Minulla on ollut vähän yli kaksi kuukautta naaras ja koiras undulaatit jotka ostin suoraan kasvattajalta. Ne laulavat kyllä minun läsnäollessa, mutta siihen se sitten jääkin. Ne eivät uskalla tehdä lähes mitään. Jos yhtään lähestyn niitä ne lentävät heti pois.
Olen koittanut kesyttää niitä hirssintähkällä ja muilla herkuilla, olen jutellut niille rauhallisesti ja lukenut kirjaa ääneen, mutta ne vaan pelkäävät. Mitä voin enään tehdä? :'o
apua kesyttämiseen!
3
322
Vastaukset
- Undut
Minulla oli aluksi sama asia. Kaksi kuukautta on vielä aika lyhyt aika, kotisi on vielä aika uusi ja salaperäinen paikka linnuille. Niidenhän pitäisi antaa olla väh. kaksi viikkoa rauhassa ennenkuin rupeaa edes yrittämään mitään. Myös jos linnut ovat vanhoja, ne ovat huonompia kesyyntymään, nuoremmat kesyyntyy helpommin. Todella harvat linnut tulevat koskaan käsikesyiksi.
Hirssi on kuitenkin hyvä, siitä linnut tykkää. Itse aloitin salaatilla, ruokin ensin häkin pinnojen läpi, ja sen jälkeen häkin sisäpuolelta. Ne antavat rapsuttaakin kyllä, mutta kädelle ne ei tule. Kesyttäminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä. Onnea yritykseen!- weemano
Hassua...meillä oli unduja vaikka kuinka paljon kun olin pieni ja kaikki olivat käsikesyjä.
Muistan vain että kun poikaset joita syntyi tulivat häkin puolelle niitä alettiin varoen käsitellä.
- TaikaröNsy
kesyyntyvät tai sitten eivät.
Linnut ovat persoonia.
Minulla on 11 undulaattia,en ole yrittänyt mitenkään kesyttää,mutta lentävät vapaana omassa lintuhuoneessaan.Kun istun siellä ja juttelen niille,kyselen kuulumisia ja lauleskelen(itsenikin iloksi)tai teen jotain,kuten esim.niille värkkään puuhapuuta tms.saattaa rohkeimmat lennähtää rillin reunalle keikkumaan,siis silmälasien,ei grillin.
Monet syövät kädestä,mutta miksi niitten pitäisi olla niin kesyjä?Minusta on mukavaa seurata niitä juuri lintuina,mitä ne tekevät ja miksi,seurata miten erilaisia tyyppejä ne ovat,eroavat kaikki luonteeltaan toisistaan.
Lintujahan ne ovat.
Olisi aika kauheaa jos ne yhtäkkiä vaatisivat minua lentämään ja keikkumaanoksilla.Visertämään ja rapsuttamaan jalalla kaulaani tai puremaan kaveria pyllystä.
Eikö laji,lajin tavalla ole ihan hyvä? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1508865Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492629Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282407- 462405
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231713Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä421240Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136