Fiesta 1.4tdci -04

Vortsoni

Miten lujia autoja nämä tämmöset on? ja onko talvisin kuin kylmää kyytiä? Entäs mallivikoja mitä kannattaa huomioida oston yhteydessä? Bensa version testasin(1.4)ja tuntu jokseenkin hyvältä ajaa,vaikkakin aavistuksen äänekäs :/ Kaikki Kokemus,oli se sitten kielteistä tai positiivista,nii olisin kiitollinen :)

2

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Allekirjoittaneella on vastaava -05 mallinen kärri. En osaa sanoa vielä miten kestäviä moiset on, mutta nyt 3kk ja 12tkm ajaneena voin sanoa että oikein mukava ja näppärä pikkuauto ajaa. Joskin hivenen äänekäs, mutta niin ne on kaikki tämän kokoluokan autot.

      Pienillä aamupakkasilla (-4C - -8C) menee aika kauan kunnes kone alkaa puskea lämpöä hyttiin. Käytännössä saa ajaa jopa 20km ennen kuin lämpöä alkaa oikeasti tulemaan. Minulla on Eberspächerin lämmitin jolla lämmitän auton ja koneen ennen lähtöä, joten tuo ei vielä ole ongelmaksi muuttunut. Ajon aikana en ole vielä tarvinnut tuota lämmitintä, niin kovat pakkaset ei vielä ole ollut.

      Huoltovälit tuossa on aika hulvattomat. 20 tkm normaalihuoltoväli ja esim. jakopääremontti tulee eteen 240 tkm tai 10v välein :). Toki huoltovälejä suositellaan tihennettäväksi jos ajaa jatkuvasti lyhyttä pätkää. Eli huoltokustannukset pysyy kohtuullisina, verrattuna normaaliin 10-15 tkm huoltoväliin verrattuna.

      Mitään vikoja ei ole vielä ainakaan ollut. Autossa on nyt noin 73 tkm mittarissa. Kulutus on pyörinyt 3,9-4,4 litran välillä (löpölämmittimen käyttö mukaanluettuna), joten suhteellisen taloudellinen laite on kyseessä. Moottorin käynti ei aiheuta koriin tyhjäkäynnilläkään käytännössä minkäänlaisia tärinöitä. Esim. Seat Cordoba TDi, jolla olen joskus ajanut, vatkasi tyhjäkäynnillä aivan pirusti (koko auto rämisi).

      Auton on menossa vielä ruostesuojaukseen tässä kuussa, joten jospa se vähän vielä hiljenisi. Suurimmat miinukset tuossa autossa on minun mielestä penkit. Niissä ei ole tukea mihinkään suuntaan ja istuinosakin on aika lyhyt. Eli tuki reisille loppuu kesken ennen polvitaivetta. Se on suurin miinus, mutta siihenkin tottuu...

      • vekasiini

        Mulla 78000 km mittarissa 2006 mallin dieselvanissa ja meno maittaa.
        Mukava peli eikä mitään vikoja ole ilmenny. Rengasmelun suhteen rengasvalinnalla on iso merkitys.
        Nykyisten kokemuksien perusteella en muuta katsoisikaan, jos pitäisi vaihtaa uuteen.
        Penkit paranee, jos ei tyydy halvimpaan malliin. Siinä halvimmassa on kyllä huonot penkit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe