Puhelimen käyttö Japanissa

Nimetön

Puhelimeen liittyvistä asioista on varmaan jo keskusteltu, mutta nyt kun tuo on ajankohtainen niin kysympä asiaa uudelleen. Olettamuksena on se, ettei Suomesta viety kännykkä siellä toimi.

Olen kyllä kuullut, että kännykän voi vuokrata esim. lentokentältä. Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä vuokrakännykästä ja hintatasosta?
Vai onko järkevämpää soittaa yleisistä puhelimista?

t: kolmen viikon päästä Japaniin matkaava

6

3661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Docomo

      Jos sinulla on Suomalainen 3G puhelin se toimii myos taalla Japanissa. Soittaminen suomeen on kuitenkin suhteellisen kallista, vastaaminen viela kalliimpaa. Tekstiviestin lahettaminen taitaa olla n.30 centtia/kpl ja vastaanotto ilmaista.

      Puhelimia vuokrataan joka lentoasemalla ja hinnat ovat normaalisti n. 500 Yen/paiva. Tarjouksia on kuitenkin aika usein ja ainakin viime viikolla oli Nagoyan Chubu-kentalla 250 Yenia/paiva tarjous.

      Vuokraaminen on kateva ja turvallinen vaihtoehto Japanissa, suosittelen !

      Tervetuloa Japaniin !

      • toimii...

        Suomalainen 3G tosiaan toimii.
        Ellei sellaista ole niin R-kioskilta saa
        uuden kapulan 99 eurolla sis. Kolumbuksen
        liittymän joka taas ei toimi.
        Siihen kun vaihtaa tilalle Elisan kortin
        niin pelaa Japanissa.

        Suomesta 3G kapulaa ei ainakaan kannata
        vuokrata koska esim. Helsinki-Vantaalla
        oleva vuokraamo veloittaa jo viikonlopusta
        sen milla R-kioskilta saa oman kapulan.


      • kerrolisäähei
        toimii... kirjoitti:

        Suomalainen 3G tosiaan toimii.
        Ellei sellaista ole niin R-kioskilta saa
        uuden kapulan 99 eurolla sis. Kolumbuksen
        liittymän joka taas ei toimi.
        Siihen kun vaihtaa tilalle Elisan kortin
        niin pelaa Japanissa.

        Suomesta 3G kapulaa ei ainakaan kannata
        vuokrata koska esim. Helsinki-Vantaalla
        oleva vuokraamo veloittaa jo viikonlopusta
        sen milla R-kioskilta saa oman kapulan.

        Itsellä nokia 6125, mahtaako pelata hokkaidolla. Gomobilen liittymä (ei hajua kenen verkossa koko roska skulaa)

        Kolumbus on harvinaisen surkea muutenkin, aivan järkyttäviä summia velottavat kun soittaa ulkomaille, meni parissa minuutissa 20€.Go mobilella jutusti puolet kauemmin.


      • Docomo
        kerrolisäähei kirjoitti:

        Itsellä nokia 6125, mahtaako pelata hokkaidolla. Gomobilen liittymä (ei hajua kenen verkossa koko roska skulaa)

        Kolumbus on harvinaisen surkea muutenkin, aivan järkyttäviä summia velottavat kun soittaa ulkomaille, meni parissa minuutissa 20€.Go mobilella jutusti puolet kauemmin.

        Mulla on Samsungin 3g puhelin Elisan kortilla. Puhelimen naytossa lukee fodafone jp, eli toimii fodafonen verkossa.
        Puhelut on kalliit niin soitettaessa kun vastattaessakin. Tekstarit kumminkin ihan kohtuuhintaisia.
        Pelaa taalla Hokkaidolla (Sapporo) erittain hyvin!!


      • pahhh
        Docomo kirjoitti:

        Mulla on Samsungin 3g puhelin Elisan kortilla. Puhelimen naytossa lukee fodafone jp, eli toimii fodafonen verkossa.
        Puhelut on kalliit niin soitettaessa kun vastattaessakin. Tekstarit kumminkin ihan kohtuuhintaisia.
        Pelaa taalla Hokkaidolla (Sapporo) erittain hyvin!!

        Ei siellä mitään puhelimia tarvitse, kun on internet. Jos on pakollista asiaa Suomeen, niin internetkahviloita löytyy ja koneita on monissa paikoissa, josta voi sitten käydä kirjottelemassa.

        Näin olen itse tehnyt.


      • Japanin matkaaja
        pahhh kirjoitti:

        Ei siellä mitään puhelimia tarvitse, kun on internet. Jos on pakollista asiaa Suomeen, niin internetkahviloita löytyy ja koneita on monissa paikoissa, josta voi sitten käydä kirjottelemassa.

        Näin olen itse tehnyt.

        Puhelinliikenteen Suomeen voi tosiaan varmaan karsia, sähköpostit kulkee. Mutta entäs kun pitäisi tavata paikan päällä kaksi japanilaista, heille olisi kuitenkin mukava soittaa? Eli olen nyt itsekin vähän ulalla tästä puhelintouhusta, kannattaako siis vuokrata joku puhelin vai ostaa kortti vai mitä... Itselläni ihan perus Samsung X480 ja Elisan liittymä (ei siis mitään 3G puhelinta).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe