Onko teillä ollut vastaavaa että kytkin alkaa luistamaan kun ajettu vasta 120tkm? Ja kuinka paljon maksoi huollossa korjaus? Kiitos.
Kytkin luistaa
32
13299
Vastaukset
- spapaatti
Jepjep... 180tkm ajettu TDI(ATD) ja alkoi isolla vaihteella kytkin luistamaan kaasua polkaistaessa. Aika arvokasta hommaa oli, mutta kun pikapikaa tekee huollon, niin tod.näk. ei tarvitse vaihtaa sitä kaksoismassa vauhtipyörää. Mutta pelkkä kytkin remppakin maksoi kesällä Turussä lähes 700e. Mutta tuohon ei vaihdettu sitä kaksoismassa vauhtipyörää,olisi vielä 400e päälle...
- erico
Edellisesä -02 tdi:ssä luisti kanssa kytkin isoilla vaihteilla, ja toisinaan jäi kytkinpoljin pohjaan.Polkimen sai nostettua ylös jonkajälkeen taas kaikki toimi.Tämä tapahtui kun autolla oli ajettu noin 80th km. Vikaa korjattiin takuuseen vaihtamalla poljinsylinteri useamman kerran, koska merkkiliikkeen miehet oli sitä mieltä että siinä sen vian täytyy olla!.Myin auton pois ja sama vika uusiutui taas heti uudella omistajalla. Nyt omistajan vaatimuksesta vaihdettiin työsylinteri, joka myös purkamalla todettiin vialliseksi. Senjälkeen ei ole kytkin luistanut eikä poljin jäänyt lattiaan.
- erico
4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??
- erico
erico kirjoitti:
4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??
huollossa puhuttiin vauhtipyörään ilmaantuvasta "pintaruosteesta" jossa sitten kytkinlevy takertelee, (vrt.jarrulevyt kosteassa). Heh,,Bullshit aattelin, hieman jo hermona asiasta aattelin että on se kumma jos ei pinnat kytkimessä ajossa puhdistu,ja lähdin maantielle ja iso vaihde silmään, kaasua ja jalka kytkimelle, johan sain luistoa aikaiseksi. Täytyy kyllä sanoa että on kytkin pelittänyt ainakin pari päivää senjälkeen paljon paremmin! Ilmeisesti mun ajotyyli on sellainen etten normaalisti luistata juuri ollenkaan joten kytkinpinnat pääsee happanemaan??
- topi60
erico kirjoitti:
4-veto tdi variantin kytkin täristää liikkeellelähdettäessä ja "haukkaa". On todella vaikeaa saada luistatettua. On vaihdettu ensin kytkinpaketti. Sitten taas paketti ja vauhtipyörä. Jokaisen remontin jälkeen n 5-6kk päästä taas sama vaiva! Nyt ei takuuta ja ravistaa.. onko ketään kokenut samaa??
mikä kytkinasetelman merkki ku ravistaa sash ei pitäisi ravistaa eikä valeo
- tee-se-itse-mies
Vaihdoin kaksoismassavauhtipyörän tavalliseen vauhtipyörän ja kytkimen -yhdistelmään. Ongelmat loppuivat, ja auto toimii samalla tavalla kuin ennenkin. Hintaa hommalle tuli muutaman tunnin työt ja osat.
Ostin tällaisen National korjaussarjan joka sisälsi kaikki kytkimen pyörivät osat ja pultit. Osat maksoi 425 euroa ja ne tuli neljässä päivässä ovelle.
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuoteryhmat?productcategory=2610§ion=c - vihainen akka
On todella tuttu juttu. Auto 5 vuotta vanha. Mittarissa 50.000 km.
Nyt on edessä KOLMAS kytkimen vaihto. Tonni siinä aina meneekorjaukseen.
Hinausautoa on ja vaihtoautoa on tarvittu kun ensimmäinen stoppi tuli lapinreissulla.
Tämän kolmannen vaihdon jälkeen vaihtoon menee ja varmasti.- Se on varpaasta kii!
Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!
Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.
VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu. - vihainen akka
Se on varpaasta kii! kirjoitti:
Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!
Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.
VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.Taitaa tuo edellinen vastaaja olla autoliikkeen miehiä. Katso aikaisempien henkilöiden kokemukset. On myös ns. "maanantaipäivän autoja"
Kokemusta tällä vihaisella akalla on muistakin automerkeistä ja ajokokemusta on.
Olen ollut matkatyössä 27 vuotta, alueena koko Pohjois-Suomi. - doppelcabin
Se on varpaasta kii! kirjoitti:
Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!
Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.
VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.Transporter sammuu aina jos yrittää tyhjäkäynnillä liikkeelle. Kytkin ja vauhtipyörä ovat volkkarissa kulutustavaraa. Samoin kuin kuskin oven johtosarjat.
- kimmo
Se on varpaasta kii! kirjoitti:
Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!
Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.
VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.ja ajossa pidetään jalkaa pedaalilla.
- vihainen akka
Vihaiselle akalle. Sinun pitää hankkia automaatti koska et todellakaan osaa kytkintä käyttää. Kytkin kestää 300-400 000 normaalisti käytettynä.
- tojossa kestää kyllä
vihainen akka kirjoitti:
Vihaiselle akalle. Sinun pitää hankkia automaatti koska et todellakaan osaa kytkintä käyttää. Kytkin kestää 300-400 000 normaalisti käytettynä.
Niin japseissa kestaa, mut ei volkkareissa, syynä se kaksoismassavauhtipyörä.
- Golfari...
tojossa kestää kyllä kirjoitti:
Niin japseissa kestaa, mut ei volkkareissa, syynä se kaksoismassavauhtipyörä.
Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.
- Golfari...
Se on varpaasta kii! kirjoitti:
Taitaa olla kiinni kytkimen käytön osaamisesta!
Appiukkovainaa kiljutti lähdöissä moottoria kierroksilla ja luistatti kytkintä. Arvaahan sen, tuliko kytkinremontteja! Pani ne sitten perävaunun vetämisen syyksi eikä suostunut ottamaan viimeiseen autoonsa enää peräkoukkua, vaikka tarvistakin olisi ollut.
VW:n moottorit ovat nöyrästi vääntäviä käyttökoneita, joilla lähtö onnistuu kevyesti tyhjäkäyntikierroksillakin. Kaasua vasta sitä mukaa kuin kytkin alkaa jo tarttua kunnolla ja auto liikkuu.Älä puhu soopaa. Ei johdu käyttäjästä. Golfin kytkimissä on monenlaista vikaa. Hakkaamista kun kytkinlevyt lasittuu. Vauhtipyöräongemia jne.....
- 6+5
Golfari... kirjoitti:
Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.
Tämä Impivaaran Bajabelle käyttää toisten nimmaria kun on henkisesti niin köyhä ja omalaatuinen. MOOTTORIVAURIO kirjoitetaan aina isolla.
- Golfari...Aito
Golfari... kirjoitti:
Jos opettelisit vaikka autotekniikan alkeita ajankuluksesi.
Imbivaaran Bajis käyttää Golfarin nimmaria kun suillä ottaapi niin VIUDEEN.
- Unto Spaklaaja
Golfari...Aito kirjoitti:
Imbivaaran Bajis käyttää Golfarin nimmaria kun suillä ottaapi niin VIUDEEN.
Kyllä Imbivaaran Bajiksen honaa heti kirotusvirheistä.
- osssss
Unto Spaklaaja kirjoitti:
Kyllä Imbivaaran Bajiksen honaa heti kirotusvirheistä.
Rivien välistä lukien, tarkotatko Golfari.../Impivaaran Bajabelle/Unto Spaklaaja jne., ettet sinäkään vielä ymmärrä, mikä on kaksoismassavauhtipyörä ja mihin se vaikuttaa?
- Golfari...
osssss kirjoitti:
Rivien välistä lukien, tarkotatko Golfari.../Impivaaran Bajabelle/Unto Spaklaaja jne., ettet sinäkään vielä ymmärrä, mikä on kaksoismassavauhtipyörä ja mihin se vaikuttaa?
Vaikuttaa samaan paskapakettiin ja sippaa ja tärisee.
Moni järkevä autonvalmistaja on siirtynyt pois koko kaksoispyörästä. - osssss
Golfari... kirjoitti:
Vaikuttaa samaan paskapakettiin ja sippaa ja tärisee.
Moni järkevä autonvalmistaja on siirtynyt pois koko kaksoispyörästä.Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.
- Golfari...
osssss kirjoitti:
Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.
Kyllä sitä voi moittia omaansakin. Sinullahan ei ole kykyä arvostella omaasi negatiivisesti.
Tämähän onkin paskapalsta jos täällä puhuu totta aletaan heti soittaan turpaansa. - Golfari...
osssss kirjoitti:
Et ilmeisesti sitten tiedä, että sinun autossasi, joka on maailmankaikkeuden paras, on myös ko. laite.
Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.
- osssss
Golfari... kirjoitti:
Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.
Ainahan sinua harmittaa kun puhut itsesi pussiin mutta hyökkäys on paras puolustus siinä tapauksessa. Kaksoismassaa muuten käytetään kaikkien vamistajien dieseleissä. TSI ei sitä tarvitse.
- osssss
Golfari... kirjoitti:
Sepäse sua ottaa viudeen kun minulla on toimiva Saksassa tehty auto ja ite ajelet vanhalla romulla.
Ja sinullahan ei tietenkään ole mitään tietoa, kuka minä olen ja millä autolla minä ajan. Mutta vinkiksi voin kertoa sen olevan uusi ja kalliimpi kuin sinun autosi.
- Imbivaaran Bajabelle
osssss kirjoitti:
Ja sinullahan ei tietenkään ole mitään tietoa, kuka minä olen ja millä autolla minä ajan. Mutta vinkiksi voin kertoa sen olevan uusi ja kalliimpi kuin sinun autosi.
Paskaa tikulla nokkaan eikä kohta sitäkään. Joka foorumilla höpötät turhaa.
- osssss
Imbivaaran Bajabelle kirjoitti:
Paskaa tikulla nokkaan eikä kohta sitäkään. Joka foorumilla höpötät turhaa.
Eläkepappa on lapsi jälleen.
- Tourani sulttaani
osssss kirjoitti:
Ainahan sinua harmittaa kun puhut itsesi pussiin mutta hyökkäys on paras puolustus siinä tapauksessa. Kaksoismassaa muuten käytetään kaikkien vamistajien dieseleissä. TSI ei sitä tarvitse.
Eihäm TSI moottori tarvitse mitään kun se ei edes käy. Sippaava romu vetoketju naps'. Heh hee....
Minä tiedän enemmän autoista kun sinä tuut koskaan tuetämäänkään. Olen ajellut jo silloin uudella autolla kun oot ollut soramontulla jätkien kanssa "nyvyllä".
- exasentaja
ei ole normaalia jos kytkin on lopussa jo noilla kilsoilla.kyseistä yksilöä on ajanut joku joka on luistattanut ns koko ajan.tai ainahan on se valmistusvian mahdollisuus joka on kyllä tosi,tosi epätodennäköinen.kuski on sen pilannut,sanoisin.vain mun mielipide ps.
- tääontotuus
Ratin ja selkänojan välistä se vika löytyy ainakin vähän ajettuun luistavaan kytkimeen.
- viis.kilsoista
Kytkin ei tunne kilometrejä, se tuntee vain käyttökerrat, kuormitukset ja käyttötavat .
- KyykmanilleFakta
Osaamaton saa kytkimen loppuun aika nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384032Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433150Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343046Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4782739Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1902000Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 381405
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212