Minkälaisia ratkaisuja on tarjolla ja mihin hintaan
peruskoneiseen 1,6 aveen. vm. 03/04?
Vakionopeussäädin
17
2328
Vastaukset
- P. Alikka
olen tämmöistä katsellut omaan Aveeni, liekkö jollakin kokemuksia kuinka toimii?
http://www.varaosahelminen.fi/tuote.php?cPath=26&products_id=345- peli tuo
on. Mutta varsin kulmikas kun vertaa aven alkuperäiseen. Kolmen nopeuden muisti on tuossa laitteessa mainio. Aikaisemmassa Avessani oli juuri tuo laite merkkiliikkeessä uuteen autoon asennettuna.
- P. Alikka
peli tuo kirjoitti:
on. Mutta varsin kulmikas kun vertaa aven alkuperäiseen. Kolmen nopeuden muisti on tuossa laitteessa mainio. Aikaisemmassa Avessani oli juuri tuo laite merkkiliikkeessä uuteen autoon asennettuna.
paikallinen liikkeesi moisen laitteen asennuksesta veloittin ja miten osasi tuo säädin pitää halutun vauhdin ylä-/alamäissä?
- P. Alikka
P. Alikka kirjoitti:
paikallinen liikkeesi moisen laitteen asennuksesta veloittin ja miten osasi tuo säädin pitää halutun vauhdin ylä-/alamäissä?
vielä, että millä säätimellä itselläsi oli? Mietinnässä jos ottaisi tuolla rattiin tulevalla säätimellä...
- AVE2005
P. Alikka kirjoitti:
paikallinen liikkeesi moisen laitteen asennuksesta veloittin ja miten osasi tuo säädin pitää halutun vauhdin ylä-/alamäissä?
Tuon säätimen paras ominaisuus on ne 3 muistipaikkaa eri nopeuksille, mäkisessä maastossa nopeus ei meinaa pysyä kohdallaan kun säädin reagoi liian hitaasti.
Tasaisilla tieosuuksilla ihan OK. - muutoksiin
AVE2005 kirjoitti:
Tuon säätimen paras ominaisuus on ne 3 muistipaikkaa eri nopeuksille, mäkisessä maastossa nopeus ei meinaa pysyä kohdallaan kun säädin reagoi liian hitaasti.
Tasaisilla tieosuuksilla ihan OK.se ei nopeasti reagoi, mutta normaalikuormalla piti hyvin nopeuden kuitenkin. Ainakin ihan riittävän tarkasti. Minulla oli viiksisäätimellä ja tuolla kolmen muistipaikan namiskuukkelilla. Mutta ero tehdasasenteiseen on aika iso. Yksi haittapuoli oli alipaineservon ääntely pakkasella. Piti joskus sellaista naputusta ennenkuin lämpeni. Mutta pikkuhaitta tuo oli.
- vielä, että
muutoksiin kirjoitti:
se ei nopeasti reagoi, mutta normaalikuormalla piti hyvin nopeuden kuitenkin. Ainakin ihan riittävän tarkasti. Minulla oli viiksisäätimellä ja tuolla kolmen muistipaikan namiskuukkelilla. Mutta ero tehdasasenteiseen on aika iso. Yksi haittapuoli oli alipaineservon ääntely pakkasella. Piti joskus sellaista naputusta ennenkuin lämpeni. Mutta pikkuhaitta tuo oli.
taisi maksaa 500e asennettuna uuteen autoon.
- P. Alikka
vielä, että kirjoitti:
taisi maksaa 500e asennettuna uuteen autoon.
tiedoista! Näin vähän ajattelinkin, ettei se kaikkein tarkimpia ole, mutta kuten jo kirjoititkin niin ajaa asiansa. Pitänee käydä paikallisesta Toiotan liikkeestä kysäsemässä asennuksen hintaa.
- vielä, ett
P. Alikka kirjoitti:
tiedoista! Näin vähän ajattelinkin, ettei se kaikkein tarkimpia ole, mutta kuten jo kirjoititkin niin ajaa asiansa. Pitänee käydä paikallisesta Toiotan liikkeestä kysäsemässä asennuksen hintaa.
ota tää uusi alkuperäisellä viiksellä. On hyvä peli. Maksaa 750e asennettuna. Toimii tosi hyvin.
vielä, ett kirjoitti:
ota tää uusi alkuperäisellä viiksellä. On hyvä peli. Maksaa 750e asennettuna. Toimii tosi hyvin.
Itse asennutin säätimen viime kesänä (auto 2,4 -04).
Paikallinen merkkiliike luuli ensin autoni 1,6:ksi, jolloin hinta olisi ollut n. 650€... Sekaannuksen jälkeen hinta olikin alle 250€:a (isompikoneisissa jokin valmius).
Käyttökokemukset säätimestä melko positiiviset. Nykyaikaisilla suht tasaisilla tieosuuksilla nopeus pysyy erittäin hyvin vakiona. Mäkiset tieosuudet menee -3km/h tarkkuudella. Mäkisissä maastossa automaatti heittelee hyvin helposti pienemmälle, joka minua ärsyttää (tuohan on kyllä ymmärrettävää, eihän se säädin osaa ennakoida...). Lisäksi 2,4:ssä moottorin kierrokset ovat liian alhaalla Suomen rajoituksilla (80km/h 2000rpm, 100km/h 2400rpm. Kunnon veto alkaa 3000rpm).
- vehje tuo
Suomen oloissa ja alitehoisessa autossa.
- se jolla
on varaa tuskin ruosteiseen neukkukatiskaan. Unelmia, unelmia..
- ovat ketulle
pihlajanmarjat. (((HYMY)))
- olet..
mutta mulla ei ole varaa kuljettajaan, täytyy ajella ihan itse.
- kuule ajakaan
ovat ketulle kirjoitti:
pihlajanmarjat. (((HYMY)))
missään poronhoitoalueilla työmatka-ajoa vaan ympäristöissä, joissa on muitakin autoja yhtä aikaa liikenteessä.
- Raimo
Kyseiseen säätimeen saa nykyään paljon "siromman" viiksen kuin mitä tuossa mainoksessa näkyy.
- HuanÅhappi
Ihan vaan valinnan tueksi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=581&posting=22000000008006716
Ja nythän laite on poistunut keskuudestamme, vakkareiden taivaaseen. Se nukkui itse pois vaikka jo uudesta pitäen mieleni teki ampua se ja sen myyjä. R.I.P.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa
Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt1773938Mopomiitti onnettomuus
Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä1132569Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:
Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.3242204Pääsit nainen todella
lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t1302165- 491869
- 811485
YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille
"Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https1071351- 301322
Olen miettinyt sinua tänään
Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että241160Vieläkö pidät minusta
Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.1051051