sähköyhtiön vaihto

ei maksa mitään

Sähköyhtiö kannattee siis kilpailuttaa vaikka 3kk:n välien, jos on mieltynyt toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen.

Kannattee varmasti sillä 2000kWh kulutuksellakin voi säästää useita kymmeniä euroja vuodessa.

Jos sähkömittarit pääsee lukemaan itse (onnistuu myös rivitalo ja kerrostaloyhtiöissä) ja toimittaa tiedon sähköyhtiöön voi sähköyhtiön vaihtaa vaikka kerran kuukaudessa eikä siitä tule kustannuksia.

Näin kertoivat Fortumista, kun kysyin että maksaako jos vaihtaa nykyisen toistaiseksi voimassa olevan sähkösopimuksen esim. pörssisähkösopimukseen ja sitten vaikka puolen vuoden päästä vaihtaa takaisin toiseen sähkönmyyjään!

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ja pörssisähkön irtisanomisaika on 2 vkoa. Eli riittää että ilmoittaa mittarilukeman omaan sähköyhtiöönsä!

5

6379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraavan linkin kautta

      http://www.sahkonhinta.fi/

      Kilpailutus siis kannattaa!
      Muitakin linkkejä löytyy mutta tähän kannattee perehtyä!

      Seuraavassa hintatietoja, mutta yleisesti voi sanoa että alkuvuoden aikana kuluttajien olisi kannattenut ostaa sähkö pörssisähkönä, koska se olisi tullut selvästi edullisemmaksi kuin normaali toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus!

      Fortum    kesto, toistaiseksi voimassa   
      2000kWh   2,35e/kk 5,17 snt/kWh = 131,6e/vuosi
      Vaasan sähkö   yleis, toistaiseksi voimassa
      2000kWh   1,85e/kk 4,77 snt/kWh = 117,6e/vuosi

      ero 14e/vuosi.

      Turku energia   Markkinasähkö, pörssisähkö alkuvuoden 8kk keskihinta 3,07snt/kwh
      2000kWh   2,44e/kk 0,28 3,07 snt/kWh = 96,3e/vuosi

      Säästö 23e/8kk aikana verrattuna fortumin hintaan. vuodessa ero 35e ko.hinnalla.


      Fortum    kesto, toistaiseksi voimassa   
      7000kWh   2,35e/kk 5,17 snt/kWh = 390,1e/vuosi
      Vaasan sähkö   yleis, toistaiseksi voimassa
      7000kWh   1,85e/kk 4,77 snt/kWh = 356,1e/vuosi

      ero 34e/vuosi

      Vattenfall   Meklarisähkö, pörssisähkö alkuvuoden 8kk keskihinta 3,07snt/kwh
      2000kWh   3e/kk 0,1 3,07 snt/kWh = 258,23e/vuosi

      ero 88e/8kk aikana verrattuna fortumin hintaan. vuodessa ero 131e/vuosi ko.hinnalla.

      • Tööt tööt

        Selkeä periaate

        Kuluttajana päätät itse, miltä sähköyhtiöltä ostat sähkösi. Vaikka päätyisit ostamaan sähköenergian toisella puolella maata toimivalta sähkönmyyjältä, niin sillä ei ole vaikutusta sähkön laatuun. Paikallinen verkonhaltija vastaa edelleen siirretyn sähkön laadusta ja jakelusta. Sähkö siirtyy kotiisi niin kuin ennenkin.

        Asuitpa kerrostalossa, rivitalossa tai omakotitalossa, sähkönmyyjää vaihtaessasi et yleensä tarvitse uutta sähköenergian mittalaitetta. Sähkönmyyjän vaihto on maksutonta. Ensimmäisen kerran kilpailun piiriin siirtyneeltä asiakkaalta ei saa periä maksua mittarinluvusta. Jatkossa asiakas voi vaihtaa sähkönmyyjää ilman erillistä laskua mittarinluvusta, jos edellisestä myyjänvaihdosta on kulunut vähintään 12 kuukautta.

        http://www.sahkonhinta.fi/moreinfo


      • näin se vaan on
        Tööt tööt kirjoitti:

        Selkeä periaate

        Kuluttajana päätät itse, miltä sähköyhtiöltä ostat sähkösi. Vaikka päätyisit ostamaan sähköenergian toisella puolella maata toimivalta sähkönmyyjältä, niin sillä ei ole vaikutusta sähkön laatuun. Paikallinen verkonhaltija vastaa edelleen siirretyn sähkön laadusta ja jakelusta. Sähkö siirtyy kotiisi niin kuin ennenkin.

        Asuitpa kerrostalossa, rivitalossa tai omakotitalossa, sähkönmyyjää vaihtaessasi et yleensä tarvitse uutta sähköenergian mittalaitetta. Sähkönmyyjän vaihto on maksutonta. Ensimmäisen kerran kilpailun piiriin siirtyneeltä asiakkaalta ei saa periä maksua mittarinluvusta. Jatkossa asiakas voi vaihtaa sähkönmyyjää ilman erillistä laskua mittarinluvusta, jos edellisestä myyjänvaihdosta on kulunut vähintään 12 kuukautta.

        http://www.sahkonhinta.fi/moreinfo

        Vaihdosta ei tule maksuja, jos itse lukee mittarin ja miksi tilaisit mittarinlukijan jos itse pystyt mittarin lukemaan! Jos sähköyhtiö haluaa lukea mittarin niin siitä vaan mutta itse mittarin lukua ei kannate pyytää.

        1.vaihto fortumilta vaikka myyjä-1:een. Lähtetät mittarilukeman fortumille. 2.vaihto 3kk:n päästä vaihto myyjä-2. Lähetät mittarilukeman fortumille. 3kk:n päästä vaihto takaisin fortumiin. Lähetät mittarilukeman fortumiin... jne

        Ei pitäisi tulla mitään maksua sähkönmyyjän vaihdoista, sano energiamarkkinavirasto mitä tahansa.

        Näin se vaan on!


      • Tööt tööt
        näin se vaan on kirjoitti:

        Vaihdosta ei tule maksuja, jos itse lukee mittarin ja miksi tilaisit mittarinlukijan jos itse pystyt mittarin lukemaan! Jos sähköyhtiö haluaa lukea mittarin niin siitä vaan mutta itse mittarin lukua ei kannate pyytää.

        1.vaihto fortumilta vaikka myyjä-1:een. Lähtetät mittarilukeman fortumille. 2.vaihto 3kk:n päästä vaihto myyjä-2. Lähetät mittarilukeman fortumille. 3kk:n päästä vaihto takaisin fortumiin. Lähetät mittarilukeman fortumiin... jne

        Ei pitäisi tulla mitään maksua sähkönmyyjän vaihdoista, sano energiamarkkinavirasto mitä tahansa.

        Näin se vaan on!

        sulla siis ei ole omaa kokemusta siitä? Alahan kokeileen ja kirjottele sitten!


    • kiihven

      ei kannata kilpailuttaa vaan pysyä oman paikkakunnan verkossa,monet yhtiöt laskuttaa intrumin kautta joka ottaa omia kuluja vuoden lopussa ja kun sähkökatkos tulee joudut maksamaan kahdelle firmalle kulut ja avausmaksut,kokemusta on ja tulee halvemmaksi kun on oman kaupungin sähkö tietää mistä maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe