Tässä portaalissa

on keskustelupalsta

nimeltä "Geenimuuneltu ruoka@"...

Miten hyvin teidän oikolukusilmänne toimii? Minulta virhe on mennyt ohi varmaan jo useankin kuukauden ajan, vaikka päivittäin on silmään osunut...

16

537

Äänestä

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsikö jokin vanha viesti karkuun? Tuosta kirjoitusvirheestä on ilmoitettu noin vuosi sitten, ja ainakin nyt palstan nimi on ”Geenimuunneltu ruoka”.

Toisaalta kielenhuolto ei suosita sanaa ”geenimuunneltu” vaan ilmausta ”geeniteknisesti muokattu” tai ”muuntogeeninen”, kuten ilmenee lyhenneluettelosta
      http://www.kotus.fi/index.phtml?s=2149

Ja toisaalta taas ruuasta puhuttaessa nuo kaikki vaihtoehdot ovat kökköjä, koska eihän ruokaa ole muunneltu eikä muokattu geeniteknisesti, vaan se on valmistettu eliöistä, joiden jalostuksessa on käytetty geenitekniikkaa.

”Geenimuunneltu” vaikuttaa kyökkisuomelta

• huviksesi

vain katsomassa Tiede-osaston otsikkoluetteloa. Siinä lukee "Geenimuuneltu ruoka@".
        Ei minun mitään "selitellä" tarvitse.

• huviksesi kirjoitti:

vain katsomassa Tiede-osaston otsikkoluetteloa. Siinä lukee "Geenimuuneltu ruoka@".
        Ei minun mitään "selitellä" tarvitse.

No menepä itse sille palstalle. Lue sitten huolellisesti sen nimi: ”Geenimuunneltu ruoka”.

Täällä siis ei ole mainitsemasi nimistä palstaa. Listassa on kyllä väärä linkin nimi, mutta jos siis katsot itse palstaa, löydät oikein kirjoitetun nimen. Ja sinä kirjoitit, että täällä on palsta nimeltä ”Geenimuuneltu ruoka@”. Ei siis ole.

• lukeehan
        Yucca kirjoitti:

No menepä itse sille palstalle. Lue sitten huolellisesti sen nimi: ”Geenimuunneltu ruoka”.

Täällä siis ei ole mainitsemasi nimistä palstaa. Listassa on kyllä väärä linkin nimi, mutta jos siis katsot itse palstaa, löydät oikein kirjoitetun nimen. Ja sinä kirjoitit, että täällä on palsta nimeltä ”Geenimuuneltu ruoka@”. Ei siis ole.

Geenimuuneltu siellä lukee, yhdellä n:llä, eikä kahdella kuten kirjoitit.

• lukeehan kirjoitti:

Geenimuuneltu siellä lukee, yhdellä n:llä, eikä kahdella kuten kirjoitit.

Menepä nyt sinne palstalle, osoitteeseeen
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000067&subcat=1421
        ja katso, kuinka siellä nimi on
        ”Geenimuunneltu ruoka”
        ja kuinka myös selaimen yläpalkissa lukee
        ”Geenimuunneltu ruoka - Suomi24 Keskustelu”.

Montako ännää noissa on sanassa ”muunneltu”?

• ja lue
        Yucca kirjoitti:

Menepä nyt sinne palstalle, osoitteeseeen
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000067&subcat=1421
        ja katso, kuinka siellä nimi on
        ”Geenimuunneltu ruoka”
        ja kuinka myös selaimen yläpalkissa lukee
        ”Geenimuunneltu ruoka - Suomi24 Keskustelu”.

Montako ännää noissa on sanassa ”muunneltu”?

Menepä tuolla sivulle ja katso sieltä, miten siellä se muuneltu on kirjoitettu.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020

• ja lue kirjoitti:

Menepä tuolla sivulle ja katso sieltä, miten siellä se muuneltu on kirjoitettu.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020

Väitit – sillä sinä se varmaan olit, vaikka pelleilet eri nimimerkeillä –, että palstan nimi on väärin. Vaikka olen rautalangasta vääntänyt, et ole tajunnut tai et ole myöntänyt, että väittämääsi virhettä ei ole. Olet katsonut sitä, mitä on linkkinä palstojen listassa, et itse palstalta. Ilmeisesti et ollut edes käynyt koko palstalla, ennen kuin rupesit inttämään.

”Humanum fuit errare, diabolicum est per animositatem in errore manere.”

• Aloittaja
        Yucca kirjoitti:

Väitit – sillä sinä se varmaan olit, vaikka pelleilet eri nimimerkeillä –, että palstan nimi on väärin. Vaikka olen rautalangasta vääntänyt, et ole tajunnut tai et ole myöntänyt, että väittämääsi virhettä ei ole. Olet katsonut sitä, mitä on linkkinä palstojen listassa, et itse palstalta. Ilmeisesti et ollut edes käynyt koko palstalla, ennen kuin rupesit inttämään.

”Humanum fuit errare, diabolicum est per animositatem in errore manere.”

No nyt menee jo aika lailla yli laidan tämä "Yuccan" törkeä riehuminen tällä palstalla! Onneksi jokainen täällä asioiva pystyy itse arvioimaan, kellä täällä nyt ei ole ihan kaikki asiat kohdallaan.

PS. Ja noissa parissa uusissakin "arvauksissaan" "Yucca" meni taas kerran täysin metsään!

• Aloittaja kirjoitti:

No nyt menee jo aika lailla yli laidan tämä "Yuccan" törkeä riehuminen tällä palstalla! Onneksi jokainen täällä asioiva pystyy itse arvioimaan, kellä täällä nyt ei ole ihan kaikki asiat kohdallaan.

PS. Ja noissa parissa uusissakin "arvauksissaan" "Yucca" meni taas kerran täysin metsään!

Etkö kestä, että sinun osoitettiin olleen väärässä, vieläpä hakaten päätäsi seinään? Ja sitten rupeat, nimettömyyden suojissa kyyristellen kuin mikäkin raukka, sättimään omalla henkilöllisyydellään esiintyvää kirjoittajaa ”riehumisesta”.

• aika..
        Yucca kirjoitti:

Etkö kestä, että sinun osoitettiin olleen väärässä, vieläpä hakaten päätäsi seinään? Ja sitten rupeat, nimettömyyden suojissa kyyristellen kuin mikäkin raukka, sättimään omalla henkilöllisyydellään esiintyvää kirjoittajaa ”riehumisesta”.

Yucca! Miten on mahdollista, että et voi myöntää asioiden olevan niin kuin ne ovat? Miksi ihmeessä sinä alat haukkumaan ihmisiä tuolla tavalla? Menehän nyt tosiaan itseesi ja mieti vähän käytöstäsi.

• Aloittaja

Tässä nyt muutkin näköjään lyövät päätään seinään "Yuccan" kanssa...

Minä tuon aloituskirjoituksen tein, eivät nuo jotkut muut. Ja saattoi arvatakin, että "Yucca" tulisi reagoimaan juuri noin. Hän on varmaan sitten ainoa täällä asioiva, jonka mielestä tärkeää on vain se, onko "geenimuunneltu" kirjoitettu oikein itse oaston nimeen, mutta jonka mielestä on täysin yhdentekevää, vaikka se onkin kirjoitettu väärin eli "geenimuuneltu" Tiede-palstan "sisällysluetteloon" - vai miksikä hemmetiksi sitä nyt pitäisi kutsua. Silti sivustalle mennään joka kerta juuri klikkaamalla tuota linkkiä "Geenimuuneltu ruoka@" (ellei sinne mennä ruokapalstan kautta, joka myös on mahdollista).

• Minä en ole kirjoittanut mitään siitä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Ainoastaan osoitin, että olit väärässä.

Olet väärässä myös siinä, että kaikki muka menevät ”sivustalle” juuri klikkaamalla tuota linkkiä. Ehkä osaamattomat tekevät. Ehkä muutkin tekevät ensimmäisellä kerralla. Palstan voi kuitenkin mainiosti löytää kulkematta minkään ”sisällysluettelon” kautta, ja sille pääsee mainiosti klikkaamatta yhtään mitään, jos osaa käyttää selaimen niin sanottuja kirjanmerkkejä eli suosikkeja. Itsekin näköjään tajusit jotain tämäntapaista viestisi loppuosassa.

• jo...
        Yucca kirjoitti:

Minä en ole kirjoittanut mitään siitä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Ainoastaan osoitin, että olit väärässä.

Olet väärässä myös siinä, että kaikki muka menevät ”sivustalle” juuri klikkaamalla tuota linkkiä. Ehkä osaamattomat tekevät. Ehkä muutkin tekevät ensimmäisellä kerralla. Palstan voi kuitenkin mainiosti löytää kulkematta minkään ”sisällysluettelon” kautta, ja sille pääsee mainiosti klikkaamatta yhtään mitään, jos osaa käyttää selaimen niin sanottuja kirjanmerkkejä eli suosikkeja. Itsekin näköjään tajusit jotain tämäntapaista viestisi loppuosassa.

Lopeta jo hyvä ihminen, ennen kuin teet itsestäsi täydellisen pellen.

• käytyä

Tämä on ensimmäinen kerta kun käyn näillä ruokailupalstoilla - tai mitä sitten lienevätkin virallisilta nimiltään. Toivottavasti "geenimuunneltu ruoka" jää pysyvään käyttöön. Onhan se paljon näppärämpi kuin oikeampana suositeltu termi.

• lukea muunella

Nimittäin oikea ja väärä.

• tarkoittaa

sitten, että...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      249
      1737
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      95
      1341
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1262
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      67
      1005
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      79
      953
    6. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      49
      806
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      659
    8. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      555
    9. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      552
    10. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      524
    Aihe