Olen menossa kohtapuolin autokouluun ja mietin että myöntääköhän lääkäri mulle terveen paperit kuulosta,kun mulla on korkean äänen kuulovamma. Eli siis kuulen kännykän ja lintujen laulun muutaman metrin päähän. Lääkärissä kuulemma testataan just niitä pieniä piippauksia ja pahoin pelkään et ne ei kuulu. En ole kehannut kysyä sitä keneltäkään,joten ajattelin et onko kukaan saanut terveen papereita vaikka ei ole kuullut mitään? Kuulen puheen ihan normaalisti ja pärjaan hyvin näillä korvilla mutta kuulokojeita en halua käyttää. Olen paljon poikakaverini kyydissä ja kuulen hyvin kaikki tööttäykset ja paliisien sireenit. Mutta riittääkö se?
autokoulu
8
2815
Vastaukset
- klhhhh
Ainakin olen kuullut että on jollain kuurolla ajokortti, että etköhän sä kuitenkin sinne autokouluun pääse.
- Saku
Korkeitten äänien heikentynyt kuulo ei haittaa mitään.
- *Melinda*
..on autolla ajaessa näkö eikä kuulo. Ystävälläni on huono kuulo ja hänellä on silti ajokortti ja ajaa autolla vaikkakin joitain ääniä on vaikea erottaa.
- J A Nortamaa
Tietyt kuulovaatimukset on, jos ajat C-luokan tai siitä ylemmän kortin.
- poju
Huonokuuloisen henkilön kohdalla ajokortin saanti on hieman erinlaista kuin terveellä.Eli yleensä saat ajettua tuon henkilöautokortin,mutta kuorma-autokorttia ei tahdo saada.Samaten voi tulla vaatimus että 10 vuoden välein toimitettava lääkärinlausunto kuulosta.Aikoinaan laittoivat vielä korttiin vaatimuksen että myöskin repsikan puolella on oltava sivupeili.Muuten kortin saannissa ei pitäis olla ongelmia.
- kuuro
Itse sain ajokortin kauan sit ja edelleen ajelen. kuulo ei väliä kun on silmät olemassa:)
- Kuuro itseki
Kyllä ajokortin saanti onnistuu kuurolta. Monilla kuuroilla ystävilläni on ajokortti. Itselläni myös. Ei autoa ajaessa tarvitse kuuloa, vain näköä. Mutta jos ajetaan vaativammilla autoilla joissa vaaditaan c-korttia, niin se on sitten asia erikseen.. Rekka-autothan ovat isoja, ja kai siinä sitten kuuloa vaaditaan...? Vai?
- rggrgggrg
B kortilla ainakin on niin, että jos kuulee toisella selvästi puhetta 4 metrin päästä, ei ongelmia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802