Apua!
Voiko joku valaista epätietoisen mieltä?
Koirani ulostettua, sille tuli peräukon viereen, aivan peräpukamalta näyttävä pullistuma. Se ilmeisesti vaivasi koiraa jonkin verran kotiinpäin tullessamme.
Kotona katsoin sitä lähemmin ja yritin sitä myös painaa, ajattelin että josko tämä nyt sitten on sitä surullisen kuuluisaa analirauhas ongelmaa..
Pullistuma oli jo hiukan pienentynyt, enkä minä sieltä saanut mitään "tulemaan"..
Koira vaikutti hääräämiseni aikana kivuttomalta..
Olisko jollain antaa vinkkejä..et olisiko tämä anaalirauhas ongelmaa.. tai voiko koirille tulla peräpukamia?
Kiitos..
Anaalirauhaset???
6
6322
Vastaukset
- .....
Anaalirauhaset ovat molemmin puolin peräaukkoa. Eikö sulla ois joku koiratuttava joka tietää katsoa? Itse joudun tyhjentämään koiriltani (ja trimmaajat tyhjentää) aika usein ja huomaisin heti eron mistä kyse. Erite haiskahtaa kamalalle joten tietäisit jos sitä valuisi sieltä puristaessasi. Tyhjennys tehdään suihkussa.
- terristi
voi tulla myös peräpukamia, niihin voi itsekin laittaa apteekista reseptittä saatavaa peräpukamarasvaa.
Anaalirauhaset yleensä (ei tietysti aina) turvottavat peräaukon molemmin puolin, ovat suurin piirtein sellaisissa kohdissa kuin kello näyttää 10 vaille 2 (hyvä kuvaus eikö ;) ). Ensimmäistä kertaa niitä ei ehkä kannata itse tyhjentää kun ei ole kokemusta, voi pyytää jotain tuttua tai eläinlääkäriä katsomaan niitä ja näyttämään kuinka tyhjennys sujuu, seuraavalla kerralla sitten itse.- epätietoisuus jatkuu..
Kiitos neuvoista..
Täytyy tiedustella, jos joku kaveripiiristä tietäisi asiasta jotakin.
Se pullistuma, on nimenomaan vain peräaukon toisella puolella. Nyt se on kooltaan, noin kahden-kolmen nuppineulanpään kokoinen.
Kai se voi peräpukamakin olla..Sitä en kuitenkaan olisi uskaltanut kokeilla, että laittaisin ihmisille tarkoitettua peräpukamavoidetta. Eikö koirat sitten nuole sitä pois?
No..tää meidän neiti on vähän pyöreähkö..jos hän ei ihan yltäisi sinne. - Meilläkin
epätietoisuus jatkuu.. kirjoitti:
Kiitos neuvoista..
Täytyy tiedustella, jos joku kaveripiiristä tietäisi asiasta jotakin.
Se pullistuma, on nimenomaan vain peräaukon toisella puolella. Nyt se on kooltaan, noin kahden-kolmen nuppineulanpään kokoinen.
Kai se voi peräpukamakin olla..Sitä en kuitenkaan olisi uskaltanut kokeilla, että laittaisin ihmisille tarkoitettua peräpukamavoidetta. Eikö koirat sitten nuole sitä pois?
No..tää meidän neiti on vähän pyöreähkö..jos hän ei ihan yltäisi sinne.Niin, meilläkin vaivaavat anaalirauhaset ja yleensä sen huomaa siitä kun koira vetää pyllyä vaikka matolla (kutiavat). Itse en osaa tyhjentää, olen liian arka näihin hommiin. Lääkäri suositteli pesemään miedolla mäntysuopavedellä ja suihkuttamaan.
- tais olla jotain muuta
Nyt se pullistuma on kokonaan kadonnut.. et varmaan se joku peräpukama vaiva oli..
Toivottavasti ettei siitä tulisi mitään pahempaa riesaa.. - -
Minun koirallani on emätin turvonnut ja punainen. Liittyisiköhän se mitenkään anaalirauhasen pullistumaan? ::)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782