Silmien huuhtelu

eyes_

Miten te huuhtelette koiranne silmiä, miten se pitää tehdä "oikein"?
Riittääkö jos vain keitetyllä vedellä ja pumpulilla pyyhkii silmää. Pitääkö sitä avata eli venyttää sitä alaluomea ja sitten pyyhkäistä. Vai olisiko parempi jollain pipetillä tiputtaa vettä siihen silmään?

4

4117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::::

Vettä ei saisi laittaa silmiin. Apteekissa on vihreäetikettinen silmähuudepullo mitä saa laittaa silmiin ja samalla aineella pyyhitään ympärys. Useimpia muita aineita saa käyttää vaan silmän ulkopuolelle. Miksi silmiä pitää huuhdella, rähmiikö ne, valuttaako tms.? Eihän sellainen ole normaalia vaan silloin on tulehdus, ylimääräisiä ripsiä, vika kyynelkanavissa tms. Millaisia oireita koirallasi on?

• Nimetön

Kyllä kannattaa päivittäin puhdistaa terveetkin silmät.Olen 30v.ajan omistanut jonkunlaisen koiran,eikä niillä ole ollut millään tulehduksia silmissä.Apteekista,tai eläintarvikeliikkeistä saa silmävettä,sitä muutama tippa pumpulilevyyn ja pyyhkäisy kevyesti kumpaankin silmään.
      Tämän neuvoi aikanaan,nyt jo edesmennyt vanha eläinlääkäri.Olen neuvosta ollut kiitollinen ja hyvin toiminut tämä neuvo.Hän sanoi silloin,että pesethän sinäkin silmäsi,vaikka ne ovat terveet.
      Myös tuo keitetty vesi käy.Pumpuli kastellaan siinä ja puristetaan liika vesi pois ensin.
      Hauskaa syksyä sinulle ja hauvallesi.

• mistica

apoteekin aineita, tosin se yksi hyvä lopetettiin, mitä sitten eläinlääkäritkin kummastelevat. En nyt muista mikä ainesosa siinä oli, mitä ei enää ole. Tosin kuivattaa silmiä, siksi se natr.chlorid. on suositeltavaa. Itse keitän veden, ja haaleana sitä laitan pumpulin tai ruiskun kautta, en nyt mitenkään uita silmiä, mutta että kunnolla menee jotakin, aina se ylimääräinen tulee sieltä ulos. Tuosta uudesta en tiedä, on sitäkin, en tosin juuri käytä, kait taas keväällä kun siitepölyt leijaa.

• miksi.....

Jos vettä ei saa laittaa silmään niin miten sitten saa pois jos siellä selkeästi on roska?
      Kyllä minä ainakin pumpulista olen puristanut vettä pikkuisen silmään jos se metsäreissun jälkeen punoittaa. Usein on joku roska jäänyt ja parin tunnin päästä silmä on normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe