kampasimpukoita ja hummeria! Miten niitä kampasimpukoita syödään?
Entä meneekö hummeri kuin rapu vai onkohan se jossain muussa muodossa?
Kiitos kovasti, jos joku kokeneempi vastaisi tyhmälle.
Menossa illallisille!
8
10757
Vastaukset
Kampasimpukat syödään ihan veitsellä ja haarukalla - vesi kielellä ja haltioitunut ilme kasvoilla. Kampasimpukka on ylensä paahdetty nopeasti tai höyrytetty - mukana maukas soossi.
Hummerin syönti riippuu siitä miten se on valmistettu. Yleensä hummeri on halkaistu ja saat eteesi puolikkaan tahi kaksi. Mukaan katetaan hummerihaarukka, mikä on pitkähkö haarapäinen piikki, jolla sopii ronkkia hummerinlihat sieltä, mihin ei normalilla haarukalla yllä. Pyrstöliha on yleensä kuorenpuoliskossa helposti irroitettavissa haarukalla ja veitsellä - jotka tietysti myös katetaan pöytään.
Sakset on jo rikottu valmiiksi siten, että lihan saa noukittua helposti esille. Jos hummerissa on kuorrutus tai kastike yms. on pöydässä ehkä vielä lusikka, jota käyttäen saa ihanuuden suuhun.
Ravintola helpottaa syöjän tuskaa yleensä aina siten, että syöminen on mahdollisimman vähän suttaavaa.
Ei siis - yleensä - syödä kuin rapua syödään kun on vähän isompi elukka vaan paljon sivistyneemmin - ei ryystämistä, ei maiskuttelua eikä juomalauluja; erityisesti ei juomalauluja eikä snapsia!
"Tyhmiä" kysymyksiä ei olekaan - se on aina viisas, joka ottaa etukäteen asioista selkoa.- simp
Entäs jos kampasimpukoita tarjotaan japanilaisessa ravintolassa ja syödään puikoilla? Onko ne silloin "perattu" valmiiksi, niin että koko simpukan palan voi syödä sellaisenaan? Vai onko siinä jotain osia, joita jätetään syömättä?
- syödä
niillä kammataan naama ennen hummerointia.
Huomasin vasta, että mainitsit kummankin ruokalajin olevan alkupalaa. Silloin on hummeri taatusti jo valmiina suupaloina ja kuorista keitetty ahnaasti kastiketta.
Ei siis huolta - kaikki syödään tavallisilla aseilla.- kkkkkkkkkkkkkk
Simpukat on lienee keitetty ja ne ON AINA valmiiksi auki (vaikka olis paistettu uunissa) ja ne voidaan irrottaa kuorestaan haarukalla tai käyttää jo syödyn simpukan kuoria "pihteinä".
Hummeri tarjotaan yleensä valmiiksi perattuna ja lihat on silputtu kuoreen (kuorrutettu uunissa) ja sen voi syödä ihan vaan haarukalla ja veitsellä.
Jos hummeri on kokonainen tai osittain kokonainen kattaa emäntä/isäntä tietysti hummeriveitset (rapuveitsetkin käy) ja niilä homma hoituu, katsele ensin mitä muut tekee. - kampasimpukat
tarjoillaan sinänsä kuorineen (toisin kuin sinisimpukat), ellei kuorta käytetä yksinkertaisesta vain "koristeellisena" esillepanoalustana (kampasimpukkahan on se "Shell-simpukka"!). Itse simpukanliha on irrotettu ja kypsennetty, eli haarukka vain suoraan siihen - ja suuhun.
- ja niitä apuna käyttäen
selviää, ellet huudahda multa puuttuu vehkeet.
- Auttakaa tumpeloa
Ostin jäädytetyn hummerin . Nyt se on sulanut , mutta miten ne sakset syödään kun niissä on aika paljon lihaa . Suunnilleen saman verran kuin kotimaisissa ravuissa yhteensä . Vai imeskellään vain . Pitääkö ne yleensä syödä ? Yritin rapuveitsellä saada sen auki mutta se oli liian vaarallista . Jos otan reilusti kiinni , piikit repii sormet . En uskalla yrittää enempää . Meinaan syödä loput kuin ravunkin , pyrstöstä vääntämällä ja vetämällä toivottavasti loput lihat mukana . Tai leikkaan pyrstön sivusta auki . Yritän tässä kotona opetella koko homman .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569