Olenko lyhytkasvuinen...

Nimetön

jos olen 155cm ja molemmat vanhemmat 150cm ?? Vai olenko pelkästäät lyhyt? Mikä ihme ero lyhytkasvuisella ja lyhyellä on??

Olen perheen toisiks pisin! 16-vuotias pikku veljeni on jostain syystä kasvanut 165 senttiseksi vaikka vanhemmat on lyhyitä.. isosiskonikin on vain 148cm..

7

3863

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Lyhytkasvuisella tarkoitetaan yleensä sellaista henkilöä jonka pituuskasvu on sairauden, tms vuoksi häiriintynyt eli aikuisiän pituus jää alle 150 - 140 cm:iin.

      Toisaalta jotkin ihmiset saattavat olla 140 cm pituisia eikä heidän "lyhyydelleen" ole välttämättä mitään lääketieteellistä syytä, he ovat vain lyhyitä.

      • ja pienikin

        meinaan jos et ole aasialainen.Siellä on tällaisia 150 cm korkeuteen kurottavia ja vielä siitä lyhyempiäkin.

        Ovat yleensä vanhempia ihmisiä mutta myös nuorisoa löytyy lyhyenläntiä maahanpierijöitä.

        Itse olen mies suomalainen 176 cm ja tunnen itseni pieneksi suomen nykynuorison vieressä.

        Tuollaiset 155 senttiä hamuavat ovat suorastaan pikkuriikkisiä.

        Koeta kestää.


      • maustepippuri

        tulee eteen ongelmia sellaisissa tilanteissa, joita me ns.normaalimittaiset emme ehkä osaa ajatellakkaan. Alkaen vaikkapa pankkiautomaatilla asioinnista, kaupassa käynnistä, vaatteiden valinnasta=aukuinen joutuu käymään lastenosastolla.
        Diagnosoiduilla lyhytkasvuisuuden muodoilla voi olla myös somaattista haittaa, kuten kipuja luustossa/rangassa. Väittäisin, että yhteiskunnassamme lyhytkasvuisilla toimiminen, nimenomaan estetiikan rakentamisen osalta, tuottaa ajoittain ongelmia.
        Ja...minun korvissani sana kääpiö, ei tunnu mitenkään kivalta. Paremminkin lyhytkasvuinen ihminen. Ja,,itse jonkinverran lyhytkasvuisten kanssa tekemisissä olleena voin kertoa, että he ovat ihan normaaleja aikuisia ihmisiä, usein erittäin huumorontajuisia ja mukavia.


    • lyhyelle

      Olet lyhyt et lyhytkasvuinen, joka on sairaus. Lyhytkasvuisella on usein muutakin vikaa kuin se että on lyhyt.

    • niinpä niin

      Muttet lyhytkasvuinen. Lyhytkasvuisella tarkoitetaan lääketieteellisesti nasia alle 150cm ja miehiä alle 160cm. :)

    • musicman1042

      Aloitin uuden foorumin tarkoittaen pieniä, kainaloonsopivia naisia. Ks Pienikokoiset naiset Halit kaikil!

    • 147 cm

      Ei alle 150 senttinen nainen ole lyhytkasvuinen!! Tai itse en ainakaan koe olevani.. Pituutta 147 cm ja olen vain lyhyt.. Elän ihan normaalia elämää, vaaditaan vaan vähän enemmän kekseliäisyyttä, että saaesim. ylähyllyltä haluamansa tavaran :D Olen seurustellut 190 senttisen miehen kanssa, eikä sekään ollut ongelma, vähän hassun näköistä vaan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe