autokoulu

minä

Olen menossa kohtapuolin autokouluun ja mietin että myöntääköhän lääkäri mulle terveen paperit kuulosta,kun mulla on korkean äänen kuulovamma. Eli siis kuulen kännykän ja lintujen laulun muutaman metrin päähän. Lääkärissä kuulemma testataan just niitä pieniä piippauksia ja pahoin pelkään et ne ei kuulu. En ole kehannut kysyä sitä keneltäkään,joten ajattelin et onko kukaan saanut terveen papereita vaikka ei ole kuullut mitään? Kuulen puheen ihan normaalisti ja pärjaan hyvin näillä korvilla mutta kuulokojeita en halua käyttää. Olen paljon poikakaverini kyydissä ja kuulen hyvin kaikki tööttäykset ja paliisien sireenit. Mutta riittääkö se?

8

2501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klhhhh

      Ainakin olen kuullut että on jollain kuurolla ajokortti, että etköhän sä kuitenkin sinne autokouluun pääse.

    • Saku

      Korkeitten äänien heikentynyt kuulo ei haittaa mitään.

    • *Melinda*

      ..on autolla ajaessa näkö eikä kuulo. Ystävälläni on huono kuulo ja hänellä on silti ajokortti ja ajaa autolla vaikkakin joitain ääniä on vaikea erottaa.

    • J A Nortamaa

      Tietyt kuulovaatimukset on, jos ajat C-luokan tai siitä ylemmän kortin.

    • poju

      Huonokuuloisen henkilön kohdalla ajokortin saanti on hieman erinlaista kuin terveellä.Eli yleensä saat ajettua tuon henkilöautokortin,mutta kuorma-autokorttia ei tahdo saada.Samaten voi tulla vaatimus että 10 vuoden välein toimitettava lääkärinlausunto kuulosta.Aikoinaan laittoivat vielä korttiin vaatimuksen että myöskin repsikan puolella on oltava sivupeili.Muuten kortin saannissa ei pitäis olla ongelmia.

    • kuuro

      Itse sain ajokortin kauan sit ja edelleen ajelen. kuulo ei väliä kun on silmät olemassa:)

    • Kuuro itseki

      Kyllä ajokortin saanti onnistuu kuurolta. Monilla kuuroilla ystävilläni on ajokortti. Itselläni myös. Ei autoa ajaessa tarvitse kuuloa, vain näköä. Mutta jos ajetaan vaativammilla autoilla joissa vaaditaan c-korttia, niin se on sitten asia erikseen.. Rekka-autothan ovat isoja, ja kai siinä sitten kuuloa vaaditaan...? Vai?

    • rggrgggrg

      B kortilla ainakin on niin, että jos kuulee toisella selvästi puhetta 4 metrin päästä, ei ongelmia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe