Kirjoitan ikäihmisestä minä

Ikäihminen Yykaakoo

Tuolla Billmanin ketjussa joku oivalsi, jotta pitäneekö täällä tiukasti pysytellä aiheessa tyyliin: Oon kuuskymppinen, oon kuuskymppinen...Kiitos vinkistä! Ainakin tämä kirjoitukseni saa täällä itseni ja toistenkin ilona olla, sillä aiheesta "Ikäryhmät" tämä ei piiruakaan muualle eksy:

Olen 68 vuotta 7 kuukautta 30 päivää vanha. Huomenna olen päivää vanhempi eli enempi vanha ja ylihuomenna olen 68 vuoden ja 8 kuukauden ikäinen eli taas enempi vanha. Alan lähestyä ns. ikäihmisen ikää, joka tietääkseni alkaa tuossa 75 korvilla - mutta stop tykkänään, eipä puhuta siitä, se poikkeaa tämän palstan aihepiiristä.

On kauhean kivaa olla tämän ikäinen, onko teistäkin vai eikö ole? Ylipäätään on mahtavaa, että omistaa jonkin iän, vai mitä mieltä te toiset olette? Mitä siitäkin tulisi, jos ei ihmisellä ikää olisi! Eihän kukaan voi olla iätön - vai voiko?

Muuten - mitähän varten vain wanhoja (yli 75-vuotiaita?)sanotaan ikäihmisiksi? Kaikkihan ovat ikäihmisiä, iällä varustettuja, vauvasta vaariin/muoriin...Stop, taas meinaa lipsua pois 60-70 välistä, anteeksi.

24

1172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yykaakoo-parka

Tuli IHAN väärin tuo otsikko ja nimmarikin, ANTEEKSI! Piti olla että kirjoitan 6-kymmppisistä minä ja nimmari piti olla että 60 Yykaakoo.

Joteskin tuo ikäihminen mulla nyt niin tuossa haahuili. Siis minä tarkoitin, että pysytellään tuossa 60-70 välissäja serihvikin meistö suuresti tykkää, kun tiukasti aiheessa ja aitojen sisällä ikäteemaa vääntelemme!

• Ullapolakka

määkin oon kuuskyt Tampereel nääs. Kiva oo 60 .

• kuuskyt+
        Ullapolakka kirjoitti:

määkin oon kuuskyt Tampereel nääs. Kiva oo 60 .

kävin kaupas tänään ostamas roilerin oli tarjoukses kaks euroo halvemmalla

• me tehrään
        kuuskyt+ kirjoitti:

kävin kaupas tänään ostamas roilerin oli tarjoukses kaks euroo halvemmalla

kun vain saahaan ne jotain halvemmalla!
        Kun sen euron piti halventua, niin se tuli vertaus markkaan!
        On se vaan kumma juttu!
        Ja tässä iässä kun mäkin vertaan ain siihen "mummon markkaan", vaikka kauppiaat ym. sanoo, ei sitä markkaa oo olemassakaan!
        Kyllä se on mulla ja lopun ikää!
        Itku kun tuo ruoka on sitä kallista markan vertailua ja se on tosi näin euro aikaan ja se pyssyy, kylhän me kaikki se tiedetään, paitsi lapsemme aina sanoo, se on halpaa! Just joo, ei ole markkoja enä, no ei ole, mutta vertaa hintaa, laatua, kuten ennen sanottiinn ja sen teen lopun ikääni!

• Ulla polakka
        me tehrään kirjoitti:

kun vain saahaan ne jotain halvemmalla!
        Kun sen euron piti halventua, niin se tuli vertaus markkaan!
        On se vaan kumma juttu!
        Ja tässä iässä kun mäkin vertaan ain siihen "mummon markkaan", vaikka kauppiaat ym. sanoo, ei sitä markkaa oo olemassakaan!
        Kyllä se on mulla ja lopun ikää!
        Itku kun tuo ruoka on sitä kallista markan vertailua ja se on tosi näin euro aikaan ja se pyssyy, kylhän me kaikki se tiedetään, paitsi lapsemme aina sanoo, se on halpaa! Just joo, ei ole markkoja enä, no ei ole, mutta vertaa hintaa, laatua, kuten ennen sanottiinn ja sen teen lopun ikääni!

mee hallii sahaa sielt lasmestar sillii ja potaskoi.

• Ullapolakka
        Ulla polakka kirjoitti:

mee hallii sahaa sielt lasmestar sillii ja potaskoi.

tul kiirus korjotus virhe. Pit olla Ullapolakka tul Ulla polakka. Anteeks ny.

• nikolai .

Paisen vikkoa sitten tuli lueskelluksi toisen iltapäivälehden viikkoliitettä ja sen lääkärinpalstaa.

Siellä käsiteltiin - vastauksina kirjoittajien kysymyksiin - ns. ikäihmisten (60 ) seksiin liittyviä ongelmia: sen toivomista, sen saamista, siitä kieltäytymistä ja esteitä sen uudelleen aloittamiselle. Luonnollisestihan kyse oli jonkinlaisessa parisuhteessa asuvista.

Aika vakavia ongelmia tässä suhteessa näyttää olevan ns. ikäihmisillä(kin), jos meitä 60 joukkoa niin voi nimittää.

• a-woman1

...toimitettuani huomasin olevani "pyöreästi" 24500 vuorokautta vanha. Kai se suurinpiirtein pitää paikkansa Kallion laskuopin mukaan...
        Tuon pyöreästi voisi tulkita toisellakin tapaa, mutta ulkonäöllisille seikoille lienee oma palstansa ja jotta en rikkoisi sääntöjä, jätän sen pohtimisen toiseen kertaan.

• Viäränlainen
        a-woman1 kirjoitti:

...toimitettuani huomasin olevani "pyöreästi" 24500 vuorokautta vanha. Kai se suurinpiirtein pitää paikkansa Kallion laskuopin mukaan...
        Tuon pyöreästi voisi tulkita toisellakin tapaa, mutta ulkonäöllisille seikoille lienee oma palstansa ja jotta en rikkoisi sääntöjä, jätän sen pohtimisen toiseen kertaan.

Olen tähän ryhmään rajatapaus.Olen kyllä "saastuttanut" itseäni liikkumalla eri ikäryhmissä. Ei hitto se voi olla niin, että karsina on niin ehdoton että kalenterista täytyy ikä tarkistaa.
        Ehkäpä suunnilleen noudatetaan ikärajoja. Kyllä sen huomaa kun selaa palstoja, että iän mukana väsy tulee, mutta aina on railakkaita poikkeuksia. Niitähän elämässä näkeekin kun ympärilleen katsoo,kuuntelee ja juttelee.

• olis kauheeta

jos pitäis olla, tehdä ja elää joidenkin numeroiden mukaan. Totta kai oon 60 . En vaan tajua miten sais ton vilkkaan mielikuvituksen ja hauskuuden hakemisen tajuamaan että pitää olla "fiinisti". Älykin on jäänyt niin lapsen tasolle ettei edes tajua koko "fiini" sanaa.

Koko ikäni olen viljellyt hurttia huumoria. Se on varmaan sukuvika. Tyhjänpäiväisellä tärkeilyllä ei saa mitään aikaan. Paitti ittelleen tylsän olon.

Hups; tais tääkin juttu tulla väärään kohtaan. Mutta olkoon. Oonhan jo niin vanha että keikki tekemisetkin menee vinksalleen.

Tähän voi sitten laittaa niitä kirpeitä kommentteja. Eli ohjeita miten ikäihmisen tulee olla, tehdä, kirjoittaa ja puhua.

• pohpoika

eihän tässä olla kuin varttuneita nuoria vasta
        Jalka nousee kevyesti vielä ja ei kun menoksi silloin kun siltä tuntuu ei ole etes työesteitä enää, että ei kun menoksi vaan:))

• lavi

Saahan tänne kirjoittaa,vaikka 7 ta 8 kymppiset mihin ikäluokkaan tuntee kuuluvansa.On olemassa myös nuorekkaita vanhuksia ja tuo mieli se kun ei vanhene aina iän myötä.Sellaiset,jotka alkavat dementoitumaan tulevat usein ensin kamalan pahankurisiksi,menee huumorintaju ym.Pitää vain yrittää käyttää aivoja mahdollisimman paljon ja syödä B-12 vitamiinia,vaan voihan sitä sittenkin sairastua ja dementoitua.

• muistuikin mieleeni
        lavi kirjoitti:

Saahan tänne kirjoittaa,vaikka 7 ta 8 kymppiset mihin ikäluokkaan tuntee kuuluvansa.On olemassa myös nuorekkaita vanhuksia ja tuo mieli se kun ei vanhene aina iän myötä.Sellaiset,jotka alkavat dementoitumaan tulevat usein ensin kamalan pahankurisiksi,menee huumorintaju ym.Pitää vain yrittää käyttää aivoja mahdollisimman paljon ja syödä B-12 vitamiinia,vaan voihan sitä sittenkin sairastua ja dementoitua.

Ystäväni kertoi viikolla että lähtee äitinsä 91 v kanssa pohjoiseen. Kaiken kukkuraksi vielä lentäen. Matka on ollut nimenomaan 91 v äidin toivomus. Muutenkin on aina johonkin menossa tai jostain tulossa. Osallistuu kaiken maailman toimintaan. Mihin kategoriaan meidän pitäisi tuo 91 v ihminen laittaa? Taitaa meille 60 tulla tukalat paikat. Perässä pysymisen suhteen meinaan.

• Ei mitään ohjeita, vaan eletään juuri niin kuin hyvältä näyttää.
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
        Äidiltäni minäkin olen perinyt sen hurtin huumorin ja sillä porskuttelen eteenpäin.

Kuinka siitä vanhenemisesta ja ikääntymisestä täytyykin tehdä niin suuri haloo, sehän on luonnon laki.

Eletään täysillä tässä ja nyt ilman mitään ryppyotsaisuutta ja heitetään ne liian tiukat pipot nurkkaan!

• potkitte pois?

Minutko potkitte pois,ku olen 50 ? Täällä on vain niin mukava lueskella juttujanne ja välillä vastaillakkin jotain johonkin.Tuo nuorempien palsta ei vain jotenkin nappaa minuun,olen kai vähän "vanhana" syntynyt.Vai olisko tulevan ennakoimista,no oli mitä oli,hyvää syksyä kaikille ja lähden tästä marjamettään.

• me pois potkita jos kiltisti olet ;). Ihan kiva, jos seura kelpaa!

• Sinun tarvitse

ikääsi kertoa! Sen kun luet juttuja ja osallistut keskusteluun. En minäkään vieraillessani aloita, että anteeksi, olen jo/vasta 63 vee.

• pohpoika

toki ketään pois potkita eikä täällä ikääkään niin tarkkaan kysellä.
        Hieno ilmahan tuolla marjametsässä on ollakkin ja kyllähän siellä puolukoita onkin meilläpäin ainakin mättäät punaisena ihan et hyvää marjaonnea samalla toivotan:))

• Atolfia
        pohpoika kirjoitti:

toki ketään pois potkita eikä täällä ikääkään niin tarkkaan kysellä.
        Hieno ilmahan tuolla marjametsässä on ollakkin ja kyllähän siellä puolukoita onkin meilläpäin ainakin mättäät punaisena ihan et hyvää marjaonnea samalla toivotan:))

noita vuosimääriä pitää miettiä. Elää ruttuuttaa päivän kerrallaan. Eihän tuota tule ajateltua useinkaan, että kylläpä minä nyt olen vanha. Sen muistaa vain joskus, kun oikein väsyneenä peiliin vilkaisee, mutta eipä tuota auta ruveta suremaan.

Jokaisessa päivässä löytyy noita ilon aiheita ja niin kauan kuin jalka kapsaa ja suu mukavasti napsaa, niin ei kun menoksi.

"Ei meitä surulla ruokita, se on ilo joka elättellöö".

• minäkin olen kohta 60:nen

saanko kirjoittaa tänne? vai pitääkö minun pysytellä tuolla 50:n palstalla. olen nainen ja sentähden varustettu rinnoilla ja naisen sukupuolielimillä siis hetero. minulla on 3 lasta ja 4 lastenlasta. harrastan vielä sukupuoliyhdyntää, saanko vai pitääkö lopettaa? naimisissa en enää ole mutta olen seurustellut vakituisesti yli 3v saman kanssa. miehestä en ole ihan varma koskapas en tiedä mitä hän retkillään tekee. kuitenkin tapahtuu 30km säteellä. onko teillä hauskaa kun meitä valvotaan että emme me vaan typeryyksiä suoltaisi avaruuteen ja sitten oikeasti tälle palstalle. saalo oola viela sellaisia kyllähän te tiedätte haluja enää tässä iässä ja saako ylipäätään kirjoittaa niistä. tähän asti ne ovat pysyneet hyvin hanskassa, joskus ehkä lipsuneet ihan teoiksi mutta tämä saman miehen kanssa. olenko jotenkin outo kun herään tähän aikaan yöstä ja kun en unta saa niin kokeilin ihan vaan huvikseni, ohikiitävän hetken ihanaa kai te nyt tiedätte, kai nyt sentään tietää ainakin saa miltä miehen ..en uskalla sanoa tuntuu,. onko teillä kaikilla ollut nyt varmasti tyyli yhtä tylsää kuin valvojilla? tämän halusin tietää. anteeksi että kerroin nyt muutakin mutta kun ketään muuta ei ole hereillä. toivottavasti ei kovin rapise kun tulee perille. hei hei.

• olenko minä nyt sitten

ikäihminen? ei ois pitänyt lukee koko pötköö kun aluksi luin vain aloituksen. itse en uskalla aloitusta tehdä puskamaakarina. ja kun minulla tuo sukupuolielämäkin pelaa miltei paremmin kuin nuorempana. kyllä se vaan hyvältä tuntuu, eikö sitä sais sanoo täällä palstalla?

• Vuodet vierii

Samaa täälläkin harrastetaan. Naiseni ei jaksa tyydyttää minua. Kerran viikossa sitten olemme yhteisestä sopimuksesta sitä harrastaneet. Sitten valvon minäkin yksinäni biib sinähän tiedät. Tämä on todellakin tylsä palsta. Surfailenkin täältä suht nopeasti ohitse. Täytyn hiljan 70. Tahti ei ole hidastunut. Muuten ei kaiikkia passaa kaverille kertoa. Tulisi vaan paha mieli

• Yykaakoo

Täten saanen kertoa omana käsityksenäni, että meillä on tosi hyvä ja oikeudenmukainen seriffi. Äsken hän poisti yhden viestini tästä ketjusta ja se oli ihan oikea teko. Siinä oli seriffin mielestä jotain sääntöjen vastaista, joten poisto oli varmasti oikein.

Minun ON opittava kirjoittamaan vieläkin sivistyneemmin. Yritän opetella.

• ressua

Eikö se sheriffi edes pyhänä saa pitää vapaata!
        Koitetaan nyt pysyä sääntöjen puitteissa, ettei tarvitse niin paljon itseään rasittaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1656
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1561
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1298
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1272
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      887
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      853
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      41
      836
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe