jos olen 155cm ja molemmat vanhemmat 150cm ?? Vai olenko pelkästäät lyhyt? Mikä ihme ero lyhytkasvuisella ja lyhyellä on??
Olen perheen toisiks pisin! 16-vuotias pikku veljeni on jostain syystä kasvanut 165 senttiseksi vaikka vanhemmat on lyhyitä.. isosiskonikin on vain 148cm..
Olenko lyhytkasvuinen...
7
3925
Vastaukset
- Minä vaan
Lyhytkasvuisella tarkoitetaan yleensä sellaista henkilöä jonka pituuskasvu on sairauden, tms vuoksi häiriintynyt eli aikuisiän pituus jää alle 150 - 140 cm:iin.
Toisaalta jotkin ihmiset saattavat olla 140 cm pituisia eikä heidän "lyhyydelleen" ole välttämättä mitään lääketieteellistä syytä, he ovat vain lyhyitä.- ja pienikin
meinaan jos et ole aasialainen.Siellä on tällaisia 150 cm korkeuteen kurottavia ja vielä siitä lyhyempiäkin.
Ovat yleensä vanhempia ihmisiä mutta myös nuorisoa löytyy lyhyenläntiä maahanpierijöitä.
Itse olen mies suomalainen 176 cm ja tunnen itseni pieneksi suomen nykynuorison vieressä.
Tuollaiset 155 senttiä hamuavat ovat suorastaan pikkuriikkisiä.
Koeta kestää. - maustepippuri
tulee eteen ongelmia sellaisissa tilanteissa, joita me ns.normaalimittaiset emme ehkä osaa ajatellakkaan. Alkaen vaikkapa pankkiautomaatilla asioinnista, kaupassa käynnistä, vaatteiden valinnasta=aukuinen joutuu käymään lastenosastolla.
Diagnosoiduilla lyhytkasvuisuuden muodoilla voi olla myös somaattista haittaa, kuten kipuja luustossa/rangassa. Väittäisin, että yhteiskunnassamme lyhytkasvuisilla toimiminen, nimenomaan estetiikan rakentamisen osalta, tuottaa ajoittain ongelmia.
Ja...minun korvissani sana kääpiö, ei tunnu mitenkään kivalta. Paremminkin lyhytkasvuinen ihminen. Ja,,itse jonkinverran lyhytkasvuisten kanssa tekemisissä olleena voin kertoa, että he ovat ihan normaaleja aikuisia ihmisiä, usein erittäin huumorontajuisia ja mukavia.
- lyhyelle
Olet lyhyt et lyhytkasvuinen, joka on sairaus. Lyhytkasvuisella on usein muutakin vikaa kuin se että on lyhyt.
- niinpä niin
Muttet lyhytkasvuinen. Lyhytkasvuisella tarkoitetaan lääketieteellisesti nasia alle 150cm ja miehiä alle 160cm. :)
- musicman1042
Aloitin uuden foorumin tarkoittaen pieniä, kainaloonsopivia naisia. Ks Pienikokoiset naiset Halit kaikil!
- 147 cm
Ei alle 150 senttinen nainen ole lyhytkasvuinen!! Tai itse en ainakaan koe olevani.. Pituutta 147 cm ja olen vain lyhyt.. Elän ihan normaalia elämää, vaaditaan vaan vähän enemmän kekseliäisyyttä, että saaesim. ylähyllyltä haluamansa tavaran :D Olen seurustellut 190 senttisen miehen kanssa, eikä sekään ollut ongelma, vähän hassun näköistä vaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082