Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

maljan sisältö

tulikivi

keskustellaanpas me wiccat vaikkapas tälläisestä
asiasta kuin mitä löytyy rituaaleissa maljastanne?

itse käytän viiniä, siideri, mehu ja vesikin on mielestäni ihan hyvä.

pitäisikö alkoholi sinusta jättää syrjään rituaaleissa?

9

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calantha

      Minulla on usein maljassa hedelmämehua, Beltanena toki simaa, Yulena glögiä, jne. Mikä nyt milloinkin sattuu tuntumaan oikealta. :) Miksei vesikin kävisi, ja viini toki.

      Alkoholin nauttiminen ja kännien vetäminen on kuitenkin kaksi eri asiaa. :) Tuskin kukaan nyt yhdestä rituaalimaljasta... ;)

      • tulikivi

        olen kyllä asiasta itse samaa mieltä.
        tippa ei tapa!


    • Wiccaksi isona

      Mutta kyllä juomana on ollut niin vettä kuin Kombuchaakin, eli juoman ei ole väliä, rituaalissa viini lienee aika suosittu.
      Meillä se Kombucha sai ihan saman käsittelyn kuin viinikin, eli se siunattiin.

      Alkoholia ei tarvitse juoda kuin ne pakolliset, maljasta tarjotut tipat. Ja tippahan ei tapa.
      Kunhan muistaa, että maljaan on jäätävä se Jumalattaren osuus... Tippa tai kaksi..

      Kukin tyylillään, ja kaikilla omansa...

      Blessed be

      • Vilja

        >Kunhan muistaa, että maljaan on jäätävä se Jumalattaren osuus... Tippa tai kaksi..

        Ei ole pakko. Jumalatarhan on kaikkialla, myös kehossasi.. Mut makuasia.


    • Soturi

      Kotitekoista mehua tai vettä. Joskus suolavettä, riippuen tarkoituksesta. Punkkua en vahingossakaan laittaisi, saan siitä migreenin alta aikayksikön.

    • Harakka

      Mieluiten käytän alkoholipitoista (syy: "kahdeksan tapaa harjoittaa magiaa" http://wiccacenter.net/book/thewaysofmakingmagic.htm ). Jos olisin raskaana tai alaikäinen tai alkoholisti tai minulla olisi muuten hyvä syy välttää alkoholia niin käyttäisin tuoremehua tai nektariinia.

      p.s. Onkohan kukaan koskaan miettinyt miksi kristillinen kirkko saa tarjota viiniä alaikäisille, mutta jos minä rituaalissa tarjoaisin viiniä alaikäiselle, olisin rikollinen?? *miettii kummallisia asioita*

      • Lilja

        Ei ainakaan Suomen Ev.Lut. kirkon ehtoollisviini ole tietääkseni alkoholipitoista...ainahan voin olla väärässä mutta ainakaan meidän kirkossa ei tarjota alkoholipitoista viiniä. :)

        Lilja


      • Raven
        Lilja kirjoitti:

        Ei ainakaan Suomen Ev.Lut. kirkon ehtoollisviini ole tietääkseni alkoholipitoista...ainahan voin olla väärässä mutta ainakaan meidän kirkossa ei tarjota alkoholipitoista viiniä. :)

        Lilja

        ...vaikka en muista tarkalleen mitä merkkiä Ev Lut kirkko perinteisesti ehtoollisviininä käyttää, niin alkoholitonta tuo viini ei kyllä ole. Pikemminkin niitä prosentteja taisi olla aika reippaasti viiniksi, olisiko ollut jotain n. 16%

        Toinen asia on tietenkin se, että siitä kirkossa tarjotusta pikku hörpystä ei mene lapsikaan päikkäriin...


      • Pihlaja
        Raven kirjoitti:

        ...vaikka en muista tarkalleen mitä merkkiä Ev Lut kirkko perinteisesti ehtoollisviininä käyttää, niin alkoholitonta tuo viini ei kyllä ole. Pikemminkin niitä prosentteja taisi olla aika reippaasti viiniksi, olisiko ollut jotain n. 16%

        Toinen asia on tietenkin se, että siitä kirkossa tarjotusta pikku hörpystä ei mene lapsikaan päikkäriin...

        Jos en ihan väärin muista, niin se oli Suomen Kuvalehti, jossa oli jokin aika sitten artikkeli kirkkoviineistä. Osaa niistä myydään Alkossa, osaa ei saa muualta kuin kirkosta, mutta prosentteja niissä on kaikissa. Tosin monissa seurakunnissa viiniä laimennetaan vedellä.

        Toisaalta tiedän myös ei-ev.lut. kristillisiä seurakuntia, joissa juodaan viinimarjamehua. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe