Top 5 - biisit

tilt

Eli mitkä ovat mielestänne Princen 5 parasta kappaletta koskaan?

Minun ovat:

1. Purple Rain
2. When Doves Cry
3. Sign O' the Tims
4. Uptown
5. Sometimes It Snows in April

26

2503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daddy Pop

      1. Planet Earth
      2. Emancipation
      3. Peach
      4. Pope
      5. Nothing compares 2 U

      ... mutta lista vaihtelee päivittäin, Princellä on niin monta loistavaa biisiä että pysyvää kaanonia on mahdoton muodostaa...

      • jukka

        Kai sellaisen all time-listankin voisi tehdä, mutta täytyy vähäv miettiä. Tässä tämänhetkinen Top-5:

        1. I Could Never Take the Place of Your Man
        2. Take Me With U
        3. Girls & Boys
        4. Sign "o" the Times
        5. Adore

        Sign "o" the Times-painotteista, koska olen kuunnellut kyseistä levyä viime aikoina paljon.


    • jukka

      on kyllä hieno balladi, varmaan löytyisi Prince Top-10 listaltani, jos sellaisen saisin valmiiksi. Paraden viimeisenä biisinä soidessaan, se on tavalllaan vika biisi The Revolutionin kanssa (tai no, Sign "o" the Timesin It´s Gonna Be Beautiful Night-liveraitahan on myös esitetty bändin kanssa ja Planet Earthilla on reuniointi, mutta...) The Revolutionin kanssahan Prince teki kolme albumia: Purple Rain, Around the World in a Day ja Parade, ja näistä ensimmäinen ja kolmas ovat aivan sitä ylintä parhaimmistoa. Paraden jälkeen ilmestynyt Sign "o" the Times on tietenkin mestariteos, mutta itse olisin halunnut ehdottomasti kuulla Princen ja The Revolutionin yhteistyön tuloksia lisää. Myöhemmin tuli sitten The New Power Generation, joka on loistava yhtye sekin, mutta itse pidän vielä enemmän The Revolutionista. Se on vaan sitä klassisinta Prince-aikaa, 80-luvun huippuvuosien huipumpia vuosia. "Ladys and gentlement: Prince and the Revolution!"

      • Daddy Pop

        oli kyllä paras bändi mitä Princellä (tai kellään) on viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen ollut, mutta sävelmateriaali jota Prince poppoolleen kirjoitti oli kirjavampaa kuin 80-luvulla, seassa on hittejä mutta myös huteja. Princen flirttailu rapin ja hiphopin kanssa ei aina toimi parhaallla mahdollisella tavalla, ja varsinkin Diamonds and Pearls -levyllä ne rap-osuudet kuulostavat vähän päälleliimatuilta.


      • make.19
        Daddy Pop kirjoitti:

        oli kyllä paras bändi mitä Princellä (tai kellään) on viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen ollut, mutta sävelmateriaali jota Prince poppoolleen kirjoitti oli kirjavampaa kuin 80-luvulla, seassa on hittejä mutta myös huteja. Princen flirttailu rapin ja hiphopin kanssa ei aina toimi parhaallla mahdollisella tavalla, ja varsinkin Diamonds and Pearls -levyllä ne rap-osuudet kuulostavat vähän päälleliimatuilta.

        Onhan se hyvä bändi, mutta kuten sanoit jotkut biisit ovat aikamoisia floppeja. Parhaana esimerkkinä Diamonds and Pearlsin Jughead. Love Symboliltakin löytyy aika paljon vähemmän hyviä raitoja, jos muutama poistettaisiin, niin saataisiin täyden kympin levy. Nyt se on ehkä kasin arvoinen.


      • jukka
        Daddy Pop kirjoitti:

        oli kyllä paras bändi mitä Princellä (tai kellään) on viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen ollut, mutta sävelmateriaali jota Prince poppoolleen kirjoitti oli kirjavampaa kuin 80-luvulla, seassa on hittejä mutta myös huteja. Princen flirttailu rapin ja hiphopin kanssa ei aina toimi parhaallla mahdollisella tavalla, ja varsinkin Diamonds and Pearls -levyllä ne rap-osuudet kuulostavat vähän päälleliimatuilta.

        on todella taitava bändi, huikeita muusikoita ja vokalisteja täynnä koko poppoo. Mutta eikö The Revolutioniin päde aivan sama kuvaus? Voi olla, että mielipiteeseeni vaikuttaa se, että pidän Prince and the Revolution-materiaalista (vielä) enemmän kuin Prince and the New Power Generation-materiaalista . Molemmat bändit toivat Princen ilmaisuun jotain uutta; Revolution psykedeeliaa, New Power Generation hiphoppia. Ja molempien kanssa Prince sai aikaan nerokasta musiikkia.

        Tosta Princen "rap-vaiheesta": jos sillä tarkoitetaan vaikka biisejä Sexy MF ja Get Off, niin kyllä muhun ainakin kolahtaa, molemmat puhtaita täysosumia. Toki just esimerkiksi D&P-levyllä joidenkin raitojen rapit hieman ontuu, mutta parhaimmillaanhan nuo ovat loistavia.


      • kysyn
        make.19 kirjoitti:

        Onhan se hyvä bändi, mutta kuten sanoit jotkut biisit ovat aikamoisia floppeja. Parhaana esimerkkinä Diamonds and Pearlsin Jughead. Love Symboliltakin löytyy aika paljon vähemmän hyviä raitoja, jos muutama poistettaisiin, niin saataisiin täyden kympin levy. Nyt se on ehkä kasin arvoinen.

        Levyltä olen kuullut biisit Sexy MF, 7 ja My Name Is Prince, ja nehän ovat ensiluokkaista R&B/funk-musiikkia. Miten on muiden raitojen laita? Onko koko levy ostamisen arvoinen. 18-biisisellä levyllä on melkein aina täyteraita pari mukana, mutta ongelmaksi muodostuu vasta isompi täytemateriaali-tukku. Onko Love Symbol kokonaisuudessaan kova platta, siinä missä nuo kolme legendaarista raitaa, eli kannattaako levy ostaa?


      • Mr. Goodnight
        kysyn kirjoitti:

        Levyltä olen kuullut biisit Sexy MF, 7 ja My Name Is Prince, ja nehän ovat ensiluokkaista R&B/funk-musiikkia. Miten on muiden raitojen laita? Onko koko levy ostamisen arvoinen. 18-biisisellä levyllä on melkein aina täyteraita pari mukana, mutta ongelmaksi muodostuu vasta isompi täytemateriaali-tukku. Onko Love Symbol kokonaisuudessaan kova platta, siinä missä nuo kolme legendaarista raitaa, eli kannattaako levy ostaa?

        kokonaisuus muutamasta vaatimattomasta raidasta huolimatta.
        Huippuja mun mielestä lisäksi
        The Morning Papers
        Damn U
        Sweet Baby
        And God Created Woman

        Pidän myös Love 2 The 9's kappaleesta.

        3 Chains O'Gold on parempi kuin mitä arvostelut yleensä siitä sanovat, kun sitä sanotaan Princen Bohemian Rhapsodykseksi, tai sen yritykseksi.

        Itse olen pitänyt myös Kristie Alleyn välispiikeistä


      • Daddy Pop
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        kokonaisuus muutamasta vaatimattomasta raidasta huolimatta.
        Huippuja mun mielestä lisäksi
        The Morning Papers
        Damn U
        Sweet Baby
        And God Created Woman

        Pidän myös Love 2 The 9's kappaleesta.

        3 Chains O'Gold on parempi kuin mitä arvostelut yleensä siitä sanovat, kun sitä sanotaan Princen Bohemian Rhapsodykseksi, tai sen yritykseksi.

        Itse olen pitänyt myös Kristie Alleyn välispiikeistä

        on tosiaan ilmiselvä Queen-pastissi ja toinen kerta populaarimusiikin historiassa kun mukaelma on parempi kuin alkuperäinen. (Se edellinen kerta oli Stevie Wonderin kumarrus Bob Marleylle eli Master Blaster (Jammin') josta tuli myös parempi kuin yhdestäkään Bob Marleyn biisistä.) Muutenkin Prince and the new power generation potkii, hyviä biisejä ovat mainittujen lisäksi myös I wanna melt with U ja The sacrifice of Victor. Viiden tähden levy ilman muuta.


    • make.19

      1. Morning papers
      2. Sign 'O' the Times
      3. Planet Earth
      4. Lion of Judah
      5. Let's pretend we're married

      Tämä on siis tämän hetkinen suosikkiviisikko. Kaikkien aikojen Prince-biisien listan tekemiseen pitäisi käyttää enemmän aikaa.

    • Mr. Goodnight

      mulle ainakin. En pysty sanomaan mitään pysyvää top 5 listaa, aina oon sanonu kun joku kysyy, että tää on tänään...
      ...ja tänään tulis mieleen tämmöset:

      Purple Rain
      Sometimes It Snows In April
      Joy In Repetition
      If I Was Your Girlfriend
      Anna Stesia

    • whitedove

      Kuten useat ovat jo todenneet, on mahdotonta muodostaa kaikkien aikojen top-5:sta. Hyviä kappaleita on niin paljon ja suosikit vaihtelevat. Tässä jonkinlainen listaus kuitenkin. (Purple Rain tulisi heti kuudentena...)

      Nothing Compares 2 U
      Shhh
      The Question of U
      Little Red Corvette
      Pink Cashmere

      Kannattaa muuten katsoa livevideot Lontoon-konserteista (ovat ilmeisesti saatavilla vain rajoitetun ajan).

      I Feel for You / Controversy (viimeisen keikan avaus perjantailta)
      http://news.sky.com/skynews/video/videoplayer/0,,31200-1285305,.html

      Joy in Repetition / Anotherloverholenyohead / Peach
      http://www.3121.com/joy/

      • tilt

        AIVAN MAHTAVA ESITYS!!!!!!!!!!!

        En ole ikinä nähnyt mitään noin mahtavaa! Yksinkertaisesti nero.


      • jukka

        U-pe-at kei-kat! Molemmat ihan huikeita! Linkittäkää ihmeessä lisää kaikenlaista Prince livemateriaalia :)

        Nythän on puhuttu Princen kiertueen tulevista keikoista- Moskovaan on kuulemma menossa ja muita tietoja julkaistaan kuulemma pian.


      • ei-edes-fani
        jukka kirjoitti:

        U-pe-at kei-kat! Molemmat ihan huikeita! Linkittäkää ihmeessä lisää kaikenlaista Prince livemateriaalia :)

        Nythän on puhuttu Princen kiertueen tulevista keikoista- Moskovaan on kuulemma menossa ja muita tietoja julkaistaan kuulemma pian.

        Princen keikalla Lontoossa. Kahden tunnin keikka O2 Areenalla ja perään 2,5 tuntia klubilla aftershow-partyissa. En ole ikinä nähnyt tai kokenut mitään vastaavaa, vaikka olen nähnyt eri kaupungeissa ainakin parikymmentä merkittävää artistia.

        Kaveri on musiikillinen nero. Huippuesiintyjä, -soittaja ja -viihdyttäjä. Olen valmis matkustamaan melkein minne vain, jotta saisin kokea taas jotain vastaavaa.


      • whitedove
        ei-edes-fani kirjoitti:

        Princen keikalla Lontoossa. Kahden tunnin keikka O2 Areenalla ja perään 2,5 tuntia klubilla aftershow-partyissa. En ole ikinä nähnyt tai kokenut mitään vastaavaa, vaikka olen nähnyt eri kaupungeissa ainakin parikymmentä merkittävää artistia.

        Kaveri on musiikillinen nero. Huippuesiintyjä, -soittaja ja -viihdyttäjä. Olen valmis matkustamaan melkein minne vain, jotta saisin kokea taas jotain vastaavaa.

        Olen lukenut niin paljon hehkutusta Princen Lontoon-keikoista ja live-esiintymisistä ylipäätään, että alkaa tosissaan kaduttaa, etten lähtenyt Lontooseen keinolla millä hyvänsä. Täytyy vain toivoa, että Prince joskus tulee Suomeenkin asti keikalle.


      • jukka
        whitedove kirjoitti:

        Olen lukenut niin paljon hehkutusta Princen Lontoon-keikoista ja live-esiintymisistä ylipäätään, että alkaa tosissaan kaduttaa, etten lähtenyt Lontooseen keinolla millä hyvänsä. Täytyy vain toivoa, että Prince joskus tulee Suomeenkin asti keikalle.

        Onni tässä tilanteessa on, että Prince on edelleen livenäkin aktiivinen. Lisää rundeja esim. just Lontoossa varmasti tulossa! Nythän miehen on uumoiltu menevän Moskovaan, kuten jo tiedossa. Suomi-keikkakin on mahdollinen, joskin siihen ei kannata varmaan liikaa luottaa, jos sellaisesta ilmoitetaan- kolme kertaa mies on peräti perunut sovitun tulemisensa tänne korpelaan. Mutta toivotaan ;) !


      • Mr. Goodnight
        jukka kirjoitti:

        Onni tässä tilanteessa on, että Prince on edelleen livenäkin aktiivinen. Lisää rundeja esim. just Lontoossa varmasti tulossa! Nythän miehen on uumoiltu menevän Moskovaan, kuten jo tiedossa. Suomi-keikkakin on mahdollinen, joskin siihen ei kannata varmaan liikaa luottaa, jos sellaisesta ilmoitetaan- kolme kertaa mies on peräti perunut sovitun tulemisensa tänne korpelaan. Mutta toivotaan ;) !

        Prince voisi saavuttaa vähän ansaitsemaansa arvostusta jos joskus esiintyis täälläkin, nythän moni ei edes tiedä että Prince on erittäin arvostettu nimenomaan esiintyjänä, muusikkona.
        Omasta mielestäni kukaan ei yllä lähellekään...


      • mutta...
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        Prince voisi saavuttaa vähän ansaitsemaansa arvostusta jos joskus esiintyis täälläkin, nythän moni ei edes tiedä että Prince on erittäin arvostettu nimenomaan esiintyjänä, muusikkona.
        Omasta mielestäni kukaan ei yllä lähellekään...

        toisaalta voin ymmärtäää, että Princeä ei ehkä liikuta kauheasti se että arvostetaanko häntä jossain Suomessa. Välttämättä hänkään ei edes tiedä että tällainenkin maa on olemassa, amerikkalainen kun on...


      • Mr. Goodnight
        mutta... kirjoitti:

        toisaalta voin ymmärtäää, että Princeä ei ehkä liikuta kauheasti se että arvostetaanko häntä jossain Suomessa. Välttämättä hänkään ei edes tiedä että tällainenkin maa on olemassa, amerikkalainen kun on...

        ei liity siihen tietääkö vai ei Suomen olemassaolosta, vaan meidän markkinoiden pienuudesta. Kyllä tämmönen 5 milj. ihmistä on maailmassa pieni joukko...valitettavasti. Ja sit vielä ollaan ton yhdenkin meren takana...
        Pakko sanoa vielä amerikkalaisten puolesta, että kyllä niitä tietämättömiä löytyy ihan täältä meidän yhteisestä EU:stakin...


    • freshhh

      Top femma:
      Anotherloverholenyohead
      Dance On
      If I Was Your Girlfriend
      Chelsea Rodgers
      Now


      Ja yksi Lontoon keikka tuli tsekattua Elokuussa, mahtavimmista keikoista ikinä. Huhhuh.

    • pinsssi

      Ootas ku miätin...Prince on ennenkaikkea funkmies joten...

      1. Kiss
      2. Dirty Mind
      3. Controversy
      4. Let´s go Crazy
      5. Head

      ps. purple rain on ylimahtipontinen ja ylipiiitkä hirvitys

      • PARASSEON

        on maailman kaikkien aikojen paras ja dramaattisin slovari! Kitarasoolo, vokaalit, sävellys, koko paketti täysi kymppi!


      • pinsssi
        PARASSEON kirjoitti:

        on maailman kaikkien aikojen paras ja dramaattisin slovari! Kitarasoolo, vokaalit, sävellys, koko paketti täysi kymppi!

        JOs slovareista sitten puhutaan niin Nothing compares to U hakkaa purple rainin 6-0. Tennisslangilla. Ja mikä kitarasoolo, prinssihän vetää pelkkää kolmee säveltä koko soolon. No....sytkärinsytytsbiisinä toi menee...


      • vierailija
        pinsssi kirjoitti:

        JOs slovareista sitten puhutaan niin Nothing compares to U hakkaa purple rainin 6-0. Tennisslangilla. Ja mikä kitarasoolo, prinssihän vetää pelkkää kolmee säveltä koko soolon. No....sytkärinsytytsbiisinä toi menee...

        En tunne Princen tuotantoa läpikotaisin, mutta tässä näistä tunnetuimmista Top-5.

        1. When doves cry (nerokas, muistan kun ilmestyi, legendaarinen)
        2. Kiss (huippu tanssibiisi, joka bileiden pakkovalinta)
        3. Sign O the times (fantastinen, täytyy kuunnella kuulokkeilla ja tosissaan, keskittyen)
        4. Purple rain (Princen tunnetuin hitti, kuningas kitarasoolo)
        5. Diamonds and pearls (tykkään Princen 90-luvunkin biiseistä, mutten ole vain kuullut niitä niin paljon kuin 80-luvun juttuja, tää on tosi hyvä)

        En voi esittää tätä täydellisenä listana kun en ole kuullut Princelta kuin niitä suurimpia biisejä. Mut nää niistä isoimmista hiteistä on kolissu.


      • jukka
        vierailija kirjoitti:

        En tunne Princen tuotantoa läpikotaisin, mutta tässä näistä tunnetuimmista Top-5.

        1. When doves cry (nerokas, muistan kun ilmestyi, legendaarinen)
        2. Kiss (huippu tanssibiisi, joka bileiden pakkovalinta)
        3. Sign O the times (fantastinen, täytyy kuunnella kuulokkeilla ja tosissaan, keskittyen)
        4. Purple rain (Princen tunnetuin hitti, kuningas kitarasoolo)
        5. Diamonds and pearls (tykkään Princen 90-luvunkin biiseistä, mutten ole vain kuullut niitä niin paljon kuin 80-luvun juttuja, tää on tosi hyvä)

        En voi esittää tätä täydellisenä listana kun en ole kuullut Princelta kuin niitä suurimpia biisejä. Mut nää niistä isoimmista hiteistä on kolissu.

        ettei parhaat biisit ole hänen tapauksessaa suoraan sama asia kuin suurimmat/tunnetuimmat hitit. Toki esim. When Doves Cry, Sign O' the Times ja Little Red Corvette olivat tapauksia listoilla ja lukeutuvat samalla Princen ehdottomaan parhaimmistoon, mutta löytyy lukuisia sellaisia biisejä, joita ei-fanit eivät välttämättä tiedä, mutta jotka ainakin allekirjoittaneen mielestä ovat Princen parhaista parhainta antia. Eli ei muuta kun tutustumaan tarkemmin ;)

        Ps. Jos mainstream-biiseistä puhutaan, niin mun suosikkeja on myös When Doves Cry ja SOTT.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe