Fiesta 1.4tdci -04

Vortsoni

Miten lujia autoja nämä tämmöset on? ja onko talvisin kuin kylmää kyytiä? Entäs mallivikoja mitä kannattaa huomioida oston yhteydessä? Bensa version testasin(1.4)ja tuntu jokseenkin hyvältä ajaa,vaikkakin aavistuksen äänekäs :/ Kaikki Kokemus,oli se sitten kielteistä tai positiivista,nii olisin kiitollinen :)

2

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

Allekirjoittaneella on vastaava -05 mallinen kärri. En osaa sanoa vielä miten kestäviä moiset on, mutta nyt 3kk ja 12tkm ajaneena voin sanoa että oikein mukava ja näppärä pikkuauto ajaa. Joskin hivenen äänekäs, mutta niin ne on kaikki tämän kokoluokan autot.

Pienillä aamupakkasilla (-4C - -8C) menee aika kauan kunnes kone alkaa puskea lämpöä hyttiin. Käytännössä saa ajaa jopa 20km ennen kuin lämpöä alkaa oikeasti tulemaan. Minulla on Eberspächerin lämmitin jolla lämmitän auton ja koneen ennen lähtöä, joten tuo ei vielä ole ongelmaksi muuttunut. Ajon aikana en ole vielä tarvinnut tuota lämmitintä, niin kovat pakkaset ei vielä ole ollut.

Huoltovälit tuossa on aika hulvattomat. 20 tkm normaalihuoltoväli ja esim. jakopääremontti tulee eteen 240 tkm tai 10v välein :). Toki huoltovälejä suositellaan tihennettäväksi jos ajaa jatkuvasti lyhyttä pätkää. Eli huoltokustannukset pysyy kohtuullisina, verrattuna normaaliin 10-15 tkm huoltoväliin verrattuna.

Mitään vikoja ei ole vielä ainakaan ollut. Autossa on nyt noin 73 tkm mittarissa. Kulutus on pyörinyt 3,9-4,4 litran välillä (löpölämmittimen käyttö mukaanluettuna), joten suhteellisen taloudellinen laite on kyseessä. Moottorin käynti ei aiheuta koriin tyhjäkäynnilläkään käytännössä minkäänlaisia tärinöitä. Esim. Seat Cordoba TDi, jolla olen joskus ajanut, vatkasi tyhjäkäynnillä aivan pirusti (koko auto rämisi).

Auton on menossa vielä ruostesuojaukseen tässä kuussa, joten jospa se vähän vielä hiljenisi. Suurimmat miinukset tuossa autossa on minun mielestä penkit. Niissä ei ole tukea mihinkään suuntaan ja istuinosakin on aika lyhyt. Eli tuki reisille loppuu kesken ennen polvitaivetta. Se on suurin miinus, mutta siihenkin tottuu...

• vekasiini

Mulla 78000 km mittarissa 2006 mallin dieselvanissa ja meno maittaa.
        Mukava peli eikä mitään vikoja ole ilmenny. Rengasmelun suhteen rengasvalinnalla on iso merkitys.
        Nykyisten kokemuksien perusteella en muuta katsoisikaan, jos pitäisi vaihtaa uuteen.
        Penkit paranee, jos ei tyydy halvimpaan malliin. Siinä halvimmassa on kyllä huonot penkit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe