Apua hiivatulehdukseen

avun tarvitsija

Haluaisin saada tietoa homeopatisesta hoidosta hiivatulehdukseen. Allium sativum ilmeiseti on tähän oikea homeopaattinen muoto. Onko kokemusta? Vähentääkö mahdollisuutta hiivatulehduksen uusiutumiseen? Kuuluuko hoitoon muuta?
Saa antaa myös ohjeita ruokavalioon. Olen vähentänyt hiivan, valkoisten vehnäjauhojen ja sokerin käyttöä.
Silti uusiutuu riesa aina vaan..

35

9976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitakin

      homeopaattisia aineita voidaan käyttää. Riippuu siitä, millaisia oireet ovat. Homeopaattinen Candida voi myös auttaa. Parhaiten saisit apua kysymällä homeopaatilta.

    • tällä palstalla

      on jankutettu sitä totuutta, että homeopatialla hoidetaan aina oirekokonaisuutta. Siksi sinun on mentävä sen hiivatulehduksesi kanssa homeopaatin vastaanotolle. Ei ole olemassa vain yhtä hiivatulehduslääkettä vaan kymmeniä!!!!!!!!!!!!!!!!

    • älijäke

      Kannattaa kokeilla tuota etikkaan happamana aineena lisäämään kehon happopitoisuutta. Jos et pysty ryypiskelemään sitä etikkaa nesteenä niin on jotain kapeseleitakin olemassa...

    • Aritta

      on saanut apua sellaisesta kuin "kolloidialt silver". En tiedä mitä kolloidialt on suomeksi mutta aine on erittäin tehokasta sieneen, bakteereihin ja viruksiin.

      • sana kuitenkin

        Hopean nauttiminen ei ole kovinkaan terveellistä, koska se ei poistu kehosta.

        Jos hopea pääsee leviämään elimistöön, jopa kuukausia tai vuosia myöhemmin kun sitä on viimeksi nautittu, voi se päätyä ihoon, josta se ei siis lähde sitten kulumallakaan.

        Tuo aiheuttaa hopean värisen ihon, joka saa ihmisen näyttämään zombilta.


      • mimmuska
        sana kuitenkin kirjoitti:

        Hopean nauttiminen ei ole kovinkaan terveellistä, koska se ei poistu kehosta.

        Jos hopea pääsee leviämään elimistöön, jopa kuukausia tai vuosia myöhemmin kun sitä on viimeksi nautittu, voi se päätyä ihoon, josta se ei siis lähde sitten kulumallakaan.

        Tuo aiheuttaa hopean värisen ihon, joka saa ihmisen näyttämään zombilta.

        Siitä on nettisivuja olemassa.


      • Aritta
        sana kuitenkin kirjoitti:

        Hopean nauttiminen ei ole kovinkaan terveellistä, koska se ei poistu kehosta.

        Jos hopea pääsee leviämään elimistöön, jopa kuukausia tai vuosia myöhemmin kun sitä on viimeksi nautittu, voi se päätyä ihoon, josta se ei siis lähde sitten kulumallakaan.

        Tuo aiheuttaa hopean värisen ihon, joka saa ihmisen näyttämään zombilta.

        jotain vanhaa tietoa. En ole ikinä kuullut ennen.

        Tässä vähän tietoa, mutta ruotsiksi kun en löydä siitä mitään suomeksi.

        "Kolloidalt silver
        Kolloidalt silver är ett mineralkosttillskott som ger kroppen spårämnet silver. Ett dagligt intag på några matskedar ger vad vi fick i oss via kosten för 100 år sedan, då våra åkrar inte var tomma på mineraler som de är idag. Kolloidalt silver är ett godkänt kosttillskott som fungerar stödjande för immunförsvaret hos människor och då i synnerhet vad gäller virus-, svamp-, bakterie- och parasitangrepp."


      • ***Hermeetikko***
        sana kuitenkin kirjoitti:

        Hopean nauttiminen ei ole kovinkaan terveellistä, koska se ei poistu kehosta.

        Jos hopea pääsee leviämään elimistöön, jopa kuukausia tai vuosia myöhemmin kun sitä on viimeksi nautittu, voi se päätyä ihoon, josta se ei siis lähde sitten kulumallakaan.

        Tuo aiheuttaa hopean värisen ihon, joka saa ihmisen näyttämään zombilta.

        Pitkään käytetty hopeakolloidi, jota voi olla esim. nuhalääkkeissä, todella värjää ihmisen ihon harmaaksi. Tosin se on harvinaista eikä varmaan tapahdu kaikille. Olen itse omin silmin nähnyt sellaisen ihmisen ja vuosikausia ihmettelin mistä se voi johtua mutta lopulta jostain sain selvityksen, joka oli juuri kuten mainitsit. Siis hopeaa vain lyhytaikaiseen käyttöön, ystävät.
        Muuten; koska homeopatiassa on lääkeaineita, jotka työntävät tikkuja yms. ulos ihosta saattaisi myös hopean poistaminen olla mahdollista... Tätä olen miettinyt muistellessani tuon näkemäni ihmisen kohtaloa.


      • Aritta
        ***Hermeetikko*** kirjoitti:

        Pitkään käytetty hopeakolloidi, jota voi olla esim. nuhalääkkeissä, todella värjää ihmisen ihon harmaaksi. Tosin se on harvinaista eikä varmaan tapahdu kaikille. Olen itse omin silmin nähnyt sellaisen ihmisen ja vuosikausia ihmettelin mistä se voi johtua mutta lopulta jostain sain selvityksen, joka oli juuri kuten mainitsit. Siis hopeaa vain lyhytaikaiseen käyttöön, ystävät.
        Muuten; koska homeopatiassa on lääkeaineita, jotka työntävät tikkuja yms. ulos ihosta saattaisi myös hopean poistaminen olla mahdollista... Tätä olen miettinyt muistellessani tuon näkemäni ihmisen kohtaloa.

        värjää ihoa jos se on kolloidista. Vain jos hopea on sekoitettuna johonkin muuhun (en ole saanut vielä tietää että mihin) se tekee sen.


      • ----
        Aritta kirjoitti:

        värjää ihoa jos se on kolloidista. Vain jos hopea on sekoitettuna johonkin muuhun (en ole saanut vielä tietää että mihin) se tekee sen.

        Kyllä ne tapaukset ovat aiheutuneet yleensä kolloidihopean käytöstä.


      • Aritta
        ---- kirjoitti:

        Kyllä ne tapaukset ovat aiheutuneet yleensä kolloidihopean käytöstä.

        En ole asiaan perehtynyt tarpeeksi. Olen vain seurannut ystäväni hopean käyttöä ja hän ei ainakaan vielä ole muuttunut hopean harmaaksi. :-) Sairaudet hän kyllä on parantanut sillä.


      • muuta
        Aritta kirjoitti:

        En ole asiaan perehtynyt tarpeeksi. Olen vain seurannut ystäväni hopean käyttöä ja hän ei ainakaan vielä ole muuttunut hopean harmaaksi. :-) Sairaudet hän kyllä on parantanut sillä.

        ystäväsi on saanut parannettua kolloidihhopealla ? t. Yks kiinnostunut


      • Aritta
        muuta kirjoitti:

        ystäväsi on saanut parannettua kolloidihhopealla ? t. Yks kiinnostunut

        ja virtsatietulehduksen. Ja niistä hän ei meinannut päästä eroon millään kun jatkuvasti syötettiin antibiotikaa.


      • aine.
        mimmuska kirjoitti:

        Siitä on nettisivuja olemassa.

        Kerroppa niistä sivuista, joissa kerrotaan sen vaarattomuudesta!


      • hopeaaa
        ***Hermeetikko*** kirjoitti:

        Pitkään käytetty hopeakolloidi, jota voi olla esim. nuhalääkkeissä, todella värjää ihmisen ihon harmaaksi. Tosin se on harvinaista eikä varmaan tapahdu kaikille. Olen itse omin silmin nähnyt sellaisen ihmisen ja vuosikausia ihmettelin mistä se voi johtua mutta lopulta jostain sain selvityksen, joka oli juuri kuten mainitsit. Siis hopeaa vain lyhytaikaiseen käyttöön, ystävät.
        Muuten; koska homeopatiassa on lääkeaineita, jotka työntävät tikkuja yms. ulos ihosta saattaisi myös hopean poistaminen olla mahdollista... Tätä olen miettinyt muistellessani tuon näkemäni ihmisen kohtaloa.

        Juuri vaihtoehtoisessa lääkinnässä käytetty kolloidinen hopea on ollut syypää tähän ihon pysyvään ja peruuttamattomaan värjäytymiseen. Ihosoluihin päätynyt ja siellä hapettunut hopea ei lähde enää mitenkään pois. Värjäytyminen voidaan pysäyttää lopettamalla hopean nauttiminen.

        Täällä kuvia ja kertomuksia:

        http://dermatology.cdlib.org/111/case_reports/argyria/wadhera.html
        http://homepages.together.net/~rjstan/
        http://www.rotten.com/library/medicine/quackery/argyria/


      • Hopeavettä
        ***Hermeetikko*** kirjoitti:

        Pitkään käytetty hopeakolloidi, jota voi olla esim. nuhalääkkeissä, todella värjää ihmisen ihon harmaaksi. Tosin se on harvinaista eikä varmaan tapahdu kaikille. Olen itse omin silmin nähnyt sellaisen ihmisen ja vuosikausia ihmettelin mistä se voi johtua mutta lopulta jostain sain selvityksen, joka oli juuri kuten mainitsit. Siis hopeaa vain lyhytaikaiseen käyttöön, ystävät.
        Muuten; koska homeopatiassa on lääkeaineita, jotka työntävät tikkuja yms. ulos ihosta saattaisi myös hopean poistaminen olla mahdollista... Tätä olen miettinyt muistellessani tuon näkemäni ihmisen kohtaloa.

        vaan jauhettuna otettu hopeaa! Aikoinaan ihmiset jauhoi hopeaa veteen ja ottivat sen lääkkeenä. 3-5 ppm kolloidivesi kulkee vapaasti elimistössä ja sieltä pois. Se ei sinne jää.


    • antibiootti-fani
      • Aritta

        Hiiva vain kasvaa ja lopuksi aiheuttaa isompiakin oireita.


      • antibiootti-fani
        Aritta kirjoitti:

        Hiiva vain kasvaa ja lopuksi aiheuttaa isompiakin oireita.

        Mistä löytyy näyttöä eli tutkimusta väitteellesi.


      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        Mistä löytyy näyttöä eli tutkimusta väitteellesi.

        sen tietävät.

        http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1108

        Ruotsiksi taas.

        Antibiotika siis tappaa kaikki bakteerit, myös hyvät.


      • antibiootti-fani

      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        Luepa tämä hitaasti ja ajatuksella:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Antibiootti

        "När får man svampinfektion?
        En svampinfektion kan komma i samband med att man äter någon form av antibiotika. Antibiotikan dödar då även de nyttiga mjölksyrebakterierna i slidan och det blir fritt fram för jästsvampen att växa till. Hormonbalansen i kroppen påverkar slemhinnorna och är man gravid är det lättare att drabbas."

        Ja tämä:

        "Vem har risk att få svamp i munnen?
        Nyfödda.
        Personer med proteser i munnen.
        Vuxna med diabetes eller andra ämnesomsättningssjukdomar.
        Personer som går igenom antibiotika- eller cellgiftsbehandling."


      • antibiootti-fani
        Aritta kirjoitti:

        "När får man svampinfektion?
        En svampinfektion kan komma i samband med att man äter någon form av antibiotika. Antibiotikan dödar då även de nyttiga mjölksyrebakterierna i slidan och det blir fritt fram för jästsvampen att växa till. Hormonbalansen i kroppen påverkar slemhinnorna och är man gravid är det lättare att drabbas."

        Ja tämä:

        "Vem har risk att få svamp i munnen?
        Nyfödda.
        Personer med proteser i munnen.
        Vuxna med diabetes eller andra ämnesomsättningssjukdomar.
        Personer som går igenom antibiotika- eller cellgiftsbehandling."

        Antibioottikuurin sivuvaikutuksena voi tosiaan olla hiivatulehdus, mutta eihän sen hoitoon antibiootteja määrätäkään eli mitä tässä nyt sekoillaan?


      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        Antibioottikuurin sivuvaikutuksena voi tosiaan olla hiivatulehdus, mutta eihän sen hoitoon antibiootteja määrätäkään eli mitä tässä nyt sekoillaan?

        Esim candida pahenee vain antibiotikasta.

        Sienestähän oli puhe?


      • antibiootti-fani
        Aritta kirjoitti:

        Esim candida pahenee vain antibiotikasta.

        Sienestähän oli puhe?

        Uudestaan vielä: Tuossa linkissä http://www.poliklinikka.fi/?page=9954017&id=1299541&

        *EI* sanota, että hiivatulehdusta tulisi hoitaa antibiooteilla. Siis kukaan EI OLE väittänyt että hiivaa pitäisi hoitaa antibiooteilla. Siellä lukee "Hiivatulehduksen hoidossa käytetään antimykoottisia eli hiivasientä vastaan kohdistuvia lääkeaineita.", joita olisi parempi käyttää kuin täysin tehotonta homeopatiaa.


      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        Uudestaan vielä: Tuossa linkissä http://www.poliklinikka.fi/?page=9954017&id=1299541&

        *EI* sanota, että hiivatulehdusta tulisi hoitaa antibiooteilla. Siis kukaan EI OLE väittänyt että hiivaa pitäisi hoitaa antibiooteilla. Siellä lukee "Hiivatulehduksen hoidossa käytetään antimykoottisia eli hiivasientä vastaan kohdistuvia lääkeaineita.", joita olisi parempi käyttää kuin täysin tehotonta homeopatiaa.

        käskit lukea tämän:
        "Antibiootit kuuluvat laajempaan antimikrobien ryhmään, johon kuuluu myös viruksia, sieniä ja loisia tuhoavia aineita."
        Siis niillä yritetään tuhota sieniä. Eikö??? Mutta samalla ne lisäävät sienitulehduksia koska ne tappavat myös ne suojelevat bakteerit.

        Homeopatia ei ole tehotonta. Tietääkseni en ole ottanut homeopatiaa esille keskusteluissamme.


      • antibiootti-fani
        Aritta kirjoitti:

        käskit lukea tämän:
        "Antibiootit kuuluvat laajempaan antimikrobien ryhmään, johon kuuluu myös viruksia, sieniä ja loisia tuhoavia aineita."
        Siis niillä yritetään tuhota sieniä. Eikö??? Mutta samalla ne lisäävät sienitulehduksia koska ne tappavat myös ne suojelevat bakteerit.

        Homeopatia ei ole tehotonta. Tietääkseni en ole ottanut homeopatiaa esille keskusteluissamme.

        "Siis niillä yritetään tuhota sieniä. Eikö???"
        Ei, ko. lauseessa ei sanota, että antibiootilla *pitää* olla viruksia, sieniä jne. tuhoava vaikutus - vaan *riittää* jos se tuhoaa bakteereja, jolloin sitä nimitetään antibiootiksi. Antibiooteilla bakteeria vastaan, antimykoottilla sieniä/hiivaa. (Toki voi olla lääkeaine, joka tekee molempia.)

        "Tietääkseni en ole ottanut homeopatiaa esille keskusteluissamme."

        Et tässä ketjussa, mutta monissa muissa.


      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        "Siis niillä yritetään tuhota sieniä. Eikö???"
        Ei, ko. lauseessa ei sanota, että antibiootilla *pitää* olla viruksia, sieniä jne. tuhoava vaikutus - vaan *riittää* jos se tuhoaa bakteereja, jolloin sitä nimitetään antibiootiksi. Antibiooteilla bakteeria vastaan, antimykoottilla sieniä/hiivaa. (Toki voi olla lääkeaine, joka tekee molempia.)

        "Tietääkseni en ole ottanut homeopatiaa esille keskusteluissamme."

        Et tässä ketjussa, mutta monissa muissa.

        Aletaan alusta.
        Sinä olet antibiootti-fani. Minä kirjoitin että antibiootti ei sovi sienen tuhoajaksi koska se aiheuttaa sientä. Se lukee varmaan joka penicilliinin käyttöohjeissakin sivuvaikutuksena.

        Sinä väitit vastaan. Jos et niin jätetään tämä keskustelu sitten tähän ja sorry jos olen ymmärtänyt väärin.


      • antibiootti-fani
        Aritta kirjoitti:

        Aletaan alusta.
        Sinä olet antibiootti-fani. Minä kirjoitin että antibiootti ei sovi sienen tuhoajaksi koska se aiheuttaa sientä. Se lukee varmaan joka penicilliinin käyttöohjeissakin sivuvaikutuksena.

        Sinä väitit vastaan. Jos et niin jätetään tämä keskustelu sitten tähän ja sorry jos olen ymmärtänyt väärin.

        Joo, pelkää (huvittavaa?) väärinymmärrystä ja kardinaalimunausta tämä keskustelu:
        Tuossa hoito-ohje linkissä *ei* sanottu hoidoksi antibioottia (sun moka). Väitin *aluksi* vastaan kun en ollut lukenut itse edes ko. linkin tekstiä, enkä edes tiennyt/muistanut että antibiooteilla *voi* olla sivuvaikutuksena hiivan kasvua (mun paha moka).


      • Aritta
        antibiootti-fani kirjoitti:

        Joo, pelkää (huvittavaa?) väärinymmärrystä ja kardinaalimunausta tämä keskustelu:
        Tuossa hoito-ohje linkissä *ei* sanottu hoidoksi antibioottia (sun moka). Väitin *aluksi* vastaan kun en ollut lukenut itse edes ko. linkin tekstiä, enkä edes tiennyt/muistanut että antibiooteilla *voi* olla sivuvaikutuksena hiivan kasvua (mun paha moka).

        niin sekaisin etten enää tiedä mistä keskustelemmekaan. :-(

        Ollaanko nyt yksimielisiä siitä että antibiotiit voivat aiheuttaa sienitulehdusta? Että olisi parempi keksiä joku muu lääke.

        Kaikkein paras olisi muuttaa elintapoja.


      • sitten
        Aritta kirjoitti:

        niin sekaisin etten enää tiedä mistä keskustelemmekaan. :-(

        Ollaanko nyt yksimielisiä siitä että antibiotiit voivat aiheuttaa sienitulehdusta? Että olisi parempi keksiä joku muu lääke.

        Kaikkein paras olisi muuttaa elintapoja.

        aiheuttaa tätä hiivasientä?

        Sanotaan, että esim. amalgamipaikat, elohopea olisi eräs sen aiheuttaja, ja se toimisi jopa kantajansa hyväksi näitä myrkkyjä vastaan.

        Siitä eroon pääseminen edellyttäisi ensin näistä myrkyistä pääsemistä eroon?
        Kuinka sitten onkaan?


      • Aritta
        sitten kirjoitti:

        aiheuttaa tätä hiivasientä?

        Sanotaan, että esim. amalgamipaikat, elohopea olisi eräs sen aiheuttaja, ja se toimisi jopa kantajansa hyväksi näitä myrkkyjä vastaan.

        Siitä eroon pääseminen edellyttäisi ensin näistä myrkyistä pääsemistä eroon?
        Kuinka sitten onkaan?

        ja suurin myrkky eli sokeri. Luulen että sokeri on se pahin. Varmaan myös amalgamipaikat.


      • osaa lukea
        Aritta kirjoitti:

        käskit lukea tämän:
        "Antibiootit kuuluvat laajempaan antimikrobien ryhmään, johon kuuluu myös viruksia, sieniä ja loisia tuhoavia aineita."
        Siis niillä yritetään tuhota sieniä. Eikö??? Mutta samalla ne lisäävät sienitulehduksia koska ne tappavat myös ne suojelevat bakteerit.

        Homeopatia ei ole tehotonta. Tietääkseni en ole ottanut homeopatiaa esille keskusteluissamme.

        tai tulkita lukemaanne?

        "Antibiootit kuuluvat laajempaan antimikrobien ryhmään, johon kuuluu myös viruksia, sieniä ja loisia tuhoavia aineita."

        Tästä päätellen
        - antibiootit ovat yksi antimikrobisten lääkeaineiden alaryhmä
        - myös sieni-, virus- ja loislääkkeet kuuluvat antiMIKROBEIHIN (ei siis antibiootteihin)


      • Aritta
        osaa lukea kirjoitti:

        tai tulkita lukemaanne?

        "Antibiootit kuuluvat laajempaan antimikrobien ryhmään, johon kuuluu myös viruksia, sieniä ja loisia tuhoavia aineita."

        Tästä päätellen
        - antibiootit ovat yksi antimikrobisten lääkeaineiden alaryhmä
        - myös sieni-, virus- ja loislääkkeet kuuluvat antiMIKROBEIHIN (ei siis antibiootteihin)

        joku väittänyt? En ainakaan.


    • lea61

      hei.sokeri se on pahin.ei auta vähentää.pidä JÄTTÄÄ kokonaan.ei mitään,mikä sisä
      ltää sokeria.sama kun pelkää pölyää ja jättää ikkunan raolleen..tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe