Opettajaksi USA:ssa

alishaa

Oon nyt vaihtarina jenkeissa. Suunnitelmissa (tai haaveena) on muuttaa takaisin jenkkeihin sen jalkeen kun oon saanut Suomen lukion loppuun.

Haluaisin opiskella high schoolin opettajaksi (sosiologia, psykologia, historia). Onko mahdollista/miten helppoa on ulkomaalaisen paasta opettajaksi jenkeissa? Ja onko mahdollista etta opiskelisin opettajaksi taalla jenkeissa enka suomessa? Mun englannin taidot on hyvat ja Suomen lukion arvosanat on kasia ja ysia. Onko mulla mitaan mahiksia?

Joo, taa on viela suht. kaukainen haave, kuten huomaatte, en tieda mistaan mitaan viela... :D kiitos vastauksista jos joku osaa vastata

4

793

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällä hetkellä

USA:ssa (ja ilmeisesti opiskelet high schoolissa), niin ehkä oikea kohde kysymyksellesi on oman koulusi opettajat ja opinto-ohjaaja. Luulen, että heillä on paljon paljon enemmän tietoa siitä, kuinka siellä opettajaksi päästään, mitä collegessa opiskellaan jos tavoite on opettajan ammatti ja miten kansalaisuus vaikuttaa asiaan.

• Elisama

Opetin aikoinaan siellä. jouduin suorittamaan sitävarten erikoisen kielitutkinnon ja osoittamaan taitoni opettamallani alalla.
      Kielitutkinto oli kyllä todella tiukka.
      Muuta ei tarvinnut kuin avoinna oleva paikka. Minua kylläkin pyydettiin siihen joten oli ehkä vähän helpompaa.

• Someday teacher In USA?

VANHA AIHE, mut nostan (en oo alkup. kirj. , mut ois kiva jos täst aiheest keskusteltais enemmän..... koska kaipaisin tästä aiheesta enemmän infoa.

• 2456256

Hyvä lähtökohta on se, että opiskelet Suomessa ylemmän korkeakoulututkinnon sopivalta alalta ja pyrit sitten opettajaksi sille alalle. Avainsanat on riittävä erikoistuminen ja oman alan hallinta. Perusopettajia on varmasti USA:ssa omasta takaa ihan riittävästi (ja siihenkin tarvitaan siellä korkeakoulututkinto). Ei toki haittaa, jos opiskelet vaikka sivuaineena kasvatustieteitä ja pedagogiikkaa. Tietysti kannattaa myös lähteä vaihto-oppilaaksi/opiskelijaksi ja hankkia jonkinlaista kokemusta opetustehtävistä esim. demotiimien vetäjänä tms jo Suomessa.

USA:han ei ole helppo päästä, mutta korkeasti koulutetuilla, oman alansa asiantuntijoilla voi olla toisinaan kysyntää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      152
      2470
    2. 79
      1056
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      987
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      75
      633
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      91
      573
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      546
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36