Parhaat tanssilavat?

Brittx

Hei kaikki tanssilavojen ystävät!

Missä ovat mielestänne parhaat tanssilavat?

Asun lähellä pk-seutua, joten täältä etsin paikkoja, mutta olen kiinnostunut kuulemaan myös muista lavoista ympäri Suomen, koska osa-aikaeläkeellä on toisinaan aikaa käydä myös pidemmällä!

14

3194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovin paljon riippu niin monesta seikasta, mikä on kenenkin mielestä hyvä.

Oman mieltymykseni mukaisia tanssipaikkoja ovat ainakin seuraavat Etelä-Suomessa:

Kesälavat:

-Kolmilammi (su)
      -Kapakanmäki (pe)
      -Riutanhatju (la ja ke)
      -Jenkkapirtti (la ja to)
      -Krouvinlava (pe)

Talvilavat:

-Järvenpään tanssikeskus (pe, ja ja su)
      -Satulinna (la)
      -Ruusulinna (la, mutta vain, kun on todella hyvä orkesteri)

Ravintolat:

-Tulisuudelma (ti)
      -Wanhan Tanssikellari (ma-pe -vain kutsuttuna tosin)
      -Alex Park (pe ja ke -silloinkin vain erittäin suosittujen ja hyvien orkesterien iltoina)

• nirppapaikkoja

Hupiksen mielestä parhaat, koska niille ,osaan siis hän pääsee pummilla

• Kiinnostaisi käydä

Millainen paikka on Pesäkallio ?
        En ole kuullut kenenkään kehuvan mutta ei ole kyllä kukaan haukkunutkaan.

• Keskisuomalainen tahkojalka

Kesällä tuli käytyä eniten Kukonhiekassa Saarijärvellä ja Syvälahden lavalla Kangasniemellä. Esiintyjät yleensä ratkaisevat missä milloinkin parhaat tanssit. Talvikaudella täälläpäin lähes ainut varteenotettava vaihtoehto on Jyväskylän Viihdekeskus. Joskus hyviä tansseja on myös Revontulessa ja Lomakouherossa.

• Pohjalainen vasenjalka

Mielestäni paras kesäpaikka on Iisalmen kyllikin ranta. Tanssikansaa käy paljon laajalta alueelta. Tunnelma on välitön. Ei humalaisia.
        Suosittelen.

• m45

Somerniemellä paras.Paljon humalaisia mutta siitä huolimatta rento
      tunnelma.Ei montaa kertaa tanssispedejä pilaamassa hyvää maalaistunnelmaa.

• tässä yksi

Lohjan Tanhuhovi on varttuneemman väen mieleen, harvemmin sinne osuu näitä "tanssilavojen nirppoja".

Ruusulinna Nurmijärvellä on nykyisin ihan siedettävä Järvenpään vetäessä suurimman osan "nirpoista". Riippuu esiintyjästä.

Pesäkalliolla Lahdessa on aina rento meininki, porukka sielläkin vähän varttuneempaa.

• Paljon kilometrejä

Naapurivaara Vuokatissa yksi parhaista..
        Samoin Krouvi Hartolassa, Jenkkapirtti ja Tommolakin menetelee..Keski-Suomen lavatkin menettelee jos ei liikaa porukkaa..Mutta illan onnistuminen on monen asian summa.. Orkesteri, kappaleet ja miten ne soitetaan..Osuuko kohdalle "helposti" tanssitettavia daameja..Lattian liukkaus...jne.
        Tai jos menen vakio kumppanin kanssa..millainen tunnetaso tanssiessa syntyy..tanssi on myös sielujen sympatiaa..pientä kosketusta..hellää katsetta..jne..

• 555433

Pohjoisessa ovat Oulun Hietasaari, usein Kärsämäen Kataja ja aina Jyväskylän Viihdekeskus. Jälkimmäinen on tasoltaan todella hyvä. Tilaa myös riittää.

• kaakosta löytyy

Siedettävän ajomatkan päässä pk-seudulta ovat myös Tirvan lava Valkealassa, Kallioniemi Korialla, Tampsa Karhulassa ja Kuntotalo Kouvolassa.

Esiintyjä vaikuttaa jonkun verran näiden paikkojen väen koostumukseen.

• löytyy

Siedettävän ajomatkan päässä pk-seudulta ovat myös Tirvan lava Valkealassa, Kallioniemi Korialla, Tampsa Karhulassa ja Kuntotalo Kouvolassa.

Esiintyjä vaikuttaa jonkun verran näiden paikkojen väen koostumukseen.

• Siru

Kesälavojen ehdoton suosikkini on Kyllikinranta. Tosin jos olet tanssinut hyvin vähän ja olet nainen, se ei sitten ehkä vastaa kaikkein parhaiten toiveita, sillä välillä naisia on rivissä todella paljon miehiä odottelemassa. Tanssitaitoista, iloista ja selvää tanssiporukkaa laajalta alueelta kauniilla paikalla.

• kaakeli79

asun Somerolla päin, ja olen kyllä kovasti tykänny alueen lavoista. Ämyri, Esakallio ja Teeriharju. Teeriharjulla en ole kyl vielä käyny, mutta tarkotus olis mennä tässä talven aikana. noi kaks muuta kun on kiinni talven, kun taas teeriharju aukes talveksi.
      www.amyri.net
      www.esakallio.net
      http://tanssi.net/fi/p/5u.html

• ...riippuu siitä, mitä etsit.

Pääkaupunkiseudun lavoista varmaan Ruusulinnan ja Järvenpään tiedätkin (Pavi lopettaa huomenna).

Puistokulmassa ehkä myös olet käynyt (tuosta osa-aikaeläkkeestä päättelin).

Noista kolmesta Järvenpään asetan ykköseksi.

Syyt minulla kuitenkin sihen saattavat olla aivan toiset kuin ne, joiden vuoksi sinä lavoja haet.

Itse arvostan siellä laajaa tuttuvapiiriä ja korkeata tanssitaidon tasoa. Myös korkealuokkainen (vaativakin) väliaikamusiikki vetoaa.

Ruusulinnan plussa (minulle ja monelle tuittavallenikin) on sen Riikinkukkosali, jossa voi tanssia rauhassa ja ruuhkasta välittämättä.

Samantapainen etu löytyy Puistokulman alakerrasta myös. Paikan väki sensijaan ei minua sinne saa enää ilman omia eväitä lähtemään.

Kauemmas kun mennään, on Satulinna kai seuraava kohde Helsinki citystä katsoen.

Siellä taas sama juttu: Yläkerran Hurmion minilattia antaa intiimin mahdollisuuden tanssia ja seurailla tapahtumia alhaalla. Ruuhkailtoina voi tanssia aulassa, jos kantti kestää. Tänä syksynä tosin aulan lattia on tahmennettu (kai turvallisuussyistä) liian tiukasti. Ei onnistu tanssi enää siinä.

Pohjoisempana on myös Pesäkallio Lahdessa. Siellä itse käyn harvoin, vaikka "kotilava" -alle 10 km:n päässä onkin. Vain pari-kolme kertaa talvessa taitaa olla riittävän vetovoimainen yhtye tai artisti asialla siellä. Tuo siis taas minun ja tanssituttavieni pääosan mielestä. Muiden mielestä saattaa olla aivan toisinkin.

Tuon kauempaa en lähde mitään suosittelemaan, vaikka Kymen ja Pirkanmaan sekä Varsinais-Suomen alueilta hyviä paikkoja myös löytyy. Mainostakoot niitä ne, jotka niissä useammin käyvät.

No, Imatralla ajattelin nyt loppukuusta piipahtaa. Kylpylää en voi etukäteen suositella, kun en tuossa uudessa kuosissa ole sitä kokeillut. Sensijaan Tölli (Vuoksenniskan työväentalo) on hyvä sunnuntaipaikka. Sanoisin, että koko Kaakonkulman paras -myös vaikka kesälavatkin otettaisiin huomioono.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3077
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2904
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2479
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1406
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13