Insomin

nukuttaa....

Mulla on nyt vaihdettu lääkkeeksi Insomin 5mg/ilta. Onko kellään kokemuksia lääkkeestä? Joinakin öinä tuo makeat unet ja puoli päivää olen sitten vielä päälle tokkurassa.
Takana on vierotus Rivatrilista, (5v käyttö) joka ei enää auttanut unettomuuteen, välillä söin Imovania joka oli aivan täyttä kakkaa.

Tuntuu että koko elämä on umpikujassa kun ei enää uni tule ilman lääkkeitä, jos valvon koko yön, seuraavana päivänä saatan ehkä nukahtaa puoli tuntia ilman lääkettä.

14

13599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bentzo bentzojen

      joukossa..
      Miksi et pyytänyt esim. jotain väsyttävää masennuslääkettä,pientä annosta, esim. Remeronia?!
      Vieroitus yhdestä bentzosta, kohdallasi Rivatril, SIIRTYMINEN toiseen bentzoon, Imsominiin!!!
      Imovane, sukua bentzoille..
      Mene käymään unettomuuteen perehtyneen neurologin tai psykiatrin vastaanotolla, suosittelen lämpimästi, itse ainakin sain avun.

      • vaikka bentso

        onkin? Imovan ei ole bentso, mutta se ei sopinut mulle ollenkaan.
        Elämäntilanne on vaikea ja mieluummin otan bentsoja ja nukun hyvin kuin että valvon kaiket yöt ja oireilen monin tavoin.

        Olenhan toki koukussa, ollut jo vuosikymmenen ja vierottautuminen ei ole niin helppoa.
        Remeronista en tiedä mitään, olen vähän yli kolmekymppinen ja työssäkäyvä enkä koe olevani hirveän masentunut, vaan stressaantunut ja hermoromahduksen partaalla.


      • ................
        vaikka bentso kirjoitti:

        onkin? Imovan ei ole bentso, mutta se ei sopinut mulle ollenkaan.
        Elämäntilanne on vaikea ja mieluummin otan bentsoja ja nukun hyvin kuin että valvon kaiket yöt ja oireilen monin tavoin.

        Olenhan toki koukussa, ollut jo vuosikymmenen ja vierottautuminen ei ole niin helppoa.
        Remeronista en tiedä mitään, olen vähän yli kolmekymppinen ja työssäkäyvä enkä koe olevani hirveän masentunut, vaan stressaantunut ja hermoromahduksen partaalla.

        yleensä 7.5 mg-15.0 mg annoksilla, depressioon annos onkin sitten heti vähintään 30 mg, useimmiten ylläpitoannos on 45-60mg/vrk, siis indikaatiolla depressio.

        Masennuslääkkeiden käyttöala on LAAJA, mm. unettomuus, ei pelkkä masennus. Valitaan vain oikea lääke ja sillä matala annos..


      • 2-suuntainen
        ................ kirjoitti:

        yleensä 7.5 mg-15.0 mg annoksilla, depressioon annos onkin sitten heti vähintään 30 mg, useimmiten ylläpitoannos on 45-60mg/vrk, siis indikaatiolla depressio.

        Masennuslääkkeiden käyttöala on LAAJA, mm. unettomuus, ei pelkkä masennus. Valitaan vain oikea lääke ja sillä matala annos..

        Minä olen kroonisesti uneton 2-suuntaisen takia. Olen kokeillut bentsoja, Seroquelia, Truxalia, Remeronia jne.
        Remeron laittoi ainakin minut kulkemaa seiniä pitkin. Eräänä aamuna olin menossa vessaan vaatehuoneeseen eli pää oli tosi sekaisin.


    • repa asdasd

      Mä etin nyt sopivaa lääkettä yli vuoden jatkuneeseen unettomuteen. Ketipinor annoksella 100-150mg on hyvä siinä mielessä, että nukun kyllä sillä MUTTA se venyttää mun unen parhaimmillaan 15 tuntiseks ja se EI OLE kivaa. On kokeiltu Levozin, Mirtazapin (lihoin puolessa vuodessa 20kiloa, mutta nukuin. kiitos kysymästä), Truxal, Tenox, Imovane, Stella, Nervifene (no sillä nukun, aa loistavaa! Mut se on kai vaan sairaalakäyttöön), Atarax. Ajattelin ehdottaa Insominia, Halcionia tai sit Dormicumeja seuraavaks. Kyl mullekin on pakko löytää lääke, jolla nukun, mut joka ei vedä mua yli 12 tunnin koomaan. Koska kun mä nukun, mua ei herätä KUKAAN! Ei siis ole ongelma nukkumisessa sitten kun saa eka unta. Mutta kun ei saa unta. Joten lääkettä, kiitos. Ei oo kivaa valvoa joka toista yötä ja sit ihan väsyneenä hoidella asioita.Skitsofreniakaan ei oikein tykkää siitä. Kerrankin oon sairauteni kanssa samaa mieltä. Eli lääkettä kiltti lääkäri. Pliis!

    • Ernokala

      itselläni Mirtazapin 15mg, auttoi tosi hyvin unettomuuteen. Aluksi oli tokkuraista ja väsynyttä oloa aamusin, mutta sekin meni siitä sitten käytön aikana ohi.

      Imovane:n kanssa ei ollut mitään ongelmaa nukkumisen suhteen, mutta se vaivasi, että seuraavana päivänä kaikki maistui niin vahvasti raudalta. Ruoka, juoma, ihan kaikki. Välillä meinasi oksennus sen takia tulla itselleni tuli kunnon pöhnä aina aamusin.

    • N 33

      Eilen otin 5555kpl isomineja ja valvoin koko yön.paska lääke.kuinka mieto se on?vai eikö vaa just se bentso toimi mul?ku toiset tykkää,toiset ei.

      • N 33

        otin siis 5kpl


      • Valvoja
        N 33 kirjoitti:

        otin siis 5kpl

        Jos ottaa esim. bentsoja (samoin monia muitakin unettomuuten määrätyjä lääkkeitä) unettomuuteen enemmän kuin lääkäri on määrännyt tai yleinen suositus on, vaikutus saattaa kääntyä vastakkaiseksi, eli lääke alkaakin piristää. Kokemusta on esim. Tenoxin ja Insminin osalta, jotka sinänsä mielestäni ovat ihan hyviä unilääkkeitä. Antavat pidemmän unen, kuin esim. Imovane, joka on nukahtamislääke ja vaikutus on lyhyempi. Minut se herättää parin kolmen tunnin kuluttua. Mutta kaikki on tietty yksilöllistä. Kokeile N 33 Insominia esim. 2 kappaleella - voi tietty olla, että sinun kohdallasi ao. lääke vain ei toimi. Toivottavasti apu kuitenkin löytyy - unettomuus kun on älyttömän rassaavaa.


    • zzzzzxxxxxx

      Insomin 5 mg on paras lääke jonka tunnen. Olen käyttänyt 30 vuotta. Ei mitään sivuvaikutuksia. Alkuaikoina silmät vähän punoittivat aamulla.
      En ole ottanut nyt kuin vain puoli tablettia ja väliin jopa vain neljäsosa.

    • Anonyymi

      Lääkkeen valmistus lopetettu.

    • Anonyymi

      Insominin valmistus lopetettu, mutta korvaava lääke tullut markkinoille. Saatavuusongelmia, tulee tukkuun lokakuussa 2021.

      • Anonyymi

        Accord tullut tilalle


    • Anonyymi

      Käytin monta vuotta insomin 5 mg unilääkettä. Otin vain yhden ja sen benadryl akrivastiini allergiaan (benadryylia ei nyt saa, kun nuoriso alkoi sitä unilääkkeeksi ottamaan). Ne toimi hyvin yhdessä ja en tuntenut väsymystä ja tinnitus väheni..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe