Mikä nujertaisi suedun KARMEAN suuren työttömyyden? Paljonko kaupungin alueella on työnhakijoita? Arvelisin itse että varmasti puhumme n. 6000 henkilöstä pelkästään Jyväskylässä. Työllisyys määrärahat käyttöön. Kaupunkimme ruveaa muutenkin näyttämään osittain hyvin hoitamattomalta. Tässä olisi yksi "komppaniaan" jos asioita laitettaisiin tärkeysjärjestykseen. Konsertti taloa emme tarvitse. Rikkailla on kyllä varaa lennellä eurooppaan kuuntelemaan konserttinsa. Tai vaihtoehtoisesti ostatte levyn kotiin ja olette siellä. Piste
Jyväskylän työttömyys
22
1632
Vastaukset
- neitonen 2007
Ei se varmasti ole kaupungin vika, että sinä olet työtön. Mistäköhän kohdalta kaupunki on rempallaan? Mitä ihmettä jokin komppania voisi asialle tehdä? Oletko ajatellut muuttaa työn perässä pois johonkin toiseen kaupunkiin? En tiedä tarkasta työttömien määrästä, mutta kaupungin demografinen huoltosuhde sekä taloudellinen huoltosuhde ovat kohtalaisen hyviä, joten ei täällä älyttömästi työttömiä työssäkäyviin nähden ole. Aikasi kuluksi voisit muuten palautella mieleen vaikka peruskoulun äidinkielen opetuksen asioita. Harvoin näkee noin lyhyessä tekstissä noin montaa kirjoitusvirhettä. Henkilökohtainen suosikkini oli "konsertti talo". Ja minkä ihmeen takia te työttömät aina kitisette; menkää töihin!
- Korppi
Ei sinun kielityylisi maailman selkeimpiä ole. Jos yrittää toista neuvoa, täytyy olla itse esimerkkinä.
- Kokenut työnhakija
"Ja minkä ihmeen takia te työttömät aina kitisette; menkää töihin!"
Oletko sinä tosiaan noin tyhmä? Ei niitä töitä kertakaikkiaan ole kaikille. Itse olin edellisen työsuhteeni jälkeen noin 2 vuotta työttömänä, jonka aikana lähetin useita satoja työhakemuksia tuloksetta. Koulutusta vastaavaa työtä ei saanut ei sitten millään. Joka paikkaa haki vähintään useampi kymmenen hakijaa. Useita paikkoja tavoitteli yli 100 hakijaa, joiden joukosta oli jo työelämässä olleen paha ponnistaa. Ottavat mieluummin työntekijänsä suoraan koulun penkiltä, niin voivat maksaa pienempää palkkaa.
Hanttihommiin ja pätkätöihin ei kannata ansiosidonnaisella päivärahalla olevan lähteä, koska se voi aiheuttaa päivärahan laskua työjakson jälkeen. Itse ryhdyin lopulta yrittäjäksi ja työllistin itseni. Vasta oltuani vuoden yrittäjänä minulle löytyi palkkatyötäkin. Sitä ei olisi ilman yrittäjänä hankittuja suhteita löytynyt.
Kaikilla ei ole edelytyksiä ryhtyä yrittäjäksi, eikä ole työnsaantiin välttämättömiä suhteita. Opiskelija löytää kyllä ilman suhteitakin töitä, mutta aikaisempaa työkokemusta omaava kerran jo irtisanottu työnhakija on työnantajan silmissä kallis ja epävarma sijoitus. - n.20 v sitten
Kokenut työnhakija kirjoitti:
"Ja minkä ihmeen takia te työttömät aina kitisette; menkää töihin!"
Oletko sinä tosiaan noin tyhmä? Ei niitä töitä kertakaikkiaan ole kaikille. Itse olin edellisen työsuhteeni jälkeen noin 2 vuotta työttömänä, jonka aikana lähetin useita satoja työhakemuksia tuloksetta. Koulutusta vastaavaa työtä ei saanut ei sitten millään. Joka paikkaa haki vähintään useampi kymmenen hakijaa. Useita paikkoja tavoitteli yli 100 hakijaa, joiden joukosta oli jo työelämässä olleen paha ponnistaa. Ottavat mieluummin työntekijänsä suoraan koulun penkiltä, niin voivat maksaa pienempää palkkaa.
Hanttihommiin ja pätkätöihin ei kannata ansiosidonnaisella päivärahalla olevan lähteä, koska se voi aiheuttaa päivärahan laskua työjakson jälkeen. Itse ryhdyin lopulta yrittäjäksi ja työllistin itseni. Vasta oltuani vuoden yrittäjänä minulle löytyi palkkatyötäkin. Sitä ei olisi ilman yrittäjänä hankittuja suhteita löytynyt.
Kaikilla ei ole edelytyksiä ryhtyä yrittäjäksi, eikä ole työnsaantiin välttämättömiä suhteita. Opiskelija löytää kyllä ilman suhteitakin töitä, mutta aikaisempaa työkokemusta omaava kerran jo irtisanottu työnhakija on työnantajan silmissä kallis ja epävarma sijoitus.oli töitä ihan erilailla eikä silti tuotu ulkomailta ketään vaan nostettiin palkkoja edes vähäsen
- vasta olikin
Korppi kirjoitti:
Ei sinun kielityylisi maailman selkeimpiä ole. Jos yrittää toista neuvoa, täytyy olla itse esimerkkinä.
tekstissään
- työtön pulu
Tässä kaikille kiinnostuneille linkki työttömyystilastoihin Keski-Suomen kohdalla.
http://www.te-keskus.fi/Public/download.aspx?ID=8625&GUID={376FB967-7485-44FC-BAF8-5E2E5D0B6879}- hmmm...
tässä TE-keskusksen linkki siis, avaa siitä:
http://www.te-keskus.fi/Public/?ContentID=12218&NodeID=10530&area=7644 - enempi
on kuin mitä noissa aina vähättelevät, on muutelleet tilastointitapoja kaikenaikaa että näyttäisi vähemmältä oikeasti on monta kertaa enemmän
- oikeita töitä
Muualta Jyväskylään muuttaneena olen huomannut, että täällä ihmiset käyttävät vähän palveluita, jotka työllistävät. Keskustan palvelut ovat surkean suppeat lähes sadantuhannen asukkaan kaupungille. Syy siihen on toki selvä, koska kaupunki on täynnä köyhiä opiskelijoita. Tänne pitäisi saada jotenkin houkuteltua lisää hyvätuloisia ihmisiä, jotka kulutuksellaan loisivat uusia palvelualan työpaikkoja, joihin "ei pure mikään":kin voisi työllistyä. Ehkäpä konserttitalokin hyvine ohjelmistoineen saattaisi omalta osaltaan vetää puoleensa näitä varakkaita asukkaita. Tukityöllistämiseen en usko, sillä se luo vain tilapäisiä työpaikkoja ja käyttää tehottomasti verovaroja. Kunnallisvero on jo muutenkin Jyväskylässä liian korkea.
- ne kaikkoaa....
Kaupunki olisi voinut halutessaan keskustaa kaavoittaa ja laajentaa, ei ole halunnut.
Konserttisali = lisää veroja = vähempi varakkaita, samaa touhua ollut tappiollisen paviljongin kanssa, lue palstaa parin kuukauden takaa, siellä oli joku laskeskellut sen tuhoja. - voipisvaik
ne kaikkoaa.... kirjoitti:
Kaupunki olisi voinut halutessaan keskustaa kaavoittaa ja laajentaa, ei ole halunnut.
Konserttisali = lisää veroja = vähempi varakkaita, samaa touhua ollut tappiollisen paviljongin kanssa, lue palstaa parin kuukauden takaa, siellä oli joku laskeskellut sen tuhoja.lukea kui mlk on alkanu ny rakentelee ku kaupunkilaiset sit kumminki joutuu maksaan,
lisää vaan veroi taas
- työvoimapula
http://194.252.88.3/rswebjkl.nsf/sivut/uusi_uutiset?opendocument&pageid=Content1F506
Työvoimapula-aloilla paljon työttömiä
Työpaikat ja työttömät kohtaavat rakennus- ja metallialoilla huonosti. Työministeriön mukaan työnhakijoita on lähes viisinkertainen määrä avoimiin työpaikkoihin nähden, vaikka työnantajat ovat kertoneet vaikeuksistaan täyttää paikkoja. - vaan eivät viitsi muuttaa
Kun palkat on nykyään niin pienet ettei kannata lähteä.
- ne tietää
ettei siellä oikeasti mitään töitä ole
- liikenne siellä
ne tietää kirjoitti:
ettei siellä oikeasti mitään töitä ole
helsingissä on pitkät etäisyydet eli on oltava auto jos ei asu radan vierellä ja jos asuu niin sitten jos on vaikka vuorotöissä niin se aseman seutu ei ole kovin turvallinen eikä ne junatkaan
asuntojen hinnat on tuplat vaikka ne onkin kauempana töistä ja palveluista kuin mitä muissa kaupungeissa
siinä syitä olla muuttamatta kaksi kipaletta kelle tahansa keskituloa alempaa tuloa saavalle
sitten on eri asia jos on korkeat tulot niin eihän se haittaa tommoset pikkuasiat
- jos niitä osaa
itse etsiä. Työvoimatoimistoon menemällä voit varmistaa sen ettet löydä töitä, kunhan saat työttömyyskorvausta. Ja tietenkin riippuu mitä työtä haluat tai suostut tekemään.. Jos haet jotain siistiä päivätyötä jossain toimistossa kolmen tonnin kuukausipalkalla niin dream on tai muuta toisaalle.
- piilossa pysyneet
kerros vaan mistä etsit jos ei suhteita ole?
- kelpaako sulle?
piilossa pysyneet kirjoitti:
kerros vaan mistä etsit jos ei suhteita ole?
Siivoustyöhön pääsee vaikka heti, samoin hyllyjä täyttämään markettiin. Puhumattakaan puhelinmyynnistä, joka ei kenellekään tunnu kelpaavan mutta josta maksetaan helposti 1000-2000 euroa kuussa. Ei taida kelvata, kun noihin ei vaadita koulutusta eikä ole hienolta kuulostava työ.
- valehtelevat
kelpaako sulle? kirjoitti:
Siivoustyöhön pääsee vaikka heti, samoin hyllyjä täyttämään markettiin. Puhumattakaan puhelinmyynnistä, joka ei kenellekään tunnu kelpaavan mutta josta maksetaan helposti 1000-2000 euroa kuussa. Ei taida kelvata, kun noihin ei vaadita koulutusta eikä ole hienolta kuulostava työ.
Jyväskylässä on työttömiä siivoojia, kaupan kassoja, rakennusmiehiä jne. riittämiin.
Kolme valhetta onnistuit kahteen eka lauseeseen mahduttamaan.
Puhelinmyynnistä ei saa kuin jonkin kuusisataa euroa kuussa ne, jotka edes jotain saavat myytyä, suurin osa ei saa ja lopettaa jopin parin eka viikon aikana saamatta senttiäkään. - tyytyväinen siihen
valehtelevat kirjoitti:
Jyväskylässä on työttömiä siivoojia, kaupan kassoja, rakennusmiehiä jne. riittämiin.
Kolme valhetta onnistuit kahteen eka lauseeseen mahduttamaan.
Puhelinmyynnistä ei saa kuin jonkin kuusisataa euroa kuussa ne, jotka edes jotain saavat myytyä, suurin osa ei saa ja lopettaa jopin parin eka viikon aikana saamatta senttiäkään.600 euroa kuussa käteen vallan mainiosti ja rahaa jää säästöönkin. Ymmärrän toki että kaikille ei riitä, pitää syödä hienoissa lounasravintoloissa, ostaa auto, maksaa kallista vuokraa jne jne.
- ammattilaisille
eli toisin sanottuna lääkäreille ja it-alan korkeakoulutetuille jyväskylässäkin ja siinä ne sitten olikin ketkä löytää
- työttömyyteen
Syynä Jyväskylän seudun suureen työttömyyteen ovat monet oppilaitokset, joista saa ilmaisia harjoittelijoita. Työnantajat ottavat mieluummin heitä kuin maksavat asiansa osaaville työntekijöille. Toinen onglema Jyväskylässä on, että töitä saa vain suhteilla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917284- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132496
- 412392
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292199Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191913Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898