Hypnoosilla eroon tupakasta?

Maikku 1234

Moikka.
Ajattelin kysäistä kokemuksianne ja ajatuksianne hypnoosihoidosta. Itse olen tupakoinut lähes 20 vuotta ja olen nyt 35 vuotias.
Kävin hypnoosihoidossa ja yllätys yllätys, olen ollut tupakoimatta kuukauden!!
Olen kuullut muitakin kokemuksia ja olisi kiva kuulla tämän keskustelupalstan ihmisten mielipiteitä asiasta. Mukaan tuli cd, jota voi kuunnella silloin tällöin "ettei totuus unohdu" eli ettei ratkeaisi uudelleen.
Maikku

13

7717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0098kjihu

      Kannata kysyä asiaa tältä. Tää on noitavainoojien ja hypnooipelkääjien kyttäys- ja huuhaa palsta. Mene jonnekin järkevämmälle palstalle...kiitos..

    • Se Mua

      Olin polttamatta vuoden kun sain hoitoa. Tosin siihen hoitoon kuului myös akupunktiota. Minkä on todettu British Medical Journalissa vaikuttavan aivojen toimintaan.

      Sittemmin repsahdin ja olen taas miettinyt, menisinkö uudelleen...

      • Kerrotko

        Kerrotko lisää tuosta akupunktion osuudesta. Missä vaiheessa akupunktio tuli tuossa sinun vieroituksessa mukaan. Oliko kyseessä koko kehon vai korva-akupunktio. Kiitos jos vastaat!


      • Korvissa
        Kerrotko kirjoitti:

        Kerrotko lisää tuosta akupunktion osuudesta. Missä vaiheessa akupunktio tuli tuossa sinun vieroituksessa mukaan. Oliko kyseessä koko kehon vai korva-akupunktio. Kiitos jos vastaat!

        Se hypnoosi oli mukana alusta asti ja korvissa neuloja. Taisipa jotain olla naamassakin. Siitä on sen verran aikaa etten ihan muista kaikkea.

        Auttoi kumminkin ja vaikutti mielialaan piristävästi...


      • Hypnotiseeraaja
        Korvissa kirjoitti:

        Se hypnoosi oli mukana alusta asti ja korvissa neuloja. Taisipa jotain olla naamassakin. Siitä on sen verran aikaa etten ihan muista kaikkea.

        Auttoi kumminkin ja vaikutti mielialaan piristävästi...

        Itse käytän usein viiden neulan korva-akupunktiota hypnoosin yhteydessä varsinkin tupakastavietoituksessa. Lisäksi laitan mangneetin korvan taakse.Kokemukset hyviä suosittelen.


      • Maikku 1234
        Hypnotiseeraaja kirjoitti:

        Itse käytän usein viiden neulan korva-akupunktiota hypnoosin yhteydessä varsinkin tupakastavietoituksessa. Lisäksi laitan mangneetin korvan taakse.Kokemukset hyviä suosittelen.

        Olen muuten edelleen ollut tupakoimatta. Aika syvälle uppos, kun tahtotila oli kova.


      • myöskin......
        Hypnotiseeraaja kirjoitti:

        Itse käytän usein viiden neulan korva-akupunktiota hypnoosin yhteydessä varsinkin tupakastavietoituksessa. Lisäksi laitan mangneetin korvan taakse.Kokemukset hyviä suosittelen.

        Nyt olisikin kiintoisaa kuulla käytätkö akua ja hypnoosia samanaikaisesti. Siinä tosin on se riski, että puurot ja vellit menevät sekaisin.
        Toki pääasia on se, että tavoite saavutetaan, mutta ongelma tekijän kannalta on se, että kumpi
        keino toimi pääasiallisena vaikuttajana.

        Itse en käyttäisi näitä samanaikaisesti. Kokemukseni mukaan korvan taustan shenmen-piste toimii toisilla, toisilla taas ei.


      • hypnotiseeraaja
        myöskin...... kirjoitti:

        Nyt olisikin kiintoisaa kuulla käytätkö akua ja hypnoosia samanaikaisesti. Siinä tosin on se riski, että puurot ja vellit menevät sekaisin.
        Toki pääasia on se, että tavoite saavutetaan, mutta ongelma tekijän kannalta on se, että kumpi
        keino toimi pääasiallisena vaikuttajana.

        Itse en käyttäisi näitä samanaikaisesti. Kokemukseni mukaan korvan taustan shenmen-piste toimii toisilla, toisilla taas ei.

        Käytän niitä yhtä asikaa. Mielestäni on aivan yhdentekevää mikä siinä vaikuttaa kunhan vaikuttaa. Oma havaintoni on että neulat helpottaa ylensä, ei aina, indusointia.Hypnoositila muodostuu nopeammin ja tila yleensä syvenee. Tosin kyse voi olla myös tilanteseen liittyvistä valvesuggestioista, mutta mitä väliä.Vielä tuosta pohdinnasta kumpi on pääasiallinen vaikuttaja, niin on kai kuitenkin niin että hypnoosi on hypnoosi ja akupuntio on akupuntioita.Neulat saattaa auttaa tilan tuottamista mutta ei vaikuta siihen mitä hypnoosin aikana tehdään. Sugestioiden sopivuus jne.. Mielestäni tärkeintä on se, mitä hypnoosin aikana tehdään. Oletko ajatellut että jos shemen piste ei jollakin toimi niin mitä sitten. Kannattasahan sitä kuitenkin kokeilla jos se vaikka toimiinkin, koska mitään haittaa siitä ei voi olla. Ja ainahan asiakas voi ottaa sen pois jos siltä tuntuu. Niinkuin aikaisemmin totesin omat kokemukset ja asiakkaiden palaute on ollut positiivista.
        On totta että on tärkeää selittää asiakkaalle että akupuntio on akupuntiota eikä liity mitenkään hypnoosiin. Ja tässä neula asiassakin niin kuin kaikessa hypnoosiin liittyvässä täytyy kunnioittaa asiakkan tahtoa ja toiveita.


      • Maikku 1234
        hypnotiseeraaja kirjoitti:

        Käytän niitä yhtä asikaa. Mielestäni on aivan yhdentekevää mikä siinä vaikuttaa kunhan vaikuttaa. Oma havaintoni on että neulat helpottaa ylensä, ei aina, indusointia.Hypnoositila muodostuu nopeammin ja tila yleensä syvenee. Tosin kyse voi olla myös tilanteseen liittyvistä valvesuggestioista, mutta mitä väliä.Vielä tuosta pohdinnasta kumpi on pääasiallinen vaikuttaja, niin on kai kuitenkin niin että hypnoosi on hypnoosi ja akupuntio on akupuntioita.Neulat saattaa auttaa tilan tuottamista mutta ei vaikuta siihen mitä hypnoosin aikana tehdään. Sugestioiden sopivuus jne.. Mielestäni tärkeintä on se, mitä hypnoosin aikana tehdään. Oletko ajatellut että jos shemen piste ei jollakin toimi niin mitä sitten. Kannattasahan sitä kuitenkin kokeilla jos se vaikka toimiinkin, koska mitään haittaa siitä ei voi olla. Ja ainahan asiakas voi ottaa sen pois jos siltä tuntuu. Niinkuin aikaisemmin totesin omat kokemukset ja asiakkaiden palaute on ollut positiivista.
        On totta että on tärkeää selittää asiakkaalle että akupuntio on akupuntiota eikä liity mitenkään hypnoosiin. Ja tässä neula asiassakin niin kuin kaikessa hypnoosiin liittyvässä täytyy kunnioittaa asiakkan tahtoa ja toiveita.

        ja jatkuu... lieköhän jo lopullista. jesjes!! ei edes enää tee mieli...


      • Maikku 1234
        Maikku 1234 kirjoitti:

        ja jatkuu... lieköhän jo lopullista. jesjes!! ei edes enää tee mieli...

        moro.
        kyllä tää on varmaan uskon asia.
        olen ollut tupakoimatta edelleen. en ottanut tarkkaa päivää ylös ja oli hyvä huomata täältä, että lopetin elokuulla 2007 eli aikaa on kulunut puoli vuotta.

        tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettaneille tai sitä yrittäneille.
        on mukava tuntea, että voi itse hallita elämäänsä, eikä "myrkky" määrää kaikkea.

        kukahan voisi auttaa vielä LAIHTUMISESSA ?? :-)

        luultavasti minä itse. ja sillä kai parhaiten laihtuu, että katsoo, mitä suusta menee sisään. ja se EI OLE helppoa.
        t. aamupalaksi leipää (ja kääretortun palanen...)


    • s ä

      Polttaminen loppui kuin seinään, ainakin mun kohdalla yli 25 vuoden sauhuttelu loppui hypnoosilla, varasin sjan www.hypnoosiin.fi sivuilta ei edes kallista

      • Tupakka:(:(

        Itselläni on sen verran pitkä matka lähimmälle hypnoositerapeutille että on mielenkiintoista tietää montako käyntikertaa sinulla (ja muilla avun saaneilla) tämä vaati. Uskon vahvasti hypnoositerapiaan, sillä sain vuosia sitten avun pahaan pelkotilaan, joka oli todellinen ja työpaikkakiusaajan aiheuttama.
        Tästä tupakasta pitäis todella päästä eroon.

        Millä tavoin se muuten vaikuttaa, siis eikö tee mieli tupakkaa, onko se peräti vastenmielistä. Entäs jos hurjuuspäissään kuitenkin kokeilee sen jälkeen tupakointia, jääkö heti taas koukkuun. Vai eikö tule mieleen edes kokeilla? Kerro vähän lisää kiitos.


    • Anonyymi

      Mitä maksaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe