Kytkin luistaa

Golf TDI -03

Onko teillä ollut vastaavaa että kytkin alkaa luistamaan kun ajettu vasta 120tkm? Ja kuinka paljon maksoi huollossa korjaus? Kiitos.

32

12808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spapaatti

      Jepjep... 180tkm ajettu TDI(ATD) ja alkoi isolla vaihteella kytkin luistamaan kaasua polkaistaessa. Aika arvokasta hommaa oli, mutta kun pikapikaa tekee huollon, niin tod.näk. ei tarvitse vaihtaa sitä kaksoismassa vauhtipyörää. Mutta pelkkä kytkin remppakin maksoi kesällä Turussä lähes 700e. Mutta tuohon ei vaihdettu sitä kaksoismassa vauhtipyörää,olisi vielä 400e päälle...

    • erico

      Edellisesä -02 tdi:ssä luisti kanssa kytkin isoilla vaihteilla, ja toisinaan jäi kytkinpoljin pohjaan.Polkimen sai nostettua ylös jonkajälkeen taas kaikki toimi.Tämä tapahtui kun autolla oli ajettu noin 80th km. Vikaa korjattiin takuuseen vaihtamalla poljinsylinteri useamman kerran, koska merkkiliikkeen miehet oli sitä mieltä että siinä sen vian täytyy olla!.Myin auton pois ja sama vika uusiutui taas heti uudella omistajalla. Nyt omistajan vaatimuksesta vaihdettiin työsylinteri, joka myös purkamalla todettiin vialliseksi. Senjälkeen ei ole kytkin luistanut eikä poljin jäänyt lattiaan.

      • erico

        4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??


      • erico
        erico kirjoitti:

        4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??

        huollossa puhuttiin vauhtipyörään ilmaantuvasta "pintaruosteesta" jossa sitten kytkinlevy takertelee, (vrt.jarrulevyt kosteassa). Heh,,Bullshit aattelin, hieman jo hermona asiasta aattelin että on se kumma jos ei pinnat kytkimessä ajossa puhdistu,ja lähdin maantielle ja iso vaihde silmään, kaasua ja jalka kytkimelle, johan sain luistoa aikaiseksi. Täytyy kyllä sanoa että on kytkin pelittänyt ainakin pari päivää senjälkeen paljon paremmin! Ilmeisesti mun ajotyyli on sellainen etten normaalisti luistata juuri ollenkaan joten kytkinpinnat pääsee happanemaan??


      • topi60
        erico kirjoitti:

        4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??

        mikä kytkinasetelman merkki ku ravistaa sash ei pitäisi ravistaa eikä valeo


    • tee-se-itse-mies

      Vaihdoin kaksoismassavauhtipyörän tavalliseen vauhtipyörän ja kytkimen -yhdistelmään. Ongelmat loppuivat, ja auto toimii samalla tavalla kuin ennenkin. Hintaa hommalle tuli muutaman tunnin työt ja osat.

      Ostin tällaisen National korjaussarjan joka sisälsi kaikki kytkimen pyörivät osat ja pultit. Osat maksoi 425 euroa ja ne tuli neljässä päivässä ovelle.

      http://www.tuningstudio.fi/portal/tuoteryhmat?productcategory=2610§ion=c

    • vihainen akka

      On todella tuttu juttu. Auto 5 vuotta vanha. Mittarissa 50.000 km.
      Nyt on edessä KOLMAS kytkimen vaihto. Tonni siinä aina meneekorjaukseen.
      Hinausautoa on ja vaihtoautoa on tarvittu kun ensimmäinen stoppi tuli lapinreissulla.
      Tämän kolmannen vaihdon jälkeen vaihtoon menee ja varmasti.

      • Se on varpaasta kii!

        Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!

        Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.

        VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.


      • vihainen akka
        Se on varpaasta kii! kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!

        Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.

        VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.

        Taitaa tuo edellinen vastaaja olla autoliikkeen miehiä. Katso aikaisempien henkilöiden kokemukset. On myös ns. "maanantaipäivän autoja"

        Kokemusta tällä vihaisella akalla on muistakin automerkeistä ja ajokokemusta on.
        Olen ollut matkatyössä 27 vuotta, alueena koko Pohjois-Suomi.


      • doppelcabin
        Se on varpaasta kii! kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!

        Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.

        VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.

        Transporter sammuu aina jos yrittää tyhjäkäynnillä liikkeelle. Kytkin ja vauhtipyörä ovat volkkarissa kulutustavaraa. Samoin kuin kuskin oven johtosarjat.


      • kimmo
        Se on varpaasta kii! kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!

        Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.

        VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.

        ja ajossa pidetään jalkaa pedaalilla.


      • vihainen akka

        Vihaiselle akalle. Sinun pitää hankkia automaatti koska et todellakaan osaa kytkintä käyttää. Kytkin kestää 300-400 000 normaalisti käytettynä.


      • tojossa kestää kyllä
        vihainen akka kirjoitti:

        Vihaiselle akalle. Sinun pitää hankkia automaatti koska et todellakaan osaa kytkintä käyttää. Kytkin kestää 300-400 000 normaalisti käytettynä.

        Niin japseissa kestaa, mut ei volkkareissa, syynä se kaksoismassavauhtipyörä.


      • Golfari...
        tojossa kestää kyllä kirjoitti:

        Niin japseissa kestaa, mut ei volkkareissa, syynä se kaksoismassavauhtipyörä.

        Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.


      • Golfari...
        Se on varpaasta kii! kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!

        Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.

        VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.

        Älä puhu soopaa. Ei johdu käyttäjästä. Golfin kytkimissä on monenlaista vikaa. Hakkaamista kun kytkinlevyt lasittuu. Vauhtipyöräongemia jne.....


      • 6+5
        Golfari... kirjoitti:

        Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.

        Tämä Impivaaran Bajabelle käyttää toisten nimmaria kun on henkisesti niin köyhä ja omalaatuinen. MOOTTORIVAURIO kirjoitetaan aina isolla.


      • Golfari...Aito
        Golfari... kirjoitti:

        Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.

        Imbivaaran Bajis käyttää Golfarin nimmaria kun suillä ottaapi niin VIUDEEN.


      • Unto Spaklaaja
        Golfari...Aito kirjoitti:

        Imbivaaran Bajis käyttää Golfarin nimmaria kun suillä ottaapi niin VIUDEEN.

        Kyllä Imbivaaran Bajiksen honaa heti kirotusvirheistä.


      • osssss
        Unto Spaklaaja kirjoitti:

        Kyllä Imbivaaran Bajiksen honaa heti kirotusvirheistä.

        Rivien välistä lukien, tarkotatko Golfari.../Impivaaran Bajabelle/Unto Spaklaaja jne., ettet sinäkään vielä ymmärrä, mikä on kaksoismassavauhtipyörä ja mihin se vaikuttaa?


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Rivien välistä lukien, tarkotatko Golfari.../Impivaaran Bajabelle/Unto Spaklaaja jne., ettet sinäkään vielä ymmärrä, mikä on kaksoismassavauhtipyörä ja mihin se vaikuttaa?

        Vaikuttaa samaan paskapakettiin ja sippaa ja tärisee.
        Moni järkevä autonvalmistaja on siirtynyt pois koko kaksoispyörästä.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        Vaikuttaa samaan paskapakettiin ja sippaa ja tärisee.
        Moni järkevä autonvalmistaja on siirtynyt pois koko kaksoispyörästä.

        Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.

        Kyllä sitä voi moittia omaansakin. Sinullahan ei ole kykyä arvostella omaasi negatiivisesti.
        Tämähän onkin paskapalsta jos täällä puhuu totta aletaan heti soittaan turpaansa.


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.

        Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.

        Ainahan sinua harmittaa kun puhut itsesi pussiin mutta hyökkäys on paras puolustus siinä tapauksessa. Kaksoismassaa muuten käytetään kaikkien vamistajien dieseleissä. TSI ei sitä tarvitse.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.

        Ja sinullahan ei tietenkään ole mitään tietoa, kuka minä olen ja millä autolla minä ajan. Mutta vinkiksi voin kertoa sen olevan uusi ja kalliimpi kuin sinun autosi.


      • Imbivaaran Bajabelle
        osssss kirjoitti:

        Ja sinullahan ei tietenkään ole mitään tietoa, kuka minä olen ja millä autolla minä ajan. Mutta vinkiksi voin kertoa sen olevan uusi ja kalliimpi kuin sinun autosi.

        Paskaa tikulla nokkaan eikä kohta sitäkään. Joka foorumilla höpötät turhaa.


      • osssss
        Imbivaaran Bajabelle kirjoitti:

        Paskaa tikulla nokkaan eikä kohta sitäkään. Joka foorumilla höpötät turhaa.

        Eläkepappa on lapsi jälleen.


      • Tourani sulttaani
        osssss kirjoitti:

        Ainahan sinua harmittaa kun puhut itsesi pussiin mutta hyökkäys on paras puolustus siinä tapauksessa. Kaksoismassaa muuten käytetään kaikkien vamistajien dieseleissä. TSI ei sitä tarvitse.

        Eihäm TSI moottori tarvitse mitään kun se ei edes käy. Sippaava romu vetoketju naps'. Heh hee....
        Minä tiedän enemmän autoista kun sinä tuut koskaan tuetämäänkään. Olen ajellut jo silloin uudella autolla kun oot ollut soramontulla jätkien kanssa "nyvyllä".


    • exasentaja

      ei ole normaalia jos kytkin on lopussa jo noilla kilsoilla.kyseistä yksilöä on ajanut joku joka on luistattanut ns koko ajan.tai ainahan on se valmistusvian mahdollisuus joka on kyllä tosi,tosi epätodennäköinen.kuski on sen pilannut,sanoisin.vain mun mielipide ps.

    • tääontotuus

      Ratin ja selkänojan välistä se vika löytyy ainakin vähän ajettuun luistavaan kytkimeen.

    • viis.kilsoista

      Kytkin ei tunne kilometrejä, se tuntee vain käyttökerrat, kuormitukset ja käyttötavat .

    • KyykmanilleFakta

      Osaamaton saa kytkimen loppuun aika nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe