junalla turkkiin!!??

...

hei. olen kuullut että Euroopan isoista kaupungeista pääsisi junalla turkkiin, matka tosin kestäisi 3 vuorokautta, mutta olisin iloinen kuulemaan lisää. asiallisia vastauksia kiitos.:)

5

3214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä päin?

      Aiotko lähteä ihan Suomesta asti? No pääsee kylläkin Ruotsin kautta. Käytännöllisempaa olisi kuitenkin lentää ensin ainakin Saksaan. Hampurista Berliinin ja Prahan kautta lähtee aamulla Eurocity juna Budapestiin. Budapestissa sitten junan vaihto ja yöjunalla Beogradin kautta Sofiaan. Tämän jälkeen seuraavakin yö junassa ja aamulla ollaankin Istanbulissa.

      Hamburg Hbf    08:44    EC 175    Eurocity
      Budapest-Keleti 22:17
      ---------------------   
      Budapest-Keleti 23:25
      Sofia    17:44    
      ---------------------
      Sofia    19:30    
      Istanbul Sirkeci 08:24

      Kaikki aikataulut tästä osoitteesta: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en

      • ...

        kiitos tästä.. hiukan vielä mietityttää tämä junalla matkustaminen, mutta pitää nyt tarkkaan miettiä.. minkäköhänlaiset olisivat kokonaiskulut yhteensä?


      • wiii9999
        ... kirjoitti:

        kiitos tästä.. hiukan vielä mietityttää tämä junalla matkustaminen, mutta pitää nyt tarkkaan miettiä.. minkäköhänlaiset olisivat kokonaiskulut yhteensä?

        en tiia menitko sitten junalla Turkkiin, mutta mina itse olen tullut Turkista Suomeen junalla ja lautalla sitten saksan Rostocista Helsinkiin.
        Lahdin eka linja-autolla Istanbulista Sofiaan koska se kesti vahemman aikaa kuin juna. Sitten Otin junan Sofiasta Berliiniin, mutta se juna oli niin kamala kun vain voi olla. Se kesti yli 33 tuntia ja junassa ei ollut ravintolaa eika mitaan syomista ja vesat ja hytit aivan kamalia : ) mutta mielenkiintoinen kokemus kyllakin..eli aika tauluihin ei voi siella pian maata luottaa...juna lahtikin Sofiasta ihan eri aikaan kuin oisi pitanyt ja oli niin myohassa kuin vain voi ja mitaan selityksia ei ei edes annettu!
        Sitten onneksi Budapestista oli jo paremmat junat ym..mutta mina olin jo jatko junani missannut joten otin vain seuraavan mahollisen junan Berliinniin, ja sittin sielta Rostockiin , ja koska olin missanut edellisen junan myohastyin lautastani Suomeen, joten jouduin jaamaan Rostockiin odottamaan..siksi 3 pv matka venyi viikon matkaksi: )) mutta ihan kivaa oli, vaikka yksin matkustinkin! etta kannattaa jos ei ole panikoivaa tyyppia ja aikaa on! : )))


      • wosac
        wiii9999 kirjoitti:

        en tiia menitko sitten junalla Turkkiin, mutta mina itse olen tullut Turkista Suomeen junalla ja lautalla sitten saksan Rostocista Helsinkiin.
        Lahdin eka linja-autolla Istanbulista Sofiaan koska se kesti vahemman aikaa kuin juna. Sitten Otin junan Sofiasta Berliiniin, mutta se juna oli niin kamala kun vain voi olla. Se kesti yli 33 tuntia ja junassa ei ollut ravintolaa eika mitaan syomista ja vesat ja hytit aivan kamalia : ) mutta mielenkiintoinen kokemus kyllakin..eli aika tauluihin ei voi siella pian maata luottaa...juna lahtikin Sofiasta ihan eri aikaan kuin oisi pitanyt ja oli niin myohassa kuin vain voi ja mitaan selityksia ei ei edes annettu!
        Sitten onneksi Budapestista oli jo paremmat junat ym..mutta mina olin jo jatko junani missannut joten otin vain seuraavan mahollisen junan Berliinniin, ja sittin sielta Rostockiin , ja koska olin missanut edellisen junan myohastyin lautastani Suomeen, joten jouduin jaamaan Rostockiin odottamaan..siksi 3 pv matka venyi viikon matkaksi: )) mutta ihan kivaa oli, vaikka yksin matkustinkin! etta kannattaa jos ei ole panikoivaa tyyppia ja aikaa on! : )))

        wii tiedätkö minkälainen operaatio on ostaa istabulista interrail lippu?


    • - Masa -

      Interrail lipun voi ostaa Suomesta 3kk ennen matkan alkua. Eli jos et meinaa olla reissussa yli 3kk ennen interrailin alkua kannattaa lippu ostaa kotimaasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe