Kun muutin Riihimäelle Paloheimo oli kaupungin suurin työnahtaja. Sillä oli saha, talo- ja parkettitehdas. Oli salaojaputki-, tiili- ja lasitehtaita. Oli huonekalutehdas, kauppa ja kartanoita.
Nyt Paloheimolla on enää muutama rapistunut kiinteistö ja vähän vuosikymmeniin tuottamatonta maata, koska esim. Prisman tontti puhdistus myrkyistä maksoi pitkälti toista miljoonaa. Yritys mureni Riihimäeltä yllättävän nopeasti.
Jotkut mummelit väittävät vieläkin että se ja se on Paloheimon parkettitehtaalla töissä, vaikka koko tehdasta ole ollut enää aikoihin olemassa!
Ihmetyttää mitä tapahtui? Tekikö Paloheimo virheitä vai mitä oli kyse? Eikö varatuomarin titteli riitäkään teollisuuskonsernin johtamiseen?
Nyt kuulemma ikkunatehdasta rakennetaan muiden rahoilla ja Paloheimo omistaa vain tuotannon ja vähentää työntekijöitä muuallakin. Riihimäellähän Paloheimolla on enää parikymmentä työntekijää, joka on todella vähän verrattuna niihin tuhansiin, joita sillä oli aikoinaan.
Mihin Paloheimo katosi Riihimäeltä? Vanhan sähkölaitoksen työmaakin näyttää, sitä että siellä on työt pysähdyksissä. Lisäksi rakennuksen itäseinä näyttää sortumassa, mikä kuvanne hyvin yhtiön nykytilaa Riihimäellä. Onko Paloheimolta likviditeetti loppumassa?
Vanha paikallinen sanonta; ”Himbergin hinnat ja Paloheimon palkat”, pitää vieläkin paikkansa.
Minne Paloheimo katosi?
10
3670
Vastaukset
- käytännössä vain yhden suku...
Niinhän se on ollut perheyrityksissä, että lapset panevat kaiken sileäksi.
- Jou mä
Ei paljo joku fuck'n Paloheimo kiinosta
- Ex-RMK
Käytännössä Paloheimo on kaiketi nykyään yhtä kuin Fenestra, joka taas on varsin iso firma, tosin Riksussa ei ole tehdasta. Mm. Lundia kuului vielä jokunen vuosi sitten P:lle. Puuteollisuutta on ollut Ranskassakin joskus yms. Maaomistuksia on merkittävästi ja mm. tämä uusi kauppakeskus on aika merkittävä bisnes Paloheimolle.
Eli Paloheimo on nykyään emoyhtiö muille lafkoille. Ja mututuntumalla voisin arvioida, että sekä suvun, että H.G. Paloheimo Oy:n omaisuus on varsin merkittävä. Lisäksi kun otetaan huomioon historiallinen aspekti, onhan Paloheimo heti rautatien jälkeen merkittävin tekijä Riihimäen historiassa, on kaiketi turha puhua mistään rappiosta tai unohdukseen painumisesta.- iueyrrere
Paloheimo ei omista sitä kauppakeskusta. Johan sitkeässä sekin luulo!
- Ex-RMK
iueyrrere kirjoitti:
Paloheimo ei omista sitä kauppakeskusta. Johan sitkeässä sekin luulo!
Ilmaiseksi antoivat pois!
Itse en ole kuullut, että olisivat kokonaan luopuneet tontista. Jos omaat parempaa tietoa niin en rupea väittämään vastaan, mutta jokin lähde olisi jees.
Itse kauppakeskuskompleksilla ei ole mitään tekemistä Paloheimon kanssa, jos niin päättelit minun väittäneen niin luetun ymmärtämistä harjoittelemaan mars mars. - petteriina
Paloheimo myytiin Versowoodille täytyyhän sitä rahaa saada jostain ja jatkajia ei oikein taida olla. Mutta nykyinen on ihan hyvä työnantaja.
- petteriina
Ex-RMK kirjoitti:
Ilmaiseksi antoivat pois!
Itse en ole kuullut, että olisivat kokonaan luopuneet tontista. Jos omaat parempaa tietoa niin en rupea väittämään vastaan, mutta jokin lähde olisi jees.
Itse kauppakeskuskompleksilla ei ole mitään tekemistä Paloheimon kanssa, jos niin päättelit minun väittäneen niin luetun ymmärtämistä harjoittelemaan mars mars.Siis nyt ei ollut kyse Sähkölaitoksesta vaan Paloheimon puupuolesta eli nykyisestä VersoWoodista
- Duunari Rixusta
petteriina kirjoitti:
Paloheimo myytiin Versowoodille täytyyhän sitä rahaa saada jostain ja jatkajia ei oikein taida olla. Mutta nykyinen on ihan hyvä työnantaja.
Ahaa, eli sun mielestäsi hyvä työnantaja, tässä tapauksessa Versowood, on sellainen, joka ensin palkkaa paljon työntekijöitä ja teetättää heillä varastot täyteen tavaraa kovalla kiireellä. Sen jälkeen ilmoitetaankin että nyt on markkinatilanne heikko ja valitettavasti teidät on pakko lomauttaa. ''Mutta koittakaa nyt jotenkin pärjätä. Saattehan te kumminkin runsaat työttömyyskorvaukset! Me Versowood Oy:ssä ajattelemme kuitenkin aina ensin työntekijää, niinpä soittelemme taas teille kunhan saamme uusia tilauksia asiakkailta. Me johtoportaassa sillä aikaa pröystäilemme saamillamme suurilla palkkioilla, jotka olemme repineet teidän selkänahastanne!'' Ja päälle vielä kunnon röhönaurut!!! HAHAHAHAHAAA! Että siinä sun kutsumasi ''hyvä työnantaja''!
- ja ihmettele
Googleta Paloheimo netistä, ja ihmettele sitten. Konserni toimii monilla aloilla ja liikevaihtoa on todella paljon. Työntekijöitäkin löytyy.
- uiyureytreyu
Ja sinä uskot kaiken?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883