Käsi suun eteen?

Jos lapsi nostaa metelin

Onko hyvä keino jos lapsi on kovin äänekäs kaupassa tai nostaa metelin kun ei saa jotain haluamaansa tavaraa laittaa vaan käsi kylmästi hänen suunsa eteen ja jatkaa matkaa? Itse muistan erään nuoren naishenkilön kertoneen käyttäneensä tätä menetelmää lapseen joka ei tosin ollut hänen omansa kun tämä nosti huudon julkisella paikalla jostain asiasta. Tämä tyttö oli tosin yleensäkin huonostikäyttäytyvänä tiedetty. Itse muistan pienenä että oma isoäitini laitti kerran käden suuni eteen kun aloin huutamaan häiriten muita pöydässä olijoita.

11

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pedakooki.

      lapsesta on kysymys?

      • kysymykseen

        Jos puhutaan uhmaikäisestä lapsesta, eli noin 2-3 vuotiaasta. Voi toki tehota vielä tarvittaessa viisivuotiaaseenkin tai sitä vanhempaankin.


    • niin kauan

      kun poika otti ja puri käteeni. Siitä on aikaa noin 2 vuotta ja poika täyttää tammikuulla 5. Mun puolesta saa huutaa kaupassa niin paljo ku tykkää jos on kyse vaan uhmasta eikä mistään toisille huutelusta. Mummut siinä kauhistelee kun ei lapsi saa mitä haluaa, mutta mä en ala antamaan lapselle periksi joka asiassa koska kasvatus on mun harteilla eikä eläkeläismummojen.

    • saman myöhemmin...

      Voit toki laittaa käden lapsesi suun eteen. Ymm,ärrä sitten mummona jos lapsesi sinun puhuessa ja heidän mielestä höpöttäessä, käyttävät samaa taktiikkaa.

      • opettaakin voi

        Muista silti ensisijaisena keinona opettaa lapselle tilanteenmukainen käytös. Lapsen on osattava olla myös hiljaa!

        Koulussa opettajalla on vain kaksi kättä ja kaksikymmentä avonaista suuta, jotka joskus pitäisi tukkia.


      • lasta ei

        mielestäsi saa koskaan komentaa tai opettaa missään, jos ei halua, että he tulevat itseä sitten mummona komentamaan tai opettamaan asioissa? Aikuisen kuuluu kohdella lasta lapsena ja lasten sitten omia vanhempiaan vanhempina. Ja näiden kahden välillä on selkeä ero.


      • jos opettajalla
        opettaakin voi kirjoitti:

        Muista silti ensisijaisena keinona opettaa lapselle tilanteenmukainen käytös. Lapsen on osattava olla myös hiljaa!

        Koulussa opettajalla on vain kaksi kättä ja kaksikymmentä avonaista suuta, jotka joskus pitäisi tukkia.

        olisi oikeus laittaa käsi oppilaan suun eteen.


      • vanhemmat opetelkoot

        Nykyinen kasvatussuuntaus on ilmeisesti se, että lapsi osaa jo syntymästään asti käytöstavat, huomaavaisuuden, kohteliaisuuden, empatian, toisen huomioon ottamisen, itsehillinnän jne.
        Mitään ei tarvitse opettaa, ja jos tarvitsee, niin on sitten tyydyttävä siihen, että lapsi opettaa vanhuksia samalla tavalla, kun aikuistuu.

        Minkähän tähden nämä neropatit ollenkaan pannaan tarhoihin ja kouluihin, kun he kuitenkin jo kaiken osaavat.

        Vanhemmilla ei ole enää mitään keinoa kasvattaa lapsiaan, kun pieninkin moite ja kosketus koetaan väkivaltaisuudeksi.
        Se, että lapset tappelevat hiekkalaatikkoikäisistä asti pihoilla ja kaduilla verissä päin, on ihan sallittavaa ja kehitykseen kuuluvaa, eikä lapsen toimintatarmoa tietenkään saa estää. Siihen kuuluu tietysti myös huutaminen, joka onkin keuhkoja voimistuttavaa ja kehittyvälle lapselle suotava harrastus.
        Vain ahdasmieliset vanhemmat yrittävät tällaista estää, jopa panemalla kätensä lapsosen suun eteen. HYI.

        Missä iässä tämä väkivaltaisuus sitten muuttuu rangaistavaksi teoksi?


    • Lehden luin

      Onkohan tuokin jo sitä väkivaltaa, josta lehdissä justiin on, että äidit ovat väkivaltaisia lapsiaan kohtaan.
      Napauttavat sormille, esim.

      Itse muistan, että koskin sormen päällä lapsen kättä, kun hän otti jostakin kielletystä kiinni. Pudistin päätäni ja sanoin "EI koske".

      Olinkohan siis väkivaltainen äiti?

      On helppo sanoa, pane käsi lapsen suun eteen, mutta kyllä siinä aikamoinen rimpuilu tarvitan, etä käsi siinä pysyy.
      Lapsi tunte tukehtuvansa.
      En usko, että on hyvä konsti.

      • sillä lailla,

        että isä laittoin 3 v ikäisen lapsen suun eteensä käden, kun isä halusi lapsen olevan hiljaa. No, eipä mennyt kauaakaan, kun tämä 3 v teki saman vauvalle, joka itki. Syynä tietty se, että lapsi halusi vauvan olevan hiljaa. Arvatkaapa vaan, että meinasiko vauva tukehtua, kun lapsen käsi peitti vauvan suun ja samalla sieraimien alaosan?

        Joten jos aikuinen itselleen hyväksyy, että joku toinen voi tulla laittamaan käden suun eteen, niin siitä vaan (tuskin kovin moni aikuinen haluaa sellaista!), mutta pitää kuienkin muistaa, etä lapselle ja vauvalle tuollainen on vaarallista!


    • 11-v

      Äitini on minulle vihainen syystä ,aloin huutaa hänelle hän pani kätensä suuni eteen,etten voinut hengittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe