Moro,
mikä mahtaisi olla mahdollisimman vähähajuinen valopetrooli? Olen mökillä poltellut puuilon crystal-merkkistä petikkaa ja se ainakin petromaxissa käryää niin saakutisti, että sisätiloissa ei viitsi valoa pitää.
Crystal on kyllä wallas hyväksytty, mutta ei tunnu pelittävän.
Valopetroolit
11
8627
Vastaukset
- petro
Huoltoasemilta saa: esso, shelli ja neste. En tiedä käryääkö, mutta alan ammattiliikkeessä suositeltiin em.
- joukosta
Esso Blue ja Zibron oma valopetroli erottuu joukosta positiivisesti.
- essossa...
oli vain Tunnelma -valoöljyä, onko se kärytöntä?
- Herr Doktor
jonkin verran.
Vaikka itse aine pullosta nuuhkittuna ei haisisikaan voimakkaasti, haisevat epätäydellisen palamisen palojätteet etenkin kuumana.
Valopetrooli ei pala täydellisesti öljylampussa eikä "Petromaxissa".
Lämmittimissä on usein ns. kaskoispoltto ja palaminen täydellisempää ja myös hajuttomampaa.
Valaisimia ei kannata pitää sisällä, vaan roikottaa ne ikkunan eteen ulkopuolelle.- sisätiloissa
Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.
- että kaikki
sisätiloissa kirjoitti:
Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.
valmiiksi purkitettuna myytävät valopetroolit ovat puhtaita. Vika on siinä, että petromaksia ei ole tehty käytettäväksi tiiviissä huoneessa.
Meillä poltettiin petromaksia mökillä siihen asti, että eristimme seinät ja hankimme tuplaikkunat. Silloin alkoi petromaksi haista sen verran, että siirryimme kaasuvaloon. Verannalla petromaksi palaa edelleen. - assss
sisätiloissa kirjoitti:
ei tuollaisia lakeja ennen ollut. Kyllä minäkin olen petromaksia sisällä käyttänyt. Ennen vanhaan meillä oli kanalassa Petromaksi.
- karttuvaari
sisätiloissa kirjoitti:
Ulkoilmaako sillä lämmitetään......?
Itselläni oli vielä viimetalvena petromax työtiloissa, haju ei ole paha, eli ei häiritsevä, eikä ainakaan tuo mun laite pidä minkäänlaista ääntä.
- jONE.
Aladdinin öljylamppu on lähes hajuton ja voi polttaa sisällä. Lisäksi se on äänetön. Siinä on petromaxin kaltainen sukka ja valo vastaa n. 60W sähkölamppua. Valon väri on myös miellyttävämpi kuin Petromaxin valo.
- Antti
Olen samaa mieltä, hankin juuri Aladdinin ja en voisi olla tyytyväisempi. Avain fantastinen laite, Bilteman parafiinipohjaisella lamppuöljyllä ei haise yhtään palaessaan, ei edes syttäessä, mutta sammuttaessa kyllä. Sammuttaminen kannattaa tehdä ulkona. Muuten on aivan mahtava vehje ja erittäin tehokas lämmittäjä, täysi teho 1.1KW ja voi säätää noin 1/4 teholle.
Katsokaa www.tunnelmanluojat.fi- ....................
Eikö Aladdinin mukana enää tule sammutuskantta, joka laitetaan lasin päälle ja estää käryn pääsemisen huonetilaan. 60-luvun mallissa sellainen oli mukana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939