaan. Muistuu mileen sanonta "köyhyys ei ole mikään ilo vaikka se joskus naurattaakin". Vaan ei naurata enää kun leipäkin pitää ostaa alekorista tai hakea leipäjonosta. Ainut ylellisyys on tämä netti.
- jos ajattelet.
muistapas nyt ekaluokalla oliko aamulla kaikki innokkaana mukana. minä ainakin nukuin lämpösessä kun oli talsinut 5 km. pakkasessa pimeesä. pulpetinpäällä oli hyvä nukahtaa poski hikisenä heräten.
- Järkytys
Keksimään aiheita.Kunhan nyt ensin toipuu tästä
kuudenkympin järkytyksestä.
Kaiken kukkuraksi vielä sai häädön viisikymppisistä:(
Vähempikin vetää jo hiljaisen hiljaiseksi.:)- KristaTee
Täällä on vähintään yhtä hauskaa kuin 50-kymppisissä.
- Järkytys
KristaTee kirjoitti:
Sitten kun ensin paranen järkytyksestä.:)
Kiitos että olen tervetullut joukkoonne. - ihmeen
häädön?
- Järkytys
ihmeen kirjoitti:
häädön?
Toiselle palstalle häädön:-))
KristaTee kirjoitti:
täällä vaan on eri sefu ja se muuttaa kaiken ihan päälaelleen.
Varo mitä kirjoitat, äkkilähdön saavat sanaiset lauseet!
- vino pino
On täällä aloituksia ollut. Toissa päivänä huomasin, että palstalla oli viisi uutta aloitusta. Enpä ehtinyt lukemaan, koska poistuivat sillä aikaa kun ihmettelin lukemani aloituksen vastauksia.
Niitä oli useita kappaleita missä tekstiä ei ollut, vaan ”punainen lappu” missä luki, että viesti on poistettu.
Aloituksien asiallisuudesta en voi sanoa mitään, enhän ehtinyt niitä edes vilkaisemaan- putsausurakka
on taas näköjään alkanut...
- Fridanna
putsausurakka kirjoitti:
on taas näköjään alkanut...
Tulee välillä sellainen tunne, ettei minulla ole oikeastaan mitään sanottavaa (niin kuin nytkin). Silloin on tauon paikka. Jospa taas jonkun ajan kuluttua jaksais osallistua keskusteluun. Ehkäpä se on siinä, että tässä oikeassa elämässä tapahtuu jotain tai on siinä kiinni paremmin.
Minäkin olen muuten lähdössä matkalle! Kerron sitten jossain vaiheessa, jos aihetta löytyy.
- tavallisia 60+ ikäisiä lain...
Aikani tätä touhua seurattuani ja näitä puheenaiheita, jotka muka kiinnostavat valtaisaa 60 -joukkoa, en voi uskoa, että täällä on oikeasti 60 ikäisiä ihmisiä keskustelemassakaan. Joko paljon vanhempia tai paljon nuorempia. Ei muuten voi olla mahdollista, että mikään omaa nokkaa kauempana oleva ei kiinnosta, jotkut ihmeen pystybaarit ja jonninjoutuvat horinat ovat pääasiallisin anti.
Oli aihe mikä hyvänsä, otetaan aina joku syntipukiksi ja haukutaan maan rakoon. Varsinainen aihe sivuutetaan nopeasti, kestävyyttä ei ole pätkääkään keskustella siitä. Tee siinä sitten uusia aiheita.
Elävässä elämässä sentään syntyy vielä tämänikäisten keskuudessa aitoa keskustelua yhteiskunnasta, maailmanmenosta, talouspolitiikasta, orientoitumisesta eläkkeelle, tasa-arvosta, ulkomaalaisten tulosta työmarkkinoille, tapakulttuuristamme, ystävyydestä jne. Näitä aiheita on ihan turha tarjota tänne. Kun tasoksi halutaan matalin ja yksinkertaisin mahdollinen, se on sitten sitä.- tähän palstaan tyytyväinen
Taidat olla selvänäkijä kun tiedät noin hyvin meidän iän. No, se ilo sinulle suotakoon. Meistä tämä on hauskaa huvia. Joten ohita jos ei kelpaa.
Esittämillesi keskustelunaiheille on ihan omat palstat. Jos viitsit katsoa hakemistoa. Niillä palstoilla syntyy hienoja keskusteluja. Varsinkin kun fiksut käyttävät kaikki negatiiviset ******* sivistyssanat. Eikä niitä kiinnosta se mitä toinen asioista ajattelee. Jokaisella on vain ja ainoastaan se OMA TO-TUUS. Silti kannattaa kokeilla. - aloituksen tekijä
Että noita kaikkia luettelemiasi hienoja aiheita on tänne kyllä tarjoteltu ja paljon muita lisäksi.
Ongelma onkin siinä, että niiden ei jostain syystä sallita täällä olevan.
Sitten jää jäljelle vain nuo "pystybaarit ja jonninjoutavat jorinat". No onneksi edes ne, muutenhan kuuskymppisten luultais kokonaan kuolleen. - oui jees
Meitä on näköjään moneen junaan. Allekirjoitan tuon sinun sanomasi, olen täysin samaa mieltä.
Elämän rikkaus on kuitenkin se, että saamme olla erilaisia. Hyppään aina näiden hömppäketjujen yli, olen monen mielestä ikävä tosikko, ei voi mitään. Mutta sallin toisille sen mitä heitä kiinnostaa.
Eikö tässä iässä jo voi olla suvaitsevainen, vaikka asia ei kiinnostaisi minua tuon taivaallista, sallisin sen toisille.
Omassa elämässä olen vaiheessa, missä voin harrastaa juuri sitä mitä minua kiinnostaa. Enää en ole selitysvelvollinen kenellekään, miksi pidän urkumusiikista, klassisesta, teatterista, taiteista, vaikka en pysty asioita syvällisesti perustelamaan, nautin vain.
Toisilla täällä on taloudellinen mahdollisuus matkustella, pitääkö sitäkin kadehtia. Moni meistä löytää elämän pienet ilot jostain muusta. Toiset ovat yksinäisiä, toisilla on parisuhde, toisilla on lapsenlapsia, toisilla ei. Jutellaan, ollaan eri mieltä, eletään tänään tässä ja nyt. - eetu a
Sorry, taas laitan lusikkani tähän soppaan, systerin luona kylässä. Mielestäni olen itse kypsynyt vuosien myötä, on paljon asioita millä ei enää ole merkitystä. Yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, historia on toinen, se on menneisyyttä, nykyisyydestä, tulevaan. se kertoo miksi olemme sitä mitä olemme. Moni nainen on jäänyt siihen päivätanssien ja sen ympärillä pyörivän maailman pauloihin, se on kaikki mikä kiinnostaa. Siksi minäkin varmaan olen ollut uusiosinkku lähes kymmenen vuotta vaimoni kuolemasta. Pintaliito ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä , että on vaikea olla nainen. Siskoja on kaksi toinen vanhempi, toinen nuorempi.
Vanhempi siskoni on ollut kiinnostunut ainoastaan vaatteista, miehistä ja matkoista. Nuorempi taas perheestään, elämän peruskysymyksistä, opiskelusta ja muusta asiaan liittyvästä.
Kumpikaan ei tänä päivän ole kovinkaan onnellinen. Asialle en voi mitää, jokainen elää omaa elämäänsä.
eetuja on tänne jälkeeni ilmestynyt monta, aikuinenmies nikkikin sai siitä osansa. Olen täällä eetu a vain, omine mielipeitteineni. Koettakaa kestää. - KristaTee
ainakin olen ihan tavallinen 60 isoäiti, vaikka sinä tunnut paremmin tietävän. Sinun ei kuitenkaan pitäisi olla noin varma asiastasi, kirkonkirjat kertovat toisin. Enkä todellakaan halua olla nuorempi tai vanhempi, näin on hyvä.
Ja kyllä täällä asiallisiakin keskusteluja käydään tai ainakin on käyty. Tosin ei ehkä aivan niin unettavista aiheista kuin mainitsit.
Jos tämä on mielestäsi jonninjoutavaa jorinaa, niin pysy ihmeessä poissa. Kukaan ei sinua tänne pakota. Ja anna meidän olla juuri sen ikäisiä kuin olemme.
Mukavaa, asiallista syksyä sinulle toivotan. ;) - Alma L
eetu a kirjoitti:
Sorry, taas laitan lusikkani tähän soppaan, systerin luona kylässä. Mielestäni olen itse kypsynyt vuosien myötä, on paljon asioita millä ei enää ole merkitystä. Yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, historia on toinen, se on menneisyyttä, nykyisyydestä, tulevaan. se kertoo miksi olemme sitä mitä olemme. Moni nainen on jäänyt siihen päivätanssien ja sen ympärillä pyörivän maailman pauloihin, se on kaikki mikä kiinnostaa. Siksi minäkin varmaan olen ollut uusiosinkku lähes kymmenen vuotta vaimoni kuolemasta. Pintaliito ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä , että on vaikea olla nainen. Siskoja on kaksi toinen vanhempi, toinen nuorempi.
Vanhempi siskoni on ollut kiinnostunut ainoastaan vaatteista, miehistä ja matkoista. Nuorempi taas perheestään, elämän peruskysymyksistä, opiskelusta ja muusta asiaan liittyvästä.
Kumpikaan ei tänä päivän ole kovinkaan onnellinen. Asialle en voi mitää, jokainen elää omaa elämäänsä.
eetuja on tänne jälkeeni ilmestynyt monta, aikuinenmies nikkikin sai siitä osansa. Olen täällä eetu a vain, omine mielipeitteineni. Koettakaa kestää.Tämän eetu a:n haluaisin tavata livenä. On just samanlaiset näkökulmat elämänmenoon. Noista asioista saa harvemmin aikaan syvällisiä keskusteluja. Jos jonkun kanssa pääsee alkuun menee se het kohta oman minän ympärillä pyörimiseen. Laajemmat katsantokannat tuntuu olevan vieras termi.
Naisena oleminen ei ole sen vaikeampaa kuin miehenäkään. Kaikilla meillä on omat kommervenk-kimme.
Eetuja lisää keskusteluun. Onneksi meillä on ainakin Pelle Peloton. - Ota kunnia
viestin minä aion lukea joka ilta, sillä kärsin unettomuudesta.
Eiköhän uni tule. - KristaTee
Ota kunnia kirjoitti:
viestin minä aion lukea joka ilta, sillä kärsin unettomuudesta.
Eiköhän uni tule.Painajaisiako mielit katsella?
nämä jonninjoutavat jorinat ja Pystybaari ovat aina haukkujen kohteena?
Eihän mekään, jotka näitä jonninjoutavia jorinoita kirjoittelemme hauku niitä asiallisia aloituksia.
Onko meidän jonninjoutavien vika, ettei asiallisilla aiheilla ole kiinnostusta?
Eikö yli kuuskymppiselläkin voi olla hauskaa? Pitäisikö aina olla asialinjalla naama peruslukemilla?
Antakaa kaikkien kukkien kukkia - ohdakkeidenkin!- lyyli tyylikäs
Tellastiina kirjoitti:
nämä jonninjoutavat jorinat ja Pystybaari ovat aina haukkujen kohteena?
Eihän mekään, jotka näitä jonninjoutavia jorinoita kirjoittelemme hauku niitä asiallisia aloituksia.
Onko meidän jonninjoutavien vika, ettei asiallisilla aiheilla ole kiinnostusta?
