vanhat laulut

tosi etsijä

Etsin kahta vanhaa laulua en tiedä varmaksi oikeita nimiä mutta toinen on helenan ja sepeteuksen häämatka kertoo automatkasta vanhalla foortilla jatoinen vaarin kiljukalja hauska tarina vaarin kiljun teosta ja vaikutuksesta oliko jollai tietoja

11

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tosi etsijä

        Kiitos tiedosta löysin levyn tiedot mutta en saa soimaan


    • Eikka45

      Vanhalla foortilla

    • Haen vanhaa kappaletta, missä sanat menevät osassa kohtaa näin
      "Elli lupas et pääsen mä saatille jos sille sormuksen ostaisin kultaisen niin, kun Ellin kanssa kotiin sitten kuljettiin me myöskin suudeltiin, nin tottakai. Myöhemmin aattelin että miksipäs ei, ostin sen sormuksen Elli syömmeni vei"

      Kuka kappaleen lauloi, mikä on kappaleen nimi ja löytyisikö se jostakin ?

      Kiitos

    • Miten saan laulun nimen selville kun lapsuudestani muistan vain muutaman sanan eräistä vanhoista lauluista,tunteeko kukaan nimet lauluille joiden sanoista muistan osan ja eräs alkaa sanoilla"mene sinä muijani maalle vaan sanoi Ramberi muijalleen"toinen alkaa sanoilla"syysyönä synkkänä synnyin"ja kolmannesta muistan sellaiset sant kuin"silloin minä itkin ensi kerran kun äiti minut matkalle laittoi ja sen matalan torpan nokiselta parrelta leivän mun käteheni taittoi"ja vielä yksi josta muistan sanat"jonk´on äiti synnyttänyt pettyneissä toiveissaan"
      Isälläni oli krammari -30 luvulla ja hänellä oli noita vanhoja levyjä mutta ne ovat kaikki hävinneet joka minua kovasti harmittaa..

      • Nettiin vaan

        Ainakin "syysyönä synkkänä"... ja "silloin minä itkin"... ovat netissä ja you tubessa.
        Muista en tiedä.


    • Kiitos vinkistä ja Tapsan laulamana se "silloin minä itkin"löytyi mutta millähän nimellä se "syysyönä synkkänä synnyin"löytyy,en ainakaan noilla sanoilla sitä löytänyt.
      Se Ramberi olisi kiva myös jostain löytää ja se viimeisen alkuun muistin vielä sanat "lehtolapsi olen vaan jonk´on"jne.
      On noita vanhoja enemmänkin ja esim.Sonjan löysin juutuubista Slovenian kielellä mutta se on myös Suomalaisena versiona mutta ylen elävässä arkistossa ja sieltä sitä ei voikaan kopsata noin vaan.Lisää vinkkejä odottaen.

      • Nettiin vaan

        Kyllä minä löysin sillä. Laulun nimi on Syksyn lapsi ja sen laulaa Erkki Junkkarinen.
        Pitemmälle en etsinyt, joten en tiedä löytyykö You Tubesta.


    • HJEM

      Hei! Minä olen rallatellut yli 60 vuotta Sepeutuksen ja Helenan häämatkaa. Minulla on laulussa 12 säkeistöä. Sävel on tallessa. Pitäis varmaan laittaa se kaverin kanssa youtubeen. Terv. HM

      • Anonyymi

        Laittakaa ihmeessä. Sille varmaan on kuuntelijoita. On paljon lauluja ja sanoja jotka menee osaajien mukana.


      • Anonyymi

        Huomasin tämän ja laita ihmeessä you tubeen


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe