Miks just mä

En saa toista hiirtä!

Nii. Miks just mulle ei anneta toista hiirtä?
Mul on jo 1 uros. Meillä on semmoinen iso muovilaatikko josta näkyy läpi. Sellasta kovaa muovia. Olisin ollut aikeissa tehdä siitä pienen häkin ( tOISELLE ) hiirelle. sen leveys on n.82 cm Korkeus on 45 cm tai vähäsen pienempi. Mutta juuri kun tein suunnitelmaa ja pyysin...Niin vastaus tuli: EI! ei missään nimessä huoneeseesi tule lisää häkkejä. Jos hiiriä ei kerta saa laittaa samaan, niin uusia häkkejäkään ei sitten tule, kuului ensimmäisenä. Olen mököttänyt koko illan. Huoneeni on tilava, ja sinne mahtuisi kyllä. Olen mököttänyt 2h nurkassa. Mikään ei auta. Hiirikuume on iskenyt. Miten saan äidiltä luvan hiireen. ( Olen kerännyt jo kasaan paljon rahaa hiireen, ja pyytänyt jo toistamiseen lupaa )
Oon vasta 11 w.

6

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan elää

      sit kun uros kuolee niin hanki naaraita.
      tai tyydy yhteen. jos on hirvee hiiri kuume niin pura sitä intoo nykyseen. mököttäminen vanhempiin auta, päin vastoin.

      • alottaJa

        MUR!Kaikki sanoo noin


      • ....)
        alottaJa kirjoitti:

        MUR!Kaikki sanoo noin

        Kannattaisiko mieluummin yrittää osoittaa kypsyyttä ja keskustella asiasta vanhempien kanssa sivistyneesti. Kannattaa myös näyttää muutenkin kykenevänsä hoitamaan kahta. Auta heitä vaikka kotitöissä yms. Näin saat luvan helpommin. Antaisitko itse lapsellesi luvan, jos hän mököttää? Se ei todellakaan ole kovin fiksua, sillä silloin vanhemmat vain ovat entistä päättäväisemmin vastaan. Eikä eläintä saisi ottaa vain "kuumeeseen", sillä se on kuitenkin elävä olento. Mielestäni ei ole liikaa odottaa se vuosi, jolloin edellinen hiiri on kuollut ja voit hankkia naaraita.


    • merkkarii

      kannattava vinkki: mököttäminen ei auta todellakaan!
      ajatteleppa itsekkin: jos olisit 11 vuotiaan tytön äiti, ja lapsesi kinuisi itselleen toista hamsteria vaikka edellinenkin on jo. hän tulee vinkumaan sitä eteesi ja et suostu, ja kakara menee nurkkaan mököttämään? et varmastikkaan menisi sinne lohduttamaan ja sanomaan että no otetaan sitten.
      sitäpaitsi oot vasta 11, ja mielestäni ainaki yksi elukka tuon ikäselle sopis paremmin. oletko tullut miettineeksi hoidatko hiirtäsi hyvin? ei äitisi halua lisää eläimiä vastuulleen.
      itse kolme vuotta sitten halusin kovasti rottia, aina välillä kysyin porukoilta ja samalla kerroin rottien hyviä puolia yms. yhtenä iltana annoin äitille rottakirjoja luettavaksi, ja aamulla äiti kertoi että saisin rottia :) luin rotista ainakin puoli vuotta, ja tutustuin niihin työskennelessäni eläinkaupassa päivätöissä.
      nyt olen saamassa myös tyttöhiiriä, joten häntäperheemme saa kasvua neljästä kahdeksaan! olen harrastanut rottia jo pian kolme vuotta, ja kuuden rotan omistaja olen ollut ja olen. ja kaikenlaiseen kesyrottien elämään oon saanu tutustua.
      eilen sain luvan ottaa hiiriä, ja myönnän että kyseltyä ensin jonkin aikaa ja saanessani vastauksen: ei, rupesin mököttämään enkä puhunu mitään. äiti sanoi että lopettaisin jo tommosen että seei auta mitään. itekki tajusin sitte ja käytin samaa tapaa miten sain rottani, ja jeahhuu :)
      keskity omaan pikku jäbääsi nyt ja hoida sitä todella hyvin, ehkä sitten vanhempasi näkevät että olet jo tarpeeksi kypsä, vai oletko?

      • tyttö1995

        joo eli melkein sama homma miten saisin äidiltäni luva ottaa kesy hiiren vaikka kuinka kysyn aina välilla tulee et nyt ja katotaa mutta melkeen aina et älä kinua. oon jo kauan opiskellut lemmikki hiiristä ja oon valmis luopumaan 140e luokka retkestä ja tekemään lisää koti hommia jne... ja äidilläni on ollut nuorenä kesyrottia ja hän tietää jyrsiöistä ja olen sanoonut että aion hoitaa hiiren jos saan sen ja jos tapahtuis niin että en hoida niin (jota ei tapahdu)
        en enään saisi omaa lemmikkiä tekisin mitä vaaan
        että saisin hiiren olen jo noin 2w halunnut
        hiiren ja maksaisin kaikki tavarat ite mitä
        teen???


      • kultainen_unelm
        tyttö1995 kirjoitti:

        joo eli melkein sama homma miten saisin äidiltäni luva ottaa kesy hiiren vaikka kuinka kysyn aina välilla tulee et nyt ja katotaa mutta melkeen aina et älä kinua. oon jo kauan opiskellut lemmikki hiiristä ja oon valmis luopumaan 140e luokka retkestä ja tekemään lisää koti hommia jne... ja äidilläni on ollut nuorenä kesyrottia ja hän tietää jyrsiöistä ja olen sanoonut että aion hoitaa hiiren jos saan sen ja jos tapahtuis niin että en hoida niin (jota ei tapahdu)
        en enään saisi omaa lemmikkiä tekisin mitä vaaan
        että saisin hiiren olen jo noin 2w halunnut
        hiiren ja maksaisin kaikki tavarat ite mitä
        teen???

        Lemmikki on lemmiki, elävä olento ja perheessä on perheen säännöt ja lemmikin (uusi perheenjäsen) koskee sellainen sääntö, että kaikkien on suostuttava. Omassa asunnossasi saat pitää niin monta hiirtä, kun haluat. Ellet sitten asu solussa tai poikaystävän luona, sillä jokaiselta asukkaalta on kysyttävä. Tai asunto jossa ei saa pitää lemiikkejä =)
        Jos kaikki ei ole suostuneet voi lemmikkin loppu olla liian karmea.
        Maltti on valtia. Aina ja joka suhteessa =) Pidä pintasi ja ole ahkera. uskon vanhempasi heltyvän. Luulen olevan hyvä keino antaa eläin/ hiiri aiheista lukemista vanhemmilleKIN jolloi heidä asenteensa pikkueläimiin voi muuttua. Vanhempasi voivat ruveta muistelemaankin kuinka veikeitä ja mukavia ne olivatkaan jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe