apua kesyttämiseen!

mm11

Minulla on ollut vähän yli kaksi kuukautta naaras ja koiras undulaatit jotka ostin suoraan kasvattajalta. Ne laulavat kyllä minun läsnäollessa, mutta siihen se sitten jääkin. Ne eivät uskalla tehdä lähes mitään. Jos yhtään lähestyn niitä ne lentävät heti pois.
Olen koittanut kesyttää niitä hirssintähkällä ja muilla herkuilla, olen jutellut niille rauhallisesti ja lukenut kirjaa ääneen, mutta ne vaan pelkäävät. Mitä voin enään tehdä? :'o

3

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undut

      Minulla oli aluksi sama asia. Kaksi kuukautta on vielä aika lyhyt aika, kotisi on vielä aika uusi ja salaperäinen paikka linnuille. Niidenhän pitäisi antaa olla väh. kaksi viikkoa rauhassa ennenkuin rupeaa edes yrittämään mitään. Myös jos linnut ovat vanhoja, ne ovat huonompia kesyyntymään, nuoremmat kesyyntyy helpommin. Todella harvat linnut tulevat koskaan käsikesyiksi.
      Hirssi on kuitenkin hyvä, siitä linnut tykkää. Itse aloitin salaatilla, ruokin ensin häkin pinnojen läpi, ja sen jälkeen häkin sisäpuolelta. Ne antavat rapsuttaakin kyllä, mutta kädelle ne ei tule. Kesyttäminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä. Onnea yritykseen!

      • weemano

        Hassua...meillä oli unduja vaikka kuinka paljon kun olin pieni ja kaikki olivat käsikesyjä.
        Muistan vain että kun poikaset joita syntyi tulivat häkin puolelle niitä alettiin varoen käsitellä.


    • TaikaröNsy

      kesyyntyvät tai sitten eivät.
      Linnut ovat persoonia.
      Minulla on 11 undulaattia,en ole yrittänyt mitenkään kesyttää,mutta lentävät vapaana omassa lintuhuoneessaan.Kun istun siellä ja juttelen niille,kyselen kuulumisia ja lauleskelen(itsenikin iloksi)tai teen jotain,kuten esim.niille värkkään puuhapuuta tms.saattaa rohkeimmat lennähtää rillin reunalle keikkumaan,siis silmälasien,ei grillin.
      Monet syövät kädestä,mutta miksi niitten pitäisi olla niin kesyjä?Minusta on mukavaa seurata niitä juuri lintuina,mitä ne tekevät ja miksi,seurata miten erilaisia tyyppejä ne ovat,eroavat kaikki luonteeltaan toisistaan.
      Lintujahan ne ovat.
      Olisi aika kauheaa jos ne yhtäkkiä vaatisivat minua lentämään ja keikkumaanoksilla.Visertämään ja rapsuttamaan jalalla kaulaani tai puremaan kaveria pyllystä.
      Eikö laji,lajin tavalla ole ihan hyvä? ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe