Moro,
mikä mahtaisi olla mahdollisimman vähähajuinen valopetrooli? Olen mökillä poltellut puuilon crystal-merkkistä petikkaa ja se ainakin petromaxissa käryää niin saakutisti, että sisätiloissa ei viitsi valoa pitää.
Crystal on kyllä wallas hyväksytty, mutta ei tunnu pelittävän.
Valopetroolit
11
8746
Vastaukset
- petro
Huoltoasemilta saa: esso, shelli ja neste. En tiedä käryääkö, mutta alan ammattiliikkeessä suositeltiin em.
- joukosta
Esso Blue ja Zibron oma valopetroli erottuu joukosta positiivisesti.
- essossa...
oli vain Tunnelma -valoöljyä, onko se kärytöntä?
- Herr Doktor
jonkin verran.
Vaikka itse aine pullosta nuuhkittuna ei haisisikaan voimakkaasti, haisevat epätäydellisen palamisen palojätteet etenkin kuumana.
Valopetrooli ei pala täydellisesti öljylampussa eikä "Petromaxissa".
Lämmittimissä on usein ns. kaskoispoltto ja palaminen täydellisempää ja myös hajuttomampaa.
Valaisimia ei kannata pitää sisällä, vaan roikottaa ne ikkunan eteen ulkopuolelle.- sisätiloissa
Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.
- että kaikki
sisätiloissa kirjoitti:
Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.
valmiiksi purkitettuna myytävät valopetroolit ovat puhtaita. Vika on siinä, että petromaksia ei ole tehty käytettäväksi tiiviissä huoneessa.
Meillä poltettiin petromaksia mökillä siihen asti, että eristimme seinät ja hankimme tuplaikkunat. Silloin alkoi petromaksi haista sen verran, että siirryimme kaasuvaloon. Verannalla petromaksi palaa edelleen. - assss
sisätiloissa kirjoitti:
ei tuollaisia lakeja ennen ollut. Kyllä minäkin olen petromaksia sisällä käyttänyt. Ennen vanhaan meillä oli kanalassa Petromaksi.
- karttuvaari
sisätiloissa kirjoitti:
Ulkoilmaako sillä lämmitetään......?
Itselläni oli vielä viimetalvena petromax työtiloissa, haju ei ole paha, eli ei häiritsevä, eikä ainakaan tuo mun laite pidä minkäänlaista ääntä.
- jONE.
Aladdinin öljylamppu on lähes hajuton ja voi polttaa sisällä. Lisäksi se on äänetön. Siinä on petromaxin kaltainen sukka ja valo vastaa n. 60W sähkölamppua. Valon väri on myös miellyttävämpi kuin Petromaxin valo.
- Antti
Olen samaa mieltä, hankin juuri Aladdinin ja en voisi olla tyytyväisempi. Avain fantastinen laite, Bilteman parafiinipohjaisella lamppuöljyllä ei haise yhtään palaessaan, ei edes syttäessä, mutta sammuttaessa kyllä. Sammuttaminen kannattaa tehdä ulkona. Muuten on aivan mahtava vehje ja erittäin tehokas lämmittäjä, täysi teho 1.1KW ja voi säätää noin 1/4 teholle.
Katsokaa www.tunnelmanluojat.fi- ....................
Eikö Aladdinin mukana enää tule sammutuskantta, joka laitetaan lasin päälle ja estää käryn pääsemisen huonetilaan. 60-luvun mallissa sellainen oli mukana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922017Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671490YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741279- 721127
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2301112Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871054Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.148991Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237938Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881