Yksin häämatkalle

pilkkuiita

Olen miettinyt lähteväni häämatkalle yksin tai jonkun ystäväni kanssa. Mieheni ei matkalle halua, ainakaan ennen kuin siihen on kunnolla varaa (=ehkä eläkkeellä, lottovoitto tms.). Mieheni on myös niin nipo, ettei matkasta hänen kanssaan tulisi mukavaa, ikimuistoinen ehkä kylläkin... Naimisissa on oltu jo 14 vuotta, yhdessä liki 20 vuotta. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Olen sanonut lähteväni matkalle yksin ja todennut, että näin matkasta tulisi paljon paljon mukavampi. Ei mies ainakaan ole hanttiin laittanut. Ehkä sitten kun on tosi kyseessä voisi ukkokulta loukkaantua, tai tiedä häntä. Olen kyllä varsin selvästi ilmaissut mielipiteeni siitä, että onko hänellä oikeutta riistää minulta häämatkan kokemista. Lapsetkin ovat ihmeissään (teinejä, kolme kpl), etteikö isä ole vienyt äitiä häämatkalle. Suunnittelin jopa matkan valmiiksi (kotimaahan 2-3 pvää) 10v.-hääpäiväksi. Tiedustellessani mieheltä mielipidettä lähtemisestä, että saan varaukset tehtyä, hän ilmoitti, ettei viitsi lähteä mihinkään. On kuulemma mieluummin kotona, rentoutuu niin parhaiten.

47

13919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun...

      ...päästä keskusteluyhteyteen asiasta miehesi kanssa sen sijaan, että parjaat häntä täällä?

      Häämatka ystävän kanssa? Lähinnä naurettavaa. Voitte tehdä jonkun muun matkan, mikäs siinä. Mutta ei sinun pidä julkisesi miestäsi mollata ja vähätellä levittelemällä asia ja huutelemalla meneväsi ystäväsi kanssa häämatkalle, kun mies ei lähde... Kyseessä on sinun rakkain ihmisesi? Jonka olet ottanut puolisoksesi vikoineen päivineen? Kyllä sinä tiesit naimisiin mennessäsi, että hän on kotikissa. Ei ihmistä voi muuttaa.

      • pilkkuiita

        Kyllä meillä on keskusteluyhteys ja mies on erittäin rakas. En todellakaan tiennyt häntä ottaessani, että hän on kotikissa. Siihen aikaan koti oli hänelle lähinnä kirosana. Ihmistä ei voi muuttaa mutta ihminen voi muuttua itsekseen sitä edes huomaamatta. Ja mitä ihmeen julkisesti mollaamista tämä on? Vai tiedätkö sinä kuka olen???


      • luin ekan kirjoituksen

        ei siinä nyt miun mielestä kyseinen kirjoittaja parjaa miestään. Täällä on kaikilla oikeus kirjoittaa oma mielipiteensä ja kysyä muilta neuvoa. Olen samaa mieltä siitä kanssasi että kyseisen kirjoittajan tulisi vielä keskustella asiasta miehensä kanssa ja käskeä miehensä sanomaan vähintään kyllä tai ei asioihin.
        Ja miksei häämatkalle voi lähteä yksin tai ystävän kanssa? kyllähän jos ei miehellä sen vertaa ole järkeä päässä että nainen tulee viedä häämatkalle niin naisella on siitä huolimatta oikeus häämatkaan näin se vaan on.


      • Ei vielä naimisissa
        luin ekan kirjoituksen kirjoitti:

        ei siinä nyt miun mielestä kyseinen kirjoittaja parjaa miestään. Täällä on kaikilla oikeus kirjoittaa oma mielipiteensä ja kysyä muilta neuvoa. Olen samaa mieltä siitä kanssasi että kyseisen kirjoittajan tulisi vielä keskustella asiasta miehensä kanssa ja käskeä miehensä sanomaan vähintään kyllä tai ei asioihin.
        Ja miksei häämatkalle voi lähteä yksin tai ystävän kanssa? kyllähän jos ei miehellä sen vertaa ole järkeä päässä että nainen tulee viedä häämatkalle niin naisella on siitä huolimatta oikeus häämatkaan näin se vaan on.

        Eikös häämatka tehdä puolison kanssa, ei jonkun kaverin tai naapurin sedän?Minunkin tuleva mieheni viihtyy kotona,mutta kyllä minä aion hänet häämatkalle suostutella.Jos ei lähde,en lähde minäkään.Häämatka on mielestäni asia,joka tehdään yhdessä tai sitten ei ollenkaan.Kavereiden kanssa voi sitten mennä ihan muuten vaan lomalle.


      • mezcal

        hola! ole3n mennyt naimisiin mexicossa, en voisi kuvitella että menisin johonkin ilman häntä! t; meksikolaisen kanssa naim. viimeksi madridissa! ollan reissussa aina yhdessä, en vois kuvitella yksinään!


    • mutta ei häämatkaa

      Miksi sen pitäisi olla häämatka. Ei mekään olla koskaan oltu häämatkalla, ei kai se ole pakollista. Tosin oltiin ennen naimisiin menoa kaupunkilomalla yhdessä (eka kerta yhdessä ulkomailla) ja vielä samana vuonna rantalomalla.

      Näinä vuosina on jonkin verran matkustettu erikseen, lähinnä kaupunkilomille ystävien kanssa ja vierailemaan euroopassa asuvien ystävien luona. Välillä miehet keskenään ja välillä naisten kesken. Lisäksi olen kerran ollut tyttäreni (ala-asteella) kanssa rantalomalla, perheen miehet jäi kotiin.
      Jos ei halua matkustaa, miksi pitäisi. Jos haluaa matkustaa, miksi ei voisi. Laskeskelkaa minkä verran laitatte rahaa mihinkin, ja pienellä säästämisellä matka onnistuu niin ettei sekään raha ole pois mistään muusta välttämättömästä (puoliso ei saa aihetta "sanomiseen").

      • pilkkuiita

        Kyllä minulla onkin vakaa aikomus matkustella ilman miestä. Oman rakkaan kanssa se olisi vaan paljon mukavampaa. Säästäminenkään ei ole ongelma, mutta jos toinen omaa Roope Ankan luonteen niin silloin ollaan kusessa. Eli vaikka meillä olisi kaikki maailman rahat, niin niitä ei saisi tuhlata vaan säästää pahan päivän varalle (sukuvika). Aina löytyy kuulemma tärkeämpiä kohteita kuin turhuudet (=matkustelu). Ja jos ei heti löydy, niin odotellaan...

        Ehkä minulla on kuitenkin vielä toivoa. Vanhempanikin kävivät "häämatkalla" vasta 20-v. hääpäivänä. Häämatkalle haluan siksi, koska haluan häämatkalle. Matkan ei edes tarvitse olla luksusta. Minulle kelpaa vaikka viikonloppu kotimaassa sähköttömässä mökissä kantoveden varassa keskellä ei mitään 20 asteen pakkasella. Kunhan asian eteen on vaan nähty vaivaa, suunniteltu ja matka nimetty yhteiseksi kahdenkeskiseksi hetkeksi. Päivän reissu miehen sukulaisissa ei ole sellainen matka.


      • onko jo vähän myöhäistä???

        Ei häämatkalle voi lähteä enää 14 vuoden jälkeen...Mikä häämatka sellainen on? Tottahan toki voit lähteä ystäväsi kanssa matkalle, mutta miksi sinun pitää käyttää siitä nimitystä häämatka? Taitaa olla jonkin päähän pinttymä tuo matka sinulle.....


      • mieltä..
        onko jo vähän myöhäistä??? kirjoitti:

        Ei häämatkalle voi lähteä enää 14 vuoden jälkeen...Mikä häämatka sellainen on? Tottahan toki voit lähteä ystäväsi kanssa matkalle, mutta miksi sinun pitää käyttää siitä nimitystä häämatka? Taitaa olla jonkin päähän pinttymä tuo matka sinulle.....

        ..siirä, että miksi kutsua kaverimatkaa häämatkaksi, ellei sitten kiusallaan.
        Matkustele muutoin ystäväsi kanssa sydämesi kyllyydestä - häämatkan voit tehdä MIEHESI KANSSA vaikka vuosikymmenten päästä, mutta siihen tarvitaan kyllä se puoliso matkaan.


      • pilkkuiita
        onko jo vähän myöhäistä??? kirjoitti:

        Ei häämatkalle voi lähteä enää 14 vuoden jälkeen...Mikä häämatka sellainen on? Tottahan toki voit lähteä ystäväsi kanssa matkalle, mutta miksi sinun pitää käyttää siitä nimitystä häämatka? Taitaa olla jonkin päähän pinttymä tuo matka sinulle.....

        No enx mä just niin sanonu, et se on mulla päähänpinttymä. Vai miten se pitää ilmasta, et menee perille. Ja missä pykälissä se on määrätty, et vuosien päästä ei voi enää lähteä häämatkalle? Eix se oo asenteesta kiinni?


      • pilkkuiita
        mieltä.. kirjoitti:

        ..siirä, että miksi kutsua kaverimatkaa häämatkaksi, ellei sitten kiusallaan.
        Matkustele muutoin ystäväsi kanssa sydämesi kyllyydestä - häämatkan voit tehdä MIEHESI KANSSA vaikka vuosikymmenten päästä, mutta siihen tarvitaan kyllä se puoliso matkaan.

        Mitäs jos puoliso on sanonut, et senkus menet häämatkalle kaveris kanssa. Hän ei sellasista hömpötyksistä välitä.

        Tai jos toisen käsitys matkailusta on kovin erilainen, niin kuinkas sitten? Joskus kun asiasta miestäni muistutan, niin vastaus voi olla vaikka seuraavanlainen: "Justhan me pari viikkoa sit pysähdyttiin siellä huoltsikalla kahvilla ja sait oikein munkinkin. Pidä sitä häämatkana." Repikää siitä! Tää on nyt mun osalta vähän sellanen hidas väsytystaistelu, jossa on mukana piirteitä tilanteesta-jos ei hyvällä niin pahalla sitten. Vituttaa vaan tällanen! Mutta miestäni rakastan suuresti kuin myös hän minua ja olen aivan varma, että lopussa kiitos seisoo, tai joku muu ;)


      • Mieki matkustan
        pilkkuiita kirjoitti:

        No enx mä just niin sanonu, et se on mulla päähänpinttymä. Vai miten se pitää ilmasta, et menee perille. Ja missä pykälissä se on määrätty, et vuosien päästä ei voi enää lähteä häämatkalle? Eix se oo asenteesta kiinni?

        joka kevät ystäväni kanssa ja parin vuoden välein sitten mieheni kanssa. Hänkään ei välitä ulkomaan matkoista kovin paljon, mutta haluaa kuitenkin, että minä pääsen.

        Ei siinä tarvi kenenkään mielipiteitä kysellä, se on perhekohtainen ratkaisu. Ota vain joku kiva ystävä mukaan ja matkusta. :)


      • häämatkalla
        pilkkuiita kirjoitti:

        Mitäs jos puoliso on sanonut, et senkus menet häämatkalle kaveris kanssa. Hän ei sellasista hömpötyksistä välitä.

        Tai jos toisen käsitys matkailusta on kovin erilainen, niin kuinkas sitten? Joskus kun asiasta miestäni muistutan, niin vastaus voi olla vaikka seuraavanlainen: "Justhan me pari viikkoa sit pysähdyttiin siellä huoltsikalla kahvilla ja sait oikein munkinkin. Pidä sitä häämatkana." Repikää siitä! Tää on nyt mun osalta vähän sellanen hidas väsytystaistelu, jossa on mukana piirteitä tilanteesta-jos ei hyvällä niin pahalla sitten. Vituttaa vaan tällanen! Mutta miestäni rakastan suuresti kuin myös hän minua ja olen aivan varma, että lopussa kiitos seisoo, tai joku muu ;)

        ..kait yleensä seisoo,taitaa olla miespuolinen se sun kaveri,jonka kans aiot lähteä.."häämatkalle"


      • ei ole
        pilkkuiita kirjoitti:

        No enx mä just niin sanonu, et se on mulla päähänpinttymä. Vai miten se pitää ilmasta, et menee perille. Ja missä pykälissä se on määrätty, et vuosien päästä ei voi enää lähteä häämatkalle? Eix se oo asenteesta kiinni?

        Matka josta puhut ei ole häämatka, käsitä nyt se.
        Se on tavallinen matka ja sillä siisti.
        Häämatka tehdään puolison kanssa ja useimmiten siihen liittyy häätkin, vaikkakin sen voi pitää jälkikäteenkin, mutta teillä on mennyt aika ajo vaikka kuinka ja erityisesti jos teet sen muun kanssa, on kyseessä tavallinen kavereiden matka.


      • tämäkin juttu
        ei ole kirjoitti:

        Matka josta puhut ei ole häämatka, käsitä nyt se.
        Se on tavallinen matka ja sillä siisti.
        Häämatka tehdään puolison kanssa ja useimmiten siihen liittyy häätkin, vaikkakin sen voi pitää jälkikäteenkin, mutta teillä on mennyt aika ajo vaikka kuinka ja erityisesti jos teet sen muun kanssa, on kyseessä tavallinen kavereiden matka.

        Häämatkaan kuuluu nimenomaisesti kuhertelua jms. ja sitä ei nyt kaverin kanssa vaan ole.
        Koita toipua katkeruudestasi ja niellä pettymys siitä että häämatka sanan varsinaisessa merkityksessä on mennyt.


      • kingi
        häämatkalla kirjoitti:

        ..kait yleensä seisoo,taitaa olla miespuolinen se sun kaveri,jonka kans aiot lähteä.."häämatkalle"

        Kannataisikohan ne eropaperit pistää jo vetämään,kerkee lomakkeet tulla ennenkuin kotiudut.Matkusta muuten,mutta älä häiden varjolla.Kuulostaa kaikkiansa keksityltä, toi sun tarina.No,maailmanhan ääntä mahtuu.


      • kingi
        pilkkuiita kirjoitti:

        No enx mä just niin sanonu, et se on mulla päähänpinttymä. Vai miten se pitää ilmasta, et menee perille. Ja missä pykälissä se on määrätty, et vuosien päästä ei voi enää lähteä häämatkalle? Eix se oo asenteesta kiinni?

        Hei baby,älä ota pulttia.Jos haluaisit tän asian perheen kesken,et roikkuis tällä palstalla.Eiköhän päätökset ole teidän,mitä h:ttiä haet,eikö ole ystäviä?


      • Nimetön
        pilkkuiita kirjoitti:

        Mitäs jos puoliso on sanonut, et senkus menet häämatkalle kaveris kanssa. Hän ei sellasista hömpötyksistä välitä.

        Tai jos toisen käsitys matkailusta on kovin erilainen, niin kuinkas sitten? Joskus kun asiasta miestäni muistutan, niin vastaus voi olla vaikka seuraavanlainen: "Justhan me pari viikkoa sit pysähdyttiin siellä huoltsikalla kahvilla ja sait oikein munkinkin. Pidä sitä häämatkana." Repikää siitä! Tää on nyt mun osalta vähän sellanen hidas väsytystaistelu, jossa on mukana piirteitä tilanteesta-jos ei hyvällä niin pahalla sitten. Vituttaa vaan tällanen! Mutta miestäni rakastan suuresti kuin myös hän minua ja olen aivan varma, että lopussa kiitos seisoo, tai joku muu ;)

        Tuo on vasta sitä oikeaa elämää,näinhän me "tavalliset tallaajat" teemme,mielestäni jokainen päivä vahvassa avioliitossa on häämatka.Häämatka on monelle sikermä unelmia,kertomuksia,toiveita,riidanaiheita,kaikkea mahdollista.Sieltä muistetaan asioita valikoidusti,ja ne kerrotaan "parhaille kavereile"


    • Moni pariskunta matkailee erikseen. Kaverit mukaan ja häämatkalle kuin olis jo. En usko että miehesi pahastuu varsinkaan kun kuuntelet hänen mielipiteitään ja teet sitten oman mielesi mukaan.

    • tyttöjen matkalla ollut

      jokaisella on vain yksi elämä ja unelmasi toteutus on vain matkan tilaamista ja maksua vailla.tosin vaihtaisin matkan teeman häämatkasta omaan lomaan, olethan tavallaan jo "matkalla" ollut koko avioliittosi ajan.jos mies ei halua lähteä, lähde samanhenkisen naisystävän kanssa.se virkistää myös avioliittoa, tietenkin vain jos mies ei suutu.ja jos suuttuukin, tuskin eroa hakee.on hänen oma valintansa jäädä kotiin.turha on vanhana ja sairaana sitten päivitellä, että mieli olis tehnyt matkustella, mutta kun mies ei halunnut.

    • matkatoverisi

      on ihana. Häämatkalla nimittäin myös naidaan. Itseasiassa lähes koko ajan. Välillä tietty syödään ihania illallisia kynttilänvalossa. Ehkä kuutamouintia alasti. Muutoin ei vuoteesta paljon poistuta. Nähtävyyksien katselu ei tosiaan ole arvojärjestyksessä ensimmäisenä. Sitten on mukava palata kotimaahan virkistyneenä ja niin onnellisena.
      Kateellisena upeaa häämatkaa toivottaen : Ulla.

      • jiitu

        Naida voi kotonakin. Miksi maksaa itseään kipeäksi asiasta, jota voi tehdä ilmaiseksi. Matkalla nautitaan matkakohteesta, sen kulttuurista, ruuasta, juomasta, ilmastosta, nähtävyyksistä jne.!


      • Jos

        Nainen onkin jo ennestään niin kuiva ja vanha kuin vanha karhunnahka sieppari,niin mites sitä silloin hoidetaan?-Vehkeet vaan särkyy,sanon minä.


      • itselles
        jiitu kirjoitti:

        Naida voi kotonakin. Miksi maksaa itseään kipeäksi asiasta, jota voi tehdä ilmaiseksi. Matkalla nautitaan matkakohteesta, sen kulttuurista, ruuasta, juomasta, ilmastosta, nähtävyyksistä jne.!

        sulla ei ilmeisesti ole teini-ikäisiä kotona. Ne ei suinkaan mene nukkumaan yhdeksältä, että äiti ja iskä pääsee naimahommiin. Siis nyt puhutaan häämatkasta, kulttuurimatkat on erikseen. Samaa sanoisin ilmastontutkimuksesta. Ruoka ja juoma on ihan jees, suorastaan välttämättömyys. Ap kirjoittajalla on jo vuosikausien kokemukset "ilmaisesta" kotona naimisesta. Ja jos saa upean häämatkatoverin vielä, niin kyllä se aina kotiolot voittaa!


      • on niin
        Jos kirjoitti:

        Nainen onkin jo ennestään niin kuiva ja vanha kuin vanha karhunnahka sieppari,niin mites sitä silloin hoidetaan?-Vehkeet vaan särkyy,sanon minä.

        että jos nainen on kuiva, vika on miehessä. Kunnon pelimies hoitaa homman siihen malliin, kuin kuuluu, eikä "vehkeet vaan särkyy". Taitamattomuus on tietysti surullista.


    • young woman

      Eihän se matka nyt tärkeintä tietenkään ole, mutta ootko koskaan miettiny menitkö ihan oikean miehen kanssa alunperinkään naimisiin....

    • tunnet miehesi

      Ja hän kyllä sinut.Kyllä jos on oltu jo 10v,N
      aimisissa olisi kaunis ele mieheltäsi.Muistaa
      hääpäiväänne.
      Kun on jo3 lastakin.
      Kuka vain vaimo ilahtuisi pienemmästäkin huomion
      eleestä.Eikö siinä kodin sohvalla ehdi maata AINA.
      ? Ja voihan sen sohvan naulata selkään kiinni,jos ei pysty ilman sitä olemaan.Monet ihmi
      set matkustavat ilman kumppaniaan.yht.sopimuk
      sesta.Tiedän mies kuntoutuksessa.Vaimo lapissa
      mökillä,
      Ulkomailla olen törmännyt ihmisiin,
      Moni on tullut juttelemaan.ÄIDIT YLEENSÄ;
      Kellä sairas lapsi kotona,isä jäänny hoitamaan!
      kellä edessä vaikea leikkaus.HALUAA ajatella
      muuta.Ihmisen mielikuvitus on saastainen aina
      navan alapuolella?-
      Hyvää lomaa sinulle äidtinä tarvitset sitä.

      • Nimetön

        Hääpäivän muistaminen ja Häämatka ovat 2:si aivan eriasiaa,et kirjoituksessasi mainitse mitään muistaako miehesi jokavuosi hääpäivännekään?,no tietysti muistaa.


    • j_u_s_s_i

      Onkohan tuo nyt häämatka laisinkaan... eikös se pitäisi pitää heti naimisiin mentyä. Epäilempä kovasti että kirjoittajalla on muuta mielessä, jota ei kehtaa tässä suoraan sanoa. Ettei nyt vaan olis siellä alakerrassa alkanut polte vieraammille vesille.

    • mikko mallikas

      Oisko paikallaan piisi anne mattilaa.Jättäkää ne häät viettämattä,säästyy rahasakin.Ekös hää häämatka ole kuitenkin hääparin yhteinen. Kenen kanssa tuleivaisuutesi elät,tyttökaverinko?

    • Elina

      Hidastempoista tuntuu olevan yhteiselämä.10v häiden jälken lomalle,liekö feikki,muussa tapauksessa tiirailisin sitä nikkarin tekemää aukkoa seinässä.Anna sen ukon lahota telkkarin ääreen,huomaako jos käväset viikon muualla.Kaikkea hyvää teille kuitenkin.Kerrö ajatuksistasi ja toiveistasi kaverille´ehkä kuuntelee.

    • mirackle five

      No,eipä ruusuiselta näytä.Mitä itse odotat elämaltä ja hääpäivältä,kysy muíeheltäsi,mitä odotuksia hänellä on tai on ollut liittoonne nähden.Vaikkei puhu,ajattelee itsekseen.Avioliitto on sinun ja puolisosi kauppa.Häämatka on teidän juttu,jollei näin käy.harkitse jatkato,nuukuus ei saa mennä oman perheen edelle.

    • kannattaa odottaa

      Eipä meillä ollut varaa pitää häitä, kun kaksistaan vaan. Oltiin kotona yhes kynttilänvalossa. Ei saatu häälahjoja, vaimo odotti ja asuntovelka ja tyhjä jääkaappi aina vieraana.
      Silloin oli haikea mieli kun ei voinut saada mitään erikoista. Idea oli kuitenkin minulla aina mielessä ja 25v. jälkeenpäin se toteutui.
      Ei kuitenkaan mutkitta, vaimo ei halunnut lähteä, ei sitten millään. Ei voi jättää vielä kotona asuvia lapsia, ei halua lentää, ei ole rahaakaan.
      Säästin 2 vuotta matkarahoja valitsin kohteen ja maksoin matkan. Järjestin hoitajan lapsille. Sanoin jos et halua lähteä mukaan yhteiselle matkalle, joka meiltä jäi taannoin tekemättä, niin kyllä lähtiöitä löytyy valmiiksi maksetulle lomalle ja annoin ymmärtää et toisen miehen kanssa en halua lähteä. Nainen täytyy olla mukana ja toivoisin että se olisit sinä.
      Lopulta vaimo sitten suostui lähtemään ja kyllä meillä oli kivaa kun saatiin ensimmäistä kertaa KOSKAAN olla yö/öitä poissa kotoa ilman lapsia.
      Seksiä harrastettiin 2-3 kertaa joka päivä, niin kuin hääyönä kuuluu tehdäkkin. Sitä harrastettiin pitkään ja hartaasti.
      Eipä vaimo koskaan jälkeenpäin katunut lähteneensä mukaan ja lähtisi vaikka heti uudelleen jos kassa ja lapset olisivat hoidossa. Tosin jo salaa säästelen euroja kirstun pohjalle ja pian yllätän rakkaan vaimoni.

      • Aippa

        Hienoa, että joltain löytyy riittävästi kärsivällisyyttä ja rakkautta. Monet tällä palstalla ehdottelevat jo miehen vaihtoa, jos ei yhteinen loma ks. miestä kiinnosta (syystä tai toisesta, jota emme tiedä). Harmittaa kun ihmiset kuvittelevat että on olemassa se "oikea", joka on kaikessa samaa mieltä ja haluaa tehdä vain samoja asioita kuin puolisonsa, olla kuin toinen itse. Kun näin ei kuitenkaan ole oikeassa elämässä, niin ollaan heti miettimässä onko ks.ihminen se "oikea".
        Minusta on turha märehtiä, koska kuuluu mennä "häämatkalle", pääasia että joskus pääsee viettämään kahden keskeistä aikaa, puitteet eivät ole kaikkein tärkeintä. Pienten lasten äitinä voin sanoa sen sydänmestäni.
        Stemppiä sinulle Pikkuiita, kyllä te vielä joskus pääsette lomareissuun miehesi kanssa, älä luovuta vaikka ottaisi päähän :) Keskustelkaa rauhassa ja miettikää vaihtoehtoja yhdessä.Miehellesi voi olla iso kynnys lähteä reissuun, jos sellaisella ei koskaan ole ollut ja saanut kenties kasvatuksen jossa matkustelu on rahaa vievää turhuutta. Eihän tuokaan näkökulma ole aivan perusteeton nykymaailmassa. Mutta keskustelkaa yhdessä ja kuunnelkaa kunnolla mitä toinen sanoo. Tehkää tarvittaessa myös kompromisseja. Myönnän kyllä, että se on joskus aika vaikeaa, mutta itsehän olemme puolisomme valinneet ;)
        Edeltävä kannanotto näyttää hyvin, että vaivannäkö kannatti.


    • ontuva

      kannattiko ylipäätään mennä naimisiin jos pitää valittaa?? Tulee mieleen, että on menny naimisiin siks ku muutkin menee tms. No, hauskaa reissua vaan sulle!

    • ymmärrän

      Jos itse haluat maailmaa nähdä, niin senkun menet viettämään häämatkaa. Jos haluat oikein tunnelman, niin varaa hääsviittikin, niin saat huoneeseen kuoharia tms :-) Jos toinen on kotikissa, niin ei sillä ole mitään oikeutta estellä matkustelematta ja kokematta vaikka häämatkaakin. Jos minulla on varaa lähteä reissuun eikä puolisoni halua mukaan, niin lähden sitten yksin ilman sen suurempia tunnon vaivoja. Älä välitä mitä muut sanoo vaan tee tasan niin kuin hyväksi näet ja tuntuu. Jos olet liikkuvainen, niin älä pilaa elämääsi olemalla neljän seinän sisällä loppuelämäsi. Tsemppiä ja antoisaa häämatkaa, vaikka ystäväsi kanssa. Nauti kokemuksesta.

    • olette

      molemmat! Lisääntykää ja täyttäkää maa! No, sehän on jo täytetty.

    • vieras365

      Jos lähdet yksin tai ystäväsi kanssa matkalle, on silloin kyseessä LOMAMATKA. Miksi haluaisit edes nimittää matkaa häämatkaksi, jos teet sen yksin tai jonkun muun kuin puolisosi kanssa?
      Häämatka on häiden tai hääpäivän jälkeen/aikana toteutuva matka, yhdessä puolison kanssa!

    • Nimetön

      Oun sitämieltä,aika on mennyt ohi teitin kohdalta häämatkan suhteen,tehkää toki lomamatka,puhu sää ukolles vain lomamatkasta ja itse miellät sen häämatkaksi.Luulisin asioiden menevän näin "jouheasti"Katso nyt ukkoasi millä vuodenaikana hän matkan haluaa.

    • voimennä

      Yksin "häämatkalle" tai mille tahansa matkalle voi ja saa ja täytyykin mennä.
      Ei naimisissaolo voi olla rajoite matkusteluun eikä uusien kulttuurien kohtaamiseen.
      Jos puoliso ei halua lähteä mukaan, niin jääköön sitten kotiin, mutta estämään älköön käykö.

      Mulla on mies joka ei tanssi.
      Minäpä tykkään tanssimisesta ja häävalssin tanssinkin sitten miehen serkun kanssa.
      Ei ole parisuhteeseen vaikuttanut pätkääkään, vaikka valssasin toisen kanssa.
      Matkalle kyllä saan miehen mukaan, mutta perillä meillä on yleensä erilaiset mielenkiinnotkohteet.
      Viiletellään päivät eri suunnissa ja illat ja yöt turvallisesti toistemme sylissä.

      Hyvää viivästynyttä häämatkaa vaan sulle!

    • oliskohan sittenkin pitänyt...

      Hei! Sinä! kyllä ymmärrän oikein hyvin Sinua!!!
      luulen, että suomalaiset miehet, varsinkin "alkoholisoituneet", eivät halua mennä minnekkään, saatikka lähteä johonkin "tuntemattomaan", missä Ei ole varmaa jokapäiväisestä tarpeesta= "unen saannista" tai jotain sinnepäin!!

      Tiedän kokemuksesta, että se rajoittaa AIKA lailla meitä naisia, mutta olisin sitä mieltä, että "kuuntele sydämesi ääntä" eli mene ja tee mitä haluat ja koet tärkeäksi!!

      Lycka till!

    • Khyl tää tästä

      Miksi sen pitää olla HÄÄmatka jos tahdot lähteä ystäviesi kanssa tai jopa yksin sille matkalle? Miksi se ei voisi olla esimerkiksi matka onnistuneiden 14 avioliittovuoden kunniaksi? Miksi se nimi on sille niin tärkeä? Ei se vähennä puolisosi rakkautta sinuun vaikka lähtisit muutenvaanmatkalle mutta se voi vaikuttaa hänestä syyllistämiseltä jos jatkuvasti hoet että haluat häämatkalle vaikka yksin kun HÄN ei sinua sinne vienyt. Ehkä hänelle on tärkeämpää seurasi kuin se missä ympäristössä seurasi on.

      • ELIIIIIIII252524654

        Anna äijän nyhjöttää kotona jos niin haluaa.


    • vaimmo

      Mietin, että mikä ihmeen pakkomielle tuo matka sinulle on? Onko se nyt mikään häämatka joka tehdään vuosien päästä (paitsi jos on vaikka kymmenvuotishääpäivämatka) eikä ainakaan jos puoliso ei ole edes mukana?! Tottakai matkalle voi lähteä vaikka kaverin kanssa, mutta eihän se nyt mikään häämatka ole ja miksi pitäisi ollakaan? Miksi pitäisi lavastaa jokin häämatkan tapainen, siksikö että voisi sanoa, että kyllä mekin? Ja jos puolison seura ei edes kiinnosta, niin eikö tuollainen väkisin vääntäminen ole kaikille kiusallista? Keskittyisit miehen hyviin puoliin, säästäväisyyteen ja kotona viihtymiseen!

      • *häämatkalla ollut*

        "Keskittyisit miehen hyviin puoliin, säästäväisyyteen ja kotona viihtymiseen!"
        Jos tän "iitan" ukko vetäis kaikki rahat kurkusta alas ja reissais kavereittensa kanssa kaiken aikaa, ni mitähän itkua "iitalla" sit olis!

        Ja HÄÄMATKA tehdään aviopuolison eikä kaverin kanssa (vai onko sun kaverilla munat jalkojen välissä)
        Tavan pakkomielteitä ihmisillä...
        Kun mikään ei enää riitä!!!!!!


    • mävaan..

      Ota ja mene yksin mutten kutsuisi sitä häämatkaksi vai onko tarkoitus saada sieltä kumppani käsittääkseni siihen tarvitaan kaksi.

      No joo toi oli lähinnä vitsi ota ja lähde ihmeessä!
      Pidä hauskaa sillä aikaa kun miehesi rentoutuu kotona ja seurailee teidän lasten puuhia!

      Onnee!

    • samanlainen suhde

      tottakai häämatka täytyy tehdä,vaikka naapurin tontille...ettei tarvi katkerana miettiä ettei sitäkään tullu koskaan tehtyä.ota rouva onni omiin käsiin.ukko kulta joko lähtee mukaan tai jää säästää sulle seuraavanmatkan rahoja.mies saa toteuttaa omiaan iloja samoin vaimo-eikö se ole sitä tasaarvoa ja toisen kunnioittamista parhaillaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe