Core2Duo toimimaan yhdellä ytimellä

Liian nopeaa

Kuinka Core2Duo -prosessorin saa toimimaan yksiytimisenä? Siis testimielessä olisi tarve saada toinen prosessori väliaikaisesti pois päältä. Onnistuuko tämä jotenkin?

5

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Linuxilla on ainakin sellainen käynnistysvipu kuin nosmp.

      • Liian nopeaa

        Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.


      • Snört
        Liian nopeaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.

        Macissä on myös samatyyppinen coresydeemi.


    • Tulihan tuotakin kokeiltua.Ennestään olen tiennyt että esim. SuperPi toimii yhdellä ytimellä tai kahdella.Voi jopa valita kummallekin ytimelle oman SuperPin jota ajella.

      Atitool toimi myös yhdellä ytimellä jo niin haluaa.


      Virustorjunta ohjelma(Avast) scannaa näköjään viruksia vain yhdellä ytimellä.Ydintä voi näköjään vaihtaa.Mutta ilmeisesti niin kevyt ohjelma että toinen ydin aina huilaa.Ainakin tuossa pikaisessa testissä minkä tein.

      Avast SuperPi yhdessä.Voin valita molemmat samalle ytimelle ja vaihdella mielivaltaisesti.Jos yksi ydin vain valittu toinen toimettomana vaikka toisen käyttöaste täydet 100%.

      Memtest ohjelmassa voi käyttää yhtä tai useampaa ydintä.

      3D mark 05 en saanut toimimaan yhdellä ytimellä.
      Flat out peli ei myöskään toiminut kuin kahdella.


      Ilmeisesti riippuu hyvin pitkälle ohjelmasta mikä toimii ja kuinka montaa ydintä käyttää ja saako toista ydintä pois tai ytimiä vaihdettua.

      Tämä oli siis vai pikainen testi.
      Ja miten toisen ytimen saa pois XP ohjelmassa.Toimii tietenkin vain valitun/valittujen prosessien kohdalla.

      Ctrl Alt Delete

      Windowsin tehtävien hallinnasta Prosessit

      klikkaa hiiren oikealla painikkeella kyseistä prosessia(esim.Memtest)

      Aseta affiniteetti

      valitse suoritin


      No kokeilin toista peliä(live for speed).Siinäkin ydintä vaihtelemalla toiselle ytimelle sai enemmän käyttöä valitulle.Tosin toinenkin ydin oli käytössä osittain.En sitten tiedä mitkä prosessit sitä käyttivät.
      Tutkaile itse jos kiinnostaa.

    • Jensseni

      Laita boot.ini-tiedostoon tommonen lisäys /numproc=1
      Voi onnistua myös BIOSista emolevystä riippuen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe