Pitkästä rakentaneet/rakentavat

Nimetön

Osaisiko joku kertoa kuinka monta kuutiota menee sahatavaraa 1 1/2 kerroksiseen puutaloon?Neliöitä n.160.

16

4243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuutiomitalla

      talotarpeita osteta, eri lajit pitää tietää metreittäin ja joka lajille on oma metrihinta.

      • Nimetön

        No joo...Sahaltahan voi ostaa myös kuutioina puuta.Kun on sahatavaran kuutiohinta tiedossa niin siksipä näin kysyn...


      • kädentaitaja
        Nimetön kirjoitti:

        No joo...Sahaltahan voi ostaa myös kuutioina puuta.Kun on sahatavaran kuutiohinta tiedossa niin siksipä näin kysyn...

        kun menet ostamaan sahalta kolme kuutiota kakkosnelosta ja kuution koolausrimaa. Siinä saatetaan hetki pyöritellä silmiä. Ensin katsellaan kummissaan sinua sitten laskinta ja taas sinua.


      • ostaa ja myy
        Nimetön kirjoitti:

        No joo...Sahaltahan voi ostaa myös kuutioina puuta.Kun on sahatavaran kuutiohinta tiedossa niin siksipä näin kysyn...

        puuta kuutioittain mutta se on tukkuhinta, sinulle sitä myydään metrihinnalla.


      • Nimetön
        ostaa ja myy kirjoitti:

        puuta kuutioittain mutta se on tukkuhinta, sinulle sitä myydään metrihinnalla.

        Siis me ostetaan tukkuhinnalla sahalta puuta.Mies sellaisessa työssä,että ostavat sahalta tavaraa kymmeniä tuhansia kuutioita vuodessa.Eli totta se että minulle myyvät metritavarana mutta enhän minä sitä ostamaan menekään vaan tuo mies.
        Fiksu olisi kai ymmärtänyt että joku syy siihen on miksi näin kysyn...
        Harmi kun tuo päteminen meni ihan hukkaan :)


      • nimekäs
        Nimetön kirjoitti:

        Siis me ostetaan tukkuhinnalla sahalta puuta.Mies sellaisessa työssä,että ostavat sahalta tavaraa kymmeniä tuhansia kuutioita vuodessa.Eli totta se että minulle myyvät metritavarana mutta enhän minä sitä ostamaan menekään vaan tuo mies.
        Fiksu olisi kai ymmärtänyt että joku syy siihen on miksi näin kysyn...
        Harmi kun tuo päteminen meni ihan hukkaan :)

        jos miehesi aikoo ostaa puutavaran?
        Onko tämä joku yleinenkin käytäntö perheissä?
        Olen tähän asti kuvitellut että vaimoni ei kysele puolestani esim. kotiteatterin äänenpaineista nettipalstoilla. Taidanpa ottaa asian puheeksi.


      • Nimetön
        nimekäs kirjoitti:

        jos miehesi aikoo ostaa puutavaran?
        Onko tämä joku yleinenkin käytäntö perheissä?
        Olen tähän asti kuvitellut että vaimoni ei kysele puolestani esim. kotiteatterin äänenpaineista nettipalstoilla. Taidanpa ottaa asian puheeksi.

        En kyllä minäkään mitään kotiteatteri-juttuja kyselemään menisi kun ei kiinnosta.
        Vaikka tuo mies ne sitten lopulta tilaa niin tämä kuitenkin on ihan yhteinen projekti.
        Mutta sainkin tossa jo selville noin määrän.


    • tumpelo

      ei yhtään, erilaista puutavaraa sitäkin enemmän.

      hommasin älvsbyn 107 tonnia kuutar, takka 2tonnia tontti vuokrattu 480e Vuosi. työtä vain hetki,, talon rahoitus kaksion myynnillä...)) velkaa ei ollenkaan. kaakelit vaihdan kph,seen.
      matkustellaan, auto vaihdetaan uuteen,, ei erota velan takia, perhe koossa. markkinahinta 220 000e

      • Nimetön

        että teilläkin asiat noin hyvin.Kyllä se vaan elämää helpottaa kun ei rahasta riidellä tarvitse!


    • viistoista

      kuutiota, meillä oli kolme n. 1x1x5 metriä nippua

      • Nimetön

        Saahan täällä asiallisiakin vastauksia!Kiitos sulle!
        Tämä on tosiaan niin alkuvaiheessa ja tässä pyöritellään erilaisia vaihtoehtoja!
        Eli kuutioissa pystyy laskea määrän.
        Luit kai noita edellisiä vastauksia :)
        Kateellisiako....?


      • pari- kolme-kuutiota
        Nimetön kirjoitti:

        Saahan täällä asiallisiakin vastauksia!Kiitos sulle!
        Tämä on tosiaan niin alkuvaiheessa ja tässä pyöritellään erilaisia vaihtoehtoja!
        Eli kuutioissa pystyy laskea määrän.
        Luit kai noita edellisiä vastauksia :)
        Kateellisiako....?

        joka lajia jos saat tukkuhintaan ja myy loput muille rakentajille hyvällä voitolla. Saat oman talosi halvalla.


    • juki

      -runkotavaraa n 4m3
      - 22x100 vl 4 m3
      -ulkovuoraus n 4 m3
      - 48x48 4 m3

      ainakin nuo menee...

    • juki

      Lisäksi tiedoksi kaikille kaikkitietäville junteille:
      sahatavaralla on aina kuutiohinnoittelu pohjana, yksinkertaisille on laskettu metrihinnat valmiiksi....

      • pohjalla?

        eli metsän myyjälle maksetaan kuutiosta.


      • joku vaan

        Kaiken puutavaran voi ostaa kuutioissa jos menekki on suurta.
        Itselle meni esim. kertopuuta noin kahdeksan kuutiota jonka halusin tietenkin sahattuna eri mittaisena tavarana.
        Hinta tietysti nousee vähän jos joutuvat myymään metreittäin.
        Ihan sama kun betoni maksoi 1000kg säkissä noin 50 euroo ja sama tavara 25kg erissä noin 140 euroa.
        Kuljettaminen oli tosin kallista mutta ero kuitenkin oli huomattava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe