Kertokaas viisaammat mitähän mahtaisi olla puutavaran osuus euroissa, jos väsäisi talon pitkästä tavarasta? Puuta ei ole omasta takaa eli ostohommiksi menee.
Kyseessä tavallinen Suomalainen perustalo n.120-130m2.
OMAKOTITALO KÖYHÄLLE
9
3905
Vastaukset
- rakentaneena
voin vihjaista, että se puu ulkokuoressa on pienimpiä menoeriä.
Älä sitä tuijota tai siitä huolehdi.
Talon lämmitys, ilmastointi sekä perustus ja sisäpinnat vievät perikatoon :) Katosta sekä sähköistyksestä ja maasta talon alla puhumattakaan... Vaikka maa voi olla ilmaista, sen muokkaaminen, tekniikan saattaminen talon vierelle ja sorat sun muut (styroksit!)maksavat -elvetisti.
Joten. Tee työtäs laulellen ja mieti minkä verran tuloistasi haluat käyttää Taloosi.
Toisaalta meidän perheen tienaavilta menee käytännössä kaikki ja silti naurattaa. On se mukavaa kun on Oma Tupa ja Oma Lupa :-) - mieltä
Jo aiemmin vastanneen kanssa samaa mieltä. Puutavaran osuus okt:n kustannuksissa on pieni, eikä suurta eroa tule käyttipä omaa tai ostopuuta.
Osuus on alle 10 000 €.
Siksipä ihmetyttää, että talopaketin ostajat ovat valmiita maksamaan pelkästä rungosta jopa 30 000 - 60 000 €.- ,,,,,,
..taitaa siinä elementtitoimituksessa olla pikkuisen muutakin kuin runkopuut.. yleensä on ovet,ikkunat,katto,eristeet.. paljon muuta...
- sulle ratkaisu
Älväri!
- mutta ei halvin
Perusälväri on edullinen, mutta ei halvin ratkaisu. Vielä halvemmalla saat sen tehtyä itse.
Jos sitten vielä teet tehdastilausmuutoksia sekä omia muutoksia, alkaa Älvärillekin tulla hintaa. - Hemmo
mutta ei halvin kirjoitti:
Perusälväri on edullinen, mutta ei halvin ratkaisu. Vielä halvemmalla saat sen tehtyä itse.
Jos sitten vielä teet tehdastilausmuutoksia sekä omia muutoksia, alkaa Älvärillekin tulla hintaa.Design-talo on Älvärin kanssa samassa markkinassa. Sama ominaisuus siinäkin on eli omat muutokset maksaa hunajaa.
- ehdottomasti
Jos et itse osaa rakentaa runkoa ja puutavarakin on vielä ostossa, kannattaa ostaa puurunkoelementtipaketti. Saat sen taatusti halvemmalla, kuin että maksat viikkokausien palkat kirvesmiehelle pelkästä rungon pystytyksestä. Lisäksi suuren talotehtaan toimituksissa on takuut, jota tavallisen timpurin väsäämässä talossa ei ole.
- vähintään
25% jos teet pitkästä
- ihana talo köyhällä
ihan kiva. Tosin ei suomalainen vaan Kauhavalaiset opettelevat niitä tehtailemaan mutta aluperin laatikot tuodaan kuorma-auton lavalla suomeen ja vinssataan palat yhteen. Ei olla kaikista valitettu ja mutta tällaiselle punkerolle 120 kg lle lattia kyllä tuntuu notkuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000578939124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1881535Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221277- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662