Toivottavasti täällä osaa joku kertoa ovatko MIG ja MAG hitsaus kaasuhitsauksia? Vai kaasukaarihitsauksia? Vaiko jotain ihan muuta. Olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata.
MIG ja MAG
8
1658
Vastaukset
- kaasuhitsausta
ole, lähinnä viimeksi mainittua.
- voe voe voe
lankalla poika lankalla, ne on toinen umpi toinen ydin voe voe
- welder
siis mig hitsaus on sellainen että hitsauspistoolista tulee lankaa mukana on myös kaasua mutta se toimii suojakaasuna itse hitsausprosessi perustuu sähköön...mag on muuten sama mutta eri lankatyyppi ja mahdollisesti eri suojakaasu.
- raudassa
sama suojakaasu
- ews
Mig/Mag- hitsaus on kaasukaarihitsausmenetelmä, missä lisäaine syötetään langansyöttölaitteella ja valokaari palaa langan ja työkappaleen välissä sulattaen langan hitsiksi. Virtalähteenä tasasuuntaaja. Nuo nimet on lyhenteitä enklannin kielestä Metal inert gas ja metal active gas.
Ja onko mig tai mag, sen ratkaisee suojakaasu. jos on suojakaasussa hiilidioksidia, Joku rosenttimäärä se oli mut en muista ulkoo mut se ei oo paljo, niin on mag-hitsausta ja muuten on mig, oli lanka mitä vaan.
Tarkentakaa jos on enempi tietoo kellä. - Hitsaajamestari
MIG/MAG-hitsaus
MIG/MAG-hitsaus eli metallikaasukaarihitsaus on kaasukaarihitsausprosessi, jossa valokaari palaa suojakaasun ympäröimänä hitsauslangan ja työkappaleen välissä. Sula metalli siirtyy pieninä pisaroina langan päästä hitsisulaan. Langansyöttölaite syöttää tasaisella nopeudella hitsauslankaa hitsauspistooliin ja siitä edelleen valokaareen.
Termit MIG ja MAG tulevat englanninkielisistä sanoista Metal-Arc Inert Gas Welding ja Metal-Arc Active Gas Welding. Usein näistä hitsausprosesseista käytetään vain yhtä yleisnimitystä MIG-hitsaus.
Suojakaasu voi olla aktiivinen tai inertti kaasu. Aktiivinen kaasu reagoi sulassa metallissa olevien aineiden kanssa. Tällainen kaasu on joko puhdas hiilidioksidi tai argonin ja hiilidioksidin muodostama seoskaasu, esim. 75%Ar 25%CO2. Tällaista hitsausta kutsutaan MAG-hitsaukseksi. MIG-hitsauksessa suojakaasu on puolestaan inertti eli reagoimaton kaasu, jollaisia ovat argon ja helium.
Pääjako näiden prosessien käytössä on sellainen, että terästen hitsaus on MAG-hitsausta ja ei-rautametallien hitsaus on MIG-hitsausta.- ews
Oon kuitennii sitä mieltä, että ruostumattoman/haponkestävän teräksen umpilankahitsaus on mig-hitsausta. Johtuen suojakaasusta, koska argon/helium ja argon/happi on inerttejä suojakaasuja. Ja olipahan mikä mitä tahansa, nin pääasia on että hitsataan hyvin ja silleen jotta pyssyy.
- mieltä
ews kirjoitti:
Oon kuitennii sitä mieltä, että ruostumattoman/haponkestävän teräksen umpilankahitsaus on mig-hitsausta. Johtuen suojakaasusta, koska argon/helium ja argon/happi on inerttejä suojakaasuja. Ja olipahan mikä mitä tahansa, nin pääasia on että hitsataan hyvin ja silleen jotta pyssyy.
pääasia että kiinni on ja pysyy.rosterin ja happosen kohdalla täytelangalle riittää yleensä hiilidioksidi mutta umpilangan kans on jo ihan eri asia.eli oikealla suojakaasulla on jo paljon suurempi merkitys = mag-hitsausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835