Allergisoimaton papukaija?

-.-

Onko olemassa papukaijaa, joka ei allergisoi edes ihmistä, jolla on astma? Kyseisellä henkilöllä on astma, sekä myös eläinpölyallergia.

4

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Ei sellaista eläintä olekaan mistä ei lähde mitään pölyä tai hilsettä jolle joku voisi allerginen olla (kalat korkeintaan ja akvaristikin voi olla yliherkkä kalanruoille ja akvaarion leville). Ja linnut juuri sen eläinpölyn suhteen ovat siitä pahimmasta päästä eivätkä todellakaan astmaatikkojen lemmikkejä.

      Jos tietää omaavansa taipumusta astmaan ja allergiaan kannattaa suosiolla jättää ne linnut hankkimatta. Toisaalta allergiat ovat hyvin yksilöllisiä ja vaikka olisi esim koiralle allerginen on mahdollista että lintujen valkuainen ei sitten tälle tietylle ihmiselle oireita aiheutakaan, ja toki joku pieni seeprapeippopari vähemmän allergeenejä ilmaan pölyttää kuin vaikkava pariskunta isoja kakaduja. Jos oireilu on vain lievää eikä juuri lintuihin pahiten kohdistu, voi yksilökohtaisesti joku astmaatikko lääkeiden ja tai ilmansuodattimien yms apujen avulla lintuja lemmikkinä pitääkin. Mutta jos siis on jo astmataipumus tiedossa en suosittelisi edes kokeilemaan.

      • todella

        yksilöllistä... itse olen todella allerginen koirilla ja kissoille ja muille karvaelukoille, mutta linnuista ei tule mitään allergiaa, ja niitä meiltä löytyykin aika paljon!

        jos jollain tuttavallasi on lintuja niin pyydä hoitoon vähäksi aikaa, niin tiedät sopiiko linnut sinulle :)


      • näin...........
        todella kirjoitti:

        yksilöllistä... itse olen todella allerginen koirilla ja kissoille ja muille karvaelukoille, mutta linnuista ei tule mitään allergiaa, ja niitä meiltä löytyykin aika paljon!

        jos jollain tuttavallasi on lintuja niin pyydä hoitoon vähäksi aikaa, niin tiedät sopiiko linnut sinulle :)

        on nykyään jalostettu kissa ja koira mitkä ei allergisoi, eli näistä poistettu allergisoivat tekijät. mutta aika lapsenkengissä tuo jalostus niistä vielä ja hinnat toisaan mukavia.

        kaikki linnut pölisevät mutta itse olen allerginen kaikille karvoille, enkä edes lievästi! mutta lintuja pystyn pitämään:) eli aika yksilöllistä on mutta kokeilemalla selviää.

        mutta jos astma on niin siinä kannattaa olla tosiaan varovaine..


      • -M-
        näin........... kirjoitti:

        on nykyään jalostettu kissa ja koira mitkä ei allergisoi, eli näistä poistettu allergisoivat tekijät. mutta aika lapsenkengissä tuo jalostus niistä vielä ja hinnat toisaan mukavia.

        kaikki linnut pölisevät mutta itse olen allerginen kaikille karvoille, enkä edes lievästi! mutta lintuja pystyn pitämään:) eli aika yksilöllistä on mutta kokeilemalla selviää.

        mutta jos astma on niin siinä kannattaa olla tosiaan varovaine..

        On toki eläimiä jotka joillekin allergikoille voivat käydä, mutta on valheellista sanoa että joku kissa tai koira tai muu otus ei olisi lainkaan allergisoiva tai sopii hyvin allergikoille. Aivan mahdotonta on jalostaa eläintä jossa ei ole lainkaan valkuaisaineita, ja nimenomaan niihin vieraisiin valkuaisiin allergikko reagoi. Jos jostain tietystä rodusta puuttuu tai on vähissä joku tietty valkuainen johon allergikot useimmiten regoivat ei se tdellakaan tarkoita etteikö eläimessä silti mitään allergeenejä olisi eikä yksikään ihminen niihin reagoisi.
        Raaka tosiasia on että jos on pahasti allerginen ei välttämättä mikään eläin käy oli se sitten miten "allergiavapaana" mainostettu tahansa (sillähän se on helppo rahat nyhtää hyväuskoisilta). Jos on vähän lievemmin allerginen niin toki jokin otus saattaa käydä yhdelle ja toinen toiselle ja jokin (vaikka tuollainen muuntogeeninen otus) jopa aika useillekin, mutta mitään yleisiä ihan kaikille käyviä eläimiä tai rotuja ei todellakaan ole olemassakaan, väittivät mainosmiehet sitten mitä tahansa.

        Joka tapauksessa allergioiden ja astmojen kanssa lemmikin, etenkin hyvin pölisevän, otto on aina arpapeliä, vaikka eläintä sietäisi viikon tai kuukauden voi olla että pitkällä altistuksella oireilu sitten alkaa tai pahenee kestämättömäksi, toisaalta omalle eläimelle voi myös siedättyä niin ettei se enää oireita aiheuta vaikka joku toinen jopa ihan samanrotuinen yksilö saa nenän tukkoon. Jokaisen allergikon on vain siiten itse arvioitava miten todennäköistä se herkistyminen on ja kannattaako edes itseää kiusata ja sitä testiksi hankittua eläintä alkaa pompottelemaan kodista toiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe