eli kysyisin että minkä kokoinen pentulaatikko pitäisi olla keskikokoiselle koiralle jossa se voi pentunsa tehdä? ja mikä olisi hyvä materiaali siihen tarkoitukseen? kiitos vastauksista jo etukäteen!
voisitteko
8
2022
Vastaukset
- Kasvattaja.
Tärkeintä on, ettei laatikko ole liian iso. Noin kaksi kertaa koiranmitta kanttiinsa on optimaalinen. Laatikon reunat eivät saa olla liian korkeat; emän on halutessaan pästävä poistumaan vaivattomasti. Käsittelemätön puu on paras materiaali. Rankametsään, tai lautatarhaan.
- mitä tarkoitat?
Miksi vastaat Davalle ? Dava kun varmasti tietää minkäkokoisia ja -laisia pentulaatikot ovat. Ei hänen tarvitse täältä neuvoa kysellä. En nähnyt nikkiäänkään missään. Kuten en kyllä sinunkaan.
- ..mietin
mitä tarkoitat? kirjoitti:
Miksi vastaat Davalle ? Dava kun varmasti tietää minkäkokoisia ja -laisia pentulaatikot ovat. Ei hänen tarvitse täältä neuvoa kysellä. En nähnyt nikkiäänkään missään. Kuten en kyllä sinunkaan.
ihan samaa?! koska olen itse aloittanut tämän kirjeen! ja en todellakaan ole Dava! olen nainen itä-suomesta ja halusin vain tietää asiasta! kuka tämä Dava oikein on?? ei sano minulle yhtään mitään!!
- pennuista.
..mietin kirjoitti:
ihan samaa?! koska olen itse aloittanut tämän kirjeen! ja en todellakaan ole Dava! olen nainen itä-suomesta ja halusin vain tietää asiasta! kuka tämä Dava oikein on?? ei sano minulle yhtään mitään!!
Siitä jäi tuo otsikko. Anteeksi nyt kovin. Miten olisi, jos kiittäisit hyvistä neuvoista, etkä hyökkäisi ilkeilemään...
- niih...
pennuista. kirjoitti:
Siitä jäi tuo otsikko. Anteeksi nyt kovin. Miten olisi, jos kiittäisit hyvistä neuvoista, etkä hyökkäisi ilkeilemään...
ihmettelen vaan suuresti sitä että jos joku on puhunut pennuista, niin miksi se pitää vetoa siihen jos joku haluaa tietää asiasta jotain??? ja toisekseen kiitin jo ekassa viestissä asiasta!!!
- laatikosta
Meillä tehtiin pentulaatikko, kooltaan n. 3/3 metriä vesivanerista. Tehtiin n. 40cm korkea ruuveilla kasattava. Sen sisälle tehtiin pienempi penikoimislaatikko, jossa oli 15 cm korkeudella lattiasta ns. turvarimat sisäpuolella, jotteivat pennut pääse litistymään emän alle. Penikoimislaatikko oli koiran pituus kertaa korkeus, ehkä hieman suurempi.Kun pennut lähtivät liikkeelle penikoimislaatikko purettiin ja jäljelle jäi vain patja.
Alustoiksi ovat vanhat lakanat hyviä. Ompelin pussiksi, jotta pysyvät paikoillaan ja on helppo irrottaa pestäväksi.
Kun pennut liikkuivat, pentuaitauksen toiseen kulmaan sanomalehtiä. Ostin sopivia pätkiä ns. kostean tilan mattoa jonka alle laitoin kerroksen sanomalehtiä. Pissit meivät läpi ja laatikko pysyi siistinä. Matto on helppo pestä ja kuivuu nopeasti. Se myös auttaa pentujen liikunnassa. Tassut pitävät.- aitauksesta
Aitauksen yhdelle sivulle tehtiin laudanpätkistä ylöspäin koottava "portti". Emo pääsi hyvin laatikkoon ja porttia korotettiin sitä mukaa kun pennut kasvoivat, etteivät pääse yöllä pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521