Eikö yli kuuskymppiselläkin voi olla hauskaa? Pitäisikö aina olla asialinjalla naama peruslukemilla?
Antakaa kaikkien kukkien kukkia - ohdakkeidenkin!Näillä palstoilla pyörii joku piikittelijä. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen piikittelyn ja negatiivisen sanan levittämisen.
Älkää välittäkö hänen piikeistä. Jossain vaiheessa pitää aina pientä taukoa. Jos hän saa piikittelystä hyvän olon niin annetaan se ilo hänelle.
Nautitaan niistä hauskuuksista mitä vielä 60 :na löydämme. Pystybaariin en ole osallistunut. Syystä, että olen pihalla koko hommasta kuin lumiukko juhannuksena. Jos en tajua niin se ei ole teidän ongelma. Luen kyllä ne jutut mielelläni. Ainakin saan nauraa. Se riittää minulle. Pitäkää vaan se pystybaari pystyssä. Älkää kaatako, joohan!!!!! lyyli tyylikäs kirjoitti:
Näillä palstoilla pyörii joku piikittelijä. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen piikittelyn ja negatiivisen sanan levittämisen.
Älkää välittäkö hänen piikeistä. Jossain vaiheessa pitää aina pientä taukoa. Jos hän saa piikittelystä hyvän olon niin annetaan se ilo hänelle.
Nautitaan niistä hauskuuksista mitä vielä 60 :na löydämme. Pystybaariin en ole osallistunut. Syystä, että olen pihalla koko hommasta kuin lumiukko juhannuksena. Jos en tajua niin se ei ole teidän ongelma. Luen kyllä ne jutut mielelläni. Ainakin saan nauraa. Se riittää minulle. Pitäkää vaan se pystybaari pystyssä. Älkää kaatako, joohan!!!!!Kaikki me ollaan siellä vähän pihalla, mutta ei välitetä. Ei Villekä välittänyt, Kalle välitti ja sai selkäänsä!
Tule mukaan vaan, ei siinä mitään ihmeellistä tajuttavaa ole!- folk
lyyli tyylikäs kirjoitti:
Näillä palstoilla pyörii joku piikittelijä. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen piikittelyn ja negatiivisen sanan levittämisen.
Nautitaan niistä hauskuuksista mitä vielä 60 :na löydämme. Pystybaariin en ole osallistunut. Syystä, että olen pihalla koko hommasta kuin lumiukko juhannuksena. Jos en tajua niin se ei ole teidän ongelma. Luen kyllä ne jutut mielelläni. Ainakin saan nauraa. Se riittää minulle. Pitäkää vaan se pystybaari pystyssä. Älkää kaatako, joohan!!!!!Pystikseen,minäkin siellä vaan useimmiten aamukahvit käyn hörpäämässä,
ja päivän säätiedotuksen antamassa.
Jos sitten joskus on asian tynkää käyn porisemassa.
Siellä ei ole rima korkealla,ihan voi tällänen tavallinen taapertajakin omia surujaan ja ilojaan
käydä purkamassa.
Varsinkin,kun kotona ei ole ketään kuuntelijaa.
Että tervetuloa rohkeasti mukaan.
Illan jatkoja! - Anu.1
Tellastiina kirjoitti:
Kaikki me ollaan siellä vähän pihalla, mutta ei välitetä. Ei Villekä välittänyt, Kalle välitti ja sai selkäänsä!
Tule mukaan vaan, ei siinä mitään ihmeellistä tajuttavaa ole!Mutta eikös pystybaarissa
pidäkin olla vähän pihalla,
siksihän sinne menemme.
Asia-linjoilla on aivan omat
palstansa,jokainen menee
sinne keskustelemaan
ken haluaa.
Kivat ketjut täällä on,
ja aihepalstoja pilvin
pimein,sen kun valitsee
vain mieleisensä, sitä
vain ihmettelen,että
miksi pitää tänne tulla ellei tykkää. - KristaTee
lyyli tyylikäs kirjoitti:
Nautitaan niistä hauskuuksista mitä vielä 60 :na löydämme. Pystybaariin en ole osallistunut. Syystä, että olen pihalla koko hommasta kuin lumiukko juhannuksena. Jos en tajua niin se ei ole teidän ongelma. Luen kyllä ne jutut mielelläni. Ainakin saan nauraa. Se riittää minulle. Pitäkää vaan se pystybaari pystyssä. Älkää kaatako, joohan!!!!!mukaan. Aina Pystikseen tyylikäs lyyli mahtuu. Kun kerran olet meidän puuhia seurannat, niin varmaan olet huomannut, että meillä enimmäkseen on hauskaa.
- Ylen kampura
Anu.1 kirjoitti:
Mutta eikös pystybaarissa
pidäkin olla vähän pihalla,
siksihän sinne menemme.
Asia-linjoilla on aivan omat
palstansa,jokainen menee
sinne keskustelemaan
ken haluaa.
Kivat ketjut täällä on,
ja aihepalstoja pilvin
pimein,sen kun valitsee
vain mieleisensä, sitä
vain ihmettelen,että
miksi pitää tänne tulla ellei tykkää."Aialinjoilla on omat palstansa,mene sinne..." Hm...niin tietysti.
- kateeksi
kun meillä muilla 60 :laisilla on hauskaa. Ei olla vielä niin kalkkiksia ettei löydy pilkettä silmäkulmasta. Tosikkoja emme ahalua olla emmekä sellaisiksi tulla. Yrmeiden yhdistys on jossain muualla.
- eetu a
Alma L kirjoitti:
Tämän eetu a:n haluaisin tavata livenä. On just samanlaiset näkökulmat elämänmenoon. Noista asioista saa harvemmin aikaan syvällisiä keskusteluja. Jos jonkun kanssa pääsee alkuun menee se het kohta oman minän ympärillä pyörimiseen. Laajemmat katsantokannat tuntuu olevan vieras termi.
Naisena oleminen ei ole sen vaikeampaa kuin miehenäkään. Kaikilla meillä on omat kommervenk-kimme.
Eetuja lisää keskusteluun. Onneksi meillä on ainakin Pelle Peloton.Voi Alma hyvä, tuskinpa minusta sen kummempaa iloa olisi edes livenä. Harmaa tavallinen mies, pinttyneitä tapoja on yksinelon aikana keittynyt. Olen aikamoinen pedantti, kaavoihini kangistunut vanhahko mies. Siskotkin kyllästyvät minuun jo vierailun kolmantena päivänä. Tuskin enää viitsisin vaivautua muuttamaan itseäni toisen mieliksi. Tässä iässä olen jo paheeni hyväksynyt.
Ikäiseni kaveri avioitui viime syksynä, ihanan naisen kanssa joka oli mielin kielin, hymyili ja kiherteli. Nyt vuoden päästä on toinen ääni kellossa, ihanasta naista on tullut oikea pirttihirmu.
Kaverini lähtisi, mutta vanhat asunnot on myyty ja uusi yhteinen ostettu. Kaverin kaikki huonekalut lähtivät saman tien, uuden vaimon makuun ne eivät sopineet.
Nyt siellä istuu kaksi katkeraa ihmistä antiikin keskellä ja toivoo, että olisi järki säilynyt lemmen syövereissä, mitään yhteistä ei kuulemma ole.
Moiseen en itse enää haluaisi ryhtyä. Parempi vaan elää kissan kanssa. - tekstiä
Ylen kampura kirjoitti:
"Aialinjoilla on omat palstansa,mene sinne..." Hm...niin tietysti.
Sinä et taida ymmärtää lukemaasi,anteeksi vain.
Siinä lukee; menee sinne ken haluaa,ei kehoteta ei käsketä.PISTE.
Ainakin Tellastiina ymmärsi,mutta hänen viestinsä
katosi kuin tuhka tuuleen,samaten Anu1 viesti on kadonnut sefun ketjusta,siis se runo vastaus.
Hyvin vastattu oli sefun aloitus runoon. tekstiä kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää lukemaasi,anteeksi vain.
Siinä lukee; menee sinne ken haluaa,ei kehoteta ei käsketä.PISTE.
Ainakin Tellastiina ymmärsi,mutta hänen viestinsä
katosi kuin tuhka tuuleen,samaten Anu1 viesti on kadonnut sefun ketjusta,siis se runo vastaus.
Hyvin vastattu oli sefun aloitus runoon.Luulin, ettei kukaan ehtinyt sitä nähdä, kun tuli hiukan väärä sananmuoto siihen Anun sanomaan
ja poistin sen.
Tämä kone on niin pahuksen viisas, että se ei millään pienellä muutoksella huoli samaa viestiä.
Olisi hyvä asia, jos saisi vielä lähettämisen jälkeenkin korjattua viestiänsä, kun ei aina yhdellä katsomisella huomaa mokiansa.
Mutta asia tuli sinun sanomanasi selväksi - hyvä niin!- Alma L
eetu a kirjoitti:
Voi Alma hyvä, tuskinpa minusta sen kummempaa iloa olisi edes livenä. Harmaa tavallinen mies, pinttyneitä tapoja on yksinelon aikana keittynyt. Olen aikamoinen pedantti, kaavoihini kangistunut vanhahko mies. Siskotkin kyllästyvät minuun jo vierailun kolmantena päivänä. Tuskin enää viitsisin vaivautua muuttamaan itseäni toisen mieliksi. Tässä iässä olen jo paheeni hyväksynyt.
Ikäiseni kaveri avioitui viime syksynä, ihanan naisen kanssa joka oli mielin kielin, hymyili ja kiherteli. Nyt vuoden päästä on toinen ääni kellossa, ihanasta naista on tullut oikea pirttihirmu.
Kaverini lähtisi, mutta vanhat asunnot on myyty ja uusi yhteinen ostettu. Kaverin kaikki huonekalut lähtivät saman tien, uuden vaimon makuun ne eivät sopineet.
Nyt siellä istuu kaksi katkeraa ihmistä antiikin keskellä ja toivoo, että olisi järki säilynyt lemmen syövereissä, mitään yhteistä ei kuulemma ole.
Moiseen en itse enää haluaisi ryhtyä. Parempi vaan elää kissan kanssa.Just joo, suhettaha tuossa tarkotinnii. Samat sanat sinun suuntaan. Itte kun olen hehkeä hempukka. Nuori ja ah niin sorja. Kaikkine kyhmyineni ja muhkuineni. Päässäkin on tuuhea blondin tukka (muutama karva löytyy). Olen eläny yksin liki 20 vuotta. Enkä ketään enää kiusattavakseni huolisikaan. Tarkoitin noita sinun ajatuksia. Se maailma on kuin omien korvien välistä otettu.
Turha pelätä, en ole ottamassa sinua enkä ketään muutakaan. - Anu.1
Tellastiina kirjoitti:
Luulin, ettei kukaan ehtinyt sitä nähdä, kun tuli hiukan väärä sananmuoto siihen Anun sanomaan
ja poistin sen.
Tämä kone on niin pahuksen viisas, että se ei millään pienellä muutoksella huoli samaa viestiä.
Olisi hyvä asia, jos saisi vielä lähettämisen jälkeenkin korjattua viestiänsä, kun ei aina yhdellä katsomisella huomaa mokiansa.
Mutta asia tuli sinun sanomanasi selväksi - hyvä niin!Kirjoituksen voi korjata,kun
ennen lähettämistä klikkaat,
Muokkaa kohdasta,siinä näet
kirjoittamasi viestin ja voit korjata
jos korjattavaa on.
Siihen tulee se; esikatsele,
niin näkee mitä on korjattavaa. Anu.1 kirjoitti:
Kirjoituksen voi korjata,kun
ennen lähettämistä klikkaat,
Muokkaa kohdasta,siinä näet
kirjoittamasi viestin ja voit korjata
jos korjattavaa on.
Siihen tulee se; esikatsele,
niin näkee mitä on korjattavaa.Tarkoitin lähettämisen jälkeen - tumpelo kun olen, niin huolimatta esikatselusta, voin silti lähettämisen jälkeen vasta huomata jotain virheitä.
- niinsanottu
Tellastiina kirjoitti:
Tarkoitin lähettämisen jälkeen - tumpelo kun olen, niin huolimatta esikatselusta, voin silti lähettämisen jälkeen vasta huomata jotain virheitä.
vanhuus tekee. Tulee liian nopeaksi jopa näiden vempaimien kanssa. Saati sitten sen levällään lentävän mielikuvituksen.
- Aamutuima
eetu a kirjoitti:
Voi Alma hyvä, tuskinpa minusta sen kummempaa iloa olisi edes livenä. Harmaa tavallinen mies, pinttyneitä tapoja on yksinelon aikana keittynyt. Olen aikamoinen pedantti, kaavoihini kangistunut vanhahko mies. Siskotkin kyllästyvät minuun jo vierailun kolmantena päivänä. Tuskin enää viitsisin vaivautua muuttamaan itseäni toisen mieliksi. Tässä iässä olen jo paheeni hyväksynyt.
Moiseen en itse enää haluaisi ryhtyä. Parempi vaan elää kissan kanssa.Kyllä se olisi parempi pysyä näin vanhana vain sellaisessa etäsuhteessa, eikä yhdistellä huusholleja. Vierailu toistensa luona silloin tälläin antaisi vaihtelua elämään, mutta säilyttäisi kummankin itsenäisyyden ja eikä tulisi niin suuria pettymyksiä.
Eetun kertomus oli hyvin opettavainen. Noita on tiedossani joitakin samanlaisia. Siis järki pitää säilyttää näissä asioissa.
- ihmeessä
Keksi ihmeessä itse joku mielenkiintoinen aihe niin täältä tulee vastauksia!
Pitkästä aikaa voin osallistua keskusteluunkin, vaikka kukaan minun mielipidettäni ei toki kaipaakaan.
Muutto on iso ruljanssi kun omakotitalossa on niin monta ylimääräistä "joskus tarpeellista kamaa", että pitää miettiä ratkaisuja.
Samalla meni nettiyhteyskin kännykän varaan. Täällä uudessa on nyt onneksi eilen asennettu laajakaista joka mahdollistaa laajemman netin käytön kuin tuo kännykkä. Suremaan ei silti ole ollut aikaa, pikkuisen harmittanut vain.
Nyt sataa ulkona vettä. Tuuli ravistelee tuossa rannassa puita todella kovalla kädellä. Syksyn merkit ilmassa. Katselin illalla ajellessani tänne, kuinka vähän on ruskan värejä maisemassa. Pitkään on satanut liikaa ja lehtivihreä muuttuu heti ruskeaksi. Se surettaa... pitääkö ajaa pohjoiseen nähdäkseen maiseman värit ja kauneuden.
Palstalla kuohuu taas, mutta ei kannata liian vakavasti ottaa näitä juttuja. Elämässä on niin paljon muutakin. Yritän mennä lenkille tuonne sateeseen, avata silmät katsomaan uutta asuinympäristöäni tarkemmin, hengittämään puhdasta, hapekasta ilmaa ja saamaan hyvän mielen. Kehoon ja mieleen kiva tunne josta surut ovat kaukana.
Kivaa päivää lukijalle.- Anu.1
Vettä sataa kaiketi joka kolkassa,mutta eihän se lannista,
ulkona on kiva liikkua sateellakin,kun pukeutuu sillä tavalla
mitä sadesäällä tarvitaan.
Luonto on nyt lapissa kauneimmillaan,mieleni tekee lähteä ruskanmaille.
Ehkä käyn siellä majakallakin jälleen,on se mahtava paikka.
Mutta jos en nyt pääse lähtemään
niin sitä en sure,täytyy ootella sit kesää lämpimää.
Minullakin muuton vuoksi kesti
laajakaistan saanti mahdottoman kauan,
mutta jaksoin sen
saamista odotella,
kun olin paljon maaseudulla.
Palstan kuohunnasta viis veisataan,
annetaan
vain kaikkien kukkiien kukkia.
Nyt oikasen kahvipirtin kautta tuonne torille,
katselen siellä syyskukkien loistoa,
kun ruskaa en näe muuta kuin vaahteroissa.
Hyvää viikonloppua kaikille. - 1943
huomiota siihen, että lehdet putoavat ennen kuin ehtivät saada syksyn väriä. Vain harva väriläikkä näkyy maisemassa. Olen muuttanut hiljattain ja kodin järjestelyssä mennee vielä aika. Kesällä on niin paljon muuta mukavaa tekemistä. Nurmikolle on ilmestynyt leppärouskuja ja täytyy lähteä metsään katsomaan josko sielläkin olisi. Nauttikaahan syksystä ja sen antimista.
- marjapensas
Missäkö vika?
No minä en voi kehua aloituksillani, koska niitä on kyllä ollut harvakseen,
mutta en siitä ketään muuta syytä, kuin ajanpuutetta.
Pystybaarissa olen enimmäkseen soittanut suutani, sen minkä olen ehtinyt.
Enpä ole Pelle paljon sinunkaan aloituksiasi palstalla nähnyt, joten olipa positiivinen yllätys :)
Lueskelen resulssieni mukaan ketjuja mielenkiinnolla, vaikka en vastailekaan,
mutta uskon monien muidenkin tekevän niin, ja toivovan, että palsta pysyy voimissaan.- PellePeloton ek
Olen jo oppinut, että "turha potkia tutkainta vastaan".
Näet, minä jos jotain aloitan täällä - siis sellaista, josta haluaisin keskusteltavan -, niin vartin korkeintaan se näkyvissä pysyy. Sitten häviää kuin ..... Saharaan.
Tämä ketju oli ihmeellinen poikkeus. Aloitukseni sai olla. joskin väliltä hävisi kyllä kommenttejani ja varmaan monien muidenkin.
Kiitos kuitenin kaikille osallistujille. Näin se juttu rönsyää. PellePeloton ek kirjoitti:
Olen jo oppinut, että "turha potkia tutkainta vastaan".
Näet, minä jos jotain aloitan täällä - siis sellaista, josta haluaisin keskusteltavan -, niin vartin korkeintaan se näkyvissä pysyy. Sitten häviää kuin ..... Saharaan.
Tämä ketju oli ihmeellinen poikkeus. Aloitukseni sai olla. joskin väliltä hävisi kyllä kommenttejani ja varmaan monien muidenkin.
Kiitos kuitenin kaikille osallistujille. Näin se juttu rönsyää.tylsäksi mennyt koko palsta, vai on kommentteja kadonnut???
Yhtä p..... tää sefu, vaik onkin tervehtyny, mistä lie, korvien välistä vielä viiraa ...kuitenki ja valikoi täsmällisesti kirjoitukset, jotta palsta pysyykin tylsänä, eikä kukaan edes viitsi tänne kirjoitella.
Aiheet on varsin puisevat nykyään: hei, mitä sulle kuuluu? Mulle kuuluu...nii'in mitä, ei ni mitään.
- Nimetön
Anna hyvä aihe niin kyllä keskustelua syntyy!!!!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812