124/470 vs 164/480

Utelias Ulle

Scanian ko mallien tehoero vaivaiset 10 heppaa, entä kulutus, vääntö ja hinta?
Maallikon mielestä luulisi tuon 16 litraisen kasin pesevän kutosen mäennousussa mennen tullen? Kertokaa viisaat?.

24

6437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelletti,

      Millainen päivä oli amiksessa tänään? Kysele vielä tyhmempiä.

      • Hante

        Pakkopaita taas kiristää....
        Pelletti ei edes pääse istumaan Esson kuppilaan muiden "ammattimiesten" porukkaan porisemaan viisauksia. Terveisiä kakolaan


    • alamäessä

      vain ylämäessä.

    • rahtariktk

      ei o totta!tälläsiä tyhmiä kysymyksiä?ainii teinit jotka ei o ajan ikinä ees henkilöautoa ni ne on jo tosi rekkamiehiä!164/580hv on paras!

    • Utelias Ulle

      Kiitos paljon vastauksista, tämä palsta tosiaankin onkin vittuilu palsta.
      En todellakaan ole enään amis, olen syntynyt vuonna 1959 ja olen aina ollut kuorma-autoista kiinnostunut vaikken koskaan ole niitä työkseni ajanut.
      Kysymyksessäni oleva asia todellakin askarrutti minua ja varmaan näköjään oli tyhmä teidän ammattimiesten mielestä.
      kirjoitelkaa te AMMATTIMIEHET jatkossa täällä ja kun juttujanne lukee, niin ovatpa ne kovin viisaita.

      • Jyrää

        Ullen amiskaverit tässä moi. Ulle ei ole ihan -59 syntynyt.


      • täällä vain

        Jullit vittuilee asiallisiin kysymyksiin. Huuhaata saa olla ja sitä jauhetaan. Sillä plasta elää.

        Näistä vastaajista ei ole ainutkaan miettinyt noita V 8 ja suora kuutonen juttuja. Ne istuu Essolla ja huutaa kovalla äänellä "kuinka ollllaaaaan kovia ammmmmatttttiiiimiehiiii tässä"


    • Meillä

      kumpiakin ajossa ja tuo 16 litranen 480:nen nokkamallina. Kasi kone vie naftaa aikaslailla enemmän, toki tuntuu vääntävän kutosta ärjymmin. Hintapolitiikasta ei mitään tietoa, mutta kyllähän tuo kasi on varmaan aikas lailla kalliimpi.
      Meillä vain nuo kutoskoneet ovat olleet kestävyyden kannalta aikas hankalia. Eniten ajetulla vm-99 kasilla ajettu 1.7 miljoonaa, konetta ei ole avattu, toisenlohkon kansi vaihdettu ja muutama laturi ym.., öljyä menee, mutta joka arkipäivä ajetaan 660 km.

    • HerrHarmi

      Älä noista vittuijoista välitä, tuo 124 hinta-laatu-kulutus ehkä parempi?????

    • Hante

      on saaneet tuttipullon suuhún...

      V8 on aina V8, mutta kyllä 470 (alkuongelmista huolimatta) on ihan kelpo kone.

      Nyt kylläkin 470 on muuttunut 480:´ksi, ja ominaisuudet parantuneet, ja 16 litrainen on 500 heppainen.

      En kyllä itse maksaisi lisäsummaa painonlisäystä että saa kuunnella V8;in ääntä (vaikka kyllä kateeksi käy niitä jotka niillä ajelee)

    • 13 litraa vastaan 16 litraa V8

      13-litraisessa kuutosessa 2500Nm / 1000 rpm
      16-litraisessa kasissa 2500Nm / 1100 rpm

      • paskaa

        kyllä asia on helppo selvittä ilman sinun "asiantuntemustasi".


      • hikoonnu
        paskaa kirjoitti:

        kyllä asia on helppo selvittä ilman sinun "asiantuntemustasi".

        "Kanjamies" ei kestä faktoja?

        Oliskohan aika funtsata, oletko edes oikealla alalla tai sellaiseen suuntautumassa? Jos automerkistä tulee pakkomielle, on syytä kääntyä lääkärin puoleen.


      • vuoksi...
        hikoonnu kirjoitti:

        "Kanjamies" ei kestä faktoja?

        Oliskohan aika funtsata, oletko edes oikealla alalla tai sellaiseen suuntautumassa? Jos automerkistä tulee pakkomielle, on syytä kääntyä lääkärin puoleen.

        Nuo molemmat moottorit ovat siis Scanian mallistosta. Rivikuutonen vääntää riskimmin!

        Scania 480hv 2500Nm 1000rpm
        Volvo 480hv 2400Nm 1050rpm
        Volvo 500hv 2400Nm 1050rpm
        Scania 500hv 2500Nm 1100rpm

        Eli iso V8 tarvitseekin yllättäen eniten kierrätystä. Niin muuttuu maailma...


      • Fullahead
        hikoonnu kirjoitti:

        "Kanjamies" ei kestä faktoja?

        Oliskohan aika funtsata, oletko edes oikealla alalla tai sellaiseen suuntautumassa? Jos automerkistä tulee pakkomielle, on syytä kääntyä lääkärin puoleen.

        traktoria ja Autoa voi edes verrata samana päivänä keskenään. Kaania on kaania ja V8 - the one and only.


      • Truckman
        Fullahead kirjoitti:

        traktoria ja Autoa voi edes verrata samana päivänä keskenään. Kaania on kaania ja V8 - the one and only.

        Ja lehmät rakentaa pesän puuhun. Yhtä järkevää....


      • <<<<

        124 470 ILMAN MUUTA JA R 124 G


      • vinkkeli .
        vuoksi... kirjoitti:

        Nuo molemmat moottorit ovat siis Scanian mallistosta. Rivikuutonen vääntää riskimmin!

        Scania 480hv 2500Nm 1000rpm
        Volvo 480hv 2400Nm 1050rpm
        Volvo 500hv 2400Nm 1050rpm
        Scania 500hv 2500Nm 1100rpm

        Eli iso V8 tarvitseekin yllättäen eniten kierrätystä. Niin muuttuu maailma...

        on aina ollut enempi kierroskone, kun suorat kuutoskoneet, johan se tuli niittisisun kohdalla selväksi, kun oli cummins 14l vastaan kanian v8/14l.


      • kierrätykseen
        vuoksi... kirjoitti:

        Nuo molemmat moottorit ovat siis Scanian mallistosta. Rivikuutonen vääntää riskimmin!

        Scania 480hv 2500Nm 1000rpm
        Volvo 480hv 2400Nm 1050rpm
        Volvo 500hv 2400Nm 1050rpm
        Scania 500hv 2500Nm 1100rpm

        Eli iso V8 tarvitseekin yllättäen eniten kierrätystä. Niin muuttuu maailma...

        V8 Scania on aina ollu kierroskone. Olen verrannu käytännössä hyvin monia kutos- ja kasikoneita alkaen 141,111 ja aina sama tulos: kasi vääntää kyllä,mutta vaatii paljon kierroksia.Eli taloudellisesti pienillä kierroksilla ajettaessa kasista ei mitään hyötyä kutoseen verrattuna.Paitsi ääni...


    • Scanialla toistaiseksi

      124/470 polttoaineenkulutus on hyvä mutta moottoreiden kestävyys on todellinen ja kallis ongelma.

      Itsellä 600 000 on kone vaihdettu ja monenmoista remppaa tehty joita ei 143:ssa ilmaantunut 1 500 000 ajollakaan...

      Karkeasti ottaen mennyt 5 vuoden ajoista yli 1 vuoden tulos ylimääräisiin remppoihin...

      Joten jos 164 onkin hiukan isoruokaisempi niin nyt ottaisin sen...

      Minä en muuten ole viisas, vaan tyhmä.
      otin 124/470:n...

      Tosin näissä takuuasioiden kanssa takutessa en ota enää Scaniaakaan.

      Voisi tehdaskin myöntää jos tuli paskaa tehtyä...

      • heikoin lenkki

        koneessa, lämpiäminen, turbo compound?


      • hk:n lenkki
        heikoin lenkki kirjoitti:

        koneessa, lämpiäminen, turbo compound?

        turbocompound- järjestelmä.
        uuteen moottorisarjaan sitä ei enää tulekkaan..


      • turpokompountti
        hk:n lenkki kirjoitti:

        turbocompound- järjestelmä.
        uuteen moottorisarjaan sitä ei enää tulekkaan..

        nykyään Volvon onkelma.Heh heh...


    • kahdesta

      470 menee pienemmillä kuluilla ja kun on sopiva välitys se peittoaa 480 ihan mennen tullen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe