Valopetroolit

ja haju

Moro,

mikä mahtaisi olla mahdollisimman vähähajuinen valopetrooli? Olen mökillä poltellut puuilon crystal-merkkistä petikkaa ja se ainakin petromaxissa käryää niin saakutisti, että sisätiloissa ei viitsi valoa pitää.

Crystal on kyllä wallas hyväksytty, mutta ei tunnu pelittävän.

11

9347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petro

      Huoltoasemilta saa: esso, shelli ja neste. En tiedä käryääkö, mutta alan ammattiliikkeessä suositeltiin em.

    • joukosta

      Esso Blue ja Zibron oma valopetroli erottuu joukosta positiivisesti.

      • essossa...

        oli vain Tunnelma -valoöljyä, onko se kärytöntä?


    • Herr Doktor

      jonkin verran.
      Vaikka itse aine pullosta nuuhkittuna ei haisisikaan voimakkaasti, haisevat epätäydellisen palamisen palojätteet etenkin kuumana.
      Valopetrooli ei pala täydellisesti öljylampussa eikä "Petromaxissa".
      Lämmittimissä on usein ns. kaskoispoltto ja palaminen täydellisempää ja myös hajuttomampaa.
      Valaisimia ei kannata pitää sisällä, vaan roikottaa ne ikkunan eteen ulkopuolelle.

      • sisätiloissa

        Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.


      • että kaikki
        sisätiloissa kirjoitti:

        Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.

        valmiiksi purkitettuna myytävät valopetroolit ovat puhtaita. Vika on siinä, että petromaksia ei ole tehty käytettäväksi tiiviissä huoneessa.

        Meillä poltettiin petromaksia mökillä siihen asti, että eristimme seinät ja hankimme tuplaikkunat. Silloin alkoi petromaksi haista sen verran, että siirryimme kaasuvaloon. Verannalla petromaksi palaa edelleen.


      • assss
        sisätiloissa kirjoitti:

        Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.

        ei tuollaisia lakeja ennen ollut. Kyllä minäkin olen petromaksia sisällä käyttänyt. Ennen vanhaan meillä oli kanalassa Petromaksi.


      • karttuvaari
        sisätiloissa kirjoitti:

        Petromaxin käyttö on kielletty sisätiloissa. Äänensäkin takia en voisi sitä sisällä käyttää.

        Ulkoilmaako sillä lämmitetään......?

        Itselläni oli vielä viimetalvena petromax työtiloissa, haju ei ole paha, eli ei häiritsevä, eikä ainakaan tuo mun laite pidä minkäänlaista ääntä.


    • jONE.

      Aladdinin öljylamppu on lähes hajuton ja voi polttaa sisällä. Lisäksi se on äänetön. Siinä on petromaxin kaltainen sukka ja valo vastaa n. 60W sähkölamppua. Valon väri on myös miellyttävämpi kuin Petromaxin valo.

    • Antti

      Olen samaa mieltä, hankin juuri Aladdinin ja en voisi olla tyytyväisempi. Avain fantastinen laite, Bilteman parafiinipohjaisella lamppuöljyllä ei haise yhtään palaessaan, ei edes syttäessä, mutta sammuttaessa kyllä. Sammuttaminen kannattaa tehdä ulkona. Muuten on aivan mahtava vehje ja erittäin tehokas lämmittäjä, täysi teho 1.1KW ja voi säätää noin 1/4 teholle.
      Katsokaa www.tunnelmanluojat.fi

      • ....................

        Eikö Aladdinin mukana enää tule sammutuskantta, joka laitetaan lasin päälle ja estää käryn pääsemisen huonetilaan. 60-luvun mallissa sellainen oli mukana


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      557
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe