kertokaas ihmmiset mielipiteenne.

valkoinenpaimen

vein valk.paimenkoirani puistoon jossa emme aikasemmin ollut ikinä käynyt. Ajattelin tutustuttaa koiraani myös muihin kun paikallisiin koiriin. sitten sieltä tuli rouva kahden pikkuisen räkyttävän koirankanssa. Ja koirat hyppivät, räksyttivät jopa rähisivät yhdessä koiralleni. Yritin kävellä eteenpäin, että koirat menisivät takaisin omistajansa luokse, koska huomasin että koirani ei oikein tykännyt niistä. Koirat hyppivät ja roikkuivat kyljessä kun pikkurotat kunnes korani ärähti hieman ja lähti juoksemaan pik.koirien perään. Omistaja (vanha rouva) tuli hetken päästä luokseni, että koirani on sekopää ja agressiivinen. Jonka takia hänen pikkukoiransa vinkui ja tärisi hädissään. katsoin rouvan toista koiraa ja en löytänyt mitään ruhjeita yms. (ei mitään vikaa) paitsi että linkutti etujalkaa. nainen jokatapauksessa vaati nimeni, osoitteeni sekä puhelinnumeroni. Että joudun korvaamaan jos sillä murtui jalka tai joudutaan lopettamaan. onko tämä oikein,että pikkukoirat saavat roikkua karvoissa ja kyljessä ja ärsyttämällä ärsyttää kunnes isompi hieman ärähtää ja koirani on heti agressiivinen. vaikka pitkä pinna sillä oli. ja olen korvausvelvollinen jos koriani pikkusen murahtaa takaisin ja lähtee perään. Mutta ei mielestäni tehnyt muuta kuin juoksi perässä ympyrää. en sitten tiedä nyrjahtikö jalka vaan jostain kuopasta sun muusta.
ärsyttävää tää isojen koirien syrjintä. en minäkään pieniä koiria syrji.

15

1505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilliputtti

      monia samankaltaisia tarinoita ystäviltäni. monet pienien koirien omistajat, eivät monesti tajua että yhtä ärsyttävää se on kun joku siinä niskassa roikkumassa jatkuvasti ja isottelemassa. mutta taas kun iso koira tekee saman niin se on katastrofi. se on ärsyttävää. mutta mielestäni et ole mikään korvausvelvollinen jos ne ensin tuli uhittelemaan siihen polven juureen. saahan sitä itseään puolustaa itsekukin.,

    • tarina

      Itselläni on kaksi keskikokoista seropia ja usein ollaan jouduttu kiertämään tien toiselle puolelle räkyttävien pikkukoirien takia. Jos jotain sattuisi olisi se tietenkin "hirveiden sekarotuisten piskieni" syy eikä karvoissa roikkuvan rotuFifin.

      Itse kyllä tykkäisin kovasti pikkuisistakin vastaantulijoista, mutta kun niitä ei usein kouluteta mitenkään vaan pidetään leluina, niin eihän niillä mitään tapoja voi ollakaan.
      Omani osaavat ohittaa muut yleensä kauniisti, mutta räkytys ja hyökkäily saa kenet tahansa hermostumaan.

      • ...

        Meillä kävi niin, että koirani päälle (iso) kävi corgi, kummatkin alle parivuotiaita nuorukaisia. Tulin siis puistoon corgin jälkeen, ja kysyin portilla, että onko kiltti, kun omani tiedän olevan. No menin sitten sisään, ja heti oli corgi tulossa päälle, oma koirani heilutti häntää ja väisti, ja corgin isäntä istuskeli tyytyväisenä penkillä, emäntä yritti komentaa.

        Ajattelin jo, että läimäytän itse koiraa hihnallani, koska emäntä ei siihen kuria saanut, oma koirani ahdistui, crgi kävi todella kuumana ja röyhkeästi hyökkäili, mutta sitten oma koirani suuttui ja ravisteli sitä ilmassa. Joha isäntä nousi ja huusi että ota se pois! Voi jumal**ta!

        Jos olisin ottanut, corgihan olisi uudelleen päällä, niin tottelematon, dominoiva, täysi omistajiensa hallinnan ulottumattomilla oleva kovapäinen terroristi se oli. Parasta mitä sille voi käydä on juuri että se saa edes joltakin selkäänsä, kun omistajat eivät siihen kuria saa.

        Kun irrotin oman koirani, corgi ei enää onneksi tullut päälle heti, vaan emäntä sen otti kiinni. Kyllä se vielä haastavasti mulkoili, mutta isäntä kauhistuneena katselee verta sen päässä, ja teki mieli sanoa, että ihan oikein teidän koiralle, sanoin kuitenkin vain ETTÄ SE EI SAA KÄYDÄ PÄÄLLE. Ja todellakaan en olisi mitään niille korvannut.


      • juttu...

        Meillä o käynyt ihan samalla tavalla puistossa, mutta vaan toisin päin, ja monta kertaa..! Eli itselläni on pieni koira, puistossa isot koirat roikkuvat koko ajan niskassa ja juoksevat perässä. Koirallani on kyllä pitkä pinna, mutta näpäyttää kyllä jos toinen koira on koko ajan kiinni eikä jätä rauhaan.


      • gfjfju
        juttu... kirjoitti:

        Meillä o käynyt ihan samalla tavalla puistossa, mutta vaan toisin päin, ja monta kertaa..! Eli itselläni on pieni koira, puistossa isot koirat roikkuvat koko ajan niskassa ja juoksevat perässä. Koirallani on kyllä pitkä pinna, mutta näpäyttää kyllä jos toinen koira on koko ajan kiinni eikä jätä rauhaan.

        "puistossa isot koirat roikkuvat koko ajan niskassa " isot koirat roikkuvat niskassa. viekää ne pikkukoirat niihin pieniin puistoihin minne ei tule isoja koiria.


      • juu..
        gfjfju kirjoitti:

        "puistossa isot koirat roikkuvat koko ajan niskassa " isot koirat roikkuvat niskassa. viekää ne pikkukoirat niihin pieniin puistoihin minne ei tule isoja koiria.

        Mikäs tuossa kuulostaa hassulta?! Ja kaikilla EI ole mahdollisuutta käydä kuin jossain tietyssä puistossa. Joissain kaupungeissa ei ole kuin yksi koirapuisto, joissain ei yhtään.


    • pienen koiran omistaja

      onneksi meidän koirapuistossa on omat aitaukset pienille ja isoille koirille. näin pitäisi olla joka paikassa. sillä monet pienet koirat eivät ole tottuneet leikkimään/olemaan isojen koirien kanssa tai toisin päin..

      • mieltä..

        Olen aivan samaa mieltä kamssasi. Ainoassa puistossa jossa meillä on mahdollisuus käydä ei ole isoille ja pienille koirille erikseen omia puolia. Haluaisin kuitenkin käydä (pienen) koirani kanssa koirapuistossa, koska välillä sinne tulee myös koirani kokoista seuraa.. :o)


      • tisökjofe
        mieltä.. kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä kamssasi. Ainoassa puistossa jossa meillä on mahdollisuus käydä ei ole isoille ja pienille koirille erikseen omia puolia. Haluaisin kuitenkin käydä (pienen) koirani kanssa koirapuistossa, koska välillä sinne tulee myös koirani kokoista seuraa.. :o)

        eikös koirapuistoon mennä vähän niinkuin omalla vastuulla. varsinkin pienet koirat. kun ne luut eivät kestä. minä vien koirani että saa kuluttaa sitä hirveetä määrää energiaansa sekä riehumaan,painimaan ja juoksemaan muiden koirien kanssa.koirani saattaa leikkiessään olla hieman kovakourainen (ei tajua isoa kokoaan). niin saattaa tahtomattaan rynniä pikkukoiran. mielestäni siitä ei olla korvausvelvollisia jos pikkukoiralta menee jalkakatki kun toinen leikkii. agressiivisuus on asia erikseen. koska säännöissä lukee, että agressiivisia koiria ei puistoon. pienet koiratkin ovat agressiivisia. vaikka ei sitä tajua aina samalla tavalla kun suuren.


    • hehee

      Ei se ole sinun vikasi. Sinun ei kuuluisi korvata mitään jos niile koirille tapahtuisi jotain, kun ne koirat sen kuitenkin alottivat. Voisit sanoa vanhalle rouvalle että hänen koiransa sen aloittivat, kun hyökkäsivät koirasi kimppuun. Minusta se on väärin jos joku tulisi valittamaan minulle että minun koirani hyökkäsi pienemmän koiran kimppuun vaikka ei oikeastin ole. Ja miksi kaikkien pitäisi syrjiä pieniä tai suuria koiria? Se on tyhmää kun ne ovat ihan sama laisia. Ainakin mun mielestä

    • Jokunen...

      tuttu tilanne, vaikka onkin totta, että isompi koira voi tehdä pahempaa jälkeä pienelle kuin pieni isolle.
      Itselläni on ennen erittäin pitkäpinnainen uros (keskikokoinen koira), mutta kyllä silläkin pinna paloi sitten lopulta, kun pienemmät roikkuvat karvoissa (nykyään koira ei kauheasti pidä vilkkaista koirista, joten en käy sen kanssa koirapuistoissa) ja sittenhän minulla onkin aggressiivinen koira (uros kyllä yleensä ärähtää ja sitten näykkäisee toista niskaan tai muualle, muttei ala ravistelemaan niskasta ja toistaa "käsittelyn", jos toinen ei usko).
      Nartulla (samaa kokoa uroksen kanssa, eri rotua) taas pinna ei ole mennyt koskaan, mutta sen leikit ovat joskus hieman rajuja ja valitettavasti ihmiset tuovat näitä pieniä isojen puolelle (ja minä olen kuulemma korvausvelvollinen, jos pieni koira isojen puolella isomman koiran kanssa leikkiessään satuttaa itsensä).

      Anteeksi että yleistän, mutta suurin osa tapaamistani pienten koirien omistajista ovat olleet sitä mieltä, ettei heidän tarvitse kouluttaa koiraansa, koska ei se voi pienen kokonsa takia tehdä pahaa jälkeä tai aiheuttaa ongelmia (kyllä niitäkin pienten koirien omistajiakin on, jotka kouluttavat/ovat kouluttaneet koiransa kunnolla, mutta niitä olen tavannut vain muutaman).

    • ja pienenkin omistajana

      iso saa aikaan paljon hallaa jos leikkii rajusti tai peräti provosoituu pienten kanssa..ja siksi sen omistajana on suurempi vastuu koiransa käytöksestä kuin pienellä. Rouvalle olisi pitänyt sanoa asiasta heti jotta vahingolta vältyttäisiin eli rähinöitsijät pois eli pienet koirat tällä kertaa.

      oma pieni kettuterrierini oli joskus jopa vielä pienempien rähinäpyllyjen kanssa eli chihuahuoijen kanssa ja koska ei provosoitunut yhden sellaisen rähinästä(katsoi vain että äläs nyt viitsi ) eikä liian rajusti leikkinyt oli pienemmilläkin turvallista. :)

    • amali

      Et ole mielestäni mitenkään korvausvelvollinen, tälläiset ongelma on ihmisillä, joissa ei omasta mielestään ole mitään vikaa, mutta näitä löytyy ihan koiran kokoon tai rotuun katsomatta(ei vain pienten koirien omistajilla). Sama ilmenee myös kun lenkitän juoksuaikaista narttuani ja useat varsinkin miehet,jotka pitävät koiriaan vapaina ja nämä tulevat narttuni luo eivätkä kuule tai nää omistajansa rääkymisiä ja monta kertaa on vahinko ollut lähellä. Tällöin omistaja tulee lua ja alkaa syyttämään että on minun narttuni juoksun vika että heidän koiransa eivät tottele. Mikä pitää kyllä paikkaansa siinä mielessä että nartun houkutus vie voiton, mutta miksi pitää koiraansa vapaana vaikka tottelisi kuinka hyvin, koska aina voi mennä jossain juoksuaikanen narttu ja vahinko päästä tapahtumaan. Näiden ihmisten käsitys on se, että he pitävät koiriaan vapaana ja juoksuaikaisia narttuja ei ulkoiluteta! Itselläni ei ole mitään näitä koiria vastaan (tai muuten irrallaan olevia koiria) koska tietäähän sen hölmökin, miten nuo hormoonit ohjaa. Mutta ongelma ovat juuri tälläiset ihmiset/omistajat, jotka tuijottavat vain omaa napaa ja muista ja muiden koirista se ongelma kaivetaan.
      Yritetään jättää tälliset ihmiset omaan arvoonsa vaikka kuinka ärsyttäisi!

    • dwjfhwuhfqwjeqref34g

      HIEMAN ärähtää, jos koirasi melkeen tappoi pikkukoiran niin sinun koira tullisi lopettaa. Ja järkevänä ihmisenä sinä puhuist sille rouvalle ja pitäisit oman koirasi kurissa. Toivottavsti oma koirasi lopetetaan -.-

    • Tyhmä ??

      Eiköhän tämä tilanne ole ollut jo aikoja sitten ohi.
      Melkein 4 vuotta vanha viesti , etkö löytänyt ajankohtaisempaa kommentoitavaa :)
      Vai muhiko älykäs , säkenöivä sutkautuksesi kaikki nämä vuodet jotta pääsit sen kajauttamaan ilmoille.. Voi hyvää päivää :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe