hyvä palvelu safarilla

rontti

Kysyisin vielä teiltä safareilla käyneet, jos olette ostaneet valmismatkan, että mikä on paras
matkanjärjestäjä Suomessa. Onko teillä kokemusta
Aktiv-resoreista tai Aventurasta sekä Olympiasta?
Kalevan järjestämät on ilmeisesti omatoimimatkoja.
Olemme hiukan huonoja lähtemään omatoimimatkalle.
Kielitaitokaan ei ole kehuttava ja Afrikka tuntuu
jotenkin pelottavalta.

8

2338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Misty

      Miksi oot lähdössä Afrikkaan jos se tuntuu pelottavalta? :D Sinne lähtiessä pitää olla oikea asenne, ehdottomasti!

      Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut ainakin Aventurasta ja Olympiasta todella hyviä palautteita. Itsekin kyseisistä matkatoimistoista olen nimittäin kysellyt, koska harkitsin matkalle lähtöä jomman kumman kautta. Matka ei nyt kuitenkaan vielä toteudu, koska vaihdoin matkakohdetta :) Mutta mielestäni vaikuttavat asiantuntevilta toimistoilta!

      Juttua Aventurasta:
      http://tinyurl.com/yq7gjs

    • safarille

      ottaa valmismatka ensikertalaisena. Olympia on hyvä matkatoimisto samoin Kon-tiki joka tosin ei järjestä Keniaan opastettuja matkoja mutta Tansaniaan kylläkin. Matkasta joudut maksamaan enemmän mutta sitten kaikki on järjestetty ja voit nauttia Afrikasta täysin vapaasti. Esitteitä kannattaa tilata eri tahoilta niistä saa paljon tietoa ja matkan järjestäjät antavat kyllä informaatiota.Ei muuta kuin rokotukset kuntoon ja matkaan.

      • rontti

        Afrikka on maanosana vieras. Olen käynyt vain
        Tunisiassa ja Egyptissä. Siksi kyselen kokemuksia matkatoimistoista. Tiedän toki, että monet siellä kulkee "ominpäin". Varaan matkan Olympiasta. Se on kuulemma tosi hyvä. Kenia kiinnostaa sen takia, että se tuntuu jotenkin tutummalta. Tietysti myös Tansania on toinen vaihtoehto.


      • Calle
        rontti kirjoitti:

        Afrikka on maanosana vieras. Olen käynyt vain
        Tunisiassa ja Egyptissä. Siksi kyselen kokemuksia matkatoimistoista. Tiedän toki, että monet siellä kulkee "ominpäin". Varaan matkan Olympiasta. Se on kuulemma tosi hyvä. Kenia kiinnostaa sen takia, että se tuntuu jotenkin tutummalta. Tietysti myös Tansania on toinen vaihtoehto.

        Tansania. Siellä näet monipuolisemman faunan ja luonnon, matkustat edullisemmin ja ennen kaikkea turvallisemmin.
        Kenia on levoton ja jopa vaarallinen syystä, että siellä on vaalivuosi. Turisti on helppo kohde paikallisille klaaneille, olkoonkin, että matkanjärjestäjä on luotettava suomalainen toimisto. Nairobi on jopa päivällä turistille paha paikka, illasta ja yöstä puhumattakaan. Myös Kenian maaseudulla voi joutua ryöstetyksi ilman mitään erityistä syytä .................. tai sitten ei. Kaikki on mahdollista.
        Vertaile kuitenkin eri matkanjärjestäjien tarjontaa ja hintoja, se kannattaa varmasti. Turvallisuutta ei yksikään toimisto kuitenkaan pysty takaamaan.
        Kuten aiemmissa viesteissä mainittiin, oikea asenne on tärkein matkavaruste. Afrikassa kaikki on erilaista ja toimii omaan tahtiinsa. Egypti ja Tunisia ovat arabikulttuureja, Kenia ja Tansania jotain aivan muuta.


      • ..kadi..
        Calle kirjoitti:

        Tansania. Siellä näet monipuolisemman faunan ja luonnon, matkustat edullisemmin ja ennen kaikkea turvallisemmin.
        Kenia on levoton ja jopa vaarallinen syystä, että siellä on vaalivuosi. Turisti on helppo kohde paikallisille klaaneille, olkoonkin, että matkanjärjestäjä on luotettava suomalainen toimisto. Nairobi on jopa päivällä turistille paha paikka, illasta ja yöstä puhumattakaan. Myös Kenian maaseudulla voi joutua ryöstetyksi ilman mitään erityistä syytä .................. tai sitten ei. Kaikki on mahdollista.
        Vertaile kuitenkin eri matkanjärjestäjien tarjontaa ja hintoja, se kannattaa varmasti. Turvallisuutta ei yksikään toimisto kuitenkaan pysty takaamaan.
        Kuten aiemmissa viesteissä mainittiin, oikea asenne on tärkein matkavaruste. Afrikassa kaikki on erilaista ja toimii omaan tahtiinsa. Egypti ja Tunisia ovat arabikulttuureja, Kenia ja Tansania jotain aivan muuta.

        Hieman tuohon vaarallisuuteen joudun puuttumaan, sillä juuri palasimme kuukauden reppureissulta Keniasta emmekä kertaakaan kohdaneet minkäänlaista vaaraa matkalla. Nairobi on turvallinen päivällä, pimeän tultua kannattaa ottaa taksi. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle.
        Suomalaisia on peloteltu hieman liikaa vaaroista. Ihmiset olivat todella mukavia ja avuliaita, eivät varkaita ja rosvoja. Ja vaalitapahtuma ei sekoita asioita niin, että se turistin turvallisuuteen vaikuttaisi.

        Luonto tosin on kuulemma kauniimpaa ja monipuolisempaa tansanian puolella, näin olen kuullut muiltakin.

        Ja etuna vielä kenialle että siellä pärjää englannilla lähes missä vain. Tansaniassa kielitaito on heikompaa


      • kadin kanssa
        ..kadi.. kirjoitti:

        Hieman tuohon vaarallisuuteen joudun puuttumaan, sillä juuri palasimme kuukauden reppureissulta Keniasta emmekä kertaakaan kohdaneet minkäänlaista vaaraa matkalla. Nairobi on turvallinen päivällä, pimeän tultua kannattaa ottaa taksi. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle.
        Suomalaisia on peloteltu hieman liikaa vaaroista. Ihmiset olivat todella mukavia ja avuliaita, eivät varkaita ja rosvoja. Ja vaalitapahtuma ei sekoita asioita niin, että se turistin turvallisuuteen vaikuttaisi.

        Luonto tosin on kuulemma kauniimpaa ja monipuolisempaa tansanian puolella, näin olen kuullut muiltakin.

        Ja etuna vielä kenialle että siellä pärjää englannilla lähes missä vain. Tansaniassa kielitaito on heikompaa

        Turhaa pelottelua, voithan joutua ryöstetyksi hesassakin tai missä vaan. Olen ollut omatoimimatkalla Keniassa neljä kertaa, ja jopa yksin kävellyt Nairobin kartsoja, ihan siellä toisten mukana, että varmaan ovat luulleet minun kuuluvan kalustoon. kÄVELYT KYLLÄ TAPAHTUNEET PÄIVÄLLÄ. Illalla sitten taksilla, ja ovet mielummin lukossa. jA minä olen keski ikäinen valkolainen mummeli.Hyvää matkaa vaan teille, ja nauttikaa ennenkaikkea SAFARISTA.


      • olla kuitenkin
        ..kadi.. kirjoitti:

        Hieman tuohon vaarallisuuteen joudun puuttumaan, sillä juuri palasimme kuukauden reppureissulta Keniasta emmekä kertaakaan kohdaneet minkäänlaista vaaraa matkalla. Nairobi on turvallinen päivällä, pimeän tultua kannattaa ottaa taksi. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle.
        Suomalaisia on peloteltu hieman liikaa vaaroista. Ihmiset olivat todella mukavia ja avuliaita, eivät varkaita ja rosvoja. Ja vaalitapahtuma ei sekoita asioita niin, että se turistin turvallisuuteen vaikuttaisi.

        Luonto tosin on kuulemma kauniimpaa ja monipuolisempaa tansanian puolella, näin olen kuullut muiltakin.

        Ja etuna vielä kenialle että siellä pärjää englannilla lähes missä vain. Tansaniassa kielitaito on heikompaa

        varovainen. Mutta pelko ei saa pilata lomaa. Olen kylläkin itse joutunut liian useita kertoja katsomaan kun turistit ryöstetään kun eivät olleet varovaisia. Se on sattuma osuuko se kohdallesi.


      • mzungu
        olla kuitenkin kirjoitti:

        varovainen. Mutta pelko ei saa pilata lomaa. Olen kylläkin itse joutunut liian useita kertoja katsomaan kun turistit ryöstetään kun eivät olleet varovaisia. Se on sattuma osuuko se kohdallesi.

        Jambo,

        Kenia on vaarallinen maa, enkä suosittele sinne lähtemään ainakaan näin vaalien alla.On vain hyvää tuuria jos reppureissaaja ei tule ryöstetyksi,raiskatuksi tai kaapatuksi matkan aikana. Nairobi on Kenian kaupunkina sen turvallisimmasta päästä(johtuen lukuisista turvamiehistä) Tämä saattaa herättää turhia turvallisuudentunteita koko kenian suhteen.
        On todellakin täysin Herran hallussa sujuuko matkasi kaikin puolin hyvin.
        Lisätietoja reppureissaajille :
        http://formin.finland.fi/public/?contentid=106088&contentlan=1&culture=fi-FI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe