Hei vaan
Onko kukaan täällä olijoista asustellut tai asuu tälläkin hetkellä Italiassa? Kertokaa kokemuksianne maasta yleensä.
Asuminen Italiassa
5
2008
Vastaukset
- .......
"kertokaa kokemuksia maasta yleensä" on melko laaja. voisitko hiukan tarkentaa mitä haluat tietää? löytyykö jotain mieltä kaihertavia kysymyksiä?
italiassa on kiva asua, vaikkakaan se ei aina helppoa ole.- Kokemuksia44
Niih onhan niitä mieltä kaivertavia asioita.
Kun ollaan muuttamassa miehen työn perässä Riminin lähettyville.
Asioita:
- mitenkäs kun en tuota kieltä vielä väännä kun nimeksi. Pärjääkö englannilla vai meneekö viittomakieleksi?
- hintatasoa on varmaan turha kysellä, riippuu varmaan paikasta?
- yleensäkin mitä Italialaiset tykkää meistä suomalaisista (vaikka tämäkin on hlökohtaista).
- mitenkäs töitten suhteen, onko italiassa paljon työttömyyttä?
Missä päin italiaa asustelet? Oletko asunut kauan, viihdytkö, osaatko kieltä jne.
kiitos paljon =) - asunut Pohjois-Italiassa
Kokemuksia44 kirjoitti:
Asioita:
- mitenkäs kun en tuota kieltä vielä väännä kun nimeksi. Pärjääkö englannilla vai meneekö viittomakieleksi?
- yleensäkin mitä Italialaiset tykkää meistä suomalaisista (vaikka tämäkin on hlökohtaista).
Missä päin italiaa asustelet? Oletko asunut kauan, viihdytkö, osaatko kieltä jne.
kiitos paljon =)ja minua otti päähän se ainainen jauhaminen suomalaisten juomisesta. Sanoivat minulle että en voi olla suomalainen koska en vedä kännejä.
Ihan hauska kommetti kerran kuultuna, mutta sitä kuului sitten jatkuvasti. Kaitpa suomalaiset turistit ovat saaneet aikaan meille tämän maineen. - ...........
Kokemuksia44 kirjoitti:
Asioita:
kiitos paljon =)mä olen asunut napolin esikaupunkialueella ja roomassa muutaman vuoden ja viihdyn italiassa oikein hyvin.
puhun italiaa, mutta kyllä pärjää muutenkin (etenkin isoimmissa kaupungeissa ja turistialueilla esim. riminillä/riccionessa varmasti ihan hyvin). elekieli on tietysti aina hyvä apukeino, sitä italiaanotkin harrastavat.
hintataso riippuu paikasta - kaupunkien keskustoissa saa usein maksaa enemmän ja palvelu/laatu ei ole ehkä ihan parasta...
italialaiset yleisesti tykkää kyllä suomalaisista - suomi on eksoottinen maa italialaisille ja jotenkin jopa trendinä tuntuu olevan tällä hetkellä skandinaavisuus luonnon puhtauksineen jne. moni haaveilee lomasta pohjoismaissa. monia stereotypioita ja harhaluulojakin tietysti liikkuu, mutta mitäs siitä välittämään...
italiassa on paljon työttömyyttä, mutta siihen ei tarvitse tietysti "alistua". palkkataso ja työolot ovat reippaasti suomen vastaavia matalammalla, mutta se vain on maan tapa. halpaa työvoimaa on paljon (esim. afrikasta, aasiasta jne). omalla aktiivisella työnhaulla ja panostuksella kyllä varmasti löytyy töitä. hommia saa hyvän työpaikan eteen usein nähdä reilusti. - on yleistä
........... kirjoitti:
mä olen asunut napolin esikaupunkialueella ja roomassa muutaman vuoden ja viihdyn italiassa oikein hyvin.
puhun italiaa, mutta kyllä pärjää muutenkin (etenkin isoimmissa kaupungeissa ja turistialueilla esim. riminillä/riccionessa varmasti ihan hyvin). elekieli on tietysti aina hyvä apukeino, sitä italiaanotkin harrastavat.
hintataso riippuu paikasta - kaupunkien keskustoissa saa usein maksaa enemmän ja palvelu/laatu ei ole ehkä ihan parasta...
italialaiset yleisesti tykkää kyllä suomalaisista - suomi on eksoottinen maa italialaisille ja jotenkin jopa trendinä tuntuu olevan tällä hetkellä skandinaavisuus luonnon puhtauksineen jne. moni haaveilee lomasta pohjoismaissa. monia stereotypioita ja harhaluulojakin tietysti liikkuu, mutta mitäs siitä välittämään...
italiassa on paljon työttömyyttä, mutta siihen ei tarvitse tietysti "alistua". palkkataso ja työolot ovat reippaasti suomen vastaavia matalammalla, mutta se vain on maan tapa. halpaa työvoimaa on paljon (esim. afrikasta, aasiasta jne). omalla aktiivisella työnhaulla ja panostuksella kyllä varmasti löytyy töitä. hommia saa hyvän työpaikan eteen usein nähdä reilusti.pitää "pimeitä työntekijöitä", siis palkka pieni etkä maksa veroja etkä eläkemaksuja ja et saa lakisääteisiä lomia. Kun olet ollut pimeänä töissä, niin työttömyyden sattuessa kohdallesi et saa työttömysskorvausta. Itse olin vuosia sitten ravintolassa töissä ja tein 6 päivän työviikkoa ja 10 tunnin päiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605798- 1155010
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4062967Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961455Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839