Hakusessa kevyt puolari. Kellään kokemuksia otsiko aseista? Myös Marocchi ATA:aan liittyvät kokemukset kiinnostavat
Marocchi A12 vai Franchi inertia predator
5
3264
Vastaukset
- puolari
Se on parempi..
- supershot
Veljellä sbe2. Ei mikää ihmepyssy. Huom! puhuin kevyistä puoliautomaateista. Toki benelli on hyvä mutta se 500€ lisä hinta tulee nimestä.
- Sopiva haulikko
Saatiin viime talvena Dianan tilalle Marocci ATA. Dianaa eivät saaneet pelaamaan sitten millään ja kävi niinkuin monelle mullekin Dianalle, että piti romuttaa.
Poika on ampunut ATA:lla noin 700 kiekkoa ja joitakin kymmeniä metsästyspaukkuja. On pelannut hyvin. Kaasumäntähaulikko on vain muistettava puhdistaa säännöllisesti, mieluiten joka ammuntakerran jälkeen.
Valmistaja on ottanut huomioon kiekkoaammunan ja 12/76 panoksilla ammunnan.Holkki pitää vaihtaa sen mukaan, mitä ampuu.
Jos huolehdit hyvin asestasi, valitse näistä se, joka käy sinulle parhaiten. Jos et viitsi joka ammuntakerran jälkeen puhdistaa, valitse Benelli (uusi tai vähän käytetty, itse maksoin 5 vuotta käytetystä puolet uuden hinnasta).Itselläni on Benelli,joka käy minulle hyvin, mutta pojalle
se ei käy ollenkaan.- supershot
Miltäs marocchin laatu vaikuttaa benelliin verrattuna? Onko ase herkkä ruostumaan?
- puolari
supershot kirjoitti:
Miltäs marocchin laatu vaikuttaa benelliin verrattuna? Onko ase herkkä ruostumaan?
Jos ase ruostuu, ei syy ole aseessa vaan käyttäjässä. Ja ennenkuin se rupaaa ruostumaan alkaa ilmetä muitakin huolimattoman käytön aiheuttamia harmeja.
Minun on tuohon aseen ruostumisasiaan tosi vaikea samoa mitään, koska minun aseissa ei ole ollut eikä tullut ruostetta.
Yhden ostamani aseen myynti-ilmoituksessa tosin luki, että ruostettakin voi löytyä. Minä tosin en siitä silloin enkä sen jälkeenkään löytänyt. Piipun sinistys vaan oli kulunutruskehtavaksi.
Osta Marocci uutena, jos kehtaat puhdistaa sen joka käyttökerran jälkeen tai ainakin joka toisen . Ei se välttämätöntä ole, mutta minä teen niin, eikä ole ikänä ollut mitään ongelmia kaasumäntätoimisten puolareiden kanssa. Jokaisen toimintahäiriötä kiroilevan metsästyskaverin ase on ollut likainen, vaikka se ei ole kovin likaiselta näyttänyt. Ja ruvennut toimimaan puhdistuksen jälkeen ja niillä, jotka ovat alkaneet asettaan säännöllisesti puhdistaa, on pelannut sen jälkeen moiteettomasti.
Jos et jaksa puhdistaa, osta metsästyskäytössä ollut käytetty benellin 90. Ja ei kun pelittää.
Uuden Maroccin hinnlla saat lähes uuden veroisen, jos vain sattuu jostakin sellainen eteen, koska niille on kysyntää.
Tärkein kriteeri in kuintenkin se, miten ase nousee poskelle ja tuntuu käyvän itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234