Mauritius vai Thaimaa?

kaduttaa?

Mauritiuksen matka on varattu, mutta kallis hinta on alkanut epailyttamaan. Onko todella hintansa arvoinen vai kannattaako viela vaihtaa reilun tonnin halvempaan Thaimaan matkaan? Eli onko kellaan kokemuksia Mauritiuksesta.

8

2156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli upea reissu

      mutta tietysti riippuu, missä hintaryhmässä liikutaan, eli huippuhotelli thaimaassa on varmasti hyvä mutta myös edullisempi kuin mauritiuksella. ja riippuu myös siitä mitä arvostaa ja mitä haluaa; jos et halua toisiin suomalaisiin törmätä koko lomalla, mene mauritiukselle. kuin myös, jos haluat takuuvarmaa rauhaa, ei remuavia nuoria vaan pelkkää löhöä hyvällä palvelulla, mene mauritiukselle. tosin, kauas on tosi pitkä matka, niin thaimaahan kuin mauritiukselle, joten kerran kun mauritiukselle menee kannattaa mennä kunnon mestaan! thaimaahanhan pääsee aina myös edullisille pakettimatkoille - ja suoralla lennolla... olimme maaliskuussa mauritiuksella ja se on nyt koettu, enkä vaihtaisi mihinkään. seuraavaksi sitten ehkä sinne thaimaahan.
      toivottavasti höpinöistäni oli hyötyä - joka tapauksessa ihanaa reissua sinulle/teille!

      • sokopok

        tuota asiassa on monta puolta.itse kannattaisin thaimaaseen lähtöä koska siellä on hyvat rannat ja hintataso on huokea.sieltä löytyy rauhallisia paikkoja ja matkustaminen on halpaa.jos ottaa pelkät lennot niin bkk:SSA KATSOO MIHIN PÄIN MENEE. ei muuta kun ota asioista selvää ja tutustu esitteisiin varmasti saat hyvää opastusta. hyvää lomaa .


      • menisin thaimaahan

        Aika hyvin sanottu. Itse olen ollut molemmissa. Mielestäni Thaimaassa on tosi paljon parempi hinta-laatusuhde. Eli ota Thaimaasta pienemmältä luksushotellialueelta hotelli ja saat nauttia ihan samasta rauhasta kuin Mauritiuksellakin. Katso esim. hotelleja Bang Tao tai Cape Panva rannoilla Phuketissa. Siellä 4-5 tähden hotelli on aivan yhtä hulppea kuin vastaava Mauritiuksella ja hintaeron voit itse todeta (en tiedä mitä matkasi maksaa). Mauritiuksellahan nuo hotellit ovat aika hajallaan pienemmillä alueilla tai jopa ihan syrjässä eli ei kannata verrata Thaimaassakaan massarantoihin, joissa tosiaan turistia on sesonkiaikana kuin pipoa. Sitten taas kolmen tähden hotelli on Thaimaassa lähes takuuvarmasti parempi kuin Mauritiuksella. Thaimaan ehdottomina plussina verrattuna Mauritiukseen ovat myös paikallisten ystävällisyys, edulliset hinnat ja turvallisuus (vaikkei se Mauritiuksellakaan ole suuri ongelma). Toki Mauritiuskin on kiva, mutta jo hinnankin takia jäi itselläni yhteen visiittiin. Thaimaaseen menen jo viidettä kertaa.


      • kaduttaa?
        menisin thaimaahan kirjoitti:

        Aika hyvin sanottu. Itse olen ollut molemmissa. Mielestäni Thaimaassa on tosi paljon parempi hinta-laatusuhde. Eli ota Thaimaasta pienemmältä luksushotellialueelta hotelli ja saat nauttia ihan samasta rauhasta kuin Mauritiuksellakin. Katso esim. hotelleja Bang Tao tai Cape Panva rannoilla Phuketissa. Siellä 4-5 tähden hotelli on aivan yhtä hulppea kuin vastaava Mauritiuksella ja hintaeron voit itse todeta (en tiedä mitä matkasi maksaa). Mauritiuksellahan nuo hotellit ovat aika hajallaan pienemmillä alueilla tai jopa ihan syrjässä eli ei kannata verrata Thaimaassakaan massarantoihin, joissa tosiaan turistia on sesonkiaikana kuin pipoa. Sitten taas kolmen tähden hotelli on Thaimaassa lähes takuuvarmasti parempi kuin Mauritiuksella. Thaimaan ehdottomina plussina verrattuna Mauritiukseen ovat myös paikallisten ystävällisyys, edulliset hinnat ja turvallisuus (vaikkei se Mauritiuksellakaan ole suuri ongelma). Toki Mauritiuskin on kiva, mutta jo hinnankin takia jäi itselläni yhteen visiittiin. Thaimaaseen menen jo viidettä kertaa.

        Puolesta ja vastaan tuli, mutta taidamme nyt kuitenkin kokeilla Mauritiuksen. Thaimaassa on tullut myös jo käytyä ja useampaankin otteeseen ja kertaakaan ei ole joutunut katumaan, joten Mauritiuksen hinta ja sen suhde viihtyvyyteen arveluttavat, mutta onpahan sitten sielläkin tullut käytyä. Kiitos vielä vastauksista!


    • matkustellut

      Suosittelen ehdottomasti Thaimaata.

      • ook.

        toki Mauritius on todella kallis, mutta jos se hinta ei ole niin tärkeä niin menisin ehdottomasti sinne! Thaimaa on nykyisin Aasian Kanaria ja sen arvo on mennyt sen takia. Mauritiukselle ei taas aina ole mahdollista mennä. Eli itse menisin paljon mielummin Mauritiukselle(Thaimaassa kylläkin käynyt), mutta toki se tonni on jo aika paljon rahaa, varsinkin kun Thaimaakin on kuitenkin mahtava paikka.


      • ook.
        ook. kirjoitti:

        toki Mauritius on todella kallis, mutta jos se hinta ei ole niin tärkeä niin menisin ehdottomasti sinne! Thaimaa on nykyisin Aasian Kanaria ja sen arvo on mennyt sen takia. Mauritiukselle ei taas aina ole mahdollista mennä. Eli itse menisin paljon mielummin Mauritiukselle(Thaimaassa kylläkin käynyt), mutta toki se tonni on jo aika paljon rahaa, varsinkin kun Thaimaakin on kuitenkin mahtava paikka.

        Ja olette näköjään jo käynyt useaan kertaan Thaimaassa. Jolloin suosittelen todellakin Mauritiusta. Vaihtelu virkistää!


      • Sokeriruokonen
        ook. kirjoitti:

        toki Mauritius on todella kallis, mutta jos se hinta ei ole niin tärkeä niin menisin ehdottomasti sinne! Thaimaa on nykyisin Aasian Kanaria ja sen arvo on mennyt sen takia. Mauritiukselle ei taas aina ole mahdollista mennä. Eli itse menisin paljon mielummin Mauritiukselle(Thaimaassa kylläkin käynyt), mutta toki se tonni on jo aika paljon rahaa, varsinkin kun Thaimaakin on kuitenkin mahtava paikka.

        "Thaimaa on nykyisin Aasian Kanaria ja sen arvo on mennyt sen takia. Mauritiukselle ei taas aina ole mahdollista mennä"

        Mauritiuksella rannat täys, oli kuin olisi ollut italiassa, ranskassa tai espaniassa.
        Pyyhkeet varastettiin altaan lepotuolista. Italiasta ja ranskasta väkeä paljon, rannat täysi. Lentomatkalla hinnat vaihtui välilaskun Al ain jälkeen kun miehistö vaihtu? Samoin hotellin hinnat muuttu euroiksi ja nousi 100% kesken loman? Silti matkan hintataso yli 2.500€/henk. Ei mitään erikoista nähtävää.
        Todellinen pettymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe