i30, tämäkö nyt on jotain hienoa

hmm....

Juu, nyt pääsis katsomaan oikein ennakkoon kyseistä autoa kun Hyundai-myyjä lähetti kutsun. Ja oikein kahvia ja pullaa saa.

Mutta mikä tuossa nyt on hienoa? Ei kai kukaan voi väittää että i30 kuuluisi premium-luokkaan? TV-mainoskin on lähinnä säälittävä ja ei voi mitään, Ceed on paremman näköinen, vaikka sekin on ehkä maailman tylsimmän näköinen auto.

No, kertokaa nyt onko se niin hyvä kuin sen pitäisi olla?

53

8857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilanne.

      Hyundaista pyydetään Toyotan hintaa. Vaikka auto osoittautuisikin hyväksi, mitä emme voi tietää, se on edelleen Hyundai. Kun se vaihdetaan uuteen välirahaa tarvitaan vähintään kaksi kertaa enemmän mitä Toyotasta vaihdettaessa. En voi kuin kysyä itseltäni miksi ostaisin uuden Hyundain tuolla hinnalla enkä osaa vastata.

      • tässä.

        Oletuksesi on, ettei i30:ssa voi olla mitään parempaa. Ehkä kannattaa käydä koeajolla, jospa niitä eroja löytyy i30:nkin hyväksi vaikkapa ajo-ominaisuuksista.

        Välirahastakaan en nyt sanoisi noin varmasti, onhan i30:ssa mahdollisesti vielä takuuta jäljellä, kun taas Toyosta se on jo ehtinyt loppua.


      • ei Toyota

        Miten niin pyydetään Touotan hintaa? Ainakin Diesel Toyota 1,4 maksaa 26 500 ekeä kun i30 1,5 saman tehoisen saa jo alle 22 000 euron ja moottorissa on jopa vääntöä rutkasti enemmän. Varustelutasoa en vertaillut mutta tokkopa noissa on kovin suuria käytännön eroja.


    • remiumia

      Tuossa i30:ssä on lisävarusteita joita ei ole aiemmin juuri esiintynyt halpisautoissa. Merkkiautoissa ne ovat sen sijaan kuuluneet vakiovarustukseen jo vuosia. Köyhälle tuo on varmasti Premium-auto, mutta muille vain vähän paremmin varusteltu Lada.

    • Rahastusta, ei muuta

      koska ESP:tä ei ole vakiona kuin kalleimmassa mallliversiossa. Autohan on teknisesti ja tiloiltaan 100% sama kuin Kia Ceed, jossa saa paremman varustelun halvemmalla.

      • vakiona?

        Se ei siis yritäkään nousta Corollan ja Golfin tasolle vaan kilpaileekin halpasarjalaisissa. Jostain artikkelista ymmärsin toisin mutta ESP on ollut vakiona paremman luokan autoissa jo vuosia.


      • löytyy
        vakiona? kirjoitti:

        Se ei siis yritäkään nousta Corollan ja Golfin tasolle vaan kilpaileekin halpasarjalaisissa. Jostain artikkelista ymmärsin toisin mutta ESP on ollut vakiona paremman luokan autoissa jo vuosia.

        Löytyy se ESP Hyundai i 30:stä.


      • JaakkoNiska
        vakiona? kirjoitti:

        Se ei siis yritäkään nousta Corollan ja Golfin tasolle vaan kilpaileekin halpasarjalaisissa. Jostain artikkelista ymmärsin toisin mutta ESP on ollut vakiona paremman luokan autoissa jo vuosia.

        Corollaankin tuli vakiovarusteeki muutama kuukaisi sitten. Sama koskee Golfia.


      • löytyy

      • ikänäkö vaivaa

        Alkaisi olla lukulasien hankinnan paikka sinulla. Erilaisia varustelutasovaihtoehtoja on kolme, Classic (vain 1,4 l bensa sekä 1,6 l dieselin nuhapumppuversio), Comfort ja Style (2 l bensa & diesel). ESP puuttuu ainastaan Classicista.

        Arvatenkin suosituimmaksi muodostuvan Comfort -mallin varustelu on minun silmääni ihan kohtuullisen kattava, joten ei tarvitse polttaa paria tonnia sellaisten "erikoisuuksien", kuten radio, keskikyynärnoja tai aktiiviset pääntuet, raksimiseen lisävarustelistalta, kuten eräissä...

        Harmi kyllä tämän vastapainoksi valinnanvara puuttuu täysin. Xenonvaloja tai vakionopeudensäädintä (puuttuu 1,6 litraisista) ei saa edes rahalla.

        Henk. koht. minua miellyttää 1,6 l automaatin kohtuullinen hinta. Automaateissahan valinnanvara on tässä kokoluokassa yleensä seuraavanlainen

        a) ei lainkaan tarjolla
        b) tarjolla vain 30 k€ hintaiseen 2,0 l bensakoneeseen reilun 10 l/100 km kaupunkikulutuksella
        c) tarjolla vain (tai 2 l bensarosvon lisäksi) "lähtee kuin purkka tukasta" nuhapumppuversiona (karvalakkimallin tehoton 1,4 l bensakone hidas robottivaihde = 0-100 kiihtyvyys 15 s luokkaa)


    • autossa

      Missäs autossa sitä jotakin hienoa löytyy?
      Käy koeajamassa ekas ja tuu sen jälkeen kertomaan
      mielipiteesi.

      • alkup.

        Tavallinen auto, miksi yritetään siitä tehdä jotakin muuta? Esim. Bemarin ykkössarjassa on sitä jotakin, sellaisen menen koeajamaan sitten kun on auton vaihto ajankohtaista. Mutta kai voi kysyä muilta, ja jos vaikka joku muu olisi löytänytkin tästä autosta "jotakin hienoa".

        Oikeastaan olen aika pettynyt tuohon. Milloin tulee uusi Coupe, mikä i se sitten on?


      • 116i...
        alkup. kirjoitti:

        Tavallinen auto, miksi yritetään siitä tehdä jotakin muuta? Esim. Bemarin ykkössarjassa on sitä jotakin, sellaisen menen koeajamaan sitten kun on auton vaihto ajankohtaista. Mutta kai voi kysyä muilta, ja jos vaikka joku muu olisi löytänytkin tästä autosta "jotakin hienoa".

        Oikeastaan olen aika pettynyt tuohon. Milloin tulee uusi Coupe, mikä i se sitten on?

        Mitä hienoa on autossa (BMW ykkössarja) jossa vähänkin isompi mies istuu polvet suussa edessä tai takana ja joka maksaa aivan järkyttävän paljon pellin ja muovin määrään nähden?


      • Hyundait ovat
        alkup. kirjoitti:

        Tavallinen auto, miksi yritetään siitä tehdä jotakin muuta? Esim. Bemarin ykkössarjassa on sitä jotakin, sellaisen menen koeajamaan sitten kun on auton vaihto ajankohtaista. Mutta kai voi kysyä muilta, ja jos vaikka joku muu olisi löytänytkin tästä autosta "jotakin hienoa".

        Oikeastaan olen aika pettynyt tuohon. Milloin tulee uusi Coupe, mikä i se sitten on?

        Mutta Hyundait ovat vähävikaisempia kuin jotkut
        Bemarit.
        Hyundai autobildin laaturaportissa pääsi paremmille sijoille
        kuin Bmw.


      • maha maassa autolla
        116i... kirjoitti:

        Mitä hienoa on autossa (BMW ykkössarja) jossa vähänkin isompi mies istuu polvet suussa edessä tai takana ja joka maksaa aivan järkyttävän paljon pellin ja muovin määrään nähden?

        onnettomia paljuja koko 1-sarja, esikuvana kuhne-amme.


      • RBN
        alkup. kirjoitti:

        Tavallinen auto, miksi yritetään siitä tehdä jotakin muuta? Esim. Bemarin ykkössarjassa on sitä jotakin, sellaisen menen koeajamaan sitten kun on auton vaihto ajankohtaista. Mutta kai voi kysyä muilta, ja jos vaikka joku muu olisi löytänytkin tästä autosta "jotakin hienoa".

        Oikeastaan olen aika pettynyt tuohon. Milloin tulee uusi Coupe, mikä i se sitten on?

        Joo, kyllä se bemari kannattaa käydä koeajamassa, viimeistään sitten muutat käsityksesi autosta. Itse olen ajanut muutaman päivän jakson kyseistä ykkössarjalaista ja en puhuisi auton puolesta ollenkaan. Naisystäväni getz on jopa isompi sisätiloiltaan eikä ajo-ominaisuudet olleet läheskään sitä luokkaa että maksaisi uudesta autosta 15 000€ enemmän, verrattuna siis getziin. Itselläni ei ole Hyundaita, joten en ole mikään "merkin äänenkantaja" vaan ihan ajokokemuksista puhun. Muutenkin ihmetyttää miksi esim.bemari ostetaan vaan sen takia että se on bemari ja kuvitellaan että sillä saadaan kaverit kateellisiksi, näin ei todellakaan ole.


    • testit

      Tulevat testit sitten kertovat todellisuudessa
      minkäläinen auto i 30 tulee olemaan.

      • Varmasti

        Parempi kuin Ceed, jos testaajat eivät laske sille 500e hinta erolle testissä kian hyväksi isoa kopallista pisteitä.
        hinta eron syyn on selvä jos on edes joskus käynnyt istumassa molemmissa autoissa.
        Hyundai selkeästi laadukkaampi!


      • eurooppalainen...
        Varmasti kirjoitti:

        Parempi kuin Ceed, jos testaajat eivät laske sille 500e hinta erolle testissä kian hyväksi isoa kopallista pisteitä.
        hinta eron syyn on selvä jos on edes joskus käynnyt istumassa molemmissa autoissa.
        Hyundai selkeästi laadukkaampi!

        Jos mielestäsi punton perä ja sininen mittaristo oranssin sijaan on laadukkuutta niin osta se i30 ja maksa enemmän, voit mielessäsi kuvitella että sinulla on laatuauto, ihan kuriositeettina voidaan myös todeta että tällä hetkellä ceed on eurooppalainen auto ja i30 korealainen.


      • aletaan
        eurooppalainen... kirjoitti:

        Jos mielestäsi punton perä ja sininen mittaristo oranssin sijaan on laadukkuutta niin osta se i30 ja maksa enemmän, voit mielessäsi kuvitella että sinulla on laatuauto, ihan kuriositeettina voidaan myös todeta että tällä hetkellä ceed on eurooppalainen auto ja i30 korealainen.

        Hyundai i 30:tä aletaan valmistamaan euroopassa
        vuonna 2009 kun Tsekin tehdas valmistuu.
        Usassa muuten valmistuu 300 000 uutta Hyundaita
        vuosittain.
        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=141147


      • lukenut.

        1 testin lukenut i 30:stä, Oli vertailun "ulkopuolisena" mukana, kun varaosien, huoltojen ym. ei ollut vielä selvillä. Todettiin olevan ennen näitä kohteita Ceedin kanssa samoilla pisteillä, eli varmaankin makuasioita kummasta pitää enemmän.

        Aika kilpailtu tämä kokoluokka. Varmaan aika hyvä myyntivaltti olisi, jos saisi 1.6 litraisen varusteineen (mm.ilmast.) hinnan painettua alle 20 000 e...

        Nyt tuntuisi, että hyundai getg 1.1 sekä Sonatan hinnat alkaen 2.0 malli olisi hinnoiteltu kilpailukykyisemmin, kuin tämä uusi i 30...


      • Lukoilinkätyri
        eurooppalainen... kirjoitti:

        Jos mielestäsi punton perä ja sininen mittaristo oranssin sijaan on laadukkuutta niin osta se i30 ja maksa enemmän, voit mielessäsi kuvitella että sinulla on laatuauto, ihan kuriositeettina voidaan myös todeta että tällä hetkellä ceed on eurooppalainen auto ja i30 korealainen.

        7500km huoltoväli, SEITSEMÄN VUODEN AJAN!!
        huollot maksaa 500-800 euroa /pala.

        Mene sinne deltaan ja osta se Ceed, rupeaa ne välirahat kasvamaan kun onnenpaskat housussa huoltelet siellä :)

        i30 huoltoväli 20tkm, takuu 5v ilman km-rajaa.

        Älä lässytä jostain kian mossesta, "halpa" hintasi on vain illuusio!


      • jaakkoNiska
        Varmasti kirjoitti:

        Parempi kuin Ceed, jos testaajat eivät laske sille 500e hinta erolle testissä kian hyväksi isoa kopallista pisteitä.
        hinta eron syyn on selvä jos on edes joskus käynnyt istumassa molemmissa autoissa.
        Hyundai selkeästi laadukkaampi!

        Molemmissa autoissa on melko pitkälle samat palikat joten mitän merkittävää laatueroa on vaikea saada aikaan. Enemmän tuo on fiiliskysymys - toinen tykkää toisesta ja niin pois päin...


      • Kian omistaa Hyundai
        Varmasti kirjoitti:

        Parempi kuin Ceed, jos testaajat eivät laske sille 500e hinta erolle testissä kian hyväksi isoa kopallista pisteitä.
        hinta eron syyn on selvä jos on edes joskus käynnyt istumassa molemmissa autoissa.
        Hyundai selkeästi laadukkaampi!

        Kun Kia pari vuotta sitten meni konkurssiin niin Hyundai osti Kian ja tulevaisuudessa Kian ja Huyndain osat tullaan modifioimaan samaksi. Saa nähdä jääkö Kia merkki pitkällä aikavälillä voimaan. Hyundain tehtaan edutaja koreassa sanoi että he pitävät Hyundain laatutasoa hieman parempana kuin Kian laatutasoa.


      • 20 000 km
        Lukoilinkätyri kirjoitti:

        7500km huoltoväli, SEITSEMÄN VUODEN AJAN!!
        huollot maksaa 500-800 euroa /pala.

        Mene sinne deltaan ja osta se Ceed, rupeaa ne välirahat kasvamaan kun onnenpaskat housussa huoltelet siellä :)

        i30 huoltoväli 20tkm, takuu 5v ilman km-rajaa.

        Älä lässytä jostain kian mossesta, "halpa" hintasi on vain illuusio!

        c'eedin huoltoväli on tuo samainen 20 000 km kuin i30:ssa.

        MISSÄÄN KIASSA ei ole 7500 km huoltoväli. Jostain syystä on kyllä 7500 km "vaikeiden olojen öljynvaihtosuositus" suurimmassa osassa malleja, mutta sen noudattamiseen ei mikään velvoita, ei edes takuu.

        Kiaa ei ole mikään pakko huoltaa Deltassa takuun säilyttämiseksi.


      • ja heti
        Kian omistaa Hyundai kirjoitti:

        Kun Kia pari vuotta sitten meni konkurssiin niin Hyundai osti Kian ja tulevaisuudessa Kian ja Huyndain osat tullaan modifioimaan samaksi. Saa nähdä jääkö Kia merkki pitkällä aikavälillä voimaan. Hyundain tehtaan edutaja koreassa sanoi että he pitävät Hyundain laatutasoa hieman parempana kuin Kian laatutasoa.

        "Hyundain tehtaan edutaja koreassa sanoi että he pitävät Hyundain laatutasoa hieman parempana kuin Kian laatutasoa."

        Kerropa lähteesi. Vai ihanko henkilökohtaisesti olet jututtanut tehtaan edustajaa?

        Väitteessäsi ei ole mitään järkeä. Miksi konserni pyrkisi tietoisesti huonompaan laatuun Kian osalta?


      • oikein menee
        jaakkoNiska kirjoitti:

        Molemmissa autoissa on melko pitkälle samat palikat joten mitän merkittävää laatueroa on vaikea saada aikaan. Enemmän tuo on fiiliskysymys - toinen tykkää toisesta ja niin pois päin...

        Asiahan on juuri noin kuin sanoit. En ymmärrä, en kertakaikkiaan ymmärrä, mikä tarve joillakuilla on tehdä jatkuvaa vastakkainasettelua Kian ja Hyundain välille, jopa silloin kun on rinnakkaismalleista kysymys. Vertailla voi ja kannattaa varustetasoa, hintaa ym., mutta tuota aggressiivinen asennetta toista merkkiä kohtaan on mahdoton ymmärtää, ellei ole sotkeutunut jomman kumman merkin jälleenmyyntiorganisaatioon. Lapsellista kertakaikkiaan.


      • todistelija
        ja heti kirjoitti:

        "Hyundain tehtaan edutaja koreassa sanoi että he pitävät Hyundain laatutasoa hieman parempana kuin Kian laatutasoa."

        Kerropa lähteesi. Vai ihanko henkilökohtaisesti olet jututtanut tehtaan edustajaa?

        Väitteessäsi ei ole mitään järkeä. Miksi konserni pyrkisi tietoisesti huonompaan laatuun Kian osalta?

        Ihan henkilökohtaisesti kävin tehtaalla. Tehdas pyrkii yhtenäistämään Kian ja Hyundain osat tulevaisuudessa eli i30 ja ceeed tulee varmasti olemaan tulevaisuudessa yksi ja sama auto. BVAikka Kia on ollut Hyundain omistuksessa pari vuotta niin osien yhtenäistämistä ei olla vielä saatu tehtyä ja yksi syy on varmaan se että Kian tehtaat ovat pohjoisosassa Koreaa lähellä Soulia kun taas Hyundain autotehdas ja hyundain telakat ovat eteläpäässä Koreaa ja matka-aika tehtaiden välillä vie yhden päivän autolla ajaen.
        Tiesitkö muuten että Hyundai tekee mm. valtamerilaivoja ja laivadieseleitä ja Hyundailla ja Wärsilällä on rakenteilla yhteisyritys Etelä-koreaan missä Hyundai alkaa tekemään Wärsilän laivadieselit


      • jakeluun
        todistelija kirjoitti:

        Ihan henkilökohtaisesti kävin tehtaalla. Tehdas pyrkii yhtenäistämään Kian ja Hyundain osat tulevaisuudessa eli i30 ja ceeed tulee varmasti olemaan tulevaisuudessa yksi ja sama auto. BVAikka Kia on ollut Hyundain omistuksessa pari vuotta niin osien yhtenäistämistä ei olla vielä saatu tehtyä ja yksi syy on varmaan se että Kian tehtaat ovat pohjoisosassa Koreaa lähellä Soulia kun taas Hyundain autotehdas ja hyundain telakat ovat eteläpäässä Koreaa ja matka-aika tehtaiden välillä vie yhden päivän autolla ajaen.
        Tiesitkö muuten että Hyundai tekee mm. valtamerilaivoja ja laivadieseleitä ja Hyundailla ja Wärsilällä on rakenteilla yhteisyritys Etelä-koreaan missä Hyundai alkaa tekemään Wärsilän laivadieselit

        Mielenkiintoista, jos olet päässyt käymään tehtaalla.

        "Tehdas pyrkii yhtenäistämään Kian ja Hyundain osat tulevaisuudessa eli i30 ja ceeed tulee varmasti olemaan tulevaisuudessa yksi ja sama auto."

        Väitätkö, että niillä nykyisellään on jotain merkittäviä eroja käytetyissä komponenteissa?


      • 15000------20000
        Lukoilinkätyri kirjoitti:

        7500km huoltoväli, SEITSEMÄN VUODEN AJAN!!
        huollot maksaa 500-800 euroa /pala.

        Mene sinne deltaan ja osta se Ceed, rupeaa ne välirahat kasvamaan kun onnenpaskat housussa huoltelet siellä :)

        i30 huoltoväli 20tkm, takuu 5v ilman km-rajaa.

        Älä lässytä jostain kian mossesta, "halpa" hintasi on vain illuusio!

        OOT lukenut väärin,,,,,,,kaikki huolto välit on nykyän 15000----- itel hyndai gezt ja pelkkä oöjyn vaihto 15000 välein......MUL on huollot maksanut.EI MERKKI LIIKKESSÄ ikinä van muual..noin 50e...Kaikki tehty huolto kirjan mukan..tulpat tulee n oin 30000välein esim,,,,,


      • hyundai...
        jakeluun kirjoitti:

        Mielenkiintoista, jos olet päässyt käymään tehtaalla.

        "Tehdas pyrkii yhtenäistämään Kian ja Hyundain osat tulevaisuudessa eli i30 ja ceeed tulee varmasti olemaan tulevaisuudessa yksi ja sama auto."

        Väitätkö, että niillä nykyisellään on jotain merkittäviä eroja käytetyissä komponenteissa?

        Moi. Yritin jo vastata aiemmin mutta viesti ei näköjään tullut perille.
        Nyt ollaan alueella jota en tiedä eli en kysynyt tehtaan edustajalta kuinka yhtenäiset osat Kialla ja Hyundailla nyt on. ilmesesti aika erilaiset koska Kia ceed on ilmeisesti suunniteltu ennen kuin Hyundai osti Kian tehtaat ja kun Kian tehtaat on pohjoisessa Soulin lähellä ja Hyundain tehtaat etelässä niin alihankkijatkin saattavat olla eri tehtaat.
        Tulevaisuudessa kuitenkin pääkomponentit pyritään saamaan samanlaiseksi näinhän muutkin autotehtaat toimivat eli esim. Fiatin, Peugeotin ja Citroenin pienet pakettiautothan ovat samoista osista tehty. Ainoastaan nokalle laitetaan erilainen merkki.
        Hyundain Korean autotehdashan on ilmeisesti maailman suurin yksittäinen autotehdas vaikka ovatkin vasta 6. suurin autonvalmistaja maailmassa 4400 autoa/pv. Kia jää valmistusmäärissä kauas taakse ja varmaan tämä vaikuttaa myös osien laatutasoon tai paremminkin laadun tasaisuuteen.


      • eurooppalainen... kirjoitti:

        Jos mielestäsi punton perä ja sininen mittaristo oranssin sijaan on laadukkuutta niin osta se i30 ja maksa enemmän, voit mielessäsi kuvitella että sinulla on laatuauto, ihan kuriositeettina voidaan myös todeta että tällä hetkellä ceed on eurooppalainen auto ja i30 korealainen.

        eurooppalaisuus jokin laadun tae korealaiseen verrattuna?


      • Vanha juttu jo
        hyundai... kirjoitti:

        Moi. Yritin jo vastata aiemmin mutta viesti ei näköjään tullut perille.
        Nyt ollaan alueella jota en tiedä eli en kysynyt tehtaan edustajalta kuinka yhtenäiset osat Kialla ja Hyundailla nyt on. ilmesesti aika erilaiset koska Kia ceed on ilmeisesti suunniteltu ennen kuin Hyundai osti Kian tehtaat ja kun Kian tehtaat on pohjoisessa Soulin lähellä ja Hyundain tehtaat etelässä niin alihankkijatkin saattavat olla eri tehtaat.
        Tulevaisuudessa kuitenkin pääkomponentit pyritään saamaan samanlaiseksi näinhän muutkin autotehtaat toimivat eli esim. Fiatin, Peugeotin ja Citroenin pienet pakettiautothan ovat samoista osista tehty. Ainoastaan nokalle laitetaan erilainen merkki.
        Hyundain Korean autotehdashan on ilmeisesti maailman suurin yksittäinen autotehdas vaikka ovatkin vasta 6. suurin autonvalmistaja maailmassa 4400 autoa/pv. Kia jää valmistusmäärissä kauas taakse ja varmaan tämä vaikuttaa myös osien laatutasoon tai paremminkin laadun tasaisuuteen.

        Kia c'eedhän on suunniteltu aivan hiljattain, ja i30 perustuu c'eedin designiin. Hyundai osti Kian jo vuonna 1998!


      • mikä satusetä...
        hyundai... kirjoitti:

        Moi. Yritin jo vastata aiemmin mutta viesti ei näköjään tullut perille.
        Nyt ollaan alueella jota en tiedä eli en kysynyt tehtaan edustajalta kuinka yhtenäiset osat Kialla ja Hyundailla nyt on. ilmesesti aika erilaiset koska Kia ceed on ilmeisesti suunniteltu ennen kuin Hyundai osti Kian tehtaat ja kun Kian tehtaat on pohjoisessa Soulin lähellä ja Hyundain tehtaat etelässä niin alihankkijatkin saattavat olla eri tehtaat.
        Tulevaisuudessa kuitenkin pääkomponentit pyritään saamaan samanlaiseksi näinhän muutkin autotehtaat toimivat eli esim. Fiatin, Peugeotin ja Citroenin pienet pakettiautothan ovat samoista osista tehty. Ainoastaan nokalle laitetaan erilainen merkki.
        Hyundain Korean autotehdashan on ilmeisesti maailman suurin yksittäinen autotehdas vaikka ovatkin vasta 6. suurin autonvalmistaja maailmassa 4400 autoa/pv. Kia jää valmistusmäärissä kauas taakse ja varmaan tämä vaikuttaa myös osien laatutasoon tai paremminkin laadun tasaisuuteen.

        Eli sinun käsityksesi mukaan Kia ceed olisi suunniteltu jo ennen vuotta 1998, voi voi miksi ovat pitäneet sitä naftaliinissä, hehehe, sehän olisi ollut täysin ylivertainen auto sen ajan kilpailijoihinsa, ja viiden tähden turvallisuus olisi ollut ihan toiselta planeetalta muihin (esim. bmw 300 sarja 1997 yksi tähti) verrattuna....kuuleppas nyt setä, tämän palstan lukijoilla on enemmän älliä kuin luoja on sulle suonu joten vaikene.


      • hyundai...
        mikä satusetä... kirjoitti:

        Eli sinun käsityksesi mukaan Kia ceed olisi suunniteltu jo ennen vuotta 1998, voi voi miksi ovat pitäneet sitä naftaliinissä, hehehe, sehän olisi ollut täysin ylivertainen auto sen ajan kilpailijoihinsa, ja viiden tähden turvallisuus olisi ollut ihan toiselta planeetalta muihin (esim. bmw 300 sarja 1997 yksi tähti) verrattuna....kuuleppas nyt setä, tämän palstan lukijoilla on enemmän älliä kuin luoja on sulle suonu joten vaikene.

        Kuten viestissä sanoinkin että ollaan alueella josta en tiedä mitään vaan teen oletuksia...
        Mutta kun sinulla/teillä on tieto hallussa niin voitte vastata kysymyksiin.
        1. Milloin Kia ceed esitetliin ensi kerran ja missä?
        2. Milloin Kia ceed´n suunnittelu aloitettiin eli kuinka kauan auton suunnittelu kestää aloituksesta lanseeraukseen.
        3. Kun yritys ostaa toisen yrityksen kuinka kauan kestää että kaksi yritystä toimii oston jälkeen siten että se on kuin yksi yritys.

        Mutta nyt hiljenen eli pääsette minusta :)


    • hapa7

      Minusta i30 vaikutti todella laadukkaalta peliltä. Kylmät tyypit otin joten ajokokemksia ei siis vielä ole mutta tuollaisen voisi ostaa itselle. 1.6 koneiset (bensa/diesel, man./autom.) olivat ihan asiallisen hintaisia mutta 2.0:ssa hinta pompsahti aika tavalla.

    • auto i 30

      Hieno auto.Päihittää Ceedin mennen tullen.

      • vai mikä

        Tarkoitatko, että muotoilu päihittää c'eedin "mennen tullen"? Ilmeisesti tarkoitat juuri sitä, koska sisarmalleista on kyse. Ja tähän mielipiteeseesi sinulla on toki oikeus.

        Tästä syystä kannattaakin suhtautua positiivisesti siihen, että Hyundai-Kia -konserni tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja, turhan nokkapokan sijaan. Itselläni on Kia, seuraava voisi olla yhtä hyvin Hyundaikin. Ei minulla ole mitään syytä valita tiukasti leiriä näiden kahden välillä.


      • 1 30
        vai mikä kirjoitti:

        Tarkoitatko, että muotoilu päihittää c'eedin "mennen tullen"? Ilmeisesti tarkoitat juuri sitä, koska sisarmalleista on kyse. Ja tähän mielipiteeseesi sinulla on toki oikeus.

        Tästä syystä kannattaakin suhtautua positiivisesti siihen, että Hyundai-Kia -konserni tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja, turhan nokkapokan sijaan. Itselläni on Kia, seuraava voisi olla yhtä hyvin Hyundaikin. Ei minulla ole mitään syytä valita tiukasti leiriä näiden kahden välillä.

        Pidän nätimpänä i 30:ntä kuin Kia Ceediä.
        Makuasioita tietysti.


    • ?????

      Katselinpa ennakkoluulottomasti tätä uutta mallia, nettisivuilta katselin kaikki tiedot läpi. Joo, ihan kiva ja paljon varusteita jne. No, katsotaanpa sitten se hinta. Siis mitä ?#¤"&/"½§" ?? Kolmekymmentä tuhatta euroa tuollaisesta onnettomasta auton tekeleestä parhaimmalla varustetasolla. Sillä rahallahan saa jo vaikka millaisen auton, Hyundailta Coupen ja Sonatankin, ja vaikka mitä muilta. Siis aikooko joku ostaa tosiaan tuolla hinnalla?? Bemarin ykkössarjassa saa aidon premiumin ja huom!! edistynyttä moottoritekniikkaa muun muassa. Hyundai janoisat ja vanhanaikaiset koneet eivät paljon inspiroi.

      Ja minä ihan oikeasti ajattelin, että nyt tulisi hyvä auto Hyundailta, mutta olen pettynyt. Haluaako ne noita kaksilitrasia oikein myydäkin..??

      • ceed...

        Ja viimeisen arkun tuon i30:n 2.0-mallin arkkuun laittaa Kia cee´d 2,0 EX HB 22 690, valtava hintaero samasta autosta samalla moottorilla...


      • oikea ammattimies!!!

        "Bemarin ykkössarjassa saa aidon premiumin ja huom!! edistynyttä moottoritekniikkaa muun muassa. Hyundai janoisat ja vanhanaikaiset koneet eivät paljon inspiroi."

        Perusteleppa väitteesi vanhan aikaisista koneista! Jutustasi huomaa ettet erota kissaa kalasta. i30 koneista ainoa vanha on 2,0 bensakone eikä sitäkään voi sanoa vanhaksi.

        Keskiveto Bemarin omistajallahan on autosta huomattavasti enemmän velkaa mitä auton arvo on, joten taitaa vaan vituttaa kun ei ole enään varaa vaihtaa autoa, joten ihan turha tänne tulla kehuskelemaan paska bemua jonka arvolla ei saa edes autolainaa maksettua!!!


      • jes!
        oikea ammattimies!!! kirjoitti:

        "Bemarin ykkössarjassa saa aidon premiumin ja huom!! edistynyttä moottoritekniikkaa muun muassa. Hyundai janoisat ja vanhanaikaiset koneet eivät paljon inspiroi."

        Perusteleppa väitteesi vanhan aikaisista koneista! Jutustasi huomaa ettet erota kissaa kalasta. i30 koneista ainoa vanha on 2,0 bensakone eikä sitäkään voi sanoa vanhaksi.

        Keskiveto Bemarin omistajallahan on autosta huomattavasti enemmän velkaa mitä auton arvo on, joten taitaa vaan vituttaa kun ei ole enään varaa vaihtaa autoa, joten ihan turha tänne tulla kehuskelemaan paska bemua jonka arvolla ei saa edes autolainaa maksettua!!!

        Ollaanpa sitä katkeria, kalikka siis kalahti, varsinainen täysosuma! Kirjoitin juuri tuosta 2-litrasesta, joka on mielestäni syöppö ja ei kovin tehokas. Kun katsotaan kulutuslukemia ja tehoja, niin aikas monelta merkiltä löytyy parempia lukemia. Ja kun kerran uudesta mallista on kyse, niin olisi nyt toivonut hieman toisenlaisia lukemia eli siis uuden paremman moottorin.

        En ole vielä Bemarin omistaja, mutta kerrohan miten siitä voisi tulla enemmän velkaa kuin samanhintaisesta Hyundaista. Mikäli et tiennyt, ykkössarjaa saa alle 30 tuhannen ja tämä uusi Korean ihme maksaa myöskin se 30 tuhatta (jos nyt unohdetaan ne karvalakkimallit).

        Itse kyllä olen ostanut kaikki autoni ihan riihikuivalla rahalla enkä velaksi, niin nykyisen Hyundain kuin myös tulevan autoni (joka ei ole ainakaan i30).


      • Bemussa

        Mikähän Bemussa maksaa.
        Tässä halvemmasta päästä olevia malleja:
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1431739&show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=8&id_model=3108&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2007&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=1@id_make=8@id_model=3108@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2007@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1473353&show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=8&id_model=3108&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2007&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=1@id_make=8@id_model=3108@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2007@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>


      • kalahti
        jes! kirjoitti:

        Ollaanpa sitä katkeria, kalikka siis kalahti, varsinainen täysosuma! Kirjoitin juuri tuosta 2-litrasesta, joka on mielestäni syöppö ja ei kovin tehokas. Kun katsotaan kulutuslukemia ja tehoja, niin aikas monelta merkiltä löytyy parempia lukemia. Ja kun kerran uudesta mallista on kyse, niin olisi nyt toivonut hieman toisenlaisia lukemia eli siis uuden paremman moottorin.

        En ole vielä Bemarin omistaja, mutta kerrohan miten siitä voisi tulla enemmän velkaa kuin samanhintaisesta Hyundaista. Mikäli et tiennyt, ykkössarjaa saa alle 30 tuhannen ja tämä uusi Korean ihme maksaa myöskin se 30 tuhatta (jos nyt unohdetaan ne karvalakkimallit).

        Itse kyllä olen ostanut kaikki autoni ihan riihikuivalla rahalla enkä velaksi, niin nykyisen Hyundain kuin myös tulevan autoni (joka ei ole ainakaan i30).

        Kai ymmärät sen että puhutaan eri koko luokan autoista?
        Ykkös sarjalainen on pari koko luokkaa pienempi kuin i30 silta saman hintaisia.
        ihmeelistä vai mitä?


      • Diesel kallis
        jes! kirjoitti:

        Ollaanpa sitä katkeria, kalikka siis kalahti, varsinainen täysosuma! Kirjoitin juuri tuosta 2-litrasesta, joka on mielestäni syöppö ja ei kovin tehokas. Kun katsotaan kulutuslukemia ja tehoja, niin aikas monelta merkiltä löytyy parempia lukemia. Ja kun kerran uudesta mallista on kyse, niin olisi nyt toivonut hieman toisenlaisia lukemia eli siis uuden paremman moottorin.

        En ole vielä Bemarin omistaja, mutta kerrohan miten siitä voisi tulla enemmän velkaa kuin samanhintaisesta Hyundaista. Mikäli et tiennyt, ykkössarjaa saa alle 30 tuhannen ja tämä uusi Korean ihme maksaa myöskin se 30 tuhatta (jos nyt unohdetaan ne karvalakkimallit).

        Itse kyllä olen ostanut kaikki autoni ihan riihikuivalla rahalla enkä velaksi, niin nykyisen Hyundain kuin myös tulevan autoni (joka ei ole ainakaan i30).

        Bemari Diesel huippukallis
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1312395&show=inline&id_vehicle_type=&id_make=8&id_model=3021&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2007&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=8@id_model=3021@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2007@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>


      • Diesel edullinen
        Diesel kallis kirjoitti:

        Bemari Diesel huippukallis
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1312395&show=inline&id_vehicle_type=&id_make=8&id_model=3021&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2007&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=8@id_model=3021@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2007@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1148181&show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=30&id_model=387&id_car_type=&id_fuel_type=2&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=1@id_make=30@id_model=387@id_car_type=@id_fuel_type=2@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>


      • aina haukuttu

        Hyundaita aina haukuttu halpikseksi.
        Nyt kun hinnat vähän noussut siittäkin nuristaan.


    • Realiteetikko

      Uskomatonta!Jälleen ollaan "napit vastakkain"!
      Eiköhän tällä maapallolla ole jokaiseen lähtöön
      autoja?
      Todennäköisesti jokaiselle siis luulisi löytyvän
      mieleisensä.

      Kysymys kuuluu?Eikö ole aivan,kuka ajaa milläkin
      automerkillä,kun vain se vain täyttää ajajan
      tarpeet ja pitää tunne-elämän tasapainossa.

      Minulla itselläni on ollut lähes 50 erilaista autoa,(ei siis merkkiä)ja monia merkkejä.
      Kaikilla olen ajanut ja mikä ei ole tyydyttänyt minua,niin sen on vaihtunut ilman rähjäämistä
      kenenkään kanssa.Yksinkertaista ja helppoa.

      • WWWWWWWWWWWWRRRR

        Erittäin hyvin sanottu. Miksi lytätä muiden autoja? Mitä ihmeen väliä sillä on kenellekään millä autolla naapuri ajaa? Eiköhän jokainen ole valinnut juurikin sellaisen auton jonka haluaa ja sillä selvä.


    • HuiHai hassutellaan

      Selkeästi premiumluokan auto verrattuna vaikkapa beeämween 1-sarjaan tai audin kolmoseen. Tulee syömään todennäköisesti aika pahasti näiden markkinoita.

    • kävin kokeilemassa

      Kävin heittämässä 1,6lla nopean koeajon. Tuntui ihan laadukkaalta, hyvä ajoasento löytyi helposti, varustelu kohdallaan. Jäi ihan hyvä maku autosta. Mutta se hinta. Ruotsissa i30n kalleinkaan malli ei maksa niin paljoa mitä halvin suomessa!

      Rek. cirkapriser inkl moms (Gäller fr o m 2007-07-01)
         
      i30 1.4 M5 Comfort    139,900:-
      i30 1.6 M5 Comfort *    151,900:-
      i30 1.6 M5 ComfortPlus    159,900:-
      i30 2.0 M5 Comfort *    166,900:-
      i30 1.6 CRDi M5 Comfort *    166,900:-
      i30 1.6 A4 ComfortPlus    169,900:-
      i30 1.6 CRDi M5 ComfortPlus    174,900:-
      i30 1.6 CRDi A4 ComfortPlus    184,900:-
      i30 2.0 M5 Sport    179,900:-
      i30 2.0 A4 Sport    189,900:-
      Tillägg för metalliclack    4,900:-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3085
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2163
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1739
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1597
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1341
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1236
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1147
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1041
    Aihe